خرید فوتیج حرفه ای از سایت Storyblocks

زمان مطالعه 2 دقیقه

به ویدیو‌های از پیش آماده شده که به صورت خام و بدون هیچ ویرایشی هستند، فوتیج (Footage) یا فوتیج استوک (Stock Footage) گفته می‌شوند. در این مقاله به یکی از بهترین سایت های خرید فوتیج حرفه ای به نام سایت Storyblocks می‌پردازیم.

بیشتر افرادی که به صورت حرفه ای کار مونتاژ و میکس را انجام می‌دهند، برای بهتر شدن کارشان از فوتیج استفاده می‌کنند؛ چرا که استفاده از این ویدیو‌ها به عنوان جلوه‌های ویژه در پروژه‌های مختلف توجیه اقتصادی و زمانی دارد. همچنین بسیاری از سایت‌ها در ساخت و طراحی هدر (Website Header) از فوتیج‌ها مرتبط با خدماتشان استفاده می‌کنند.

سایت Storyblocks چیست؟

سایت‌های بسیار زیادی در دنیا هستند که فوتیج استوک می‌فروشند؛ از جمله این موارد می‌توان سایت iStock، سایت Shutterstock، سایت Adobe Stock، سایت Videohive و…اشاره کرد. با این حال تمامی این سایت‌ها با هدف فروش عکس استوک یا قالب موشن گرافیک راه‌اندازی شده‌اند و بخش فوتیج بعد‌ها به عنوان خدمات دیگر سایت اضافه شده‌ است. اما سایت Storyblocks در ابتدا به صورت تخصصی در سال ۲۰۰۱ با هدف فروش ویدیو‌های فوتیج راه‌اندازی شد که در آن زمان VideoBlocks نام داشت.

هنوز افراد حرفه‌ای این سایت را به عنوان تخصصی‌ترین سایت فوتتیج می‌شناسند. این سایت در سال ۲۰۱۱ با بودجه کم توسط سازندگان فیلم راه‌اندازی شد و سپس موسسان آن سعی کردند که افراد خلاق را بیابند و دعوت به همکاری در این سایت کنند. ابتدا اعضای این سایت فوتیج‌ها را در سایت eBay  به صورت DVD می‌فروختند و بعد‌ها متوجه شدند که نیاز مشتریان دقیقا چه چیزی است و همچنین در کنار فوتیج‌ها باید موسیقی زمینه به عنوان مکمل‌ آن ویدیو به فروش رسانند.

خرید فوتیج حرفه ای از سایت Storyblocks

به طور کلی سایت Storyblocks سه بخش دارد:

  • Video: که مهمترین بخش‌ این سایت است و به videoblocks.com شهرت دارد. شما در این بخش به راحتی می‌توانید انواع فوتیج‌ها را بر اساس دسته‌بندی بیابید. همچنین در این بخش قالب‌های افتر افکت و بکگراند‌های انیمیشن هم به فروش می‌رسد.
  • Audio: در این بخش آهنگ‌های زمینه ویدیو به فروش می‌رسد که معمولا با قرار داده شدن فوتیج‌های جدید، آهنگ مناسب‌ آنها هم در این بخش منتشر می‌شود. این بخش که به audioblocks.com شهرت دارد، طوری طراحی شده است که موسیقی متناسب با موضوع قابل سرچ است.
  • Image: در این بخش عکس استوک یا تصاویر وکتوری به فروش می‌رسد، این بخش نسبت به دیگر بخش‌ها ضعیفتر است و شاید بتوان گفت در مقابل فروشگاه‌های حرفه‌ای عکس استوک، حرف آنچنانی برای گفتن نداشته باشد. با این حال ممکن است یک کاربر عکس مدنظرش را اینجا بیابد.

در صورتی مایل به خرید فوتیج حرفه ای از سایت Storyblocks هستید، می‌توانید با استفاده از خدمات مجموعه اول پرداخت برای پرداخت ارزی خود استفاده نمایید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT