فضای ذخیره‌ سازی ابری

آشنایی با بهترین فضای ذخیره‌ سازی ابری | معرفی ذخیره سازی cloud

زمان مطالعه 8 دقیقه

به دنبال ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری موجود هستید؟ در این مقاله بهترین گزینه های ذخیره سازی cloud ارزان قیمت برای ظرفیت های 1 ترابایت، 100 گیگابایت و سایر سطوح را معرفی میکنیم.

چه به فضای ذخیره‌ سازی ابری برای همگام ‌سازی فایل‌ ها در دستگاه ‌های مختلف نیاز داشته باشید یا به دلیل اینکه فضای کافی در رایانه خود ندارید، منطقی است که به دنبال ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری ممکن باشید.

بهترین فضای ذخیره‌ سازی ابری

بیایید نگاهی به ارزان ترین گزینه های ذخیره سازی ابری آنلاین موجود بیندازیم. ما قیمت‌ ها را هم در هزینه کلی و هم در هر گیگابایت (در ماه) بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین را برای خود انتخاب کنید.

سخاوتمندانه ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری رایگان: Google Drive

فضای ذخیره‌ سازی ابری

فضای ذخیره‌ سازی ابری

قیمت 15 گیگابایت: رایگان

اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید پولی را برای خرید فضای ذخیره سازی، پرداخت کنید، Google Drive فضای ذخیره ‌سازی ۱۵ گیگابایتی را بدون هزینه فراهم می‌کند.

با این حال، باید توجه داشته باشید که این فضای ذخیره سازی در حساب Google شما به اشتراک گذاشته شده است. بنابراین، اگر از Gmail یا Google Photos نیز استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که فضای ذخیره ‌سازی شما سریع ‌تر از آنچه می‌خواهید ناپدید می‌شود. اگر نگران کننده است، از یک حساب جداگانه برای Google Drive استفاده کنید.

اگر یک طرح مشابه بدون هزینه می‌خواهید، به pCloud نگاهی بیندازید. این سرویس 10 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد، اما می توانید به راحتی با انجام کارهای ساده پس از ثبت نام، آن را به 15 گیگابایت افزایش دهید. این موارد شامل تأیید آدرس ایمیل، دانلود نرم افزار در رایانه و تلفن همراه و فعال کردن آپلود خودکار عکس است.

بهترین فضای ذخیره‌ سازی با بودجه ‌کم: iCloud

قیمت: 50 گیگابایت برای 0.99 دلار در ماه (0.0198 دلار در هر گیگابایت)

گزینه بعدی ما فضای ذخیره سازی ابری اقتصادی است، به این معنی که کمترین قیمت ممکن را برای مقدار معین فضای ذخیره سازی پرداخت میکنید. این تمایز مربوط به iCloud است، که تنها ارائه دهنده بزرگ ذخیره سازی ابری است که برنامه 50 گیگابایتی ارائه می دهد.

50 گیگابایت فضای زیادی نیست، اما یک دلار در ماه کمترین قیمتی است که برای ذخیره سازی ابری پیدا می کنید. احتمالاً برای پشتیبان گیری از آیفون شما کافی است یا فضای کافی برای جابجایی فایل ها بین دستگاه ها را در اختیار شما قرار می دهد. البته از آنجایی که محصول اپل است، برای کسانی که عمدتاً روی مک، آیفون و آی پد کار می کنند، مناسب است.

قیمت هر گیگابایت آن یکی از بالاترین قیمت ‌ها در لیست است، اما برای چنین مقدار کمی قابل انتظار است. اگر یکی از طرح ‌ها را با فضای ذخیره‌ سازی بیشتر خریداری کنید، می‌توانید آن را بین خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین Apple One را در نظر بگیرید که در فضای ذخیره ‌سازی iCloud با سایر اشتراک ‌های Apple مانند Apple Arcade و Apple Music با قیمت کلی پایین‌ تر قرار می‌گیرد.

ارزان‌ ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری با حافظه ۱۰۰ تا ۲۰۰ گیگابایتی: Google One

قیمت برای 100 گیگابایت: 1.99 دلار در ماه (0.0199 دلار در هر گیگابایت) یا 19.99 دلار در سال (0.0166 دلار در هر گیگابایت)

قیمت برای 200 گیگابایت: 2.99 دلار در ماه (0.01495 دلار در هر گیگابایت) یا 29.99 دلار در سال (0.0125 دلار در هر گیگابایت)

اگر 50 گیگابایت برای شما کافی نیست، یا از دستگاه‌ های اپل استفاده نمی‌کنید، Google Drive (از طریق Google One) ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری را برای شما فراهم می‌کند.

اگر به یک طرح 100 گیگابایتی نیاز دارید، می توانید با ثبت نام در یک طرح سالانه و پرداخت فقط 1.67 دلار در ماه، 16 درصد در هزینه ماهانه صرفه جویی کنید. در همین حال، پرداخت سالانه سطح 200 گیگابایتی فقط 2.50 دلار در ماه است.

همانطور که گفته شد، گوگل اکنون ارتقاء فضای ذخیره سازی را از طریق برنامه Google One خود ارائه می دهد. شما آن را مستقیماً از طریق Google Drive خریداری نمی کنید. این سرویس علاوه بر فضای ذخیره‌ سازی اضافی، دسترسی به کارشناسان Google، گزینه افزودن اعضای خانواده به حافظه شما و «مزایای اعضای اضافی» را نیز اعطا می‌کند.

این مزایا اضافی شامل تخفیف در هتل‌ ها، به‌ علاوه درصدی از خرید های انجام ‌شده در Google Store و VPN Android در صورت ارتقا به طرح 200 گیگابایتی یا بالاتر است. این قابلیت باعث می شود آن را به بهترین فضای ذخیره سازی ابری برای کاربران سنگین سرویس های Google تبدیل کند. اگر به فضای زیادی نیاز دارید، برنامه های Google One تا 30 ترابایت فضا را ارائه میدهند.

در همین حال، چندین سرویس دیگر، از جمله OneDrive و iCloud، طرح های 100 یا 200 گیگابایتی را با همان قیمت ارائه می دهند. Google One به دلیل ویژگی ‌های اضافی آن در مجموع بهتر است، اما در صورتی که درگیر اکوسیستم دیگری هستید، یکی از آن انتخاب‌ ها ممکن است برای شما بهتر باشد.

ارزان‌ ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری ۵۰۰ گیگابایتی: pCloud

قیمت: 500 گیگابایت 4.99 دلار در ماه (0.00998 دلار در هر گیگابایت) یا 49.99 دلار در سال (0.00833 دلار در هر گیگابایت)

ما قبلاً طرح رایگان pCloud را به شما معرفی کردیم، pCloud تنها ارائه دهنده ذخیره سازی ابری است که طرح 500 گیگابایتی ارائه می دهد. این طرح اولین سطح ذخیره ‌سازی است که در آن قیمت‌ ها به زیر 0.01 دلار در هر گیگابایت می‌رسد و مقرون به صرفه ‌تر می‌شود.

نکته قابل توجه این است که pCloud شما را به 500 گیگابایت ترافیک لینک دانلود محدود می کند، یعنی زمانی استفاده می شود که افراد محتوا را از لینک های عمومی شما پخش یا دانلود می کنند. تا زمانی که در اصل از فضای ذخیره سازی ابری خود برای میزبانی فایل ها برای دسترسی دیگران استفاده نمی کنید، قاعدتا نباید مشکلی ایجاد کند.

اگر واقعاً از آن لذت بردید و نیاز های شما را برآورده کرد، می توانید با هزینه یکباره 175 دلاری، برنامه مادام العمر 500 گیگابایتی را خریداری کنید.

ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری 1 ترابایتی: MediaFire

فضای ذخیره‌ سازی ابری

فضای ذخیره‌ سازی ابری

قیمت 1 ترابایت: 5 دلار در ماه (0.005 دلار در هر گیگابایت) یا 45 دلار در سال (0.00375 دلار در هر گیگابایت)

بسیاری از افراد MediaFire را در درجه اول برای به اشتراک گذاری فایل ها با دیگران استفاده می کنند، اما به عنوان یک راه حل ذخیره سازی ابری شخصی نیز کار می کند. قیمت 1 ترابایت آن ارزان ترین قیمتی است که می توانید پیدا کنید. توجه داشته باشید که پیام “50% تخفیف” در صفحه قیمت آن دائمی است، بنابراین نگران دریافت یک معامله با زمان محدود نباشید.

با این حال، این سرویس مشکلاتی دارد که ممکن است شما را به فکر استفاده از خدمات سایر شرکت ها بیاندازد. MediaFire برنامه های دسکتاپ ارائه نمی دهد، بنابراین باید همه چیز را با استفاده از وب سایت یا برنامه های تلفن همراه همگام کنید. ویژگی ‌های امنیتی و حریم خصوصی آن در مقایسه با سایر ارائه ‌دهندگان کم است و از برخی ویژگی‌ های قدرتمندی که دیگر ابزار های ذخیره ‌سازی ابری را بسیار کاربردی می‌کنند، برخوردار نیست.

اگر فقط به فکر ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری ممکن هستید، به آن نگاهی کنید. اما برای اکثر مردم، تنها فضای یک ترابایتی کافی نیست.

بهترین فضای ذخیره سازی ابری 1 ترابایتی: Microsoft 365

فضای ذخیره‌ سازی ابری

فضای ذخیره‌ سازی ابری

قیمت: 1 ترابایت 6.99 دلار در ماه (0.00699 دلار در هر گیگابایت) یا 69.99 دلار در سال (0.00583 دلار در هر گیگابایت)

اگر از کاربران مایکروسافت آفیس هستید، بهترین فضای ذخیره سازی ابری، طرح Microsoft 365 است. علاوه بر یک ترابایت فضای ذخیره‌ سازی ابری در OneDrive، نسخه ‌های کامل آفیس را برای رایانه شخصی، مک و تلفن همراه خود دریافت می‌کنید. که شامل Word، Excel، PowerPoint، و Outlook، به علاوه Access و Publisher فقط در ویندوز، می‌شود. 

اشتراک مایکروسافت 365 همچنین شامل 60 دقیقه مکالمه اسکایپ در ماه، علاوه بر پشتیبانی فنی مایکروسافت است. اگر قبلا از آفیس استفاده میکردید، این خدمات برای شما بیهوده است.

خانواده ها می توانند از طریق اشتراک خانواده Microsoft 365 خدمات حتی بهتری دریافت کنند. برای 9.99 دلار در ماه یا 99.99 دلار در سال، مزایای فوق را برای حداکثر شش نفر دریافت خواهید کرد. 1 ترابایت برای هر نفر از شش نفر با قیمت سالانه فقط 0.00139 دلار به ازای هر گیگابایت است، که تقریباً ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری است که می توانید پیدا کنید.

ارزان‌ ترین فضای ذخیره‌ سازی ابری 2 ترابایتی: Sync.com

قیمت: 2 ترابایت 96 دلار در سال (0.04 دلار در هر گیگابایت)

خدمات Sync.com از شرکت هایی مانند Dropbox، Google Drive، iCloud، pCloud کمتر شناخته شده است. در حالی که همگی یک طرح 2 ترابایتی ارائه می دهند. آنها از نظر قیمت نزدیک هم هستند، اما pCloud از Sync.com برتری کمی دارد. قیمت هر دوی آنها با پرداخت سالانه به 8 دلار در ماه می رسد.

ما در بالا در مورد pCloud صحبت کرده ایم، بنابراین بیایید روی Sync برای حجم زیادی از فضای ذخیره سازی ابری با قیمت مقرون به صرفه تمرکز کنیم.

همانند pCloud، Sync بر حفظ حریم خصوصی تمرکز دارد و ویژگی ‌های قوی زیادی ارائه می‌کند که ارزش دیدن را دارد. این طرح هیچ محدودیتی برای مقدار داده ‌هایی که در ماه به اشتراک می‌گذارید قائل نمی‌شود و بازیابی 180 روزه فایل را در مقایسه با 30 روز برای pCloud ارائه می‌دهد.

از آنجایی که این دو گزینه مشابه هستند، ارزش آن را دارد که حساب رایگان هر دو را امتحان کنید و قبل از خرید، با مقایسه درست تصمیم بگیرید. اگر حتی به فضای ذخیره‌ سازی بیشتری نیاز دارید، Sync یک طرح 6 ترابایتی جداگانه را با قیمت 240 دلار در سال ارائه می‌کند (این مبلغ 0.033 دلار در هر گیگابایت است).

توجه داشته باشید که iDrive (به رغم نامش به اپل وابسته نیست) یک طرح 5 ترابایتی با قیمت 79.50 دلار در سال و همچنین 10 ترابایت با قیمت 99.50 دلار در سال ارائه می دهد. این هزینه به طور قابل توجهی کمتر است. با این حال، iDrive بر روی پشتیبان گیری ابری متمرکز است، نه ذخیره سازی ابری. بنابراین، ما آن را در اینجا لحاظ نکردیم زیرا ذخیره سازی با پشتیبان گیری تفاوت زیادی دارند.

ارزان ‌ترین فضای ذخیره‌ سازی عظیم ابری: MEGA.nz

فضای ذخیره‌ سازی ابری

فضای ذخیره‌ سازی ابری

قیمت برای 8 ترابایت: 23.53 دلار در ماه (0.۰0294 دلار در هر گیگابایت) یا 235.45 دلار در سال (0.0245 دلار در هر گیگابایت)

قیمت برای 16 ترابایت: 35.31 دلار در ماه (0.۰0221 دلار در هر گیگابایت) یا 353.18 دلار در سال (0.00184 دلار در هر گیگابایت)

اگر به حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی ابری نیاز دارید، ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری که پیدا می کنید در MEGA.nz است. این سرویس ذخیره سازی ابری قدیمی زمانی به دلیل ارائه 50 گیگابایت فضای رایگان شناخته شده بود. در حال حاضر دیگر این امتیاز را ارائه نمیدهد، اما ارزان قیمت ترین حجم های زیاد را در اختیار شما می‌گذارد. 

MEGA ممکن است به اندازه سرویس‌ هایی مانند Dropbox شهرت نداشته باشد، اما مطمئنا شرکت با سابقه ای است و ویژگی‌ های خوبی ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که MEGA قیمت های خود را به یورو فهرست می کند، بنابراین هزینه دقیق شما ممکن است کمی تغییر کند.

بهترین و ارزان ترین فضای ذخیره سازی ابری 

اکنون می‌دانید که ارزان ‌ترین ارائه‌ دهنده فضای ذخیره ‌سازی ابری در هر سطح کدام است. چه فقط به دنبال فضای اضافی در فضای ابری باشید یا به حجم عظیمی از فضای ذخیره سازی ابری مقرون به صرفه نیاز داشته باشید، می توانید خدمات مناسب برای نیازهای خود را بیابید.

ما در این مقاله عمدتاً روی قیمت تمرکز کرده‌ایم، اما شاخصه های دیگری نیز وجود دارد که از اهمیت بالایی برخورداند مانند: سهولت استفاده، ویژگی ‌ها و ادغام سرویس. در سرویس ذخیره‌ سازی ابری خود این ویژگی ها را نیز در نظر بگیرید. ممکن است این مزایا ارزش پرداخت چند دلار اضافی در ماه را داشته باشد. در صورتی که تنها به یک فضای ساده نیاز دارید، لزومی ندارد پول بیشتر برای خدمات بلااستفاده پرداخت کنید.

گزینه های دیگر برای ذخیره سازی را نیز فراموش نکنید. خرید یک واحد NAS برای ساخت راه حل محلی خود می تواند هزینه کمتری نسبت به پرداخت هزینه ذخیره سازی ابری به خصوص در دراز مدت داشته باشد.

 

امتیاز 1/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.