فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون کسب درآمد ارزی

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون | کسب درآمد ارزی

زمان مطالعه 8 دقیقه

نویسنده‌ شدن از طریق انتشار مستقیم در سیستم Kindle ممکن است نوعی شغل محسوب شود که صحبت در مورد آن آسان‌تر از انجام آن باشد. اما فرمول فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون (Ebooks) در واقع بسیار ساده است: افزایش ترافیک بازدیدکننده = فروش بیشتر.

در این پست، ابتدا به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توانید صفحه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون را برای به حداکثر رساندن فروش، بهینه کنید. سپس ما در مورد روش‌های افزایش میزان بازدید به صفحه فروشگاه کتاب شما بحث خواهیم کرد.

نکتات مهم برای فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون

فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون ۷ نکته برای کسب درآمد به عنوان نویسنده

۱. جلد کتاب خود را دوباره ارزیابی کنید

فرض کنید شما طرفدار Ender’s Game هستید و در فروشگاه Kindle به دنبال چیزی مشابه هستید. آیا می‌دانید چه تعداد کتاب در گروه داستان علمی تخیلی قرار دارد؟ بیش از ۲۰۰۰۰ مورد!

برای جذب خوانندگان در یک بازار رقابتی و فروش کتاب‌های الکترونیکی در آمازون، باید خود را در میان ۵ کتاب برتر نگه دارید. از طراحی جلد شروع کنید. توصیه ما به شما کمک گرفتن از یک طراح جلد است. این کار را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید: شما تمام این مدت زمان خود را صرف نوشتن کتاب کرده‌اید، بنابراین با انتشار کتاب‌تان با جلدی که مناسب نیست تمام زحمات شما در این زمان بی‌نتیجه می‌شود.

اگر تصمیم دارید مسیر درستی را طی کنید، جلد را بر اساس موضوع کتاب‌تان طراحی کنید. هر ژانر سبک بصری و نقوش دلخواه خود را دارد و باید از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید.

کیفیت تصویر جلد در مقیاس کامل به حدود ۵۰۰ تا ۳۳۳ پیکسل کاهش می‌یابد. در سایر صفحات آنلاین بازار، ابعاد جلد کتاب در تصاویر کوچک می‌تواند حتی کمتر باشد. نسخه‌های جدید به عنوان مثال، ۱۰۷ تا ۱۶۰ پیکسل هستند. در صفحه موبایل تصویر بسیار کوچک‌تر هم می‌شود. اولین ارتباط خریدار با کتاب شما، دیدن جلد آن است. پس باید تصویری زیبا و در عین حال واقعی را به نمایش بگذارید.

۲. شرح جذابی از کتاب را بنویسید

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون ۷ نکته برای درآمد به عنوان نویسنده

شرح کتاب شما به خوانندگان احتمالی می‌گوید که کتاب شما درباره چه چیزی است. به یاد داشته باشید شرح کتاب شما اولین نقطه تماس بیشتر خوانندگان با مقاله شما خواهد بود. اگر آن‌ها آنچه را می‌بینند دوست ندارند، دلیلی نخواهند داشت که کتاب شما را بخرند. در اینجا راهنمای چگونگی ساخت یک شرح کامل کتاب آورده شده است.

خواننده را جذب کنید: افتتاحیه شما باید بلافاصله توجه خوانندگان را جلب کند. یک روش بی‌عیب و نقص برای انجام این کار اعتبار سنجی اجتماعی است. شواهدی ارائه دهید که افراد دیگر کار شما را دوست دارند خواه رقم باشد یا نقل قول از یک بررسی. هنوز چنین چیزی ندارید؟ جای نگرانی نیست فقط عنوان خود را کوتاه و هیجان انگیز کنید.

آمازون از قالب بندی برای توصیف کتاب شما پشتیبانی می‌کند، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید عنوان خود را با سبک‌های مختلف بصری چاپ کنید. شما شاید بخواهید ساده کار کنید اما توجه کنید جای مناسبی برای جذب خریدار است.

همه جزئیات را توضیح ندهید، فقط چیزی که برای خریدار جالب است را توضیح دهید. این جایی است که شما به خوانندگان می‌گویید کتاب شما چیست بدون اینکه کتاب را فروخته باشید.

روی کلمات کلیدی تکیه کنید. اصطلاحاتی مانند “قاتل زنجیره‌ای” برای یک فیلم هیجان انگیز یا “توسعه شخصی” برای یک کتاب روانشناسی به خوانندگان نشان می‌دهد که آن‌ها دقیقاً همان چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا خواهند کرد.

خواننده‌ای را که بیشتر می‌خواهد رها ‌کنید. یک توضیح کافی باید بدهید تا افراد بدانند چرا باید کتاب شما را بخوانند.

ارتباطات خود را با پرفروش ترین کتاب‌های مرتبط در ژانر خود جلب کنید. توضیح دهید که چرا عاشقانه YA شما باعث ایجاد احساسات در قلب افرادی می‌شود که در The Fault in Our Stars گریه کرده‌اند؟ یا چرا کتاب خودآموز شما برای نسل جدید است؟ ارزشی که برای خوانندگان می‌آفرینید را خاطر نشان کنید.

۳. یک بیوگرافی نویسنده بنویسید که برای خوانندگان خواب آور نباشد

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون نکته برای کسب درآمد به عنوان نویسنده

به عنوان یک کاربر، بیوگرافی خود را از طریق Amazon Author Central تنظیم می‌کنید. این سرویس که برای همه نویسندگان سایت در دسترس است به شما امکان می‌دهد به داشبوردی برای ردیابی فروش و مدیریت نظرات خود دسترسی پیدا کنید. همچنین به شما امکان می‌دهد یک صفحه نویسنده آمازون را با یک بیوگرافی جذاب داشته باشید و حتی آن را شخصی سازی کنید.

۴. حداقل ۱۰ بررسی خواننده دریافت کنید

بررسی خواننده از دیگر نکات مهم برای فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون. نظر دوستان شما باعث می‌شود تا یک کافه را انتخاب کنید. نظرات افراد، دیگران را ترغیب می‌کند تا چیزی بخرند.

ممکن است فکر کنید که برخلاف جلد و جلوه کتاب شما این جلوی دست شما نیست. اما حقیقت این است که، شما می‌توانید به طور مداوم نظرات آنها را بنویسید. می‌خواهید بدانید چگونه؟ همه موارد مربوط به کسانی می‌شود که ژانر کتاب شما را دنبال می‌کنند.

متوجه شدیم که در هنگام جذب خریدار، میانگین امتیاز کاربران اهمیت دارد به شرط آنکه میانگین شما کمتر از ۳/۵ نباشد. در حقیقت یک تابلوی کوچک از بررسی‌ها که همه ۵ ستاره هستند می‌تواند مشکوک باشد: ممکن است به نظر برسد که نویسنده خانواده و دوستانش را برای تحسین مصنوعی به خدمت گرفته است و به قول معروف نظر سازی کرده است.

۵. از دسته بندی کتاب‌های آمازون که بسیار رقابتی هستند یا مبهم و گنگ هستند، استفاده نکنید.

اولین چیزی که باید در مورد دسته های آمازون بدانید چیست؟ تعداد آنها زیاد است، بیش از ۱۰ هزار مورد.

نکته حرفه‌ای: وقتی می‌خواهید از طریق داشبورد آمازون به انتشار کتاب بپردازید، از شما خواسته می‌شود تا ۲ دسته را انتخاب کنید اما می‌توانید با تماس مستقیم با آمازون حداکثر ۸ دسته دیگر را پس از انتشار اضافه کنید.

شما حتما باید این کار را بکنید. همچنین توجه داشته باشید که همه زیر مجموعه‌ها از طریق داشبورد انتشار در دسترس نیستند. برخی فقط با استفاده از یک کلمه کلیدی خاص به عنوان بخشی از هفت کلمه کلیدی شما می‌توانند به صورت post facto اضافه شوند.

دسته هایی با کمتر از ۱۰۰۰۰ عنوان انتخاب کنید. برخی از دسته‌ها از دیگران رقابت بیشتری دارند. اگر می‌توانید سعی کنید کتاب خود را در زیر گروه‌هایی با زیر ۱۰۰۰۰ کتاب جای دهید، که به شما فرصت بالاتری برای صعود به لیست پرفروش‌ها و لیست‌های محبوب می‌دهد. (با زدن شماره ۱ در لیست پرفروش ترین‌ها، یک نشان نارنجی “بهترین فروشنده” به شما تعلق می‌گیرد که بسیار مناسب است!)

شما لزوماً نمی‌خواهید کوچک‌ترین زیرگروه ممکن را هدف قرار دهید، بعضی از آن‌ها به زحمت ۱۰۰ کتاب دارند زیرا طبیعتاً خریداران کمتری دارند. شما باید دسته‌ای را انتخاب کنید که رقابت درآن ممکن باشد و شانس پیروزی داشته باشید.

اگر در این زمینه تازه کار هستید و مطمئن نیستید که چگونه می‌توانید دسته‌های مناسب برای فروش کتاب‌های الکترونیکی در آمازون را انتخاب کنید نگران نباشید! ما یک دوره کامل ۱۰ روزه داریم که کاملا به انتخاب دسته و کلمات کلیدی می‌پردازد.

۶. کتاب خود را با کلمات کلیدی مرتبط با KDP نشان دهید

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون نکته نویسنده

اکنون که دسته‌های شما طلایی هستند وقت آن است که به سراغ انتخاب کلمات کلیدی KDP بروید. آمازون از کلمات کلیدی برای فهرست کردن کتاب شما برای جستجوی مرتبط استفاده می‌کند که این امر در کشف آینده کتاب شما تأثیر می‌گذارد.

وقتی دو دسته اولیه خود را در داشبورد انتشار مستقیم Kindle انتخاب کردید باید هفت کلمه کلیدی را نیز برای نشان دادن کتاب خود انتخاب کنید. به همان اندازه که به دسته‌ها توجه می‌کنید باید به این کلمات کلیدی توجه کنید.

منطق انتخاب کلمات کلیدی همان منطق انتخاب دسته‌ها است: شما می‌خواهید کلمات کلیدی یا عباراتی را وارد کنید که پتانسیل جستجوی بالایی دارند اما نه آنقدر زیاد که بسیار رقابتی باشند.

۷. از الگوریتم‌های آمازون برای کمک به فروش کتاب‌های الکترونیکی خود استفاده کنید

اکنون که صفحه محصول کتاب KDP شما برای حداکثر فروش آماده شده است، وقت آن است که میزان بازدید خود را افزایش دهید و راه‌های زیادی برای بازاریابی و افزایش فروش وجود دارد.

وقتی صحبت از کتاب می‌شود آمازون پیشرفته‌ترین موتور جستجوگر در جهان است. روش‌های زیادی برای جذب خوانندگان به صفحه کتاب شما وجود دارد. اما آنچه شما واقعاً می‌خواهید این است که به نقطه‌ای برسید که آمازون عمده بازاریابی را برای شما انجام دهد. بیایید با تخریب رتبه بهترین پرفروش‌ها شروع کنیم.

رتبه پرفروش ترین کتاب ها در آمازون

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون ۷ نکته برای کسب درآمد به عنوان

الگوریتم‌های آمازون ممکن است چیز جادویی به نظر برسد اما طبق یک اصل اساسی کار می‌کنند: آنها کتاب‌هایی را که فکر می‌کنند مردم به احتمال زیاد خریداری می‌کنند اولویت بندی می‌کنند.

آن‌ها برای کشف این موضوع از چه چیزی استفاده می‌کنند؟ عامل شماره ۱ تا حد زیادی میزان فروش کتاب شما است که باید در حد مناسبی باشد. در حالی که آمازون به شما نمی‌گوید چند نسخه از این کتاب‌ها به فروش می‌رسد اما می‌توانید آن را از طریق رقمی به نام رتبه بندی بهترین فروشنده آمازون (ABSR) تخمین بزنید.

فقط ABSR را بگیرید آن را به یک ماشین حساب “رتبه بندی برای فروش” متصل کنید، و می‌توانید از تعداد نسخه‌های روزانه یک کتاب به تعداد فروش برسید.

در زیر شیوه محاسبه فروش خود آمازون را که توسط David Guaghran طراحی شده است تا به تازه کار‌ها آموزش دهند.

# ۱ تا # ۵ = ۵۰۰۰+ کتاب در روز (گاهی اوقات خیلی بیشتر)

# ۵ تا # ۱۰ = ۴۰۰۰-۵۰۰۰

# ۱۰ تا # ۲۰ = ۳۰۰۰-۴۰۰۰

# ۲۰ تا # ۵۰ = ۲۰۰۰-۳۰۰۰

# ۱۰۰ = ۱۰۰۰+

# ۲۰۰ = ۵۰۰

# ۳۰۰ = ۲۵۰

# ۵۰۰ = ۲۰۰

# ۱۰۰۰ = ۱۲۰

# ۲۰۰۰ = ۱۰۰

# ۳۰۰۰ = ۸۰

# ۵۰۰۰ = ۴۰

# ۱۰۰۰۰ = ۲۰

# ۲۵۰۰۰ = ۱۰

# ۵۰۰۰۰ = ۵

# ۱۰۰۰۰۰ + = کمتر از ۱ در روز

آیا این بدان معناست که اگر روزانه ۷۰۰۰ نسخه بفروشید، کتاب شما به شماره ۱ خواهد رسید؟ این به رقابت بستگی دارد. اگر از شانس شما استفان کینگ هم کتابی را هم زمان با شما منتشر کند رتبه یک را به دست نخواهید آورد. با این حال نباید خیلی به آن توجه کنید زیرا ممکن است بعد از چند روز داشتن رتبه خوب آن  را از دست بدهید.

الگوریتم‌های فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون نسبت به کتاب‌هایی که به یکباره فروش زیادی کسب می‌کنند مشکوک هستند. اما آن‌ها کتاب‌هایی را ترجیح می‌دهند که به فروش بالایی دست پیدا می‌کنند و موفق می‌شوند حداقل برای چند روز آن را حفظ کنند.

لیست جدید و داغ آمازون

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون کسب درآمد به عنوان نویسنده

همانطور که در بالا ذکر کردیم آمازون بیشتر به انتشار‌های جدید توجه می‌کند یعنی کتاب‌هایی که از ۳۰ روز قبل منتشر شده‌اند. شاید درباره “صخره ۳۰ روزه آمازون” شنیده باشید: اصطلاحی که نویسندگان برای توصیف نحوه سقوط فروش خود یک ماه پس از انتشار کتاب استفاده می‌کنند.

نحوه مواجهه بیشتر با کتاب‌های جدید چیست؟ عمدتا لیست “جدید و داغ”.

همچنین خرید‌ها در سیستم پیشنهادی آمازون مهم هستند. اگر آمازون متوجه شود که بیشتر خوانندگانی که کتاب X را میخرند، کتاب Y را نیز خریداری می‌کنند، الگوریتم‌های آن وسوسه می‌شوند که کتاب Y را به همه خوانندگان کتاب X که قبلاً آن را خریداری نکرده‌اند توصیه کنند.

این هم عالی است و هم خطرناک. بیایید دلیل این کار را توضیح دهیم: بگویید شما یک وبلاگ محبوب بافندگی دارید و ده‌ها کتابچه راهنمای بافتنی در آمازون منتشر کرده‌اید. اکنون با یک تغییر عجیب این مادربزرگ مهربان! می‌خواهد یک کتاب جنایی بنویسد.

شما اولین فصل کتاب جنایی خود را منتشر می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که طرفداران بافندگی خود را در مورد آن مطلع کنید. آن‌ها شما را دوست دارند، بنابراین حتی اگر از دنبال کنندگان آگاتا کریستی نباشند، یک نسخه از آن را می‌گیرند. و قبل از اینکه بدانید این کتاب شما در میان کتاب‌های بافندگی در دسته همچنین خرید‌ها وارد می‌شود.

الگوریتم‌های آمازون این کار را انجام می‌دهند و برای تعداد زیادی از بافندگان ایمیلی حاوی پیوند کتاب جدید شما ارسال می‌شود.

به یاد دارید که در اوایل این پست در مورد اهمیت تبدیل چه چیزی می‌گفتیم؟ اگر آمازون کتاب شما را برای هزاران خواننده ارسال کند و هیچ یک از آن‌ها آن را خریداری نکنند، آمازون توصیه کتاب شما را تا ابد متوقف می‌کند. اگر می‌خواهید در مورد همچنین خرید اطلاع بیشتری کسب کنید کتاب من را نخر David Kaughran را مطالعه کنید.

اگر دنبال دردسر نیستید و می‌خواهید به سادگی بفروشید از این فرمول استفاده کنید Traffic x Conversion = sell بازدید×‌‌تبدیل‌‌=فروش

برای فروش کتاب‌های الکترونیکی در آمازون باید اطمینان حاصل کنید که صفحه کتاب شما مناسب است که شامل: جلد کتاب با ظاهر حرفه‌ای، شرح کتاب جذاب، بیوگرافی نویسنده قوی و دسته‌ها و کلمات کلیدی مرتبط باشد. اگر همه این‌ها را مدیریت کنید، می‌توانید با استفاده از الگوریتم‌های آمازون که در بالا توضیح دادیم افراد را به صفحه کتاب خود بیاورید و مشتریان بالقوه را به خوانندگان وفادار تبدیل کنید. حال که با نحوه فروش کتاب های الکترونیکی در آمازون آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

4 دیدگاه

  1. اتاق فرار تهران گفت:

    مرسی، فقط تو ایران هم این امکان وجود داره؟

  2. عزیزی گفت:

    با سلام
    من میخواستم بدانم اولین قدم برای فروش کتاب الکترونیکی خودم در امازون چیست
    چطور میتوانم حسابی را برای واریز مبلغ فروش کتابهای خودم معرفی کنم
    من تا بحال هیچ حساب بین المللی نداشته ام و نمیدانم چطور میتوانم حساب بین المللی باز کنم

    1. فرید امیری گفت:

      قبلا سایت آمازون روش‌های پرداخت پی پال را داشت ولی اکنون پی پال را حذف کرده است و به صورت wire transfer پرداخت را انجام می‌دهد که برای ما نقد کردن درآمد امکان پذیر نیست. اما اگر قصد دارید سایتی غیر از آمازون کتاب الکترونیکی خود را بفروشید، ما خدمات افتتاح حساب پی پال را ارایه می‌دیم که می‌تونید با این حساب کار کنید و حتی نقد درآمد دلاری به ریال هم به راحتی انجام می‌شود.

  3. کامران گفت:

    من که اصلا متوجه نشدم. ما که نمیخواهیم کتاب فیزیکی در آمازون چاپ و به فروش برسونیم که … / کسی که بخواهد فقط کتاب الکترونیکی PDF با هر عنوانی بسازه و در آمازون منتشر و بفروشه چیکار باید بکنه؟؟ چاپی نه هاا فقط الکترونیکی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT