سایت های فریلنسری خارجی

وب سایت های فریلنسری و درآمد دلاری سال 2020 (بخش دوم)

زمان مطالعه 7 دقیقه

همانطور که در بخش اول معرفی سایت های دورکاری خارجی توضیح داده شد، این روزها با وجود راه‌ها و روش‌های بسیاری که برای کسب درآمد وجود دارد، فعالیت فریلنسری تبدیل به یکی ازمحبوب‌ترین شغل‌ها در میان کاربران اینترنت شده است و وب سایت‌های بسیاری هستند که فریلنسرها می‌توانند از طریق آن‌ها کسب درآمد کنند. در این مقاله به ادامه معرفی بهترین وب سایت های فریلنسری خارجی در سال ۲۰۲۰ پرداخته‌ایم.

ادامه لیست بهترین وب سایت های فریلنسری در سال 2020

در این بخش هم ۱۴ وب سایت فریلنسری خارجی را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید با آنها از ایران همکاری کنید.

۲۱- سایت DesignCrowd (اینجا را کلیک کنید)

ثبت نام در سایت DesignCrowd

سایت DesignCrowd در سال ۲۰۰۸ در سیدنی استرالیا با هدف ایجاد بستری برای ارایه خدمات ارتباط میان گرافیست‌ها و مشتریان راه‌اندازی شد. همچنین این سایت مانند 99designs و Designhill بستر پروژه‌های رقابتی را فراهم آورده است. این سایت در سال ۲۰۱۱ سایت Brandstack که ارایه کننده لوگو آماده بود را خریداری کرد و به BrandCrowd تغییر نام داد. این سایت یکی از یهترین وب سایت های فریلنسری خارجی برای طراحان گرافیک است.

 

۲۲- سایت Creative Market (اینجا را کلیک کنید)

درآمد ارزی از سایت Creative Market

سایت Creative Market یک بازار آنلاین فروش محصولات گرافیکی مانند سایت‌های DesignCuts و Graphicriver می‌باشد که محصولات متنوعی را به فروش می‌گذارد. این سایت که در سال ۲۰۱۲ توسط Aaron Epstein و Chris Williams در سانفراسیسکوی آمریکا تاسیس شد، هم اکنون بیش از یک میلیون کاربر دارد.

فروش در Creative Market بر اساس درآمد پسیو (Passive income) می‌باشد. بدان معنا که شما یک محصول یا پکیجی از محصول را در سایت برای فروش قرار می‌دهید و این محصول با تعداد زیاد به فروش می‌رسد و در انتهای هر ماه، می‌توانید با سایت تسویه حساب کنید.

 

۲۳- سایت People per hour (اینجا را کلیک کنید)

کسب درآمد ارزی از سایت Peopleperhour

سایت People per hour در سال ۲۰۰۷ در شهر لندن راه‌اندازی شد و کمی بعدتر دفتر دوم خود را در آتن یونان افتتاح کرد. هدف این سایت این است که افراد با استعداد را یافته و آنها را برای انجام پروژه ساعتی به کارفرمایان متصل کند. در سال ۲۰۱۲ این سایت ۳/۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و کار خود را به شدت توسعه داد.

در این سایت می‌توان شغل‌هایبسیار متنوعی را یافت و با کارفرمایان خارجی همکاری کرد. تا حدود زیادی عملکرد آن مشابه سایت‌های Guru و Fiverr و Upwork است. البته دستمزدها به پوند انگلیس پرداخت می‌شود.

 

۲۴- سایت iSoftstone (اینجا را کلیک کنید)

کسب درامد ارزی از سایت iSoftstone

سایت iSoftstone در سال ۲۰۰۱ در زمینه ارایه خدمات IT و مشاوره فناوری در چین راه‌اندازی شد و به سرعت خدمات‌دهیش را در ابعاد جهانی توسعه داد. در حال حاضر ۲۰ دفتر در کشورهای چین، آمریکا، ژاپن و کانادا دارد.

این سایت در زمینه‌های اپلیکیشن‌های بانک‌ها، سرویس‌های مالی، نرم افزارهای تحلیل داده، فناوری‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند، ارتباطات، نرم‌افزارهای تجهیزات پزشکی، نرم‌افزارهای انرژی و نیروگاه‌ها و… فعال است. این سایت خدمات Crowdsourcing را به دیگر شرکت‌های فناوری ارایه می‌دهد و نیاز به نیروی فریلنسر در زمینه جمع‌آوری داده دارد. در ابتدای سال ۲۰۲۰ برای این شرکت حدود ۱۸ هزار فریلنسر مشغول به کار بوند. 

 

۲۵- سایت QKids (اینجا را کلیک کنید)

تدریس زبان به کودکان چینی

این سایت برای تدریس زبان انگلیسی به کودکان ساخته شده است و مدرسان داخل کشور چین توانایی تامین این حجم از تقاضا را ندارند. سایت QKids ، مدرسان زبان انگلیسی را از سرتاسر دنیا استخدام کرده تا به صورت آنلاین و دورکاری به کودکان چینی تدریس کنند.

به طور معمول کلاس‌ها ۳۰ دقیقه‌ای است و برای معلمان تازه کار هر کلاس بین ۸ تا ۱۰ دلار و معلمان با سابقه‌تر بین ۱۶ تا ۲۰ دلار پرداخت می‌شود و کلاس‌های آنلاین بین یک تا چهار کودک چینی را شامل می‌شود. خود سایت بسترهای نرم افزاری برای آموزش فراهم کرده است تا معلمان بتوانند با انواع تصاویر مختاف به به کودکان آموزش دهند.

 

۲۶- سایت Cloud Peeps (اینجا را کلیک کنید)

در سال ۲۰۱۵ مجموعه Cloud Peeps را با هدف ایجاد ارتباط بهتر بین کارفرما و فریلنسر ایجاد شد تا هر دو طرف با رضایت و اطمینان خاطر همکاری کرده و پروژه‌ها را پیش ببرند. آمارها نشان می‌دهد این سایت در ابتدای سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۲۰ هزار مشتری از ۱۵۰ کشور دنیا داشته است. شغل‌های فریلنسری متفاوت می‌توانند در این سایت فعالیت کنند و فریلنسرها به مشتریان (که اکثرا اروپایی هستند) متصل شده و برای پروٰژه‌ها درخواست همکاری دهند. 

 

۲۷- سایت Twenty20 (اینجا را کلیک کنید)

فروش عکس اینستاگرام کمک سایت Twenty20

این سایت که در سال ۲۰۱۴ در شهر Marina Del Rey کالیفرنیا راه‌اندازی شد، خدماتی را ارایه دادند مبنی بر اینکه افراد مختلف بتوانند تصاویر مورد علاقه خود را خرید و فروش کنند. در حال حاضر سایت Twenty20 کتابخانه‌ای از ۵۰ میلیون عکس مربوط به ۳۰۰ هزار عکاس حرفه‌ای و آماتور را در خود جای داده است و کمپانی Envato بخش زیادی از سهم این سایت را خریداری کرده است. این سایت برای فروش عکس‌های اینستاگرامی به فالوئرها هم بسیار مناسب است.

 

۲۸- سایت DesignCuts (اینجا را کلیک کنید)

سایت DesignCuts

سایت‌های بسیار زیادی وجود دارند در که حوزه فروش پکیج و محصولات گرافیکی فعال هستند. سایت DesignCuts هم یکی از سایت‌های تخصصی فروش پکیج‌های محصولات گرافیکی است که مانند سایت‌های Creative Market یا Graphicriver فعالیت می‌کند که فروش بر اساس درآمد پسیو (Passive income) می‌باشد. این امکان وجود دارد که گرافیست‌ها از نقاط مختلف دنیا درخواست همکاری و فروش پکیج محصولات خود را به سایت دهند و به ازای فروش پکیج‌ها، ۲۰ درصد حق کمیسیون می‌گیرد.

 

۲۹- سایت proz (اینجا را کلیک کنید)

فریلنسری مترجمی

سایت Proz.com وب سایتی است که اعضای آن را مترجمان آزاد تشکیل می‌دهند. این وب سایت در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شده است. سایت Proz.com عمدتا برای ارسال و دریافت پاسخ به پیشنهاد شغلی ترجمه بنیان گذاری شد. این وب سایت، در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۷، بیش از ۸۵۰ هزار کاربر ثبت شده در سایت خود را اعلام کرد و به همین علت توانست مترجمان بیش از ۲۰۰ کشور در سراسر جهان را به خود جذب کند.

 

۳۰ – سایت PrizeRebel (اینجا را کلیک کنید)

کسب درآمد ارزی از سایت کلیکی PrizeRebel

این سایت که از سال ۲۰۰۷ شروع به کار کرد، به طور تخصصی در زمینه جمع آوری داده‌های نظر سنجی برای کمپانی‌های مختلف فعالیت می‌کند. کاربران با شرکت در نظرسنجی‌های مختلف، بابت فعالیتشان دستمزد می‌گیرند. از سال ۲۰۰۷ تا ابتدای ۲۰۲۰، بالغ بر ۲۱ میلیون دلار به کاربران دستمزد داده شده است و هم اکنون ۱۰ میلیون عضو فعال دارد. این سایت به عنوان سایت‌های کلیکی دسته‌بندی می‌شود که هم به صورت نقد و هم به صورت گیفت کارت دستمزد می‌دهد.

 

۳۱- سایت Threadless (اینجا را کلیک کنید)

کسب درآمد ارزی از سایت Thereadless چیست

سایت Threadless در سال ۲۰۰۲ در شهر شیکاگو آمریکا با هدف ایجاد یک انجمن آنلاین هنرمندان و نقاشان شکل گرفت و بعد‌ها شرایط فروش آثار هنری هم به سایت اضافه شد. هر هفته ۱۰۰۰ طراح و هنرمند از سرتاسر دنیا در این سایت ثبت نام می‌کنند تا طرح‌های خود را برای چاپ روی اشیا در معرض فروش قرار دهند یا نظر و دیدگاه دیگر هنرمندان را در مورد کار خود جویا شوند. نوع پرداختی در این سایت یا بر اساس نقد است یا گیفت کارت‌های این سایت می‌باشد.

 

۳۲- سایت Unbabel (اینجا را کلیک کنید)

سایت Unbabel در زمینه خدمات استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه فعالیت دارد و شرکت‌هایی نظیر Facebook و Booking.com با این شرکت همکاری می‌کنند. این سایت در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۱/۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد و در سالهای بعد، یعنی تا سال ۲۰۱۸ در مجموع ۹۱ میلیون دلار روی آن سرمایه‌گذاری شد و دفاتر و نیروهای خود را افزایش داد. 

در حال حاضر این سایت در زمینه ترجمه ۲۴ زبان زنده دنیا فعالیت دارد و حدود ۴۰ هزار مترجم دورکار برای این سایت کار می‌کنند.

 

۳۳- سایت Graphicriver (اینجا را کلیک کنید)

درآمد ارزی از گرافیک ریور

گرافیک ریور (Graphicriver) زیر‌مجموعه‌ای از Envato Market است که گرافیست‌ها می‌توانند پکیج‌های مختلفی گرافیکی مانند موکاپ‌ها، پترن‌ها، فایل‌های وکتوری و … را در این فروشگاه برای فروش عرضه کنند. با توجه به بازدید زیاد کاربران از سایت Envato، شانس فروش این پکیج‌های گرافیکی افزایش می‌یابد. درآمد زایی از این سایت از نوع پسیو است و فقط فریلنسرها باید هر از چند گاهی پکیج‌های خود را به روز رسانی کنند.

 

۳۴- سایت Guru (اینجا را کلیک کنید)

درامد ارزی از سایت Guru

سایت Guru.com در سال ۱۹۹۸ در پنسیلوانیا آمریکا راه‌اندازی شد. این ایده‌ که افراد دارای حرفه و تخصص را به مشتریان متصل کند به مرور کامل شد و در همان سال ۳ میلیون دلار و بعد‌تر هم ۱۶ میلیون دلار سرمایه برای توسعه خود جذب کرد.

در حال حاضر این سایت ۸۰۰ هزار مشتری از سرتاسر دنیا دارد و ۲۵۰ میلیون دلار برای فرسلنسرها در سرتاسر دنیا درآمد زایی کرده است. سایت Guru یک سایت فریلنسری عالی برای انواع شغل‌ها می‌باشد که پل ارتباطی میان فریلنسرها و کارفرماها خواهد بود.

 

۳۵- سایت Inboxdollars (اینجا را کلیک کنید)

سایت Inboxdollars در سال ۲۰۰۰ با نام CotterWeb شروع به کار کرد که در دسته سایت‌های کلیکی قرار می‌گیرد. بعدها این سایت زیر مجموعه شرکت آمریکایی Prodege قرار گرفت. تاکنون این سایت ۵۹ میلیون دلار به فریلنسرها به صورت نقدی پرداخت کرده است. به طور کلی سه نوع فعالیت را می‌توانید در این سایت انجام دهید و بابت آن پول بگیرد که شامل تماشای ویدیو، بازی کردن گیم و شرکت در نظر سنجی است. شرکت در نظرسنجی به طور تخصصی در این سایت انجام می‌شود و تنوع کار آن هم بسیار زیاد می‌باشد.

*برای دیدن بخش اول وب سایت‌ های فریلنسری خارجی اینجا را کلیک کنید.

*برای دیدن بخش سوم وب سایت‌ های فریلنسری خارجی اینجا را کلیک کنید.

*برای دیدن بخش چهارم وب سایت‌ های فریلنسری خارجی اینجا را کلیک کنید.

نقد کردن درآمد حاصل از وب سایت های فریلنسری خارجی

تعداد وب سایت های فریلنسری خارجی که می‌توان با آنها همکاری کرد بسیار بسیار زیادتر از مواردی است که در این مقاله آورده شده است که ۲۰ مورد آن را در بخش اول و ۱۵ مورد در بخش سوم و ۱۵ مورد در بخش چهارم معرفی کرده‌ایم. به عنوان مثال درآمد‌های حاصل از گیمینگ و اینفلوئنسری در اینجا معرفی نشده است. پیشنهاد می‌شود که بخش وبلاگ مجموعه اول پرداخت را دنبال کنید. همچنین برای نقد کردن درآمد ارزی خود، می‌توانید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

 

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT