آشنایی با 9 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام برای کسب درآمد

زمان مطالعه 7 دقیقه

Solana یک بلاکچین سریع، امن و مقاوم در برابر سانسور است که زیرساخت باز مورد نیاز برای پذیرش جهانی را فراهم می‌کند. Solana با ۴۰۰ میلی ثانیه زمان بلاک (مدت زمانی که طول می‌کشد تا یک بلاک جدید ساخته شود.) و در حال حاضر بیش از ۶۰۰۰۰ TPS، یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌های موجود است. در این مقاله، ما نگاهی به اکوسیستم سولانا انداخته‌ایم. در ادامه به ۹ پروژه سولانا (Solana) می‌پردازیم.

Raydium

1 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Raydium یک اپلیکیشن DeFi (امور مالی غیر متمرکز) و یک پروژه سولانا است و به عنوان یک دفتر سفارش (لیستی الکترونیکی از سفارشات خرید و فروش) درون زنجیره ای AMM (بازار ساز خودکار) برای تقویت سیرِ تکامل DeFi عمل می‌کند. برخلاف بسیاری از پلتفرم‌های دیگر AMM ،Raydium نقدینگی درون زنجیره‌ای را در یک دفتر سفارش لیمیت مرکزی ارائه می‌دهد. این بدان معناست که کاربران و استخرهای نقدینگیِ Raydium می‌توانند به جریان سفارشات (جریان سفارشات معاملات به بروکر این امکان را می‌دهد تا قیمت و حجم یک معامله را که در بازار قرار می‌گیرد، مشاهده کند.) و نقدینگی کل اکوسیستم Serum و برعکس دسترسی داشته باشند.

در Raydium، همچنین این امکان وجود دارد که برای ارائه دهندگان نقدینگی، پاداشی از هزینه‌های معاملاتی بابت مشارکت ایجاد شود. استخر‌های کلیدی با دارایی‌های RAY$ به عنوان پاداش فارمینگ، تشویق می‌شوند. پروژه‌هایی که دوست دارند برای ارائه نقدینگی به کاربران پاداش دهند، می‌توانند توکن‌های پاداش اضافی نیز اضافه کنند.

جالب اینجاست که با پیشرفت این پلتفرم، هدف آن مشارکت با سایر جوامع DeFi و AMM و ارائه پشتیبانی برای توسعه محصولات آنها در سولانا است. این امر باعث می‌شود نقدینگی بیشتری اضافه شود و پروتکل‌های DeFi بیش‌تری به اکوسیستم Solana وارد شوند. با اضافه شدن این قابلیت‌ها، Raydium می تواند انعطاف پذیری و عملکرد بیشتری برای نسخه‌های آینده و ویژگی‌های جدید داشته باشد.

Serum

2 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

در متن بالا، ما خیلی کوتاه به پروژه Serum اشاره کردیم. به طور مفصل، پروژه Serum یک پروژه سولانا DEX است که سرعت بی‌سابقه و هزینه‌های معاملاتی کم را برای امور مالی غیر متمرکز به ارمغان می‌آورد. بر روی Solana ساخته شده است و بدون مجوز است. از آنجایی که Serum بر روی Solana ساخته شده، تجارت و تسویه حساب دوم را با دفترچه سفارش درون زنجیره‌ای و هزینه gas بسیار کم ارائه می‌دهد.

بسیاری از DEX‌های مختلف و همچنین سواپ‌ها (یک پوزیشن معاملاتی به معنی حفظ نمودن حجم و موقعیت این پوزیشن، تا تاریخی مشخص می باشد.) و کیف پول‌های ساخته شده بر روی اکوسیستم Serum، وجود دارد. برای مشاهده لیست کامل، لطفاً از اینجا دیدن کنید.

پروژه سولانا | Bonfida

3 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Bonfida ساختمان شبکه دیگری است که بالاتر از اکوسیستم Serum و سولانا قرار دارد. این پلتفرم مجموعه کاملی از محصولات را ارائه می‌دهد که به کاهش فاصله بین Solana ،Serum و کاربران خودش کمک می‌کند. علاوه بر این، Bonfida با API خود تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای Solana به ارمغان می‌آورد، که توسط برخی از بزرگ‌ترین بازار سازها در این فضا استفاده می‌شود و به دلیل حضور آن، نرخ رشد قابل توجهی مشاهده شده است.

به غیر از API و DEX ،Bonfida همچنین یک Serum GUI (رابط گرافیکی) است. GUI ویژگی‌هایی را که کاربران Serum درخواست می‌کنند، ارائه می‌دهد و UX/UI فوق العاده‌ای دارد. GUI برای توسعه پایگاه خود قصد دارد به اهداف زیر برسد:

  • بازارها و فهرست بندی انحصاری.
  • انواع سفارشات پیشرفته درون زنجیره‌ای.
  • تعیین سطح سفارشات از طریق چارت‌های TradingView.
  • گزینه‌های پیشرفته و اساسی رابط کاربری.

Orca

4 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Orca یک صرافی کریپتوکارنسی یا DEX است که بر اساس Solana ساخته شده و بر کاربر پسند بودن تمرکز دارد. Orca به دنبال ارائه یک تجربه ساده‌تر و انسان محوری‌تر برای تریدرها در Solana است که این امر با استفاده از شاخص قیمت منصفانه، جمع کننده و بالانس‌های توکن (مجموع تمامی معاملات بسته شده و تمامی تراکنش‌های واریز و برداشت وجه می‌باشد.) امکان پذیر می‌شود.

اول، شاخص قیمت منصفانه برای حل یکی از مهمترین نقاط آسیب در بین کاربران DeFi ایجاد شده است: تعیین اینکه آیا یک استخر مشخص در حال حاضر قیمت مناسبی ارائه می‌دهد یا خیر. از طریق شاخص قیمت منصفانه، کاربران دیگر نیازی به اعتماد کورکورانه به نرخ‌های پیشنهادی DEX در بازار ندارند یا برای مقایسه نرخ‌ها نیازی نیست از طریق ردیاب‌ها و صرافی‌ها که بسیار وقت گیر هم هستند، جستجو کنند.

دوم، Orca فقط یک AMM نیست بلکه یک جمع کننده نیز است. هر بار که یک معامله را وارد می‌کنید، بهترین نرخ موجود را از استخرهای نقدینگی Orca ارائه می‌دهد. درنهایت، Orca یک پنل Tokens را مستقیماً در رابط کاربری خود ایجاد کرده است. به طوری که کاربران می‌توانند بالانس خود یا همه توکن‌های لیست شده در Orca را مشاهده کنند، از جمله آپدیت‌های زنده و لحظه ای در صورت انجام یک معامله یا ارائه نقدینگی.

Mango Markets

5 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Mango Markets معاملات کراس مارجین (در حالت Cross تمام حساب مارجین شما در معرض ریسک قرار خواهد گرفت.) غیرمتمرکز با حداکثر اهرم (نسبت موجودی خود مشتری به موجودی حساب است.) ۵ برابر را ارائه می‌دهد. هدف Mango Markets ایجاد یک پلتفرم غیرمتمرکز مناسب برای تریدرها و سازندگان است. ویژگی‌های اصلی این پلتفرم، معاملات مارجین درون زنجیره‌ای بر روی دفاتر سفارش محدود و قراردادهای آتی (قراردادی ‌است که مطابق آن هرگونه دارایی، در قیمتی مشخص و در زمانی مشخص دادو‌ستد خواهد شد.) است که محرک‌های اصلی درآمد صرافی متمرکز هستند. بنابراین، انتقال آنها به DeFi یک گام حیاتی برای غلبه بر پلتفرم‌های CeFi (امور مالی متمرکز) است.

همچنین می‌توان از Mango Markets برای قرض دادن دارایی‌های دیجیتالی یا ایفای نقش تامین کننده نقدینگی در زمانی که پوزیشن‌ها نیازهای وثیقه خود را برآورده نمی‌کنند، استفاده کرد.

پروژه سولانا | Oxygen

6 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Oxygen.org یک پروتکل کارگزاری اصلی DeFi  است که برای حمایت از میلیون‌ها نفر در آینده ساخته شده است. این پلتفرم به کاربران خود به عنوان دارنده دارایی‌های دیجیتالی، برای تولید نقدینگی، کسب سود، وام گرفتن دارایی‌ها، دریافت اهرم معاملاتی در برابر دارایی‌های سبد سهام (پورتفو) کمک می‌کند و به سه طریق امکان استفاده کارآمدتر از دارایی‌های شما را فراهم می‌آورد:

اول، از طریق استفاده‌های متعدد از وثیقه یکسان، Oxygen شما را قادر می‌سازد تا از طریق قرض دادن دارایی‌های خود و وام گرفتن دارایی‌های دیگر به طور همزمان، در پورتفوی خود سودآوری ایجاد کنید. دوم، وثیقه گذاری متقابل، به شما این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل به وام گرفتن از دارایی‌های دیگر، از تمام پرتفوی خود به عنوان وثیقه استفاده کنید. این به معنای میزان مارجین کمتر یا ریسک لیکوئید شدن (به معنای از دست رفتن سرمایه کاربر است.) برای پورتفوی شما می‌باشد. در آخر، پروتکل Oxygen مبتنی بر دفتر سفارش است بنابراین در هر زمانی برای وام گرفتن و وام دادن قیمت عادلانه‌ای می‌دهد.

Phantom Wallet

7 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Phantom Wallet یک کیف پول دیجیتالی است که برای DeFi و NFT ایجاد شده است. این کیف پول یک افزونه مرورگر ارائه می‌دهد که می‌تواند برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال و دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در بلاکچین Solana استفاده شود. این برنامه با ایجاد و مدیریت کلیدهای خصوصی از طرف کاربران خود کار می‌کند، و به آنها امکان ذخیره وجوه و امضای معاملات را می‌دهد.

همچنین، این افزونه یک آبجکت Solana را در زمینه هر اپلیکیشن وبی که کاربر از آن بازدید می‌کند به JavaScript تزریق می‌کند. در مرحله بعد، اپلیکیشن می‌تواند از طریق این آبجکت تزریق شده با کیف پول تعامل داشته باشد، مانند درخواست مجوز برای انجام تراکنش.

رابط کاربری بسیار دوست داشتنی دارد و اگر یکی از بهترین کیف پول‌های بلاکچین نباشد، قطعا بهترین کیف پول Solana است.

Star Atlas

8 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Star Atlas با ترکیب مکانیک بلاکچین و بازی‌های سنتی، یک تجربه بازی منحصر به فردی را ایجاد می‌کند. هنگامی که Solana اولین بلاکچین در مقیاس وب را در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد، به تنها راه حل بلاکچینی تبدیل شد که قادر به میزبانی اپلیکیشن‌هایی با پهنای باند محاسباتی مشابه با اینترنت مدرن بود و این قابلیت را برای تقویت نسخه‌های غیرمتمرکز توییتر، Nasdaq و تعداد بی‌شماری دیگر از اپلیکیشن‌های بلاکچین ارائه می‌داد. Star Atlas پتانسیل مالکیت غیر متمرکز مستقل بر دارایی‌هایی که از طریق پیاده سازی بلاک چین در مالکیت دارایی و بازارهای NFT مجاز می‌شوند، را دارد.

پروژه سولانا | Synthetify

9 آشنایی با 10 پروژه سولانا (Solana) و ویژگی های هر کدام

Synthetify یک پروتکل غیر متمرکز است که بر ایجاد و مبادله دارایی‌های مصنوعی بدون نیاز به طرف مقابل متمرکز است. دارایی‌های مصنوعی با دارایی‌های $SNY پشتیبانی می‌شوند. بنابراین، استیک کردن (به معنی دریافت کردن سود، در ازای گرو گذاشتن ارز دیجیتال است.) $SNY به کاربران این امکان را می‌دهد در مجموعه بدهی جهانی مشارکت داشته باشند، که به عنوان طرف مقابل سایر کاربران برای معامله با آنها برخورد می‌کند. مشارکت کنندگان در مجموعه بدهی‌ها، سهمی از هزینه‌های ایجاد شده توسط مبادله دارایی‌های مصنوعی دریافت می‌کنند. کاربران می‌توانند دارایی‌های استیک شده خود را با سوزاندن توکن‌های مصنوعی از ارزش بدهی جاری کاربران آزاد کنند.

قیمت دارایی‌ها توسط اوراکل‌هایی (شبکه‌ای که اطلاعات مورد نظر را پیدا و تایید می‌کند.) تعیین می‌شود که قیمت دارایی‌های خاص را جمع آوری کرده و در بلاکچین Solana ارسال می‌کنند. دارایی‌های مصنوعی را می‌توان در همه اپلیکیشن‌های دیگر (Serum ،Raydium) استفاده کرد یا حتی از طریق یک پل به زنجیره‌های دیگر نقل مکان کرد. کاربران صرافی Synthetify می‌توانند هزینه‌های نزدیک به صفر (۰/۰۰۱ دلار) و نزدیک به زمان تأیید فوری را انتظار داشته باشند.

این مقاله یک توصیه مالی نیست. سرمایه گذاری، واگذاری اختیارات و کریپتوکارنسی‌ها دارای ریسک بالایی هستند و همیشه احتمال از دست دادن، حتی از دست دادن همه دارایی‌های دیجیتالی موجود، وجود دارد. علاوه بر این، نمایندگان در صورت بروز اشکالی در امنیت یا فعال بودن (این اصطلاح برای شبکه‌هایی به کار می‌رود که هیچ نهاد متمرکزی قادر به نابودی آن نخواهد بود و انتقال اطلاعات داخل این شبکه در صورت وجود نودها، همواره برقرار خواهد بود.) در برخی پروتکل‌ها در معرض ریسک شدیدی قرار دارند. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک اعتبارسنج، دقت لازم را انجام دهید.

حال که با ۹ پروژه سولانا آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT