درآمد ارزی از فروش ویدیو سایت BlackBox

کسب درآمد ارزی از فروش ویدیو با سایت BlackBox

زمان مطالعه 3 دقیقه

خیلی از کسانی که به ساخت انواع ویدیو‌های کوتاه مانند فیلمبرداری با هلی‌شات و جلو‌ه‌های جذاب مشغول هستند، در نهایت بخشی از ویدیو‌ها را در شبکه‌های اجتماعی خود مانند اینستاگرام قرار می‌دهند و بقیه ویدیو‌های ساخته شده را در هارد درایوی ذخیره کرده و کنار می‌گذارند. شاید جالب باشد بدانید که با کمک سایت BlackBox امکان کسب درآمد ارزی از فروش ویدیو هایی که قبلا کنار گذاشته شده است، وجود دارد که در حقیقت شما ویدیو‌های خود را با فروششان زنده می‌کنید.

سایت BlackBox چه خدماتی ارایه می‌دهد؟

درآمد ارزی از فروش ویدیو با سایت BlackBox

سایت BlackBox در حقیقت در زمینه تسهیل فروش ویدیو‌های حرفه‌ای در قالب فوتیج (Footage) فعالیت می‌کند (به ویدیو‌های از پیش آماده شده که به صورت خام و بدون هیچ ویرایشی هستند، فوتیج یا فوتیج استوک (Stock Footage) گفته می‌شوند).

پیش‌تر در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم که سایت‌های بسیار زیاد و معتبری در دنیا وجود دارند که در زمینه فروش آنلاین فوتتیج فعال هستند و فیلم سازان می‌توانند کلیپ‌های خود را در فروشگاه‌های آنلاین بین‌المللی به فروش رسانند. مثلا سایت Storyblocks یک سایت کاملا تخصصی در زمینه فروش فوتتیج می‌باشد یا سایت‌هایی نظیر سایت iStock، سایت Videohive، سایت Adobe Stock، سایت Shutterstock و چندین سایت دیگر علاوه بر فروش عکس، فوتتیج حرفه‌ای هم می‌فروشند. برای همکاری با بسیاری از این سایت‌ها ممکن است از فیلترهای سختگیرانه‌ای باید عبور کنید و بسیاری از آنها از شما مدک تخصصی در این زمینه می‌خواهند. با کمک سایت BlackBox مسیر فروش هموارتر می‌شود.

کسب درآمد ارزی از فروش ویدیو در سایت BlackBox چگونه است؟

کسب درآمد ارزی از فروش ویدیو

۱) اولین نکته در مورد سایت BlackBox این است که ثبت‌نام برای همکاری رایگان می‌باشد. کاری که شما باید انجام دهید، این است که ویدیو‌هایی که ارزش تبدیل به فوتتیج شدن را دارند را از هارد خود بیرون آورده که می‌تواند موضوعات مختلفی مانند لوکیشن‌های بی‌نظیر، ویدیو‌های جالب صنعتی و تجاری، فناوری، طبیعت، مردم و … را شامل شود.

۲) شرایط فیلم‌ها باید یکی استانداردهای زیر را داشته باشند:

  • ویدیو 4K باشد (4096 X 2160 & 4096 X 2304)
  • ویدیو UHD باشد (3840 X 2160)
  • ویدیو HD باشد (1920 X 1080 & 1280 X 720)

۳) حتما ویدیو‌ها اگر لازم دارند از نظر رنگ و نور ادیت شوند تا بهترین حالت ممکن را پیدا کنند.

۴)  سایت BlackBox به یک جامعه تولید کنندگان و توزیع کنندگان ویدیو‌های حرفه‌ای متصل می‌شود که خود این توزیع کنندگان هم به دلیل سابقه و اعتبارشان، امکان فروش فوتتیج‌ها را در سایت‌های تخصصی اینکار دارند. در حال حاضر در صورت همکاری با سایت BlackBox، کار شما در یکی از سایت‌های معتبر Shutterstock و Adobe Stock و Pond5 و VimeoStock به فروش خواهد رسید و البته فروشگاه‌های بیشتری برای همکاری ممکن است اضافه شوند.

۵) درآمد فروش فوتیج (Footage) به صورت درآمد پسیو خواهد بود یعنی با قیمت کم ولی به تعداد زیاد و در هر لحظه زمانی بدون دخالت انسان به فروش می‌رسد. بابت فروش ویدیو‌های شما کمیسیونهایی کسر می‌شود؛ به عنوان مثال اگر ویدیو شما ۸۰ دلار قیمت گذاری شود، ۶۰ درصد آن به فروشگاه‌ آنلاین تعلق می‌گیرد (۴۸ دلار)، ۴۰ درصد به جامعه توزیع کنندگان ویدیو تعلق می‌گیرد (۳۲ دلار)، ۱۵ درصد هم حق کمیسیون سایت BlackBox خواهد بود (۴/۸ دلار) و مابقی آن به شما تعلق می‌گیرد (۲۷/۲ دلار). با توجه به فروش در تعداد زیاد (مثلا ۵۰۰ مورد برای هر ویدیو) با داشتن تعداد زیادی ویدیو و فروش زیاد هر یک، درآمد ارزی برای سازندگان ویدیو قابل توجه خواهد بود.

۶) پس از کسب درآمد ارزی از فروش ویدیو ، سازندگان ویدیو می‌توانند هر یک ماه یک بار درخواست تسویه حساب از BlackBox بدهند. برای نقد کردن درآمد ارزی خود به ریال به راحتی می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید. همچنین در صورتی که ویدیو‌های ادیت شده را می‌خواهید در ایران به فروش رسانید، پیشنهاد می‌شود برای خرید آهنگ زمینه حرفه‌ای ویدیو از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز 3/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT