ویزای E-1 و E-2 آمریکا چیست

ویزای E1 و E2 آمریکا چیست | ویزای سرمایه گذار

زمان مطالعه 4 دقیقه

همانطور که سفر به بعضی از کشورها بدون ویزا هم امکان پذیر است، مثل کشور چین، سفر به برخی دیگر از کشورها مثل ایالات متحده آمریکا نه تنها به ویزا نیاز دارد، بلکه برای اهداف مختلف سفر به این کشور باید ویزای مربوطه را داشته باشید. در مقالات قبلی شما را با ویزای TN و ویزای B-1 آشنا کردیم. در این مقاله نیز به بررسی ویزای E1 و E2 آمریکا چیست خواهیم پرداخت. لطفا با اول پرداخت همراه شوید.

ویزای E1 و E2 آمریکا چیست؟

1 ویزای E1 و E2 آمریکا چیست ویزای سرمایه گذار

ویزای E1 ویزای تجاری برای فعالان در سرمایه گذاری و انواع مبادلات می‌باشد و ویزای E2 ویزای سرمایه گذار می‌باشد. این دو نوع ویزا بیشتر برای سرمایه گذاران، اشخاص فعال در زمین‌های مختلف بیزینس وکسب و کار ، مدیران و کارمندانی که مایلند برای یک دوره زمانی در ایالات متحده آمریکا در یک شرکت تجارت بین الملل یا برای یک سرمایه گذاری تجاری بزرگ در ایالات متحده آمریکا بماند، مناسب می‌باشد. در ادامه با اول پرداخت همراه شوید تا مطالب بیشتری را در مورد ویزای E1 و E2 آمریکا برای شما بیان کنیم.

چه افرادی واجد شرایط دریافت E1 و E2 هستند؟

به طور کلی ویزای E برای همه‌ی افرادی که بخواهد به تجارت یا سرمایه گذاری بپردازد، مناسب نیست. این کلاس ویزا منحصراً برای مواردی است که USCIS آن را “معامله گران و سرمایه گذاران قراردادی” می‌نامد.

این بدان معناست که کلیه‌ی متقاضیان برای دریافت ویزای E1 و E2 آمریکا با تبعه کشورهایی باشند که در زمینه‌های تجاری وبیزینس با ایالات متحده آمریکا برای سرمایه گذاری قرار داد بسته‌اند.

به منظور آگاهی از این موضوع که آیا کشور شما جز لیست کشورهای مورد معاهده با ایالات متحده آمریکا می‌باشد یا نه، می توانید در لست جامع ارائه شده توسط وزارت امور خارجه جستجو کنید.

این را بدانید که برای دریافت ویزای E1 و E2 نیازی نیست که در حال حاضر درکشور مورد نظر ساکن باشید، تنها کافیست که تبعه آن کشور باشید.

در ادامه به معرفی دو نوع ویزای E1 و E2 خواهیم پرداخت. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

ویزای E1 آمریکا یا ویزای قرارداد تاجر

2 ویزای E1 و E2 آمریکا چیست ویزای سرمایه گذار

متقاضیان خارجی برای تجارت یاسرمایه گذاری نیازمند یکسری ملزومات هستند تا بتوانند برای دریافت ویزای E1 آمریکا واجد شرایط بشوند که این ملزومات تحت قوانین مهاجرت تعیین شده است. در نهایت افسر کنسولگری مشخص می‌کند که آیا متقاضی ویزای E1 آمریکا واجد شرایط دریافت ویزا می‌باشد یا خیر.

همانطور که گفته شد، متقاضی باید تبعه‌ی یکی از کشورهای دارای قرارداد تجاری با ایالات متحده آمریکا باشد. فرد متقاضی تیز باید تجارت بین الملل را در برنامه‌ی کار خود داشته باشد به طوری که تجارت بین الملل در حجم قابل توجه و به طور مداوم در برنامه‌ی کسب و کار آن‌ها وجود داشته باشد.

تجارت باید به طور عمده بین ایالات متحده آمریکا و کشور مورد طرف قرارداد تجاری با آمریکا باشد. در حقیقت باید بیش از 50 درصد این معاملات با ایالات متحده آمریکا صورت گیرد.

ویزای E2 آمریکا یا ویزای قرارداد سرمایه گذاری

متقاضیان دریافت ویزای E-2 آمریکا باید طبق قوانین تعیین شده از سوی اداره‌ی مهاجرت باید واجد شرایط دریافت این نوع ویزا باشند. در نهایت پس از بررسی شرایط متقاضی طبق آنچه مشخص شده است، افسر کنسولگری مشخص می‌کند که آیا فرد واجد شرایط دریافت ویزای E2 آمریکا می‌باشد یا نه.

برای دریافت ویزای ویزای E2 آمریکا نیز فرد متقاضی باید تبعه یکی از کشورهای طرف قرارداد تجاری با ایالات متحده آمریکا باشد. همچنین سرمایه گذار برای توسعه و هدایت شرکت باید به ایالات متحده آمریکا بیاید، اما چنانچه فرد متقاضی، سرمایه گذار اصلی نباشد، باید در یک مهارت اجرایی از تخصص کافی برخوردار باشد.

نحوه درخواست ویزای E1 و E2 و ملزومات آن

3 ویزای E1 و E2 آمریکا چیست ویزای سرمایه گذار

درخواست برای دریافت ویزای E1 و E2 آمریکا  به طور کلی در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، البته با توجه به محل اقامت دائم متقاضیان. اگر چه درخواست ویزای E1 و E2 ممکن است در هر دفتر کنسولگری ایالات متحدهآمریکا در خارج از این کشور انجام شود اما در کل بررسی صلاحیت متقاضی برای دریافت ویزا در کشوری خارج از محل اقامت اندکی دشوار است.

هزینه‌ی دریافت ویزای E1 و E2 چقدر است؟

هزینه‌ی دریافت ویزای E1 و E2 آمریکا بستگی دارد به این که آیا در حال حاضر شما در ایالات متحده امریکا به سر می‌برید و با در در خارج از این کشور هستید. همچنین برای افرادی که در گذشته در ایالات متحده مشغول به کار بوده‌اند نیز هزینه‌ی دریافت ویزای E1 و E2 متفاوت می‌باشد. در ادامه هزینه‌ی تقریبی برای درخواست ویزای E1 و E2 را برای شما بیان خواهیم کرد.

هزینه‌ی دریافت E1 ،E2

  • هزینه‌ی فرم اولیه I-129 برابر است با: ۴۶۰ دلار
  • هزینه‌ی پردازش حق بیمه: ۱۴۱۰ دلار
  • هزینه‌ی فرم DS-160 :۲/۵ دلار

این موارد نیز هزینه‌های موجود برای دریافت ویزای E1 و E2 آمریکا می‌باشد.

حال که با ویزای E1 و E2 آمریکا آشنا شدید می‌توانید از خدمات تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرتی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

تعیین وقت سفارت برای امور مهاجرتی

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT