برنامه نویسی ios

آموزش برنامه نویسی ios | معرفی ۱۰ سایت آموزش توسعه iOS

زمان مطالعه 5 دقیقه

امروزه در عصر تکنولوژی، فناوری موبایل یکی از رو به رشدترین صنایع است و شغل های زیادی در این زمینه به وجود آمده اند، بنابراین یادگیری آن یک حرکت هوشمندانه است. اگر به توسعه iOS علاقه مند هستید، چه به عنوان یک برنامه نویس یا یک فرد کنجکاو، راه های زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن وجود دارد. وب سایت ها و وبلاگ ها مکان خوبی برای شروع هستند و دوره های کامل و آموزش های مفیدی را ارائه میدهند. در این مقاله 10 مورد از بهترین منابع آنلاین برای آموزش برنامه نویسی ios را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

آموزش برنامه نویسی ios

سایت Apple Developer

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

چرا آموزش را با دوره های خود اپل شروع نمی کنید؟ این شرکت فرصت‌های زیاد برای یادگیری توسعه ios را ارائه می‌دهد، شما می‌توانید با آموزش رایگان توسعه iOS  خود شرکت اپل با تمام اصول اولیه آشنا شوید. این دوره رایگان 14 ساعت است و شامل SwiftUI، نویگیشن (Navigation )، فیلترینگ، و طراحی مدیریت است.

شما به برنامه‌های کلیدی، فایل‌های پروژه قابل دانلود، و راهنمای گام به گام دقیق در مورد کدنویسی برای اپل دسترسی پیدا می‌کنید، آموزش هایی که می‌توانید به راحتی در iPhone و iPad پیاده سازی کنید.

 سایت Stanford Online

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

برای آموزش طبقه بندی شده میتوانید به Stanford Online مراجعه کنید. Stanford Online توسط دانشگاه استنفورد ارائه شده است و شامل دوره های رایگان و پولی است که می توانید از خانه به صورت مجازی در آن ها شرکت کنید.

این پلتفرم آموزشی به طور خاص بر روی توسعه iOS تمرکز ندارد و کلاس هایی را در مورد موضوعاتی مانند الگوریتم ها و امنیت موبایل که با سیستم عامل اپل نیز سروکار دارد نیز ارائه میدهد. علیرغم محدودیت های موجود در آموزش های مربوطه، هر دوره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار میدهد.

با شرکت در این دوره ها حتی در یک دوره رایگان میتوانید آن را به روزمه خود اضافه کنید و در شغل خود پیشرفت کنید.

سایت Udacity

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

خوشبختانه، سایت هایی برای آموزش اختصاصی توسعه نیز وجود دارد.  Udacity به طور اختصاصی بر توسعه  iOS تمرکز دارد و برای همه افراد چه حرفه ای و چه مبتدی مناسب است. Udacity یک دوره شش ماهه توسعه دهنده iOS را ارائه میدهد و موضوعاتی مانند Xcode اپل، Grand Central Dispatch، زبان برنامه نویسی سویفت و طراحی اپلیکیشن را پوشش می دهد. هیچ یک از این دوره ها رایگان نیست. 

سایت AppCoda

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

AppCoda منبع دیگری است که باید به عنوان یک توسعه دهنده iOS در نظر داشته باشید. در این سایت می توانید بدون هیچ گونه مهارت پیشین مهارت های خود را در سطح حرفه ای ارتقا دهید و هنگام طراحی نرم افزار برای دستگاه های اپل احساس اعتماد به نفس داشته باشید.

این پلتفرم طرح های مختلف رایگان و پولی است. یکی از بهترین دوره های آن دوره آنلاین برنامه نویسی iOS است. با AppCoda میتوانید بیش از 40 پروژه تمرینی را انجام دهید و یک نمونه کار نهایی داشته باشید و به رزومه خود اضافه کنید.

در AppCoda، کارگاه‌های آموزشی و آموزش‌های رایگان زیادی وجود دارد. علاوه بر این یک انجمن برنامه‌نویسان نیز وجود دارد که میتوانید در بحث و گفتگوها شرکت کنید.

سایت Class Central

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

با استفاده از وب سایت های دایرکتوری مانند Class Central میتوانید دوره های توسعه iOS که توسط ارائه دهندگان آموزش آنلاین و دانشگاه های مختلف ارائه شده است را در سراسر دنیا پیدا کنید.

اگر میخواهید اصول اولیه برنامه نویسی یا حتی نکات پیشرفته تری  را در این مسیر یاد بگیرید Class Central دوره های مختلفی را ارائه داده است که میتوانید به آن مراجعه کنید.

سایت Coursera

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

Coursera بسیار شبیه به Class Central است زیرا دوره های آموزش را برای مسیرهای شغلی مختلف، نه فقط توسعه iOS ارائه داده است. با استفاده از فیلترهای این سایت میتوانید دوره موردنظر، کالج و خدمات آنلاین مناسب خود را پیدا کنید.

بسیاری از این دوره های این پلتفرم رایگان یا بسیار مقرون به صرفه هستند، بنابراین Coursera یک منبع عالی برای یادگیری مهارت های جدید با بودجه کم است. از آنجا به بعد این به شما بستگی دارد که از توانایی های برنامه نویسی به خوبی استفاده کنید.

سایت Objc

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

objc یکی از بهترین وب سایت های یادگیری مهارت های توسعه  iOSاست. این وب سایت آموزش های خود را در قالب ویدیو، کتاب الکترونیکی و کارگاه ارائه میدهد. در مجموع اگر میخواهید برای آموزش سریع و آسان هزینه کنید، objc را در نظر بگیرید.

سایت CodeWithChris

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

CodeWithChris یک پلتفرم کوچکتر برای آموزش توسعه iOS است که شامل راهنما، ویدیوهای YouTube، دوره‌ها و بحث‌هایی درباره این موضوع است. این پلتفرم طرح های مختلف رایگان و پولی و همچنین آزمایشی و ضمانت بازگشت پول را ارائه میدهد.

در این پلتفرم میتوانید Swift، UIKit و طراحی اپلیکیشن را یاد بگیرید و مهارت های برنامه نویسی خود را رشد دهید کرد. همچنین محیط آنلاین بسیار جذابی دارد.

سایت CodeProject

برنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

اگر میخواهید در یک پلتفرم هوشمند و جذاب مهارت های برنامه نویسی را یاد بگیرید CodeProject بسیار مناسب است. این یک پلتفرم رایگان برای کدنویسان است تا بینش خود را در مورد تجارت به اشتراک بگذارند.

این پلتفرم مقالاتی در مورد موضوعات مختلف برنامه نویسی و همچنین انجمنی برای پاسخ سریع به مشکلات کدنویسی ارائه داده است. همچنین می توانید در بحث ها و رقابت های مختلفی شرکت کنید.

CodeProject سایتی است که می توانید با آن با سایر توسعه دهندگان تعامل داشته باشید و دانش و مهارت های iOS خود را رشد دهید.

سایت Coding Explorer

برنامه نویسی iosبرنامه نویسی ios

برنامه نویسی ios

Coding Explorer یک منبع یادگیری ساده برای یادگیری برنامه نویسی است. این پلتفرم در عین سادگی نکات بسیار مفیدی را به شما یاد میدهد.

اگر در خبرنامه کدینگ اکسپلورر عضو شوید یا هر چند وقت یکبار از آن بازدید کنید، به‌روزرسانی‌های مفیدی در مورد نحوه کار با نرم‌افزار اپل، طراحی برنامه‌ و رفع مشکلات کدنویسی دریافت خواهید کرد.

فناوری اپل بسیار محبوب است، بنابراین یافتن آموزش های مرتبط با آن آسان است. انتخاب شما بستگی به این دارد که آیا میخواهید برای یادگیری هزینه کنید یا از برنامه های رایگان استفاده کنید. توجه داشته باشید که توسعه iOS فقط در مورد طراحی برنامه‌ها و گوشی‌های هوشمند نیست، بلکه فراتر از این موارد است. به همین دلیل مهم است که همه چیز را در مورد قابلیت های iPhone و iPad یا بگیرید.

منبع : makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT