canva برای عکاسان

معرفی 8 روش استفاده canva برای عکاسان

زمان مطالعه 5 دقیقه

وقتی در عکاسی پیشرفته تر می شوید، ممکن است بخواهید عکس های حرفه ای تر بگیرید. همچنین می توانید از روش های منحصر به فردی برای فروش کار خود استفاده کنید. در این مقاله به معرفی 8 روش استفاده canva برای عکاسان می پردازیم.

حرید اکانت پرمیوم canva

استفاده canva برای عکاسان

اگر می خواهید در کار خود خلاقانه تر شوید، Canva یک ابزار عالی برای این کار است. ابزارهای رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای عملی کردن ایده‌های خود استفاده کنید.

ایجاد لوگو برای کسب و کار عکاسی

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

این عقیده که عکاسی صرفا برای سرگرمی است و نمیتوان از آن پول درآورد درست نیست. بسیاری از عکاسان شغل ثابت، با حقوق خوب دارند و با حرفه ای که به آن علاقه دارند درآمد کسب میکنند. ایجاد یک لوگو در مراحل اولیه راه اندازی یک کسب و کار عکاسی ضروری نیست. اما با لوگو میتوانید برند شخصی خود را به تصویر بکشد. برای اینکار یه لوگوی ساده کافی است.

شما به راحتی می توانید یک لوگو در Canva ایجاد کنید و انجام این کار فقط چند دقیقه طول می کشد. Canva الگوهای زیادی را ارائه میدهد، اما اگر خودتان بخواهید از ابتدا یک لوگو طراحی کنید بسیار ساده است.

تغییر اندازه تصاویر برای پست های شبکه های اجتماعی

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

شما می توانید از چندین شبکه اجتماعی برای افزایش حضور خود به عنوان یک عکاس استفاده کنید. به عنوان مثال علیرغم اینکه اینستاگرام به سمت پست های ویدیویی پیش رفته است، همچنان مکانی عالی برای اشتراک گذاری تصاویر است. توییتر در اوایل دهه 2020 در بین عکاسان محبوبیت پیدا کرده است و پینترست نیز پلتفرم دیگری دیگری با امکانات فراوان است.

هنگام استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان یک عکاس باید ابعاد هر پلتفرم را در نظر بگیرید. اگر از برنامه ای مانند Lightroom استفاده میکنید، تغییر اندازه تصاویر وقتگیر است. می توانید زمان انجام این کار را در Canva کاهش دهید.

Canva دارای قالب های مختلف متناسب با شبکه های اجتماعی مختلف است. به راحتی می‌توانید تصویر مورد نظر را در قالب ها بکشید و رها کنید.

ویرایش تصاویر

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

اگر به عکاسی علاقه دارید، احتمالاً از نرم افزارهای ویرایش مانند Adobe Lightroom یا Capture One استفاده کرده اید. اما اگر می‌خواهید فقط ویرایش‌های اولیه عکس‌های خود را انجام دهید، Canva یک ابزار بسیار مفید است.

با استفاده از Canva به راحتی می توانید فیلترهای مختلفی را به تصاویر اضافه کنید. همچنین می‌توانید تنظیماتی که در Lightroom یا Capture One انجام میدهید مانند اشباع رنگ و روشنایی را در Canva نیز انجام دهید. 

اگر میخواهید از Canva برای ویرایش تصاویر استفاده کنید، توصیه می کنیم ابتدا از نرم افزار ویرایش دیگری برای فایل های RAW استفاده کنید. برای ویرایش فایل های JPEG، Canva راحت‌تر از ابزارهای دیگر است.

ایجاد کلاژ از بهترین کارهای خود

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

کلاژها شاید به اندازه روزهای قبل از اینستاگرام محبوب نباشند. با این حال ممکن است به دلایل مختلفی همچنان بخواهید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر بخواهید چند عکس را به یک پست استوری اینستاگرام اضافه کنید یا بهترین کارهای خود را در یک پست نشان دهید کلاژها کاربردی هستند. 

Canva چندین قالب برای ساخت کلاژ ارائه میدهد. نسخه رایگان Canva چندین قالب مختلف دارد.

برای ایجاد یک طرح خلاقانه تر می توانید با استفاده از Canva از ابتدا کلاژ بسازید. همچنین می‌توانید اشکال و تصاویر را در قالب ها بکشید و رها کنید و رنگ ها و اندازه ها را تغییر دهید.

ساخت پوستر

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

بسیاری از عکاسان کار خود را در خانه و آتلیه خود به نمایش میگذارند. شما نیز میتوانید با ایجاد پوستر کار خود را شروع کنید. Canva چندین قالب پوستر ارائه داده است. با قابلیت جعبه متن ها (Text boxes) میتوانید کلمات و سایر عناصر زیبایی را به پوستر خود اضافه کنید. قالب های ساده با حاشیه های مختلف را نیز میتوانید در Canva پیدا کنید.

ساخت قالب برای وب سایت

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

آیا تصمیم گرفته اید به طور حرفه ای وارد عکاسی شوید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید به فکر ایجاد یک وب سایت باشید. با ایجاد یک وب سایت عکاسی میتوانید کارهای خود را به نمایش بگذارید. این کار باعث میشود آثار شما را بیشتر دیده شود و پروژه های بیشتری بگیرید.

اگر نمی‌خواهید از قالب‌هایی سازندگان سایت ها استفاده کنید، می‌توانید به جای آن از Canva استفاده کنید. Canva دارای تم های مختلفی از جمله تم‌های رنگارنگ‌تر، تاریک و مینیمالیستی است. پس از اتمام کار باید آن را در هر سیستمی که استفاده می کنید آپلود کنید. روند انجام این کار متفاوت خواهد بود.

ساخت تقویم 

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

با وجود برنامه های تقویم گوشی های هوشمند، بسیاری از مردم همچنان از تقویم های فیزیکی استفاده میکنند. شما میتوانید با عکس های خود یک تقویم بسازید. Canva دارای الگوهای مختلفی است که می توانید از آنها برای ساخت تقویم فیزیکی استفاده کنید. علاوه بر تقویم های فیزیکی میتوانید تقویم های دیجیتالی و والپیپر نیز طراحی کنید. 

ساخت یک کتاب عکاسی

canva برای عکاسان

canva برای عکاسان

بسیاری از عکاسان آرزو دارند که آثارشان در یک کتاب منتشر شود. اما این کار فرایند ساده ای ندارد. اگرچه Canva جایگزینی برای کار با یک ناشر نیست، اما میتوانید از این سرویس برای ساختن یک نمونه آزمایشی استفاده کنید.

Canva چندین الگو برای ساخت کتاب دارد. اگر تصمیم دارید تخصص عکاسی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از یکی از طرح‌های کتاب الکترونیکی این پلتفرم استفاده کنید.

Canva ابزاری ایده آل برای عکاسان است

اگر به دنبال افزایش مهارت های خلاقانه خود به عنوان یک عکاس هستید، Canva یک نقطه شروع عالی است. این پلتفرم رایگان و استفاده از آن آسان است و شامل بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر است. شما می‌توانید از Canva برای ایجاد انواع طرح‌ها و نمونه‌های اولیه محصولات فیزیکی استفاده کنید. 

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT