گوگل ادسنس

نقد درآمد ارزی از گوگل ادسنس ( Google Adsense)

زمان مطالعه 4 دقیقه

گوگل ادسنس یکی از ابزارهای جانبی گوگل است که با استفاده از آن می توان کسب درآمد دلاری داشت. به عبارت دیگر می توان آن را به نوعی مشابه با سرویس گوگل ادز دانست چرا که در هر دو روش به نوعی از طریق قرار دادن تبلیغ درآمد افراد بیشتر می شود. در گوگل ادز، شما با تبلیغ برند خود در گوگل، می توانید شانس خود را برای نشان داده شدن به کاربران افزایش دهید و در نتیجه درآمدتان را افزایش دهید. در حالی که با استفاده از  Google Adsense از طریق دیگری درآمدتان را افزایش می دهید. در این مقاله با موضوع کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران همراه ما باشید.

گوگل ادسنس
گوگل ادسنس

سرویس گوگل ادسنس

همان طور که گفته شد Google Adsense یکی از سرویس های گوگل است که با استفاده از آن می توان کسب درآمد دلاری را به صورت تضمین شده تجربه کرد. به عبارت دیگر این سرویس بستری برای سایت های مطرح در سطح جهان فراهم کرده است تا از طریق قرار دادن تبلیغ در سایت، درآمد اینترنتی خود را افزایش دهند. پس اگر شما بتوانید در فضای اینترنت یک سایت با ترافیک و سطح کیفی بالایی داشته باشید، می توانید از این روش مطمئن جهت افزایش درآمدتان استفاده کنید.

آموزش استفاده از Google Adsense

اولین نکته ای که در رابطه با سرویس گوگل ادسنس در ایران باید مد نظر داشته باشید این است که به دلیل تحریم هایی که علیه کشور ایران وجود دارد، در حال حاضر نمی توان از این روش جهت افزایش درآمد و در نتیجه کسب درآمد دلاری استفاده کرد. بنابراین هیچ یک از سایت های ایرانی که به زبان فارسی در حال فعالیت هستند و یا نشانی از کشور ایران در آنها وجود دارد، نمی توانند از این سرویس جهت افزایش درآمدشان استفاده کنند.

گوگل ادسنس
گوگل ادسنس

بنابراین شما تنها در صورتی می توانید کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران را تجربه کنید که یک سایت خارجی که در یکی از کشورهای خارجی نیز به ثبت رسیده است و نشانی از ایران ندارد را در این سرویس ثبت کنید. برای ثبت سایت در این سرویس باید یک اکانت گوگل ادسنس داشته باشید. با توجه به تحریم های علیه ایران، باید از طریق یک فیلترشکن وارد این سرویس شده و با استفاده از یک آدرس جیمیل، ثبت نام کنید. بعد از به اتمام رساندن مراحل ثبت نام و وریفای کردن اکانت، یک کد جاوا در اختیار شما قرار داده می شود، که باید آن را در سایت خود قرار دهید، تا تبلیغی که از سوی سرویس Google Adsense برایتان در نظر گرفته می شود، در بخشی که مربوط به این کد است، قرار داده شود.

مهمترین نکاتی که هنگام افتتاح حساب گوگل ادسنس باید بدانید

  • هنگام افتتاح حساب باید از یک آدرس ایمیل معتبر استفاده کنید. چرا که این سرویس به صورت خودکار بعد از ۱ هفته یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می کند، تا اطمینان حاصل کند این آدرس وارد شده صحیح بوده و در حال استفاده است.
  • برا وریفای کردن اکانت نیاز به یک شمار بین المللی معتبر دارید. چرا که با شما تماس گرفته شده و یک کد ۴ رقمی برایتان خوانده می شود. پس نمی توانید از شماره های مجازی برای انجام این کار استفاده کنید.
  • با توجه به اینکه از فیلترشکن برای انجام این کار استفاده می کنید، بهتر است که از یک آی پی ثابت برای هر بار ورودتان به حساب استفاده کنید. چرا که در غیر این صورت این سرویس متوجه مغایرت در اطلاعات وارد شده برای افتتاح حساب شده و احتمالا دسترسی شما به اکانت را ببندد!
  • به خاطر داشته باشید که رتبه شما از لحاظ سئو و کیفیت محتواهایی که در سایت خود قرار داده اید، در میزان کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران نقش به سزایی دارد. پس بهتر است که ابتدا به اندازه کافی روی کیفیت محتواهایی که در سایت قرار می دهید تمرکز کنید. بعد از اینکه از سوی گوگل رتبه خوبی گرفتید، می توانید برای افتتاح حساب Google Adsense اقدام کنید.
گوگل ادسنس
گوگل ادسنس

نحوه پرداخت Google Adsense

تبلیغی که از سوی این سرویس در سایت شما قرار داده می شود به شکل های مختلف، مانند بنری، ویدئویی، چند رسانه ای و … است. بنابراین نحوه حساب کردن هزینه ای که باید برای تبلیغ به شما پرداخت شود نیز بسته به نوع تبلیغ متفاوت خواهد بود. در حالت کلی برای محاسبه پرداخت هزینه از دو روش پرداخت به ازای بازدید کننده (CPM) و میانگین تعداد کلیک دریافتی (CTR) استفاده می شود.

به خاطر داشته باشید که پرداخت در هر دو روش از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است. اما بسیاری از صاحبان سایت، روش CPM را ترجیح می دهند. چرا که به نوعی در سئو سایت تاثیر مثبت گذاشته و از هر دو جهت منجر به بهبود شرایط سایتشان می شود.

نقد کردن درآمد دلاری از گوگل ادسنس

در صورتی که شما موفق به ثبت سایت در Google Adsense شدید، می توانید از طریق خدمات ارزی اول پرداخت، میزان دلار دریافتی خود را به ریال تبدیل کنید. برای ثبت درخواست نقد کردن درآمد ارزی خود، می توانید از لینک زیر استفاده کنید:

نقد درامد ارزی

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT