مراحل ثبت نام آزمون CFA چیست

آزمون CFA چیست ؟ | ثبت نام آزمون CFA

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه داشتن مدرک به عنوان یک تحلیلگر مالی اهمیت بسیار زیادی دارد و بسیاری از کمپانی‌ها و کارگزاران بورس و شرکت‌های حوزه‌های فین تک به کسانی نیاز دارند که چنین تخصص‌هایی را دارند. در این مقاله متوجه خواهید شد که آزمون CFA چیست و ثبت نام آزمون CFA چگونه امکان پذیر است.

آزمون CFA چیست ؟

آزمون CFA چیست

آزمون تحلیلگر مالی CFA) Chartered Financial Analyst) به عنوان معتبر‌ترین و قویترین آزمون حوزه بازار در دنیای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. آزمون CFA توسط موسسه CFA Institute آمریکا برگزار می‌شود و شرط گرفتن مدرک CFA، قبولی در سطح‌های مختلف آزمون می‌باشد. این آزمون با استقبال زیادی از طرف دانش آموختگان حوزه مالی و سرمایه گذاری مواجه شده است و اهمیت این مدرک تا حدی بالاست که از آن به عنوان بالاترین استاندارد مدارک مرتبط با حوزه مالی و سرمایه گذاری یاد می‌شود.

سطوح آزمون CFA چگونه است؟

آزمون CFA چیست ثبت نام

همانطور که گفته شد آزمون CFA دارای سه سطح و مرحله مختلف است که برای دریافت مدرک CFA باید نمره قبولی برای هر سطح را دریافت کرد.

سطح ۱: سطح یک این آزمون دو بار در سال در ماههای ژوئن (June) و دسامبر (December) برگزار می‌شود. این سطح از آزمون بر اساس دانش پایه‌ای، تجزیه و تحلیل ساده با استفاده از ابزار سرمایه گذاری برگزار می‌شود.

سطح ۲: این سطح از آزمون بر پایه استفاده از ابزار و مفاهیم سرمایه گذاری با تمرکز بر ارزیابی تمام انواع دارایی‌ها برگزار می‌شود. این سطح آزمون تنها یکبار در سال و فقط در ماه ژوئن برگزار می‌شود.

سطح ۳: این سطح از آزمون بر مبنای تجزیه و تحلیل مفاهیم در انواع برنامه‌های مدیریت پرتفولیو و برنامه‌های مالی متمرکز است. این سطح از آزمون هم مانند سطح ۲ تنها یکبار در سال و در ماه ژوئن برگزار می‌‌شود.

آزمون CFA در چه محل‌هایی برگزار می‌شود؟

نکته قابل توجه برای شرکت کنندگان ایرانی این است این آزمون در ایران برگزار نمی‌شود و باید در یکی از کشورهای همسایه حضور یابند. در حال حاضر حوزه‌های امتحانی دبی – امارات‌متحده، استانبول – ترکیه، ایروان – ارمنستان و باکو – آذربایجان جزء محبوب‌ترین شهرها برای ایرانی‌هایی هستند که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند. برای اطلاع از دیگر مراکز آزمون، می‌توانید به صفحه CFA Exam Test Centers مراجعه کنید.

نیازمندی‌ های آزمون CFA چیست؟

قوانین آزمون CFA چیست

  • هزینه نام نویسی اولیه آزمون معادل ۴۵۰ دلار آمریکا تحت عنوان CFA Exam Enrollment Fee از شما دریافت می‌شود (شما می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده کنید). داوطلبانی که برای بار دوم در آزمون شرکت می‌کنند، فقط هزینه ثبت‌نام آزمون را پرداخت خواهند کرد.
  • در مرحله بعد، هزینه بسته به هر سطح آزمون متفاوت می‌باشد. این هزینه بین ۶۵۰ تا ۱۳۸۰ دلار آمریکا متغیر است. به منظور مشاهده قیمتها بر اساس بازه زمانی تعیین شده جهت پرداخت، می‌توانید به صفحه CFA Program Fees مراجعه کنید.
  • موسسه CFA جهت عودت مبلغ ثبت نام، در صورت انصراف متقاضی از شرکت در آزمون، حداکثر تا ۲ روز کاری را برای برگشت در نظر گرفته است و بعد از آن امکان پذیر نیست.
  • سوالات آزمون به صورت سه گزینه‌ای می‌باشد و به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. توجه داشته باشید که باید حداقل مدرک لیسانس قابل ترجمه را داشته باشید.
  • تنها دو مدل ماشین حساب برای استفاده در آزمون مجاز است که در سایت CAF می‌توانید بررسی نمایید.
  • تنها ۳۰ درصد آزمون دهندگان به مرحله سوم راه پیدا می‌کنند. همچنین بنا بر اطلاعیه سایت CAF، برای اینکه شانس موفقیت افزایش یابد، پیشنهاد می‌شود متقاضیان، جدیدترین موضوعات و کتاب‌های معرفی شده در سایت را مطالعه کنند. همچنین این سایت پیشنهاد می‌کند که تجربه عملی هم در زمینه مالی و تجارت داشته باشید تا مباحث را بهتر درک کنید.

حال که متوجه شدید آزمون CFA چیست ، لازم است بدانید که داشتن مدرک این آزمون به معنای سطح بالای توانمندی‌های دارنده مدرک در مباحث مالی است و افراد حوزه مالی احترام و حقوق بسیاری بالایی برای دارندگان مدرک CAF قائل می‌شوند. شما برای پرداخت هزینه آزمون‌ها در سطح‌های مختلف می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT