آموزش استفاده از پی پال | هرآنچه باید در مورد Paypal دانست

زمان مطالعه 10 دقیقه

پی پال (Paypal) مشهورترین سرویس واسطه‌ برای خرید آنلاین است. در حالی که در قرن بیستم تراکنش‌های Moneygram و Wire استاندارد به شمار می‌آمدند، امروزه بیش از ۱۷۰ میلیون کاربر اینترنت به پی پال روی آورده‌اند تا به یکدیگر از طریق یک آدرس ایمیل، پول ارسال کنند. از آغاز کار آن در سال ۱۹۹۸، پی پال به یک راه مناسب و قابل اعتماد برای انتقال آنلاین پول تبدیل شده است، بیش از ۴۵ درصد از خریدهای eBay با استفاده از پی پال انجام می‌شوند. تخمین زده شده که ۷۰۰۰ دلار در هر ثانیه به وسیله پی پال داد و ستد می‌شود. در این مقاله قصد داریم به آموزش استفاده از پی پال بپردازیم.

چرا پی پال اینقدر مشهور است؟

در اوپلین قدم آموزش استفاده از پی پال ، باید بدانید پی پال سه مزیت بزرگ دارد:

۱) از آن استفاده گسترده‌ای می‌شود، بنابراین آشنایی و اعتماد به سرویس پی پال وجود دارد.

۲) استفاده از آن بسیار آسان است، چون تمام چیزی که باید بدانید، آدرس ایمیل فرد مورد نظر است که با آن حساب کاربری پی پال ساخته است و حکم شماره حساب او را دارد.

۳) پی پال اطلاعات بانکی و کردیت کارت را از طرف دیگر معامله مخفی می‌کند.

پی پال چگونه کار می‌کند؟

آموزش استفاده از پی پال برای مبتدی ها

پی پال در حالی که به طور هم‌زمان اطلاعات کردیت کارت و اطلاعات بانکی دو طرف معامله را مخفی نگه می‌دارد، به افراد امکان می‌دهد به آدرس ایمیل یکدیگر پول ارسال کنند. این ویژگی برای خرید محصول از افراد غریبه، و برای انتقال پول به سایر افراد ایده‌آل است.

پی پال مشابه سرویس escrow، به عنوان یک واسطه نگه دارننده پول عمل می‌کند. پی پال از طریق سیاست‌ها، روش‌های مختلف و امانت‌داری تجاری، اعتماد هر دو طرف معامله را جلب کرده است. پی پال ضمانت‌هایی را پیاده می‌کند تا هر دو نفر خریدار و فروشنده اطمینان داشته باشند که در صورتی که معامله به هم بخورد پول یا کالای آن‌ها می‌تواند دوباره به دست آن‌ها برسد. این روشی است که شما می‌توانید مطمئن شوید خدمات یا کالاهای ارائه شده توسط یک سایت، کلاه‌برداری نیست چون در سایت خود درگاه پی پال دارد.

مهمتر از همه این‌ها: هر دو طرف معامله می‌توانند از کاغذبازی و سر و کار داشتن مستقیم با بانک‌ها و ارائه‌دهندگان کردیت کارت‌ دوری کنند.

نیازمندی‌های استفاده از پی پال

نیازی به تکنولوژی خاص یا گواهی تجاری برای ارسال/ دریافت پول از طریق پی پال وجود ندارد. شما تنها به موارد زیر نیاز دارد.

  1. یک آدرس ایمیل معتبر
  2. یک کردیت کارت یا حساب بانکی معتبر

(و برای ایرانیان، IP خارج از کشور، آدرس خارجی، مدارک اقامت در خارج از کشور و قبض آب، برق، گاز یا تلفن از خارج از کشور)

دقیقا به دلیل این که استفاده از آن آسان است، پی پال مورد علاقه میلیون‌ها نفر فروشنده و خریدار آماتور در سراسر جهان قرار گرفته است.

پی پال چگونه پول در می‌آورد؟

آموزش استفاده از پی پال paypal

پی پال، به عنوان یک واسطه معاملات تجاری، سود خود را از گرفتن هزینه بابت تراکنش‌هایی که انجام می دهد (تحت عنوان Fee) کسب می‌کند. این Fee، درصدی (از ۲/۵ تا بیش از ۵ درصد) از پولی است که فروشنده کالا یا خدمات دریافت می‌کند و پیش از دریافت پول از آن کسر می‌شود و مابقی به دست فروشنده می‌رسد.

  • پی پال (paypal) برای خریداران کالا مجانی است

زمانی که یک خریدار، یک حساب پی پال راه‌اندازی می‌کند، ارسال پول به فروشنده برای او هزینه‌ای ندارد. مبلغ پرداختی از کردیت کارت یا حساب بانکی کاربر، یا ترکیبی از هر دو خارج می‌شوند. اما پی پال از خریداران برای ارسال پول هزینه‌ای (Fee) کسر نمی‌کند.

  • پی پال از فروشندگان کالا برای دریافت پول کارمزد اضافی کسر می‌کند

پی پال فقط از فروشندگان کالا یا خدمات که پول دریافت می‌کنند، هزینه می‌گیرد تا پول را به دست آن‌ها برساند. با استفاده از یک فرمول اخذ مالیات خاص، پی پال هر زمانی که فروشندگان، پرداختی را از یک خریدار دریافت کنند از آن‌ها هزینه‌ای کسر خواهد کرد.

آموزش استفاده از پی پال برای اهداف مختلف

سه استفاده اصلی از پی پال وجود دارد:

  • برای خریدهای یک مرتبه‌ای آنلاین

برای مثال شما از یک جفت کفش در eBay خوشتان می‌آید، یا می‌خواهید یک قهوه‌ساز جدید از یک فروشگاه آنلاین سفارش دهید. پی پال به دلیل این که می‌توانید اطلاعات کارت خود را از به گردش درآمدن به صورت آنلاین حفظ کنید، جایگزین خوبی برای استفاده از کردیت کارت است.

  • برای ادامه عضویت‌های آنلاین

اگر می‌خواهید در Netflix یا سرویس آنلاین دیگری که به پرداخت‌های ماهانه نیاز دارد عضویت پیدا کنید، پی پال انتخاب خوبی است. شما حتی می‌توانید پی پال را طوری تنظیم کنید که به جای کردیت کارت، به صورت مستقیم از حساب بانکی شما پول را کسر کند.

  • برای ارسال پول به دوستان یا خانواده

شما باید پولی که قرض گرفته‌اید را به دوست خود پرداخت کنید، یا فرزند شما در استرالیا است و نیاز به انتقال پول به آن‌ها دارید. پی پال برای این گونه تراکنش‌ها خوب است و کارمزد اضافه‌ای از این گونه پرداخت‌ها کسر نمی‌شود.

اشکال پی پال چیست؟

آموزش استفاده از پی پال پرداخت

مثل هر سرویس آنلاینی، نکات منفی‌ای هم در رابطه با پی پال وجود دارند و همینطور هزینه‎‌هایی که باید هنگام استفاده از پی پال به آن توجه کنید، به همین دلیل پی پال برای مبتدی‌ ها نیازمند یادگیری نکاتی است.

۱) نرخ تبدیل واحد پول‌ها به یکدیگر در پی پال بسیار گران است

اگر برای مثال، شما یک کانادایی یا انگلیسی هستید و از یک فروشگاه آمریکایی خرید می‌کنید، نرخ تبدیلی که پی پال کسر می‌کند نه تنها از بانک‌ها بیش‌تر است، بلکه پی پال همچنین ۲ درصد کارمزد اضافی برای تبدیل پول شما به واحد دیگر اخذ می‌کند.

۲) پی پال حساسیت زیادی در مورد خطر کلاه‌برداری دارد، و اگر به هر گونه سوء رفتار مشکوک شود به سرعت یک حساب پی پال فعال را می‌بندد. به همین دلیل است که پی پال برای مبتدی‌ ها کمی سخت به نظر می‌رسد.

این بدین معنی است که: پی پال پول شما را غیر قابل استفاده می‌کند و تا چندین هفته به شما امکان دسترسی به آن را نمی‌دهد تا زمانی که بتوانید هرگونه ادعا برای کلاه‌برداری را رد کنید.

(و برای ایرانیان، همین که به هر ترتیبی پی پال بفهمد یا مشکوک شود که کاربر از ایران دارد از خدمات پی پال استفاده می کند، همه این مشکلات برای حساب پی پال ایجاد می شود و با توجه به عدم امکان داشتن IP خارج از کشور، آدرس خارجی، مدارک اقامت در خارج از کشور و قبض آب، برق، گاز یا تلفن از خارج از کشور)

۳) پشتیبانی تلفنی پی پال می‌تواند یکی در میان باشد

در حالی که بسیاری از کاربران پشتیبانی خیلی خوبی دریافت کرده‌اند، بسیاری از کاربران دیگر گزارش داده‌اند که از کمبود توجه و کمبود دانش به وسیله پیشتیبان‌های تلفنی پی پال ناامید شده‌اند.

۴) پی پال گران‌تر از بسیاری از جایگزین‌هاست

برای مثال، تعامل e-transfer کمی ارزان‌تر از تراکنش‌های cross-border می‌باشد (هر چند خیلی وقت‌ها چنین گزینه ای وجود ندارد)

۵) پی پال متهم به دریافت کارمزد زیاد از کاربران است

حرف و حدیث‌هایی از interest fee ،Late fee و سایر هزینه‌های افزایشی کوچک در میان بوده است. در حالی که این اتهامات به سرعت با پرداخت ریفاند به مشتری‌ها برطرف شد، با این وجود این یک نقطه تاریک در شیوه تجاری پی پال است.

پی پال چقدر امن است؟

آموزش استفاده از پی پال فریلنسری

زمانی که ما آموزش استفاده از پی پال را برای مبتدی‌ها به انجام می‌رسانیم، توضیح می‌دهیم که هیچ سیستمی ۱۰۰ درصد از اشتباه محفوظ نیست، پی پال تعداد زیادی قوانین بررسی و تایید را در سیستم خود طراحی کرده است تا اشتباه و کلاه‌برداری را به حداقل برساند. شما موسسه مالی آنلاین دیگری پیدا نخواهید کرد که در محافظت از کاربران خود بهتر از پی پال باشد. در حقیقت، پی پال به طور قابل بحثی نسبت به ترس از کلاه‌برداری حساس است، به همین دلیل آن‌ها در غیر قابل استفاده کردن حسابی که مشکوکند کلاه‌برداری انجام می‌دهد تعلل نمی‌کنند.

  • پی پال در برابر کلاه‌برداری و سرقت هویت تضمین شده است

پی پال (paypal)، ایمنی در برابر پرداخت‌های بدون اجازه از حساب شما را ۱۰۰ درصد تضمین می‌کند. هر تراکنش به وسیله ایمیل به صاحب حساب پی پال تایید می‌شود. هر تراکنشی که با آن مشکل دارید یا آن را انکار می‌کنید به شما دسترسی به تیم پشتیبانی تحلیلگر ۲۴ ساعته را می‌دهد که مشکل شما را برایتان حل می‌کنند.

  • خرید از eBay تا سقف ۱۰۰۰ دلار با استفاده از پی پال ضمانت می‌شود

سرویسی به نام “محافظ خریدار پی پال (PayPal Buyer Protection)” راه دیگری است که پی پال تضمین کند که فروشندگان خاصی قابل اعتماد هستند.

  • تیم ضد کلاهبرداری پی پال ۲۴ ساعت هفته کار می‌کند

با استفاده از مدل‌های ریسک و تکنولوژی پیشرفته، تیم پی پال قادر است هر گونه فعالیت مشکوک را شناسایی، و اغلب پیش‌بینی کند تا به از بین بردن جعل هویت کمک کند. کار اصلی تیم ضد کلاهبرداری این است که هر تراکنش و معامله پی پال را به امن‌ترین و یک پارچه‌ترین حالت ممکن تبدیل کند.

چگونه پی پال پول من را برداشت می‌کند؟

شما این امکان را دارید که “موجودی در حال حاضر (‘current balance) ” یا “برداشت فوری (instant withdrawal)” را به عنوان روش پراخت خود انتخاب نمایید.

پی پال منعطف، با کاربری آسان برای مبتدیان، و قادر به طولانی تر کردن شکل اعتبار کوتاه مدت خود است.

۱) شما می‌توانید اجازه دهید پی پال تنها زمانی که خرید انجام می‌دهید از کردیت کارت یا حساب بانکی شما پول برداشت کند. زمانی که شما پول ارسال می‌کنید، پی پال بلافاصله پول را می‌فرستد و سپس در مدت دو روز پول را از حساب بانکی/ کردیت کارت شما برداشت می‌کند. با این امکان، نیازی به حفظ یک موجودی مستقیم پی پال نیست، و کارمزدی برای استفاده از این روش گرفته نمی‌شود.

۲) شما این امکان را دارید که پول را به طور مستقیم به پی پال انتقال دهید، و آن پول را در حساب پی پال خود باقی بگذارید. با این که با این روش شما سود بانکی دریافت نخواهید کرد، این روش جدا کردن بودجه خریدهای آنلاین را از حساب های بانکی و کردیت کارت را آسان‌تر می‌سازد. این روش کارمزدی هم ندارد.

آموزش استفاده از پی پال برای برداشت پول

آموزش استفاده از پی پال هزینه

برداشت پول از پی پال آسان است

نه، این برداشت مستقیم از یک دستگاه بانکی نیست. بلکه پی پال به وسیله یک نوع انتقال سیمی، کردیت کارت یا حساب بانکی شما را شارژ می‌کند. به محض این که پول به حساب بانکی شما انتقال یافت، شما آن را برداشت می‌کنید. در حالی که “برداشت” از پی پال هزینه‌ای ندارد، اما می‌تواند تا ۸ روز کاری طول بکشد تا فرآیند انتقال پول از پی پال به حساب بانکی شما کامل شود.

چگونه کار با پی پال را آغاز کنم؟

شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک حساب جدید پی پال باز کنید

بررسی اولیه اعتبار قبلا به وسیله شرکت کردیت کارت و حساب بانکی شما صورت گرفته است؛ اکنون شما تنها باید کاری بکنید که پی پال  آن اطلاعات را به آدرس ایمیل شما متصل کند.

نیازمندی‌ها

شما به این‌ها نیاز خواهید داشت:

  • یک آدرس ایمیل معتبر و مورد اطمینان
  • یک کردیت کارت معتبر
  • یک حساب بانکی معتبر در یکی از ۱۰۰ کشوری که پی پال در آن ها خدمات ارائه می کند

شما این امکان را دارید که چندین کردیت کارت‌ و حساب‌ بانکی را وارد کنید که به عنوان ‘مبدا پرداخت (Page Source)’ استفاده شوند. در حالی که تنها یکی از این مبدا‌های اقتصادی، به عنوان مبدا اصلی تعیین می‌شوند، شما می‌توانید پرداخت‌هایی را از هر یک از مبداها در هر زمانی انجام دهید.

انتخاب نوع حساب پی پال شما

هنگام آموزش استفاده از پی پال ، حتما به کاربران این اشاره را می‌کنیم که انواع حساب پی پال توجه داشته باشند.

  • انتخاب ۱: حساب شخصی پی پال (Personal Account)

این حساب اصلی پی پال است که به شما اجازه می‌دهد برای خریدهای خود از eBay به آسانی پرداخت انجام دهید. شما می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت پول استفاده کنید. شما می‌توانید با یک آدرس ایمیل به هرکسی در ۵۵ کشور و منطقه پول بپردازید. یک حساب شخصی حتی به شما اجازه می‌دهد با پرداخت‌هایی موافقت کنید که به شما اجازه فروش چیزی را در eBay می‌دهند.

نقطه ضعف: شما تنها می‌توانید پرداخت‌ها را از سایر حساب‌های پی پال (paypal) قبول کنید و نمی‌توانید پرداخت‌های کردیت کارت یا دبیت کارت قبول کنید.

کارمزدی برای حساب شخصی یا تراکنشی که شما با استفاده از آن انجام می‌دهید وجود ندارد. هرچند، برای این که هر ماه چقدر دریافت می‌کنید محدودیت وجود دارد. اگر قصد دارید تعدادی زیادی از یک محصول (یا خدمت) را به فروش برسانید، یک حساب شخصی ممکن است بیش از حد محدود کننده باشد.

  • انتخاب ۲: حساب تجاری پی پال (Business Account)

این کلاس تجاری یک حساب پی پال است، برای افرادی مناسب است که تجارت آنلاین در مقیاس بزرگ دارند یا فرشگاه آنلاینی را اداره می‌کنند. حساب تجاری به شما اجازه می‌دهد تحت نام تجاری خود کار کنید، و از ابزار report و eBay بدون محدودیت در حجم تراکنش استفاده کنید. اگر انتظار دارید از حساب‌های متنوع و زیادی پول دریافت کنید، این بهترین انتخاب است. عملکرد گسترده‌ای برای صاحبان کسب و کارها وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند مقادیر بسیار زیاد فروش را به آسانی مدیریت کنند.

مثل حساب شخصی، سرویس‌هایی انتخابی با کارمزدهای انتخابی وجود دارند، اما حساب پایه Premier برای به وجود آوردن، نگهداری و ارسال پول آزاد هستند؛ لطفا برای جزئیات بیشتر ، حساب پی پال را چک کنید. روند راه اندازی یک حساب تجاری مشابه یک حساب پریمیر (Premier) می‌باشد. اگر در حال حاضر شما از حساب شخصی یا حساب Premier استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را به حساب تجاری ارتقاء دهید.

چگونه با پی پال پول ارسال کنم یا انتقال دهم؟

بیش‌تر حراج‌ها یک لینک ‘هم اکنون پرداخت کنید’ (‘Pay Now’) یا ‘ارسال پول’ (Send Payment) را مستقیما در صفحه eBay مورد نظر دارند. اگر شما این لینک را دنبال کنید، پی پال جزئیات فروشنده و شماره شناسایی حراج (ID) را برای شما پر خواهد کرد. تمام کاری که نیاز است بکنید این است که درستی آدرس پستی و منبع اصلی برداشت پول را تایید کنید. شما برای فروشنده، یادداشت یا توضیح اضافی هم می‌توانید بگذارید (برای مثال، “لطفا با پست آمریکا ارسال شود”)، و انتقال پول بلافاصله انجام می‌شود. سپس یک ایمیل تایید برای شما فرستاده خواهد شد، و از بانک/ کردیت کارت شما ظرف دو روز مبلغ برداشت می‌شود.

  • ارسال پول به گیرنده آدرس ایمیل

برای انتقالات شخصی پول، مستقیما به paypal.com بروید و روی گزینه ‘Send Money’ کلیک کنید. با رمز عبور خود وارد حساب شوید، و آدرس ایمیل دریافت کننده پول را در فرم ‘send money’ وارد کنید. شما می‌توانید توضیحاتی نیز به عنوان جزئیات تراکنش به پرداخت اضافه کنید، اما روند انجام آن از آنجا به بعد خیلی سر راست است. پول به سادگی از اکانت پی پال شما (یا کارت یا حساب متصل به آن) به اکانت پی پال مورد نظر، ارسال می‌شود. دوباره تاکید می‌کنیم که اطلاعات شخصی بانکی همیشه از خریدار پنهان می‌ماند.

حالا که با آموزش استفاده از پی پال و جنبه‌های مختلف آن آشنا شدید، اگر قصد استفاده از پی پال را دارید، پیشنهاد می‌شود از انواع خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده کنید که شامل افتتاح حساب پی پال، نقد کردن دلار پی پال و شارژ حساب پی پال می‌شود.

خدمات افتتاح حساب پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT