پیش بینی قیمت تتا (THETA)

تحلیل و پیش بینی قیمت تتا (THETA) در سال ۲۰۲۲

زمان مطالعه 5 دقیقه

قیمت THETA بیش از 73 درصد نسبت به بالاترین سطح خود کاهش یافته است، اما هنوز دلایلی  وجود دارد تا معامله گران این پروژه را زیر نظر بگیرند. در این خبر به تحلیل و پیش بینی قیمت تتا (THETA) در سال ۲۰۲۲ به همراه بررسی اخبار مثبت آن می پردازیم.

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

سال 2021 برای بسیاری از پروژه‌ها در بازار ارزهای دیجیتال یک ترن هوایی بود، به علت ماهیت نوسانی بازار رمز ارزها، بسیاری از توکن‌ها به بالاترین حد تاریخی خود رسیدند و ماه‌های بعد را در پایین‌ترین قیمت ها سپری کردند.

در مورد تتا (Theta) نیز این اتفاق افتاد، تتا یک پلتفرم غیرمتمرکز که به کاربران اجازه می‌دهد با مشارکت منابع محاسباتی خود در سلامت شبکه، جوایز و پاداش کسب کنند.

توکن تتا کار خود را در 11 دسامبر 2020 آغاز کرد، زمانی که با پیوستن شرکت‌های Global 500 مانند گوگل و سونی اروپا به برنامه اعتبارسنجی شبکه، از قیمت 0.621 دلار به رکورد جدید در 15.90 دلار رسید و 2468 درصد افزایش یافت. Theta Labs نیز در این زمان دومین حق ثبت اختراع خود را در زمینه طرح هایی برای ارسال ویدئو و داده مبتنی بر بلاک چین غیرمتمرکز دریافت کرد.

داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که از زمان رسیدن به بالاترین قیمت 5.98 دلار در 27 دسامبر، قیمت تتا به حمایت اصلی خود نزدیک به 3.85 دلار کاهش یافته است چرا بازار کلی و همه ارز ها در لیست قیمت ارزهای دیجیتال تحت فشار قرار گرفته است.

حتی با وجود معکوس شدن روند، هنوز چند دلیل اساسی وجود دارد که دارندگان تتا در درازمدت سوار بر جریان صعودی باشند.

سه دلیل برای صعودی ماندن حرکت تتا در سال 2022 عبارتند از:
راه‌اندازی تتادراپ (ThetaDrop) بازار توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در آینده، افزودن قابلیت جدید استیکینگ و تمرکز کلی بر پخش زنده ویدیو و بازی که در حال حاضر توسط مشارکت‌ و ادغام‌ با نام‌های بزرگ پشتیبانی می‌شود.

راه اندازی ThetaDrop در 1 فوریه

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌ها برای تتا در سال 2022، راه‌اندازی کامل بازار توکن غیرمثلی  ThetaDrop است. برنامه‌ ایردراپ توکن‌های حکومتی TDrop به اعضای جامعه تتا از اول فوریه آغاز می‌شود.

تتادراپ هیچ برنامه ای برای فروش توکن ندارد و در عوض قصد عرضه 20 میلیارد توکن خود در یک دوره چهار ساله برای اعضای جامعه که استخراج نقدینگی NFT یا سهام تتافیول (TFUEL) و  THETA، و TDRop را در شبکه انجام می دهند، دارد.

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

علاوه بر راه‌اندازی تتادراپ در آینده، این شبکه همچنین شاهد راه‌اندازی تعداد انگشت شماری از پروژه‌های جدید در بلاک چین خود بوده است، از جمله بازار ان اف تی OpenTheta و پلت فرم Voltswap DeFi، که از مبادله دارایی‌های مبتنی بر تتا پشتیبانی می‌کند.

پروتکل هایی مانند Meter Passport و ThetaBridge نیز از پل زدن بین تتا و سایر شبکه های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) پشتیبانی می کنند.

بهبود دسترسی به استیک کردن 

بهبود دسترسی به استیکینگ تتا یکی دیگر از عوامل بالقوه برای حرکت صعودی تتا و کاربرد TFUEL و توکن گس آن است.

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

هنگامی که شبکه برای اولین بار راه اندازی شد، کاربران باید حداقل 10000 توکن تتا را برای راه اندازی یک گره نگهبان و کمک به ایمن سازی شبکه به اشتراک می گذاشتند. بعدا این تعداد به 1000 توکن کاهش یافت، اما افزایش قیمت تتا به بالای 14 دلار در اوایل سال 2021 منجر شد که اکثر دارندگان توکن به این آستانه نرسند.

این امر منجر به ایجاد سایت‌هایی مانند GPooL و Thetaboard شد که به دارندگان THETA و TFUEL اجازه می‌دهد در ازای پرداخت مقدار کمی کمیسیون به سهامداری دسترسی داشته باشند.

Thetaboard همچنین بازار NFT خود را راه اندازی کرد تا به اکوسیستم رو به رشد NFT خدمت کند. این پلتفرم شامل نسخه های محدودی از مجموعه های NFT است که توسط افراد مشهور مانند کیتی پری منتشر شده است.

بازی های بلاک چین و پخش ویدئو یک حوزه در حال رشد است

سومین دلیل برای اتخاذ موضع صعودی بودن روند تتا در آینده، تمرکز پروتکل بر توسعه بازی و پخش ویدئو مبتنی بر بلاک چین و مشارکت فعلی آن با سامسونگ و سونی است.

بازی یکی از بخش‌های پر رونق بازار ارزهای رمزنگاری شده در سال 2021 بود و به نظر می‌رسد این روند در سال 2022 همچنان قدرتمند باقی بماند زیرا علاقه کاربران به فناوری بلاک چین همچنان رو به افزایش است.

کاربران رابط Theta.tv می‌توانند با تماشای بازی‌های اعضای انجمن مانند League of Legends یا The Witcher 3: Wild Hunt جوایزی کسب کنند. آنهایی که به بازی کردن علاقه ندارند می توانند با تماشای کانال های ناسا یا سری جهانی پوکر، مشارکت و کسب درآمد کنند.

این پروتکل همچنین از همکاری با نام‌های بزرگی مانند سامسونگ بهره می‌برد که برنامه Theta.tv را روی تلویزیون‌های هوشمند منتشر شده توسط این شرکت بارگذاری می‌کند. این امر به کاربران امکان می دهد برای تماشای برنامه های مورد علاقه خود پاداش هایی به صورت توکن TFUEL دریافت کنند. تتا همچنین با گوگل، سامسونگ و سونی که به عنوان گره های اعتبارسنجی شبکه فعالیت می کنند، مشارکت دارد.

تحلیل تکنیکال نمودار تتا

تتا (THETA) طی چند هفته گذشته در یک الگوی مثلث نزولی قرار گرفته است. میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای (5.64 دلار) کاهش یافته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده منفی قرار دارد.

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

این امر نشان می دهد که مسیر حرکت توکن با کمترین مقاومت به سمت نزول است. قیمت پس از رسیدن به متحرک نمایی 20 هفته ای دوباره به حمایت قوی 3.85 دلار کاهش یافت. در نتیجه این متحرک نمایی یک مقاومت کلیدی است که باید در کوتاه مدت مراقب آن بود.

اگر قیمت از سطح فعلی به سمت بالا عبور کند اما دوباره از میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها کنترل بازار را در دست دارند. با این کاهش احتمال شکست به زیر 3.85 دلار افزایش می یابد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت THETA/USDT می تواند تا 1.46 دلار کاهش یابد.

در مقابل اگر گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 هفته ای هدایت کنند، اولین سیگنال کاهش فشار فروش است. در ادامه این جفت می تواند به میانگین متحرک ساده 50 هفته ای (6.88 دلار) و بعداً به خط روند نزولی برسد.

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

پیش بینی قیمت تتا (THETA)

این جفت در 11 ژانویه از حمایت 3.85 دلاری خود عقب نشینی کرد، که نشان دهنده فعالیت خریداران است. RSI یک واگرایی مثبت ایجاد کرده و بدان معنی است که فشار فروش می تواند کاهش یابد.

اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4.41 دلار) برسانند، این جفت ممکن است به خط روند نزولی صعود کند. این سطح ممکن است به عنوان یک مقاومت قوی عمل کند، اما در صورت غلبه خریداران، قیمت می تواند تا 5.94 دلار افزایش یابد. شکست قیمت و بسته شدن آن بالاتر از این سطح می‌تواند الگوی دو کف را در کوتاه مدت تکمیل کند و هدف این الگو قیمت 8.03 دلار است.

برعکس، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه یا خط روند نزولی کاهش یابد، نشان می‌دهد که احساسات منفی باقی مانده و معامله‌گران در رالی می‌فروشند. خرس‌ها سپس تلاش خواهند کرد تا جفت را به زیر منطقه حمایتی 3.85 تا 3.50 دلار بکشانند و در آنجا حفظ کنند که اگر موفق شوند، نشانه شروع مرحله بعدی روند نزولی خواهد بود.

منبع: کوین تلگراف

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT