کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی | معرفی سایت های فریلنسری برای برنامه نویسان

زمان مطالعه 6 دقیقه

چالش های برنامه نویسی آنلاین می توانند پیشرفت های شغلی یا درآمد نقدی برای شما به همراه داشته باشند. از بین این چالش های کدنویسی یکی را به دلخواه انتخاب کنید. به عنوان یک برنامه نویس کدام روش را برای استخدام ترجیح می دهید؟ ارسال صدها رزومه و انتظار برای دریافت پاسخ یا شرکت در چالش های هیجان انگیز برنامه نویسی برای تست میزان تسلط و مهارت های خود؟ کدام راه بهتر است؟ در این مقاله به سایت هایی با امکان کسب درآمد از طریق برنامه نویسی می پردازیم. افتتاح حساب فریلنسر در این سایت ها و نقد کردن درآمد ارزی شما در اول پرداخت امکان پذیر است.

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

این چالش های رقابتی برنامه نویسی شانس رقابت را برای برنامه نویسان مبتدی تا حرفه ای فراهم کرده و درهای جدیدی را به روی آنها می گشاید. خبر خوب این است که برترین و بزرگترین شرکت های فناوری نیز به برگزاری چنین رقابت هایی علاقه دارند.

معرفی سایت های فریلنسری برای برنامه نویسان

در ادامه به معرفی هشت چالش پرداخته ایم که نه تنها می توانند منجر به کسب درآمد برای شما شوند بلکه شانس استخدام در شرکت های بزرگ را نیز برای شما فراهم می کنند.

سایت HackerRank

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: Adobe، Booking.com، Dell، LinkedIn، RedHatو Uber

سایت HackerRank،  ۵ میلیون توسعه دهنده را گرد هم آورده که تا کنون ۲۱ میلیون چالش کدنویسی را ارائه کرده اند. این سایت چالش‌هایی در زمینه الگوریتم‌ها، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را در خود جای داده و از این طریق مهارت افراد را ارزیابی می کند.

سایت HackerRank دارای چهار حوزه کدنویسی است: تمرین، رقابت، کاریابی و جدول امتیازات

با حل چالش کد در بخش مسابقه می توانید از طریق این سایت درخواست شغل خود را ثبت کنید. این سایت همچنین هکاتون های منظمی را با جوایز ارزنده برگزار می کند که شرکت های فناوری معروف اسپانسر آن هستند.

سایت TopCoder

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: IBM، Google، eBay، SoftBank، Nvidia

این سایت یکی از بزرگترین پلتفرم های جمع سپاری برای موارد مرتبط در زمینه طراحی بصری، توسعه کد و پروژه های علوم داده است. TopCoder معمولا چالش های کدنویسی را از طرف معتبرترین برندهای دنیا برگزار می کند. این سایت رقابت های کدنویسی آنلاین را در شهرهای مختلف در سراسر دنیا نیز برگزار می کند.

برای آمادگی بیشتر در این رقابت ها به صفحه برنامه نویسی رقابتی مراجعه کنید. این مسابقات در سطوح مختلف و با جوایز متنوع برگزار می شوند. علاوه بر این برندگان از شانس بالایی برای استخدام توسط شرکت های برگزار کننده برخوردار هستند.

سایت HackerEarth

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: ThoughtWorks، Amazon، Accenture، Walmart Labs، IBM و Intuit

سایت HackerEarth در سال ۲۰۱۸ میزبان نخستین هکاتون بین المللی بانوان بود که تنها بانوان در آن حق شرکت داشتند و هدف از آن هم پر کردن فاصله جنسیتی در علوم کامپیوتر بود. در طی این رقابت بانوان توسعه دهنده اپ ها و ابزارهای مختلف را حول چهار محور سلامتی و ایمنی زنان، آزادی اقتصادی، تاثیر اجتماعی و نوآوری توسعه دادند. در صورتی که امسال هم رویداد مشابهی برگزار شود احتمالا به زودی ثبت نام آن شروع خواهد شد. سال گذشته تیم برنده ۲۵۰۰ دلار جایزه و همچنین شهرت خوبی را از آن خود کرد. برای چک کردن زمان شروع ثبت نام این مسابقه و همچنین رقابت ها و چالش های دیگر لینک زیر را دنبال کنید.

سایت Skillenza

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: Amazon، Bosch، ThoughtWorks، Societe Generale.

سایت Skillenza یکی دیگر از پلتفرم های استخدام و برنامه نویسی رقابتی است که در هند ایجاد شده است. در این سایت می توانید مهارت کدنویسی و توسعه خود را با بهترین های این زمینه مقایسه کنید. هر شرکت می تواند در Skillenza صفحه خود را ایجاد کرده و چالش های کدنویسی را بین کاربران به راه بیاندازد. به عنوان یک برنامه نویس می توانید توانایی هایتان را به رخ کشیده و توجه شرکت های بزرگ را به خود جلب کنید.

سایت Codewars

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: Apple، Andela، Accenture

در این سایت kata یا چالش های برنامه نویسی برای سنجیدن مهارت های شما ارائه شده اند. Kataها توسط کاربران طراحی می شوند و با حل آنها می توانید رتبه خود را درCodewars ارتقا دهید. در واقع شرکت های بزرگ نیز افراد مورد نظر برای استخدام را از بین کاربران با رتبه بالاتر انتخاب می کنند.

ثبت نام در این سایت رایگان است اما نسخه ویژه آن با عنوانCodewars Red از ویژگی ها و مزایای بیشتری مثل حذف تبلغیات و ارائه منابع آموزشی بیشتر بهره می برد که استفاده از آن نیازمند خرید اشتراک است.

Codewars بخشی از پلترم SaaS Qualified است که شرکت ها برای استعدادیابی و استخدام از آن استفاده می کنند.

سایت Coderbyte

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: Deloitte، PWC، HBOو LogMeIn

ایا قرار است در مصاحبه استخدامی یا بوت کمپ کدنویسی شرکت کنید؟ Coderbyte برای آماده سازی شما چالش های کدنویسی و دوره های ماژولار را در نظر گرفته است. برای مثال می توانید با استفاده از خودآموز سوالات مربوط به الگوریتم و برنامه نویسی مطرح شده در مصاحبه های استخدامی گوگل را بررسی کنید. سپس چالش های تئوری و علمی کدنویسی را از ساده ترین تا سخت ترین موارد بررسی کنید.

این چالش ها ۱۰ زبان برنامه نویسی مختلف را پوشش می دهد و در پایان هم امکان مقایسه پاسخ های شما با پاسخ های صحیح سایت و روش های مورد استفاده کاربران فراهم شده است. این کار امکان مقایسه راه حل های شما با بهترین روش ممکن را فراهم می کند.

سایت CodeChef

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: AWS، Samsung، Alibaba Cloud

سایت Codechef یک پلتفرم کدنویسی رقابتی غیر انتفاعی است که  در هند قرار دارد اما کاربرانی از سراسر دنیا دارد که از چالش های آموزشی سایت استفاده کرده و با هم به رقابت می پردازند. این سایت ماهیانه سه رقابت به نام هایLong Challenge, Cook-off و Lunchtime برگزار می کند.

Long Challenges ده روز طول می کشد اما دو رقابت دیگر کوتاه تر هستند. با استفاده از IDE این پلتفرم می توانید از بین بیش از ۳۵ زبان مختلف یکی را انتخاب کرده و وارد این رقابت شوید.

جایزه درنظر گرفته شده برای این رقابت ها به ۷۰۰ دلار می رسد و ممکن است شامل امتیاز و جوایز دیگری نیز شود.Snackdown 2019 نیز یک رقابت چند مرحله ای جهانی است که می توانید از همین حالا خود را برای شرکت در آن آماده کنید.

سایت CodinGame

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی

شرکت های با بیشترین شانس استخدام: Warner Bros، EA، Nintendo و Bank of America

گزینه آخر جالب ترین سایت کدنویسی و استخدام در این لیست است. در این سایت شما به جای حل چالش های کدنویسی باید کدهای یک بازی را نوشته و آن را با دیگر کاربران آزمایش کنید. در کل می توان آن را مثل یک هکتون مبتنی بر بازی تصور کرد. بدین منظور باید در IDE آنلاین اولین ماموریت خود را به انجام برسانید. تمامی بازی های انفرادی و چند نفره به صورت دوره ای تست می شوند و در هر مرحله شما ورودی جدیدی را دریافت کرده و باید با کدنویسی صحیح یک خروجی مناسب ارائه کنید.

این پلتفرم را می توان بدون ثبت نام نیز تست کرد، همچنین بیش از ۲۵ زبان برنامه نویسی در آن ارائه شده است. با کلیک روی لینک زیر می توانید شروع به حل آنها کرده و در نهایت به شرکت های بزرگ حوزه بازی توانایی های خود را نشان دهید.

معرفی چند چالش کدنویسی دیگر برای دریافت جایزه یا استخدام در شرکت های بزرگ

۸ مورد ذکر شده در ادامه علاوه بر سرگرم کننده بودن،  می توانند مهارت های شما را نیز بهبود ببخشند:

  • LeetCode
  • Codeforces
  • Kaggle
  • Hewlett Packard Code Wars
  • Challenge.gov
  • InterviewBit
  • Programmr

با شروع برنامه نویسی به یک قهرمان تبدیل شوید؛

رقابت های برنامه نویسی همانند بازار آزاد هستند. این رقابت ها را مثل میدان نبرد گلادیاتورها در نظر نگیرید بلکه آنها بیشتر مثل آموزشگاه زندگی واقعی هستند که در آن بلافاصله می توانید از اشتباهات خود درس بگیرید. شرکت های موجود در پشت پرده ی برگزاری این چالش ها از آن به عنوان فرصتی برای جذب بهترین استعدادها و صرفه جویی در هزینه استفاده می کنند. لازم به ذکر است غول های فناوری نظیر مایکروسافت و فیسبوک رقابت های جداگانه ای نظیرCode Jam،Imagine Cup و Hacker Cup را هم برگزار می کنند.

در نهایت باید گفت که این چالش ها روش جالبی را برای سنجش میزان مهارت های کدنویسی در اختیار شما قرار داده و فرصت دریافت جایزه، استخدام در یک شغل فوق العاده یا حداقل تقویت توانایی های شما را به ارمغان می آورند.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت