برای افزایش اینگیجمنت ریت بر اینستاگرم

۶ روش برای افزایش اینگیجمنت ریت بر روی اینستاگرم

زمان مطالعه 7 دقیقه

چهار سال پیش، تمام توجه برروی تعداد مخاطبان اینفلوئنسر‌ها بود. تعداد دنبال کننده‌های یک شخص بر روی اینستاگرم.  به معنی میزان درآمد بیشتر تلقی می‌کردند، یا حداقل اینگونه تصور می‌کردند. زمانی که بازاریاب‌ها مسیر خود را درون جنگل پیچیده بازاریابی اینفلوئنسرها یافتند، معیار مهم و جدیدی پدیدار گشت: اینگیجمنت ریت یا به اختصار ER .ER میزان تعامل مخاطب با محتوای اینفلوئنسرها را می‌سنجد. یک ER پایین می‌تواند باعث نگرانی شود، با این حال دلیل آن می‌تواند از چندین فاکتور متاثر شده باشد. قبل از آن که به روش‌های افزایش اینگیجمنت ریت بپردازیم، به اصلی‌ترین عوامل پایین بودن آن خواهیم پرداخت.

اصلی ترین عوامل پایین بودن اینگیجمنت ریت

  • دنبال کنندگان غیرفعال یا بات‌ها
  • محتوای بی‌کیفیت
  • پست کردن زیاد
  • ارائه نکردن ارزش
  • تعداد دنبال کنندگان

برای محاسبه کردن ER خود، می‌توانید از یکی از ابزار‌های رایگان اینستاگرم استفاده کنید به مانند: MightyScout engagement rate calculator.

با وجودی که ER ۲/۵٪ برای یک اینفلوئنسر با ۲۵۰۰ دنبال کننده کم درنظر گرفته می‌شود، برای یکی دیگر با بیش از یک میلیون دنبال کننده متوسط است. بیایید به یک نمونه با ۱۰۰۰۰ دنبال کننده توجه کنید:

کمتر از ۲٪ = ER ضعیف

بین ۲٪ تا ۴٪ = ER متوسط

بیشتر از ۴٪ = ER زیاد

چرا Engagement Rate مهم است؟

همان گونه که گفته شد، بازاریاب‌ها این معیار را بسیار پر اهمیت می‌دانند. یک ER پایین به این معناست که آن‌ها پول خود را در خطر قرار می‌دهند و بیننده زیادی نخواهد داشت. اگر از اینستاگرم برای کسب و کار استفاده می‌کنید، ER باید اولویت شما باشد.

۶ روش برای افزایش اینگیجمنت ریت بر روی اینستاگرم

برای افزایش اینگیجمنت ریت بر روی اینستاگرم

۱. مخاطبان خود را با دنبال کنندگان مورد اعتماد زیاد کنید

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای افزایش تعداد دنبال کنندگان، با دنبال کردن و دنبال شدن است. که روش مناسبی برای افزایش تعداد فالورها است. با این وجود این رویه نباید استراتژی اصلی رشد شما قرار گیرد زیرا غالبا باعث جذب بات‌ها می‌شود و بعدا شما را دنبال نخواهند کرد.

اعتقاد دارم ساخت اکانتتان برای جذب آدم‌های اجتماعی‌تری اهمیت بیشتری دارد. داشتن بیش از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده باعث افزایش دیده شدن شما می‌شود. پس از آن آدم‌های واقعی‌تری با پروفایل شما سر خواهند زد و احتمال آنکه شما را دنبال کنند بیشتر خواهد بود.

اگر ویدیو من درباره چگونگی افزایش تعداد دنبال کنندگان را دیده باشید، خواهید دید که درگیری با هشتگ‌های بخصوص با کامنت‌های شخصی سازی شده یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش دنبال کننده‌های قابل اعتمادی است که برای محتوای شما ارزش قائل هستند.

۲. افزایش کیفیت محتوای شما

افزایش اینگیجمنت ریت بر روی اینستاگرم

مطمئنا یکی از مهم‌ترین عامل‌های افزایش اینگیجمنت ریت شما کیفیت محتوا است. مطمئن شوید هر عکسی را که پست می‌کنید روشن، واضح و جذاب است. بدیهی است که کپشن‌های اینستاگرم یک بخش مهم در تولید محتوای پر بازخورد است. کپشن شما حداقل شامل یک سوال باشد (ترجیحا در سطر اول).

اگر به خلاقیت خود در تولید محتوای با کیفیت بالا شک دارید، از بقیه اینفلوئنسر‌های موفق الهام بگیرید. آن‌هایی که می‌خواهید شبیه به آن‌ها باشید را دنبال کنید و از روش تولید محتوای آن‌ها تقلید کنید، از پس زمینه عکس‌های آن‌ها تا فیلتری که بر روی آن استفاده کرده‌اند الگو برداری کنید. آیا آن‌ها از لیس زدن یک بستنی با یک پا در هوا یا در پیاده رو با یک درخت نخل در پس زمینه عکس گذاشته‌اند؟ بسیار خوب، کپی کنید.

شاید شما خودتان را هنرمند یا خلاق ندانید، می‌توانید کسانی را که اینگونه می‌پندارید را کپی کنید تا خودتان نیز آنگونه شوید. این‌ها توانایی‌هایی هستند که با تمرین پرورش پیدا می‌کنند، نه چیزی که با آن به دنیا آمده باشید. شما تمامی جواب‌های امتحان را دارید، فقط کافیست بر روی برگه خود کپی کنید.

۳. بر اساس بینش مخاطبان خود پست کنید

اگر هنوز پروفایل اینستاگرم خود را از نوع شخصی به تجاری تغییر نداده‌اید، هم اکنون انجامش دهید. هیچ مشکلی برای یک اکانت بیزنسی وجود ندارد. در کنار بقیه مزیت‌ها، شما به بخش بینش مخایبان خود نیز دسترسی خواهید داشت. این امکان را به شما می‌دهد تا بدانید مخاطبان شما چه زمان‌هایی فعال هستند، تا شما بهترین زمان را برای ارسال پست‌های خود بدانید. با این حال شما باید یک الی دو ساعت قبل از آن زمان حیاتی پست کنید، به خصوص اگر که آن زمان ساعت ۹ عصر یا دیرتر باشد. دلیلش آن است که پست‌های شما فقط چند ساعت کوتاه مجال دیده شدن دارند قبل از آنکه دنبال کنندگان شما تلفن‌های خود را بگذارند.

به این روش شما این مجال را خواهید داشت تا برای یک الی دو ساعت لایک و کامنت جمع کنید، تا به زمان حداکثر بازخورد خود برسید تا آن زمان بتوانید از الگوریتم اینستاگرم حداکثر استفاده را کنید.

۴. بر روی ارائه ارزش تمرکز کنید

۶ روش برای افزایش اینگیجمنت ریت روی اینستاگرم

اگر شما از دانش آموزان بوده باشید تاکید زیاد من را بر روی موضوع ارائه ارزش به مخاطبان خود می‌دانید. به این امر قبلا اشاره کرده و باز هم خواهم کرد. مردم به شما اهمیت نمی‌دهند، فقط به آن چیزی که برای سود آن‌ها انجام می‌دهید اهمیت می‌دهند.

دوستان و فامیل به کنار، غریبه‌ها فقط به سمت کاری که برای آن‌ها ارزش آفرین است جذب می‌شوند. سرگرمی، آموزش کسب و کار، روش‌هایی برای تناسب اندام یا توصیه‌هایی برای تکنولوژی باشد، شما باید تصمیم بگیرید که چه توانایی‌هایی دارید که به بقیه سود می‌رساند.

زمانی که مخاطبان از شما کمک یا راهنمایی می‌خواهند، به صورت طبیعی با محتوای شما بیشتر درگیر می‌شوند. من از این مثال بسیار استفاده می‌کنم:

شما یک اینفلوئنسر مد هستید که در دادن مشورت درباره مد ارزان قیمت به مخاطبان سطوح اقتصادی پایین جامعه و کارگر تخصص دارد. شما به مردم می آموزید که چگونه زیبا لباس بپوشند. مخاطبان عاشق محتوای شما هستند و مشورت شما را می‌خواهند، شما برای آن‌ها ارزش آفرینید.

با این حال اغلب اینفلوئنسر‌های مد فقط مدل لباس مورد علاقه خود را در عکس‌های از پیش تنظیم شده با کپشن‌های ساده پست می‌کنند. هیچ چیز برای خاص شدن آن اینفلوئنسر‌ها وجود ندارد و توجه مخاطبان به سرعت درباره آن‌ها دچار افول می‌شود.

اگر با ارائه ارزش برای مخاطبان دست و پنجه نرم می‌کنید، با دانش آموزی در موضوع خودتان آغاز کنید. همزمانی که محتوای خود را تولید می‌کنید و مخاطبان را افزایش می‌دهید، در گروه‌های فیسبوک یا مشابه این کار عضو شوید. همواره گفته‌اند شما برآیند ۵ نفر اولی هستید که بیشترین وقت را با آن‌ها می‌گذرانید، چرا یکی از آن پنج شخص تمام جامعه در موضوع تخصصی و مورد علاقه شما نباشد؟

زمانی که شما به اندازه کافی اعتماد به نفس داشتید که توانایی خود را به دیگران آموزش دهید، این امر را به محتوای خود ادغام کنید. حتی می‌توانید از استوری‌های اینستاگرم برای نظرسنجی از مخاطبان خود درباره محتوایی که باری آن‌ها با رازش است استفاده کنید.

۵. پست‌های با بازخورد پایین خود را حذف یا آرشیو کنید

ساده، سریع و سر راست. در میان پست‌های خود آن‌هایی که با ظاهر صفحه شما هم خوانی ندارند یا بازخورد کمی داشته‌اند را، آرشیو یا پاک کنید. این امر به سرعت افزایش اینگیجمنت ریت شما کمک می‌کند به این دلیل که این پست‌ها باعث کاهش آن می‌شوند.

۶. از هشتگ‌های بخصوص استفاده کنید

روش برای افزایش اینگیجمنت ریت بر روی اینستاگرم

یکی دیگر از نکات مهم افزایش اینگیجمنت ریت هشتگ‌ها است، به احتمال زیاد شما هم اکنون از هشتگ‌ها استفاده می‌کنید، ولی چه میزان به آن‌هایی که استفاده می‌کنید توجه کرده‌اید؟ دلیل آنکه هشتگ‌ها برای بعضی بسیار خوب کار می‌کنند آن است که آن‌ها اکانت بزرگی دارند که می‌تواند پست‌های آن‌ها را در صدر قرار دهد یا هوشمندانه از هشتگ‌های بخصوصی استفاده می‌کنند.

یک بانک ۳ الی ۵ لیستی از ۳۰ هشتگ بسازید و آن‌ها را در گوشی خود یا گوگل درایو ذخیره کنید. زمانی که پست را بارگذاری می‌کنید به سرعت آن‌ها را در کامنت اول بگزارید.

هنگام ساخت بانک هشتگ‌های‌تان، بر روی آن‌هایی که بین ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تگ مخصوص دارند تمرکز کنید، به معنای تعدادی که آن‌ها در کامنت یا پستی استفاده شده‌اند. اگر از آن‌هایی استفاده کنید که میلیون‌ها بار استفاده شده‌اند، شما فقط برای چند دقیقه در بخش تازه‌ها دیده خواهید شد قبل از آنکه به قعر این لیست بروید و برای کسی قابل رویت نباشید.

به هسته‌های درگیری بپیوندید

افزایش اینگیجمنت ریت روی اینستاگرم

هسته‌های درگیری گروه‌های ۵ تا ۳۲ نفر از اینفلوئنسر‌ها هستند که از طریق دایرک مسیج باهم در ارتباط‌اند، آن‌ها پست‌های خود را به اشتراک می‌گذارند تا بقیه اعضا پست‌های آن‌ها را لایک کنند یا کامنت بگذارند.

شما این هسته‌ها را با جستجو در ردیت یا گروه‌های فیسبوک پیدا می‌کنید. پیدا کردن آن‌ها بسیار ساده است و تنها چند دقیقه زمان می‌برد. مطمئن شوید که در این هسته‌ها فعال هستید، پست‌های یکدیگر را لایک کنید و کامنت بگذارید.

با وجودی که می‌توانند تاثیر گذار باشند، معایب خود را نیز دارند. این امر عادی است که کامنت‌های عامی به مانند “وای من هم یکی از این‌ها می‌خواهم” بر روی پست‌های این چنین گروه‌ها ببینید، که به سادگی توسط برند‌ها تشخیص داده می‌شوند. زمانی که تنها کامنت‌ها اینفلوئنسر‌های دیگر باشند، واضح می‌شود که آن‌ها در این چنین هسته‌ها فعالیت دارند.

همزمان اینکار می‌تواند زمان بر باشد زیرا شما باید تعداد زیادی پست را در روز لایک کرده یا کامنت بگذارید. چه کسی دوست دارد نرم فزار اینستاگرم خود را باز کند و ببیند ۸۷ پست برای لایک و کامنت دارد؟ من نه. اگر من جای شما باشم از این روش فقط برای ابتدای رشد خود استفاده می‌کردم و زمانی که توجه کافی را جذب کردم از این هسته‌ها خارج می‌شدم.

این همه اخبار درباره ابزار‌های اتوماسیون اینستاگرم چیست؟

استفاده نکنید. آیا کاربران اینستاگرم درس خود را یاد نگرفته‌اند زمانی که میلیون‌ها کاربر به دلیل خرید لایک و کامنت تحریم شدند؟ این بات‌های اتوماتیک اینستاگرم نه تنها گران قیمت هستند، هیچ تضمینی بر نتیجه آن‌ها وجود ندارد و غالبا توسط بازاریاب‌های ۱۷ ساله بی‌تجربه اداره می‌شوند. آن‌ها مغایر با قوانین استفاده از سرویس اینستاگرم نیز هستند، این بدان معناست ریسک بالایی در بلاک شدن اکانت شما وجود دارد.

آیا دوست دارید پول و زمان خود را صرف رشد اکانت خود توسط این ابزار‌های اتوماسیون شده کنید، زمانی که یک روز صبح با باز کردن اینستاگرم ببنید اکانت شما بلاک شده است احتمالا حالتان حسابی گرفته خواهد شد.

اینفلوئنسر شدن کاریست که ارزش زمان و تلاش شما را دارد. پتانسیل این را دارد که شما بیشتر از ۹ به ۵ زمان شما برایتان سود داشته باشد. هر آنچه اطلاعات آنلاین می توانید جذب کنید، این درس‌ها عملی کنید و صبور باشید. حال که با افزایش اینگیجمنت ریت آشنا شدید، می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی و شارژ حساب پی پال سایت اول پرداخت استفاده کنید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. اتاق فرار ترسناک گفت:

    مرسی، مطلب خیلی مفیدی بود

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT