شرایط ویزای دانشجویی نیوزیلند

مدارک و شرایط ویزای دانشجویی نیوزیلند کدامند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

ممکن است شنیده باشید که نیو‌زیلند یک کشور عاشق راگبی است که جدا شده از سایر نقاط دنیا، توسط هابیت‌ها اداره می‌شود؛ ولی حقیقت آن است که دلایل زیادی برای تحصیل در دانشگاه‌های نیوزیلند وجود دارد. در این مقاله مواردی در مورد اپلای برای ویزای دانشجویی نیوزیلند معرفی خواهد شد.

چه افرادی به ویزای دانشجویی نیوز‌یلند نیاز ندارند؟

در صورتی که شهروند کشور نیوزیلند یا استرالیا باشید، ویزای اقامتی نیوزیلند را داشته باشید یا ویزای معتبر اقامت دائم استرالیا (ویزای اقامت دائم ساب کلاس ۱۵۷ و ۱۵۵) را در اختیار داشته باشید، به ویزای دانشجویی نیوزلند نیازی ندارید. در صورتی که هیچ ‌یک از موارد فوق را ندارید، باید برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اپلای کنید.

چه افرادی به ویزای دانشجویی نیوز‌یلند نیاز دارند؟

در صورتی که قصد دارید به مدت بیش از ۳ ماه در کشور نیوزیلند تحصیل کنید و در حال حاضر خارج از نیوزیلند یا استرالیا زندگی می‌کنید، به ویزای دانشجویی نیاز دارید.

برای دوره‌های تحصیلی زیر ۳ ماه، می‌توانید با استفاده از ویزای موقت/ ویزای توریستی در نیوزیلند به تحصیل در این نوع دوره‌ها بپردازید. برای دوره‌های طولانی‌تر دریافت ویزای دانشجویی الزامی است.

ویزای دانشجویی نیوز‌یلند قانون

چگونه برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اپلای کنیم؟

شما می‌توانید به طور آنلاین یا حضوری جهت اپلای برای ویزای دانشجویی نیوزیلند اقدام کنید. برای تقاضای حضوری ویزا در کشور خود، باید با سفارت نیوزیلند کشور خود تماس بگیرید تا وقت مصاحبه/فرم دریافت کنید. همچنین شما می‌توانید با مراجعه و ایجاد اکانت در سایت رسمی www.immigration.govt.nz، به صورت آنلاین برای ویزای نیوزیلند اپلای کنید. شما باید حداقل ۶ هفته پیش از زمانی که قصد دارید به نیوزیلند بروید، برای دریافت ویزای خود اقدام کنید. هزینه‌های اپلای بسته به کشور شما متفاوت هستند.

مدارک مورد نیاز برای سفارت کدامند؟

۱) نامه پذیرش از سوی یک دانشگاه در نیوزیلند

شما باید مدرکی را مبنی بر دریافت پذیرش از سوی یک موسسه معتبر آموزشی در نیوزیلند ارائه دهید تا بتوانید برای ویزای دانشجویی اپلای کنید.

۲) اثبات استطاعت مالی

شما باید نشان دهید که استطاعت مالی لازم را برای پرداخت هزینه‌های شهریه خود (مثلا وام دانشجویی، بورسیه یا سایر کمک هزینه‌ها) و تامین هزینه‌های زندگی در زمان تحصیل در نیوزلند (مثلا حامی مالی، وام، بورسیه، حمایت دولتی یا اعتبار کافی در حساب بانکی) را دارید. در صورتی که دوره دانشگاهی شما طولانی‌تر از ۹ ماه باشد، باید ثابت کنید که حداقل ۱۵ هزار دلار نیوزیلند (۱۰۸۷۰ دلار آمریکا) در سال را در اختیار دارید.

۳) اثبات بازگشت از سفر

این مورد می‌تواند بلیط برگشت خریداری شده یا مدرک اثبات استطاعت مالی کافی یا حامی مالی که هزینه‌های بازگشت شما را بپردازد باشد. نکته این است که نشان دهد شما قصد و استطاعت مالی لازم را دارید تا پس از اتمام تحصیلات خود، کشور نیوزیلند را ترک کنید.

۴) بیمه مسافرتی

این مورد معمولا توسط موسسه آموزشی یا دانشگاه مورد نظر شما انجام می‌شود.

۵) گواهی‌های پزشکی

در صورتی که قصد دارید به مدت بیش از ۱۲ ماه در نیوزیلند تحصیل کنید، باید یک گواهی عمومی پزشکی و رادیوگرافی قفسه سینه را فراهم کنید و احتمالا باید آزمایش غربالگری سل را هم بگذرانید.

در صورتی که زیر ۱۸ سال هستید، باید مدرکی دال بر محل اقامت تعیین شده برای خود ارائه دهید و در صورتی که ۱۷ سال یا بیشتر سن دارید، باید یک گواهی عدم سوء سابقه ارائه دهید.

ویزای دانشجویی نیوزیلند دانشگاه

شما علاوه بر مدارک فوق، باید مدارک زیر را هم را فراهم کنید:

  • عکس‌های پاسپورت سیاه و سفید و رنگی
  • پاسپورتی که حداقل ۳ ماه پس از تاریخی که قصد دارید نیوزیلند را ترک کنید اعتبار داشته باشد.
  • مدرکی دال بر اینکه شما هزینه اپلیکیشن فی را پرداخت کرده‌اید.

حال که متوجه شدید مدارک و شرایط ویزای دانشجویی نیوزیلند کدامند، شما می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT