ویزای J-1 آمریکا چیست

ویزای J-1 آمریکا چیست ؟ | ویزای مبادله بازدیدکننده

زمان مطالعه 3 دقیقه

برای سفرهای غیر مهاجرتی به ایالات متحده آمریکا با اهداف مختلف، انواع مختلف ویزا مرتبط با هدف شما وجود دارد که باید آن را تهیه کنید. در مقالات قبیل شما عزیزان را برخی از انواع ویزای آمریکا از جمله ویزای F-1، ویزای E-1 و E-2، ویزای B-1 و … آشنا کردیم. در این مقاله به بررسی ویزای J-1 آمریکا چیست ؟ | ویزای مبادله بازدیدکننده می پردازیم . لطفا با اول پرداخت همراه شوید.

با ویزای J-1 آمریکا آشنا شوید

این نوع ویزای آمریکا که به ویزای مبادله بازدیدکننده نیز معروف است، برنامه‌ای است که برای بازدیدکنندگان خارجی که واجد شرایط باشند، این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانند در ایالات متحده به کار یا ادامه تحصیل بپردازند.

هدف از ارائه‌ی این برنامه این است که یک ارتباط سودمند برای مبادله‌ی ایده‌های مختلف بین شهروندان ایالات متحده و افرادی که در خارج از ایالات متحده زندگی می‌کنند، برقرار شود.

وزارت امور خارجه آمریکا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های آموزشی و تدریس، مشاهده و انجام تحقیقات، مشاوره، تحصیلات تکمیلی و رشته‌های پزشکی را دارند، ویزای J-1 آمریکا را اهدا خواهد کرد.

شرایط دریافت ویزای J-1 آمریکا

برای هر نوع مدرک تحصیلی برنامه‌ای خاص جهت دریافت ویزای J-1 آمریکا وجود دارد. اما در کل شرایط مشابهی که برای هر گروه از افراد در رشته‌های مختلف وجود دارد این است که، همه‌ی متقاضیان دریافت ویزای J-1 آمریکا باید دارای گواهینامه‌ی تائید واجد شرایط بودن دریافت ویزای مبادله بازدیدکننده باشد (فرم DS-2019) که آن را از حامی این برنامه باید دریافت کند. نکته‌ی دیگری که وجود دارد این است که متقاضی نباید قصد ترک کردن محل اقامت دائم خود را داشته باشد.

کارت سبز و ویزای J-1 آمریکا

برای دارندگان ویزای 1 آمریکا انواع کارت سبز در دسترس خواهد بود. دارندگان ویزای J-1 آمریکا ممکن است از طریق مهاجرت مبتنی بر شغل یا از طریق اعضای خانواده خود موفق به دریافت ویزای J-1 آمریکا شده باشد. در هر صورت برای دریافت کارت سبز، متقاضی باید ابتدا فرم درخواست مهاجرتی(I-140)  را به USCIS ارسال کند.

در ادامه به بیان پاسخ برخی از سوالاتی که متناوبا در مورد ویزای J-1 آمریکا پرسیده می‌شود، پاسخ داده‌ایم.

ویزای J-1 آمریکا چیست
ویزای J-1 آمریکا چیست

برنامه‌ی ویزای J-1 آمریکا چه مدت زمان طول می‌کشد؟

مدت زمان برنامه‌ی این ویزا به طور خاص بر اساس گروه شما و برنامه‌ی حامی شما مشخص می‌شود. در بیشتر موارد حامی رسمی برنامه‌ی شما می‌تواند این مدت زمان را افزایش دهد.

آیا در حالی که فرد در شرایط ویزای J-1 آمریکا قرار دارد، می‌تواند در محل دیگری مشغول به کار شود؟

مطابق مقررات ویزای J-1 ، شما مجاز هستید که تنها برای حامی خود کار کنید و مجاز به کار برای شرکت یا کارفرمای دیگری نیستید ، مگر اینکه مجوز ویژه برای این کار دریافت کرده باشید.

آیا در مدت زمانی که فرد متقاضی تحت شرایط ویزای J-1 آمریکا قرار دارد، قادر به بازدید از خانواده‌ی خود می‌باشد؟

امکان بازدید بازدید از اعضای خانواده برای فرزندان زیر 21 سال و برای همسر شما وجود دارد اما دیگر اعضای خانواده باید ویزای B1/B2 دریافت کنند تا بتوانند به بازدید شما بیایند.

آیا امکان دارد که ویزای J-1 آمریکا باطل شود؟

این سوال بسیاری از دوستان متقاضی برای دریافت ویزای J-1 آمریکا است که آیا امکان باطل شدن این ویزا وجود دارد یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که در صورتی که شما از پوشش بیمه کافی برخوردار نباشید یا اینکه به کلیه‌ی وظایف مشخص شده در برنامه‌ی ویزا و فعالیت‌های مربوط به آن به درستی عمل نکرده باشید، ویزای شما فسخ یا باطل خواهد شد.

توجه داشته باشید که در صورتی که ویزای شما در مدت زمانی که در برنامه‌ی ویزای J-1 آمریکا به سر می‌برید، باطل شد، نیازی به تمدید آن وجود ندارد، مگر اینکه قصد داشته باشید به خارج از ایلات متحده سفر کنید. در این صورت برای ورود به آن کشور نیاز دارید که ویزای خود را تمدید نمائید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT