چگونه بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس

چگونه بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس ‌کنیم؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

آموزش آنلاین زبان انگلیسی فرصت مناسبی برای دانشجویان و کسانی است که درحال تحصیل هستند و با توجه به شرایط خاص خود نمی‌توانند کار تمام وقت داشته باشند. البته از راحتی این کار هم نباید غافل شد؛ شما می‌توانید بدون مدرک زبان انگلیسی در خانه خودتان به راحتی با استفاده از لپتاپ خود تدریس کنید و تجربه کسب کنید.

یک سوال اساسی وجود دارد مخصوصا برای کسانی که هنوز مدرک زبان خود را به دست نیاورده‌اند و آن سوال این است آیا واقعا می‌توان بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس کرد؟

 جواب چیست؟ بله ممکن است. شغل های فراوانی وجود دارند که بدون داشتن مدرک رسمی زبان می‌توان در آنها شاغل شد و اکثر آنها به صورت دورکاری و آنلاین است. شاید به این کار فکر کرده باشید. برای شما یک برنامه مدون و خوب آماده کرده‌ایم. شما می‌توانید با استفاده از آن بدون گواهی زبان، انگلیسی تدریس کنید.

شاید شما برای تدریس به مدرکی مانند لیسانس انگلیسی نیازی نداشته باشید، اما شما قطعا نیازمند علم آموزش هستید. مدرک TEFL مدرکی است که به شما صفر تا صد آموزش را یاد می‌دهد.

درک اینکه چگونه می‌توان بدون مدرک انگلیسی به صورت آنلاین آموزش داد، کمی خسته کننده است، بنابراین ما آن را برای شما خلاصه و نسبتا جذاب می‌کنیم.

چه زمانی برای مشاغل آنلاین و بدون مدرک زبان انگلیسی فعالیت کنید

بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس

 بعضی اوقات برای آموزش انگلیسی، مدرک لازم است اما همیشه نه! بعضی مواقع استثنا وجود دارد و در پایین ذکر می‌کنیم:

۱) شما در حال تحصیل و یادگیری هستید

اگر در حال حاضر در مدرسه و یا دانشگاه هستید و می‌خواهید درآمد کمی در کنار تحصیل خود داشته باشید، چرا تدریس زبان انگلیسی را تجربه نمی‌کنید؟ بعضی از شرکت‌ها دانشجویان و یا دانش‌‌آموزان مستعد را استخدام می‌کنند! این روش مناسبی است زیرا هم به کار اصلی خود یعنی یادگیری دروس خود رسیدید، هم مقداری پول ذخیره کردید و هم تجربه بیشتری از قبل دارید و شاید روزی تصمیم گرفتید تدریس را به عنوان شغل اول ادامه بدهید.

۲) شما تجربه تدریس دارید، اما گواهی معتبری ندارید

 آیا شما معلم هستید یا کار تدریس انجام داده‌اید؟ همین کافی است شما استخدام شدید! خوب، احتمالاً به طور کلی، اگر بتوانید تجربه خود را نشان دهید و یا رزومه‌ای معتبر برای خودتان دست و پا کنید برای تدریس آنلاین کافی است‌. تجربه شرط اول برای شماست. اگر در کلاس زبان تجربه تدریس دارید و یا برای کودکان تدریس کرده‌اید، شما نیمی از راه را رفته‌اید. تجربه و نحوه تدریس شما ضامن آینده کاری شماست.

۳) شما دارای گواهینامه TEFL یا ESL هستید

شماره یک موردی ساده بود اما نیازمند کسب تجربه است. اما اگر شما دارای مدرکی مانند TEFL هستید این نشان می‌دهد که شما می‌توانید زبان انگلیسی را در سطح تخصصی آموزش بدهید. این مدرک بین المللی بسیار برای شما سودمند است و معرفی نامه عالی برای شماست تا بتوانید در اکثر اماکن تدریس کنید.

 پنج شرط اساسی برای تدریس زبان انگلیسی به صورت آنلاین

بدون مدرک زبان انگلیسی فعالیت کنید

۱- گواهینامه TEFL

گواهینامه TEFL انواع مختلفی دارد و هر کدام از آنها نیاز‌های متفاوتی را پاسخ می‌دهند. قبل از شرکت در این دوره اطمینان حاصل کنید که در نوع مورد نیاز خود شرکت کنید. از استاندارد بودن آموزشگاه آموزش دهنده هم مطمئن شوید. در صورت معتبر بودن آموزشگاه فرقی بین دوره حضوری و آنلاین وجود ندارد.

قیمت دوره‌ها با سطح هایی مختلف از چند صد دلار تا چند هزار دلار متغیر است. در مورد کاری که می‌توانید و علاقه دارید انجام دهید کمی جستوجو کنید تا دوره‌ی مخصوص رو شرکت کنید.

۲- اتصال به اینترنت سریع

اگر می‌خواهید برای افراد مختلف تدریس کنید، اینترنت خانگی با سرعت معمولی کافیست. اما اگر قصد دارید برای شرکتی تدریس کنید باید از سرعت دانلود و آپلود ۱۰ مگابیت بر ثانیه برخوردار باشید.

۳- تسلط بومی بر زبان انگلیسی

اگر انگلیسی زبان هستید، کاریابی برای شما بسیار راحت‌تر است. زیرا شما روزانه با این زبان محاوره می‌کنید و این دقیقا چیزی است که زبان آموزان به آن احتیاج دارند. حتی اگر انگلیسی زبان دوم شما است، اما شما توانایی بالایی در صحبت به این زبان دارید بازهم شما موفق‌تر از دیگران خواهید بود. دانستن قواعد و لغات خاص و البته گویش‌های محلی چیزی است که شرکت‌ها برای آن به شما نیاز دارند.

۴- تدریس آنلاین را امتحان کنید

شاید شما به مدرک نیاز نداشته باشید. اما شرکت یا افراد یک شرط برای شما بگذارند و آن هم داشتن مدرک TEFL باشد. شهامت این را داشته باشید و بگویید نیازی به آن ندارم. با گذر زمان مهارت خود را نشان می‌دهم. البته شاید همیشه این شیوه موفق نباشید! اما ارزشش را دارد که امتحان کنید شاید واقعا توانا هستید!

۵- اعتماد به نفس و نگرش خوب

در تدریس حضوری ارتباط بیشتری برقرار می‌شود و یادگیری بیشتر و سریعتر می‌شود و باید سعی کنید وقت را با صحبت اضافه هدر ندهید. اما در آموزش آنلاین باید ارتباط موثر با زبان آموز برقرار کنید. سعی کنید با شوخی و خنده فضا را عوض کنید تا کلاس از حالت کسل کننده خود خارج شود و حواس زبان آموز به کلاس جمع شود.

 آیا آموزش آنلاین انگلیسی بدون مدرک دارای بازده است؟

بدون مدرک زبان انگلیسی فعالیت

احتمال دارد شرکت ها و موسساتی که شما را دعوت به همکاری برای آموزش آنلاین انگلیسی کند، تجربه برایش مهم‌تر از مدرک باشد. باید توجه کنید که آموزش زبان به بزرگسالان نیازمند سطح بالایی از زبان است و با آموزش انیمیشنی به کودکان بسیار متفاوت است. پس اگر تجربه تدریس را ندارید بهتر است ابتدا از سطوح پایین‌تر این کار را شروع کنید.

پلتفرم های آموزش آنلاین زبان انگلیسی

  1. SayABC

شاید ساده ترین همچنین سرگرم کننده ترین کار تدریس زبان به کودکان باشد. در این پلتفرم شما به کودکان چینی زبان انگلیسی را آموزش می‌دهید. اما باید اشاره کرد که برای این کار شما باید مدرک TEFL آموزش زبان را داشته باشید و در رزومه کاری شما تجربه تدریس زبان در سطوح مختلف وجود داشته باشد.

  1. Open English

اگر دانشجویی یا دانش آموز هستید و دنبال کار نیمه وقت هم هستید این پلتفرم را امتحان کنید. در Open English شما به تمامی رده های سنی مردم آمریکای لاتین انگلیسی تدریس می‌کنید از کودکان تا بزرگسالان. در حین آموزش شما می‌توانید اسپانیایی و پرتغالی هم تا حدودی یاد بگیرید. باید اشاره کرد شما برای این کار نیازمند مدرک هم نیستید.

  1. Cambly

اگر به تدریس آنلاین علاقمند هستید، Cambly یک شرکت ایده آل برای شماست. شما هفتگی حقوق دریافت می‌کنید، با افراد از سراسر جهان ارتباط برقرار می‌کنید و حتی نیازی به برنامه ریزی درسی ندارید. افراد زیادی هستند که تنها می‌خواهند به زبانی که شما تسلط دارید چت کنند و همین! شما بابت این کار پول دریافت می‌کنید. آیا کاری راحت تر از این سراغ دارید؟!

 آماده استخدام شدن هستید؟ ما فکر میکنیم شما هر چیزی که نیاز دارید برای تدریس بدون مدرک را می‌دانید، تنها کافیست تجربه و مهارت کافی داشته باشید و کار پیدا کنید. نداشتن مدرک دانشگاهی لازم نیست و بسیاری از افراد بدون داشتن این مدارک به موفقیت در رشته های مختلف رسیدند. شما برای تبدیل شدن به یک مدرس زبان موفق نیازمند مدرک دانشگاهی نیستید فقط کافی است زبان بلد باشید و بتوانید درس بدهید.

اگر در حال تحصیل هستید کار تدریس آنلاین برای شما زیاد است. کمی بگردید پیدا خواهید کرد و بعد از آن شما شاغل هستید و می‌توانید درآمد برای خودتان کسب کنید. هر چقدر تجربه و علم شما بیشتر شود، درآمد و شهرت شما هم بیشتر خواهد شد. این نکات را همیشه به یاد داشته باشید: اعتماد به نفس، امتحان کرد، خوش روئی و رعایت ادب، کسب تجربه و علم از مهمترین نکات پیشرفت هستند.

 دفعه بعد که اگر شخصی سوال کرد آیا میتوان بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس کرد، لبخند بزنید و این مقاله را به او نشان بدهید زیرا این مقاله به شما آموزش می‌دهد چگونه بدون مدرک زبان انگلیسی تدریس ‌کنیم. برای نقد کردن درآمدهای ارزی خود هم از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 1.7/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت