نحوه بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل

نحوه بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل

عملکرد تسویه‌حساب عامل اصلی کمک به تجار برای دستیابی به فروش بیشتر است، به همین دلیل است که ما تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نرخ حمل و نقل در بار پرداخت با سرعت مطلوب و بدون تاخیر محسوس است. بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل را در ادامه بررسی می کنیم.

اگر برنامه های حمل و نقل می سازید، به این معنی است که برنامه شما باید به همان اندازه سریع باشد. برای کمک به توسعه‌دهندگان برنامه برای ایجاد تجربه پرداخت بهینه و بازگشت سریع گزینه‌های حمل و نقل (کمتر از 500 میلی‌ثانیه) و با اطمینان، فهرستی از شش روش برتر را برای بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل‌ونقل شما ادغام کرده‌ایم.

برای بازرگانان Shopify برنامه بسازید

چه بخواهید برای فروشگاه برنامه Shopify برنامه بسازید، چه خدمات توسعه برنامه سفارشی ارائه دهید یا به دنبال راه هایی برای رشد پایگاه کاربری خود باشید، برنامه شریک Shopify شما را برای موفقیت آماده می کند. به رایگان بپیوندید و به منابع آموزشی، محیط‌های پیش‌نمایش توسعه‌دهنده و فرصت‌های اشتراک درآمد مکرر دسترسی داشته باشید.

1. نرخ های خرده فروشی شرکت حامل را در داخل ذخیره کنید

بسیاری از برنامه های حمل و نقل به عنوان جمع کننده برای چندین شرکت حمل و نقل عمل می کنند تا به بازرگانان قابلیت های نرخ خرید را ارائه دهند. برای جلوگیری از پاسخگویی ضعیف برنامه حمل و نقل، این وابستگی به عملکرد پشتیبانی شده شرکت‌های مخابراتی باید در صورت امکان کاهش یابد. توصیه می‌کنیم نرخ‌های خرده‌فروشی شرکت مخابراتی را در داخل ذخیره کنید تا از تماس خارجی جلوگیری شود.

2.نحوه بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل: نرخ های حامل کش

برای نرخ‌های حامل که بسیار پویا یا مختص تاجر هستند، ممکن است فرصتی برای ایجاد یک لایه ذخیره‌سازی وجود داشته باشد. در حالی که هر تماس با یک شرکت مخابراتی منجر به پاسخ یکسان نمی شود، احتمالاً الگویی وجود دارد که نرخ ها برای آن یکسان است. بر این اساس می توانید یک کلید کش تعریف کنید. در Shopify، ما یک سیستم کش خود ترمیم کننده ایجاد کردیم تا به میزان قابل توجهی تعداد تماس های خارجی و وابستگی خود را به سیستم های پشتیبان شرکت های حمل و نقل کاهش دهیم.

توصیه می کنیم این مراحل را دنبال کنید:

داده‌های پاسخ به تماس‌های خارجی را در سیستم خود تجزیه و تحلیل کنید و الگوها را در موارد استفاده مختلف شناسایی کنید

ذخیره پاسخ به درخواست های مشابه در پایگاه داده حافظه (مانند Redis) برای تضمین بازیابی سریع هنگام ورود درخواست های جدید

هنگامی که درخواست‌ها به حافظه پنهان می‌رسند، یک درخواست خارجی در پس‌زمینه ایجاد کنید تا صحت را تأیید کنید و در صورت نیاز، حافظه پنهان را با اطلاعات جدید به‌روزرسانی کنید.

نسبت ضربه و عدم دسترسی به حافظه پنهان و تغییرات فراوانی پاسخ برای همان درخواست‌ها را تجزیه و تحلیل کنید

در عمل، این مراحل به شکل زیر هستند:

 

Input

{
destination_address: {
country_code: “CA”,
province_code: “QC”,
city: “Montreal”,
address1: “address 1”,
address2: “address 2”,
address3: “address 3”,
postal_code: “K2K2K2”
},
origin_address: {
country_code: “CA”,
province_code: “ON”,
city: “Toronto”,
address1: “address 1”,
address2: “address 2”,
address3: “address 3”,
postal_code: “C3C3C3”
},
items: [
{
id: 1,
name: ‘item1’,
weight: 1
}
]
}

خروجی

با فرض اینکه برای یک جفت کد_پستی مبدا و مقصد معین و وزن کل معین، هر درخواست نرخ حمل و نقل یکسانی را برمی گرداند.

بر اساس این فرض الگوی کش و کلید زیر را می توان ایجاد کرد:

#{carrier_name}_#{origin_postal_code}_#{destination_postal_code}_#{total_items_weight} => shopify_post_C3C3C3_K2K2K2_1

3. موازی کردن تماس ها به سیستم های خارجی

اگر از تماس‌های سیستم‌های خارجی مانند شرکت‌های مخابراتی نمی‌توان از طریق ذخیره‌سازی محلی نرخ‌های خرده‌فروشی عمومی یا ذخیره‌سازی حافظه پنهان اجتناب کرد، می‌توانید با تماس موازی با شرکت‌های مخابراتی، زمان پاسخ‌دهی برنامه ارسال خود را کاهش دهید. موازی سازی در ترکیب با مهلت زمانی برای اپراتورهای کند می تواند در سرعت بخشیدن به پاسخ شما به Shopify بسیار مؤثر باشد و در عین حال اطمینان حاصل شود که پرداخت ها مسدود نمی شوند زیرا زیر مجموعه ای از نرخ ها بازگردانده می شوند.

4. بازه های زمانی را برای سیستم های خارجی تنظیم کنید

اگر برنامه حمل‌ونقل شما نرخ‌ها را از چندین سیستم خارجی واکشی می‌کند و شما این تماس‌ها را موازی می‌کنید، زمان پاسخ‌دهی برنامه شما به Shopify حداقل به اندازه کندترین زمان پاسخ خواهد بود. برای جلوگیری از مهلت زمانی و پرداخت مسدود شده در سمت Shopify، توصیه می کنیم یک مهلت زمانی داخلی تنظیم کنید که در صورت عدم پاسخگویی، درخواست شما را از سیستم خارجی لغو کند. با پیروی از این رویکرد، می‌توانید زیرمجموعه‌ای از نرخ‌ها را به Shopify بازگردانید و پرداخت را رفع انسداد کنید.

5.نحوه بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل: هاست سرویس خود را بهینه کنید

زمان پاسخگویی برنامه حمل و نقل شما به دلیل تأثیری که بر تجربه مشتریان در هنگام تسویه‌حساب می‌گذارد و در نتیجه بر موفقیت بازرگانان اهمیت دارد. بخشی از زمان پاسخ را می توان به تأخیر بین سرور برنامه شما و سرورهای Shopify نسبت داد، که به ویژه زمانی که هر دو در قاره های مختلف قرار دارند، زیاد است.

برای درک تأثیر میزبانی سرور بر زمان پاسخگویی خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

فایل جدیدی به نام curl-format.txt با محتوا ایجاد کنید:

 time_namelookup: %{time_namelookup}s\n
time_connect: %{time_connect}s\n
time_appconnect: %{time_appconnect}s\n
time_pretransfer: %{time_pretransfer}s\n
time_redirect: %{time_redirect}s\n
time_starttransfer: %{time_starttransfer}s\n
———-\n
time_total: %{time_total}s\n

از curl -w “@curl-format.txt” -o /dev/null -s “http://url/” استفاده کنید که در آن URL آدرس یکی از فروشگاه های Shopify است که برنامه شما در آن نصب شده است. این مرحله را با فروشگاه هایی که در مناطق مختلف قرار دارند تکرار کنید.

خروجی نمونه:

 time_namelookup: 0.326604s
time_connect: 0.467748s
time_appconnect: 0.000000s
time_pretransfer: 0.467986s
time_redirect: 0.000000s
time_starttransfer: 0.584812s
———-
time_total: 0.584852s

جزئیات بیشتر را در مستندات curl بیابید.

تأثیر تأخیر بین مناطق بسیار متفاوت است. سرورهای Shopify در Google Cloud میزبانی می‌شوند، که سطوح مختلفی از تأخیر بر اساس منطقه، همانطور که در ماتریس تأخیر بین منطقه‌ای Google Cloud مشخص شده است، اعمال می‌شود.

مراحل توصیه شده

اگر زمان اتصال شما به طور قابل توجهی بیشتر از تأخیر بین منطقه ای Google Cloud است، اقدامات زیر را دنبال کنید:

ارائه دهنده هاست خود را به Google Cloud تغییر دهید تا از یک زیرساخت بهینه استفاده کنید

برنامه خود را با استفاده از برنامه خود به منطقه ای نزدیک تر به اکثر فروشگاه های Shopify منتقل کنید

6.نحوه بهبود عملکرد پرداخت برنامه حمل و نقل: اجرای نرخ های پشتیبان

برای کاهش خطر تسویه‌حساب‌های مسدود شده به طور کلی و در صورت وقفه زمانی برای شرکای خارجی، توصیه می‌کنیم یک سیستم پشتیبان برای برنامه حمل و نقل خود پیاده‌سازی کنید (به نرخ‌های پشتیبان Shopify مراجعه کنید). این نرخ‌ها باید به‌گونه‌ای ذخیره شوند که وقتی درخواست‌های شریک خارجی برای اطمینان از پاسخ موفقیت‌آمیز به Shopify شکست می‌خورد، بتوانید به سرعت آنها را واکشی کنید.

نرخ‌های پشتیبان نیازی به نرخ‌های مطابقت ندارند که دقیقاً از منابع خارجی واکشی شوند، اما باید به اندازه کافی نزدیک باشند تا تأثیر قابل‌توجهی بر سودآوری و تبدیل بازرگانان نداشته باشد. با تجزیه و تحلیل داده های پاسخی که برنامه شما از منابع خارجی دریافت می کند، باید بتوانید چنین نرخ های مرتبطی را برای تاجران خود ایجاد کنید.

مراحل توصیه شده

منطق سطح بالا را برای نرخ های پشتیبان خود تعریف کنید. توصیه می کنیم موارد را ساده نگه دارید: یک نرخ حمل و نقل گران و سریع و یک نرخ حمل و نقل ارزان و آهسته در هر منطقه (کشور، شهر)، وزن یا اندازه می تواند کافی باشد.

داده‌های پاسخ را از منابع خارجی خود تجزیه و تحلیل کنید تا نرخ‌های پشتیبان مرتبط ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند از تسویه‌حساب‌های مسدود شده بدون تأثیر منفی بر کسب‌وکار بازرگانان جلوگیری کنید.

نرخ‌های پشتیبان‌گیری را در یک دیتا استور با دسترسی آسان ذخیره کنید تا زمانی که یک سرویس خارجی در بازه زمانی مورد انتظار (کمتر از 500 میلی‌ثانیه) پاسخگو نیست، سریعاً آنها را بازگردانید.

برای بازرگانانی که نرخ‌های پشتیبان Shopify دارند، اجرای نرخ‌های پشتیبان‌گیری خاص برای برنامه شما احتمالاً منجر به تجربه بهتر تاجر و مشتری می‌شود.

نمونه ای از نرخ های پشتیبان برای سفارشات داخلی در کانادا را در زیر بیابید. نرخ ها فقط بر اساس وزن سفارش متفاوت است، اما مستقل از کد پستی مبدا یا مقصد خاص است.

rate_definitions:

name: Standard
price: 0
currency: CAD
rate_class_id: 10
conditions:

field: total_price
criteria: 100
criteria_unit: CAD
operator: greater_than_or_equal_to

name: Standard
price: 14.90
currency: CAD
conditions:

field: total_weight
criteria: 2.0
criteria_unit: kg
operator: less_than_or_equal_to

name: Standard
price: 21.90
currency: CAD
conditions:

field: total_weight
criteria: 2.0
criteria_unit: kg
operator: greater_than_or_equal_to

field: total_weight
criteria: 30.0
criteria_unit: kg
operator: less_than_or_equal_to

name: Express
price: 21.90
currency: CAD
conditions:

field: total_weight
criteria: 2.0
criteria_unit: kg
operator: less_than_or_equal_to

وابستگی به درخواست های متعدد به Shopify

ما می دانیم که در بسیاری از موارد برنامه ها ممکن است به اطلاعاتی از Shopify نیاز داشته باشند که در محموله API خدمات حامل برای محاسبه نرخ دقیق حمل و نقل (مانند برچسب های مشتری یا محصول) گنجانده نشده است.

ما از بازخورد شما در مورد اینکه چه اطلاعاتی در محموله فعلی وجود ندارد که به برنامه شما نیاز دارد چندین تماس با Shopify برقرار کند تا نرخ ارسال دقیق را محاسبه کند، قدردانی خواهیم کرد. شما می توانید پاسخ خود را با استفاده از این فرم گوگل ارائه دهید.

با بهینه‌سازی برنامه حمل‌ونقل خود برای عملکرد در هنگام تسویه‌حساب، به بازرگانان کمک می‌کنید تا تبدیل‌شان را افزایش دهند و فروش بیشتری داشته باشند—ایجاد کاربران شادتر و وفادارتر برای شما.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT