سایت های فریلنسر خارجی و کسب درآمد عالی (بخش سوم)

زمان مطالعه 7 دقیقه

این‌ روزها واژه فریلنسینگ و دورکاری کم‌کم به ادبیات شاغلین وارد شده است و خیلی‌ها دوست دارند در کنار شغل ثابت خود برای کسب درآمد بیشتر و آسان‌تر شدن پرداخت هزینه‌های اضافی زندگی‌شان به سراغ دورکاری و فریلنسر شدن بروند. بعضی از افراد هم فعالیت در سایت های فریلنسر خارجی را به عنوان شغل اصلی‌شان انتخاب می‌کنند و می‌خواهند خودشان رئیس و برنامه‌ریز کارهای روزانه‌شان باشند.

در هر حال هدف از فریلنسر شدن هر چه که باشد، سایت های فریلنسری متعددی در جهان وجود دارند که به افراد در پیدا کردن شغلی مناسب کمک می‌کنند. سایت های فریلنسر خارجی منابع خوبی برای پیوند دادن کارفرمایان و کارجویان هستند. پیش‌تر در بخش‌های اول و بخش دوم به معرفی برخی از سایت‌های فریلنسری پرداختیم؛ در این مقاله با چند سایت دیگر آشنا خواهید شد.

ادامه لیست بهترین سایت های فریلنسر خارجی در سال ۲۰۲۰

در این بخش هم ۱۴ سایت فریلنسری خارجی در ادامه بخش‌های قبل معرفی کرده‌ایم:

۳۶- سایت Pinecone Research (اینجا را کلیک کنید)

سایت Pinecone Research که در سال ۲۰۱۷ در نیویورک آمریکا تاسیس یافت، زمینه فعالیت آن تا حدود زیادی همانند سایت User Testing می‌باشد. در حقیقت بسیاری از شرکت‌ها، کارخانه‌ها و تولید کنندگان محصولات فرهنگی و هنری، قبل از تولید انبوه یا پخش و انتشار گسترده که هزینه‌های سنگینی متحمل می‌کند، ترجیح می‌دهند که توسط طیف وسیعی از مردم از سرتاسر دنیا مورد ارزیابی قرار گیرد و اشکالات احتمالی آن قبل از ورود به بازار رفع شود.

۳۷) سایت Gumroad (اینجا را کلیک کنید)

مزیت سایت Gumroad در مقایسه با دیگر سایت‌ های فریلنسری خارجی این است که بسترها فروشگاهی و داشتبورد فروشنده محصولات بسیار کارآمد است و قدرت مانور بالایی را به فریلنسر می‌دهد. یعنی میزان فروش، تخفیف‌ها، آمارهای بازدید، تعامل با کاربران و … گزینه‌های متنوعی را برای مدیریت فروشگاه یک فرد خلاق ایجاد می‌کند و به همین دلیل است که امکان فروش طیف وسیعی از محصولات، از ویدیو آموزشی تا فروش نرم افزار را پشتیبانی می‌کند.

۳۸) سایت Bigcartel (اینجا را کلیک کنید)

سایت Bigcartel در سال ۲۰۰۵ با هدف کمک به هنرمندان جهت فروش محصولات خود تاسیس گردید و از آن زمان تاکنون بالغ بر ۲/۵ میلیارد دلار از طریق این سایت فروش داشته‌اند. با این سایت هنرمندان می‌توانند فروشگاه آنلاین خود را ایجاد نمایند؛ علاوه بر اینکه طراحان گرافیک، نقاشان دیجیتال پینتینگ و طراحان پترن در این سایت فعالیت می‌کنند، برخی دیگر از هنرمندان مانند طراحان زینت آلات، نجاران، طراحان پارچه و … هم در این سایت فعالیت هستند.

۳۹) سایت Respondent (اینجا کلیک کنید)

در دنیای امروز که بسیاری از کمپانی‌های تولید کننده نرم‌افزار یا محصولات فیزیکی به دنبال توسعه جهانی بازار خود هستند، سعی دارند که با نظر سنجی یا همکاری از مردم مختلف دنیا برای سرچ بازار و بررسی شرایط فرهنگی آن کشور، تبلیغات یا محصولات خود را بهینه کنند. در این راستا سایت Respondent بستری را فراهم ساخته است که شرکت‌ها بتوانند افرادی را برای همکاری چند ساعته از یک کشور انتخاب کنند و اطلاعاتی در مورد بازار آن محصول کسب نمایند.

۴۰) سایت Reedsy (اینجا را کلیک کنید)

سایت Reedsy در سال ۲۰۱۴ در شهر لندن شکل گرفت. هدف سایت ایجاد بستری برای نویسندگان کتاب است که بتوانند خودشان تمام کارهای چاپ کتاب را از راه دور با کمک فریلنسرها انجام داده و توزیع کنند. این کار باعث می‌شود که نوسینده‌ها سود بیشتری عایدشان شود و نیازی به همکاری با شرکت‌های انتشاراتی نداشته باشند.

سایت Reedsy در همان سال اول راه‌اندازی توانست ۱/۲۵ میلیون دلار سرمایه جذب کند. تا اواخر سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۰ هزار کتاب از طریق این سایت به چاپ رسیده است و بالغ بر ۱۵۰ هزار نویسنده و ۱۵۰۰ فریلنسر با این سایت همکاری داشته‌اند.

۴۱) سایت UserTesting (اینجا کلیک کنید)

UserTesting با استخدام فریلنسرها از سرتاسر دنیا، به شرکت‌های مختلف کمک می‌کنند که عملکرد خود را بهبود ببخشد و به دیدگاه مشتریان نزدیکتر کند. شکی نیست که هر شرکتی که وبسایت یا نرم افزار خود را طراحی می‌کند و توسعه می‌بخشد، با این هدف اینکار را انجام می‌دهد که بتواند رضایت مشتریان را جلب کند. در این راستا طراحان UX و UI نقشی کلیدی را ایفا می‌کنند؛ اما در بیشتر اوقات ممکن است آنچه که طراحان فکر می‌کنند با زاویه دید مشتریان (به خصوص زمانی که مشتری‌ها بین‌المللی و از فرهنگ‌های مختلف هستند) متفاوت باشد.

۴۲- سایت Society6 (اینجا کلیک کنید)

سایت Society6 در سال ۲۰۰۹ در میامی آمریکا با هدف امکان فروش طراح‌های هنری هنرمندان راه‌اندازی شد. هدف این بود که هنرمندان بتوانند راه‌کارهایی ساده‌تر برای فروش هنرشان پیدا کنند و از طرفی مشتریان به طور کل علاقه دارند که طراح‌ها را روی اشیا، قاب‌ها یا بالش‌ها، تی‌شرت یا حتی بر اساس دکوراسیون خانه خود سفارش دهند. در نتیجه این سایت ارتباط میان هنرمندان و مشتریان و تامین درخواست مشتریان را فراهم ساخته است.

۴۳- سایت BlackBox (اینجا را کلیک کنید)

سایت BlackBox در حقیقت در زمینه تسهیل فروش ویدیو‌های حرفه‌ای در قالب فوتیج (Footage) فعالیت می‌کند (به ویدیو‌های از پیش آماده شده که به صورت خام و بدون هیچ ویرایشی هستند، فوتیج یا فوتیج استوک (Stock Footage) گفته می‌شوند). برای همکاری با بسیاری از این سایت‌ها ممکن است از فیلترهای سختگیرانه‌ای باید عبور کنید و بسیاری از آنها از شما مدک تخصصی در این زمینه می‌خواهند. با کمک سایت BlackBox مسیر فروش هموارتر می‌شود.

۴۴- سایت Design Bundles (اینجا را کلیک کنید)

سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند در که حوزه فروش پکیج و محصولات گرافیکی فعال هستند. سایت Design Bundles هم یکی از سایت‌های تخصصی فروش پکیج‌های محصولات گرافیکی است. برای کسب درآمد ارزی از سایت Design Bundles یا حتی سایت Font Bundles و سایت Theme Planet، شما باید یک فروشگاه آنلاین برای فروش بسازید که می‌توانید با کلیک روی گزینه Create a Store واقع در منو بار اینکار را انجام دهید. در حقیقت شما یک فروشگاه برای رسیدن به درآمد پسیو می‌سازید.

۴۵- سایت TaskRabbit (اینجا را کلیک کنید)

سایت TaskRabbit یک سایت آمریکایی است که در سال ۲۰۰۸ در بوستون ماساچوست راه‌اندازی شد. کار این سایت این است برای انجام وظایف خرده پا (Task) سفارش گرفته و آن را به افراد مختلف در آمریکا می‌سپارد. بسیاری از وظایف به صورت عملی و حضوری است و البته برخی وظایف به صورت آنلاین قابل اجرا است که در ادامه توضیح خواهیم داد. این شرکت بعدها توانست ۳۷/۷ میلیون دلار سرمایه جذب کند و دفتر خود را به کالیفرنیا انتقال داده است.

۴۶- سایت Translated.net (اینجا را کلیک کنید)

سایت translated.net، در سال ۱۹۹۹ توسط یک زبان شناس و یک دانشمند کامپیوتری با سرمایه گذاری اولیه حدود ۱۰۰ دلار ایجاد شد که برای خرید دامنه و اولین فضای تبلیغاتی آنلاین استفاده شد. سایت Translated.net، ترکیبی از تکنولوژی انحصاری پیشرفته با یک شبکه منحصر بفرد از ۲۰ هزار مترجم بومی در سراسر جهان و ۵۰۰ هزار مشتری می‌باشد که بیش از ۱۷۰ زبان رسمی توسط مترجمان این سایت، ترجمه می‌شود.

۴۷- سایت Vitamintalent (اینجا را کلیک کنید)

سایت Vitamintalent یا Vitamin T یک سایت کاریابی استعداد‌ها برای شغل‌های فریلنسری می‌باشد. این سایت در حقیقت زیر مجموعه سایت کاریابی بسیار معروف آمریکای شمالی به نام سایت Aquent است. سایت Aquent پروژه‌های کاریابی فریلنسری را به صورت دسته‌بندی دقیقتر در سایت Vitamin T قرار می‌دهد و حتی کارفرمایان برای یافتن نیروی با استعداد گاهی مستقیما از سایت Vitamin T سفارش خود را ثبت می‌کنند.

۴۸- سایت Remote (اینجا را کلیک کنید)

در سال ۲۰۱۹ سایت Remote توسط Job van der Voort و Marcelo Lebre راه‌اندازی شد با این هدف که بتوانند فریلنسرهای با استعداد حوزه توسعه وب سایت و نرم افزار را به مشتریان بالقوه متصل نمایند. امروزه بسیاری از شرکت‌های استارتاپی کشورهای توسعه یافته به دنبال افرادی خلاق و با استعداد از کشورهای در حال توسعه هستند که بتوانند با هزینه کمتر، کار مدنظرشان را پیش ببرند. به همین دلیل هم سایت Remote پلی میان فریلنسرها و شرکت‌ها شده است.

۴۹- سایت Unity (اینجا را کلیک کنید)

درآمد دلاری از سایت Unity (یونیتی)

شرکت Unity Technologies سال ۲۰۰۴ در دانمارک تاسیس شد و سپس در سال ۲۰۰۹ به سان فرانسیسکو نقل مکان کرد تا در سیلیکون ولی به ادامه فعالیت‌های خود بپردازد. موتور و نرم‌افزارهای این شرکت در در ساخت بازی ویدئویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. در کنار موتور ساخت بازی و گیم، امکانات جانبی مانند فروشگاه ابزارهای بازی (Unity assets store) و همچنین بخش‌های آموزشی ساخت گیم را به مشتریان خود ارایه می‌دهد.

*برای دیدن بخش اول و دوم سایت‌ های فریلنسری خارجی اینجا را کلیک کنید.

تعداد سایت های فریلنسری خارجی که می‌توان با آنها همکاری کرد بسیار بسیار زیادتر از مواردی است که در این مقاله آورده شده است که ۲۰ مورد آن را در بخش اول معرفی کرده‌ایم و ۱۵ مورد در بخش دوم و ۱۵ مورد در بخش چهارم معرفی شد. به عنوان مثال درآمد‌های حاصل از گیمینگ و اینفلوئنسری در اینجا معرفی نشده است. پیشنهاد می‌شود که بخش وبلاگ مجموعه اول پرداخت را دنبال کنید. همچنین برای نقد کردن درآمد ارزی خود، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT