هزینه گواهینامه LEED

آزمون LEED Green Associate چیست | دریافت گواهینامه LEED

زمان مطالعه 4 دقیقه

گواهینامه LEED به منظور طراحی، ساخت، عملیات و نگهداری از ساختمان‌هايي باکارایی بالاتر، سالم و مقرون به صرفه‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. LEED يا مديريت انرژي و طراحي محيط زيست، گسترده‌ترین و کاملترین سیستم رتبه‌بندی ساختمان سبز در جهان است. در ادامه با اول پرداخت همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد اخذ مدرك LEED كسب نماييد و بدانید چرا برای مهاجرت هم اهمیت دارد.

چرا  گواهینامه LEED را دریافت کنیم؟

چیست دریافت گواهینامه LEED

امروزه دنیا و به خصوص کشورهای پیشرفته مانند کانادا، آلمان و …، به سمت فناوری‌های سبز پیش می‌روند. شرکت در آزمون LEED Green Associate و داشتن مدرک LEED به شما کمک خواهد کرد که راحت‌تر به عنوان یک معمار یا مهندس عمران، به صورت مهاجرت کاری خود را به این کشورها برسانید.

پلاک LEED در یک ساختمان، نشان از کیفیت و كارآمدی بالای آن است. صدور گواهینامه LEED به معنای ساخت مکان‌هایی سالم و سازنده‌تر به منظور کاهش تنش بر محیط زیست با استفاده از انرژی و منابع باصرفه و كارآمد می‌باشد. ساختمانهای تحت تأیید LEED به طور مستقیم به میزان ۳۱/۸ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی ایالات متحده تا سال ۲۰۲۰ کمک کرده است.

مزاياي ساخت ساختمان با استفاده از گواهینامه LEED

  • بهبود عملكرد مالی
  • کیفیت بهتر محیط زیست
  • صرفه جویی در انرژی و منابع، هزینه های عملیاتی پایین‌تر
  • بهبود سلامت با ایجاد هوای پاک

گواهینامه LEED يك رويكرد جهانی است

بیش از ۸۱ هزار پروژه درLEED در ۱۶۰ کشور و منطقه در حال انجام است که شامل بیش از ۱۵ میلیارد فوت مربع است. بسیاری از ساختمان‌های شناخته شده در جهان، گواهینامه LEED را کسب کرده‌اند. متخصصان ساختمان سازی حرفه‌ای در سراسر جهان با قوانين و معيارهای LEED کار می‌کنند تا سیستم‌هایی را که در سطوح جهانی، منطقه‌ای و محلی قابل اجرا هستند، ارائه دهند. این بدان معنی است که همه‌ی افراد در تمامي كشورها و شهرهای دنيا قادر به زندگی در ساختمان‌های سبز خواهند بود.

انواع گواهینامه LEED 

چیست گواهینامه LEED

گواهینامه LEED به منظور ارتقا و بهبود دانش در ساختمان‌های سبز مورد استفاده قرار می‌گيرد. اين مدارك نياز به آموزش و كسب تجربه و آزمون دارند كه هر ۲ سال يك بار نياز به دريافت مجدد دارند.

۱) LEED AP

اين مدرك براي افرادی است كه تأیید دانش پیشرفته در ساختمان سبز و تخصص در یک سیستم رتبه‌بندی ویژه LEED را دارند. اين آزمون به منظور حفظ و ارتقا دانش و تخصص و سطح صلاحيت فعلی فرد است كه نشان دهنده‌ی عمق پیشرفته دانش در شیوه‌های ساخت و ساز سبز می‌باشد.

آزمون LEED AP به دو بخش تقسیم می‌شود: قسمت اول، امتحان LEED Green Associate است که نشان دهنده دانش عمومی در مورد شیوه‌های ساخت سبز است و قسمت دوم یک امتحان LEED AP with specialty است که بر اساس يكی از راهنما‌های مرجع LEED از جمله موارد زیر می‌باشد:

  • طراحی ساختمان به همراه ساخت و ساز
  • خانه های مدرن
  • طراحی داخلی به همراه ساخت و ساز
  • همسایگی و خانه‌های مجاور
  • عملیات به همراه تعمیر و نگهداری
  • دانشياری سبز

اين مدرك نشان دهنده دانش و اصول پايه‌ طراحي سبز، ساخت و ساز و عملیات است. برای شركت در اين آزمون داوطلب نياز به تجربه درپروژه‌های LEED یا کار و مشارکت در اصول ساختمان سبز ندارد. این آزمون شامل ۱۰۰ سوال به طور تصادفی است که باید در عرض ۲ ساعت تکمیل شود. محتوای این ازمون متمرکز بر فرآیند پروژه LEED (شامل طراحی یکپارچه)، مفاهیم پایداری زیست محیطی، اصطلاحات سبز ساختمان و جنبه‌های مختلف سیستم‌های LEED است.

اين دسته براي افرادي است كه حداقل ۱۰ سال سابقه‌ كار در زمينه‌‌ی حرفه‌ای در ساختمان سبز دارند يا از طرف شرکت‌های مطرح دنیا معرفی شده‌اند. افرادی كه در اين دسته قرار می‌گيرند بايد حتما مدرك LEED AP را گرفته باشند.

ثبت نام در آزمون LEED Green Associate و LEED AP with specialty

آزمون LEED Green Associate چیست دریافت گواهینامه LEED

برای ثبت نام در آزمون دانشیار سبز LEED هیچ پیش نیاز یا پیش شرطی وجود ندارد، با این حال بهتر است با استفاده از آموزش‌هاي داوطلبانه یا تجربه کاری در LEED و مفاهیم ساختمان سبز در این آزمون شرکت کنید.

براي ثبت نام در آزمون LEED AP، بايد مدرك معتبر دانشگاهی و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید. البته مدام قوانین ممکن است تغییر کند و بهتر است قبل از هر چیزی سایت آزمون LEED Green Associate را مطالعه کنید.

مراحل ثبت نام برای دریافت گواهینامه LEED

  • جهت اخذ مدرك LEED بايد به حساب کاربری خود در سایت usgbc.org وارد شوید و به قسمت گواهی نامه‌ها بروید.
  • امتحان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  • روند ثبت نام امتحان را کامل کنید.
  • تاریخ و محل امتحان را در prometric.com/gbci برنامه‌ریزی کنید. (آزمون‌های پرومتریک در کشورهای همسایه مانند قطر و عمان برگزار می‌شود). توجه داشته باشید که به دلیل شیوع ویروس کرونا، آزمون آنلاین هم در دسترس است.

پرداخت هزینه آزمون LEED Green Associate

آزمون چیست دریافت گواهینامه LEED

در صورتی که در آزمون LEED Green Associate شرکت می‌کنید، باید ۲۵۰ دلار (200 دلار برای عضویت در USGBC و ۱۰۰ دلار برای دانش آموختگی) بپردازید.

برای شرکت در آزمون LEED AP with specialty باید ۳۵۰ دلار بپردايد.

جهت شركت در آزمون ترکیبی (LEED Green Associate و LEED AP with specialty) باید ۵۵۰ دلار بپردازید (۴۰۰ دلار برای اعضای USGBC)

برای پرداخت آزمون‌های LEED Green Associate و LEED AP with specialty جههت دریافت گواهینامه LEED، پیشنهاد می‌شود از خدمات پرداخت ارزی با ویزا و مستر کارت مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

ثبت نام در آزمون با ویزا و مستر کارت

 

امتیاز 5/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT