فروش در ebay

آموزش فروش در ebay | کسب درآمد از ebay | فروش محصولات در ebay

زمان مطالعه 6 دقیقه

eBay با در دسترس بودن در بیش از 180 کشور و 180 میلیون کاربر یکی از محبوب ترین بازارهای آنلاین است. eBay در ابتدا مکانی برای حراج کالاهای خانگی بود و در حال حاضر به یک بازار کامل تبدیل شده است. به دلیل کاربران زیاد eBay این پلتفرم یک نقطه شروع برای تجارت الکترونیکی است زیرا هر کالای قانونی را می توان در آن فروخت. در ادامه با آموزش فروش در ebay با ما همراه باشید.

نقد درآمد ارزی

خرید با ویزا کارت

آموزش فروش در ebay

eBay به عنوان یک سایت حراجی شروع به کار کرد اما امروزه بسیار پیشرفت کرده است و به یک بازار کامل خرید و فروش تبدیل شده است. اگر می خواهید کالایی را بفروشید، به یک حساب eBay نیاز دارید.

فروش در ebay

فروش در ebay

  1. در ابتدا در eBay ثبت نام کنید و یک حساب کاربری (حساب شخصی یا تجاری) ثبت کنید. حساب های شخصی برای فروشندگان معمولی است و از نظر تعداد کالاهایی که می توانند در آن به فروش بگذارید محدود است. حساب های تجاری برای کسانی است که قصد فروش تعداد زیادی کالا را دارند و دارای امتیازات و ویژگی های بیشتری است.
  2. در مرحله بعد باید یک روش پرداخت انتخاب کنید. شما می توانید بین PayPal یا کارت اعتباری یکی را انتخاب کنید. همچنین سیستم پرداخت خود eBay وجوه شما را مستقیماً به یک حساب بانکی که باید به eBay بدهید، پرداخت می کند.
  3. کالاهای خود را با عکس در صفحه خود قرار دهید (12 عکس رایگان). همچنین میتوانید توضیحاتی نیز اضافه کنید. شما می‌توانید برای فروش کالا دو گزینه حراجی یا گزینه Buy It Now را اضافه کنید. گزینه حراج، فروشنده یک کالا را برای مدت زمان مشخصی قرار میدهد و خریداران احتمالی پیشنهاد خرید می دهند. خریدار با بیشترین پیشنهاد کالا را برنده می شود. با Buy It Now، فروشندگان قیمت ثابتی را تعیین می کنند و خریداری که پول آن را پرداخت کند، بلافاصله آن را می خرد.

نحوه کار سایت eBay 

فروش در ebay

فروش در ebay

فروشگاه eBay به فروشندگان امکان می دهد تمام لیست های کالاهای خود را در یک مکان نمایش دهند و به فروش برسانند. این پلتفرم مبتنی بر اشتراک است. این ویژگی به خصوص برای فروشندگان با موجودی بزرگ مفید است زیرا باعث صرفه جویی در هزینه های اضافی می شود.

  • یک بخش در eBay برای لیست کردن کالاها همراه با لینک به صفحه فروشگاه شما وجود دارد.
  • eBay راهی برای برندسازی و سفارشی کردن صفحه شما ارائه میدهد.
  • تخفیف در برخی از هزینه های eBay
  • دسترسی به ابزارهای فروش eBay مانند Terapeak که می تواند به مدیریت کسب و کار شما کمک کند.  Terapeak قیمت های فعلی، عرضه و تقاضا، و همچنین هزینه های eBay را به شما نشان می دهد. فروشندگان می توانند از این داده ها برای بهینه سازی لیست های خود برای افزایش فروش استفاده کنند.
  • ایجاد یک لیست ایمیل برای مدیریت مشتریان. صاحبان فروشگاه همچنین یک شماره تلفن رایگان برای تماس با پشتیبانی فروشگاه eBay دریافت می کنند.

فروشگاه eBay دارای پنج سطح اشتراک است: Starter، Basic، Premium، Anchor و Enterprise. هنگامی که یک طرح اشتراکی را خریداری میکنید، یک برچسب قرمز “فروشگاه ها” را در کنار ID شما وجود دارد و قیمت ها با افزایش ویژگی ها از 5 تا 3000 دلار متغیر است.

هزینه های فروشنده eBay 

eBay برای استفاده از پلتفرم خود هزینه ای دریافت می کند. اطلاع داشتن از این هزینه ها به شما کمک می کند تا در مورد قیمت کالاهای فروشی خود تصمیم بگیرید تا در نهایت ضرر نکنید. چهار هزینه اصلی وجود دارد که شما باید به عنوان فروشنده پرداخت کنید.

  • هزینه درج (Insertion Fee)

این هزینه به عنوان هزینه لیست کردن نیز شناخته می شود، و در واقع هزینه ای است که eBay هر زمان که کالایی را برای فروش قرار میدهید از شما دریافت می کند. این هزینه بر اساس دسته بندی کالای شما محاسبه می شود، اما معمولاً برای هر کالا 0.35 دلار است. فروشندگان دارای فروشگاه های eBay حدود 200 لیست رایگان در ماه دریافت می کنند و فروشندگانی که فروشگاه eBay ندارند 50 لیست رایگان دارند. این مبلغ حتی در صورت عدم فروش کالا محاسبه می شود.

  •  هزینه نهایی

این هزینه زمانی دریافت می شود که یک کالا در eBay فروخته می شود و شامل درصدی از کل مبلغ فروش بدون احتساب مالیات بر فروش است. برای اکثر کالاها 12.55٪ از قیمت فروش و برای بقیه درصد کمتری از شما دریافت می شود.

  • هزینه ماهانه فروشگاه eBay

اگر میخواهید از طریق این پلتفرم کسب درآمد کنید، اضافه کردن یک فروشگاه eBay ضروری است. همانطور که در بالا گفته شد، برای افزودن ویژگی های فروشگاه به حساب eBay خود و دریافت امتیازات اضافی باید هزینه اشتراک ماهانه بپردازید.

  • هزینه های تبلیغات و ارتقاء لیست

برای افزایش شانس فروش، می‌توانید برای تبلیغ و افزودن ویژگی‌های بیشتر لیست فروش خود به eBay پرداخت کنید. قیمت پکیچ با توجه به نوع دسته متفاوت است، اما این هزینه اختیاری است.

چگونه هزینه های فروش eBay را کاهش دهیم و سود را افزایش دهیم

با هر هزینه، حاشیه سود شما کاهش می یابد، بنابراین عاقلانه است که فرایند eBay خود را بهینه کنید تا شانسی برای کسب سود مناسب داشته باشید. موارد زیر مراحلی است که می توانید برای کاهش برخی هزینه ها انجام دهید:

  1. در سطح فروشگاه بالاتری مشترک شوید، تا با استفاده از لیست رایگان فروش بیشتر، هزینه‌های درج را کاهش دهید.
  2. ارسال رایگان Fast N’ eBay را برای حذف هزینه ارزش نهایی در هزینه های شیپینگ را ارائه دهید.
  3. یک حساب eBay فعال (حداقل 90 روز) داشته باشید تا به عنوان فروشنده برتر شناخته شوید و واجد شرایط دریافت 10٪ تخفیف در هزینه های ارزش نهایی باشید.
  4. خریدارانی را که پرداخت نمی کنند ترغیب کنید تا سفارشات خود را لغو کنند. این کار به شما این امکان را می‌دهد که کالا را به‌عنوان پرداخت نشده گزارش کنید و زمانی که کالا را دوباره در لیست فروش قرار میدهید، واجد شرایط دریافت اعتبار هزینه درج شوید.
  5. از خدمات خود eBay مانند سرویس تحویل استفاده کنید.
  6. از نرم‌افزار و ابزارهای eBay برای بهینه‌سازی فروشگاه خود استفاده کنید.

10 روش آسان برای افزایش فروش در eBay

فروش در ebay

فروش در ebay

ترفندهایی وجود دارد که می توانید از آن ها برای افزایش فروش استفاده کنید. زیرا رقابت میان فروشندگان موضوع بسیار مهمی است.

  1. برای بهینه سازی نتایج جستجوی بهتر، کلمات کلیدی مرتبط را در نام محصول خود بگنجانید.
  2. توضیحات محصول باید مختصر، دقیق و حاوی اطلاعات مفید باشد. علاوه بر این رنگ، ابعاد وضعیت کالا باید به درستی مشخص شود.
  3. از عکس های واضح برای نشان دادن محصول استفاده کنید. همچنین مجاز به قرار دادن 12 عکس هستید، بنابراین را از زوایای مختلف محصول عکس بگیرید.
  4. از ویژگی ارتقاء لیست eBay استفاده کنید و محصولات خود را در چندین دسته قرار دهید.
  5. قوانین ارسال و بازگشت محصول را به طور واضح مشخص کنید.
  6. برای لیست فروش خود زمانبندی داشته باشید تا بتوانید محصول را در بهترین زمان ممکن به فروش برسانید.
  7. بازاریابی یکی از ضروریات است پس باید به آن توجه کنید.
  8. با پیشنهادهای کم شروع کنید و گزینه های رزرو نداشته باشید تا پیشنهادهای بیشتری را جذب کند. 
  9. رقبا را بررسی کنید و با ارائه ویژگی‌های منحصر به فرد مانند ارسال رایگان، خود را از بقیه فروشندگان متمایز کنید.
  10. برای دریافت بازخورد مثبت و امتیاز بیشتر، با خریداران حرفه ای و محترمانه رفتار کنید.
خطرات و کلاهبرداری هایی که باید در eBay مراقب آنها باشید

اکثر سایت‌های خرید امنیت خریداران را تضمین میکنند و معمولاً در اینجا ممکن است فروشندگان دچار ضرر شوند. در اینجا چند نکته برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری وجود دارد:

  1. همیشه از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان eBay با خریداران ارتباط برقرار کنید، بنابراین eBay همیشه می‌تواند توافق‌های انجام شده بین شما و خریدار را تأیید کند.
  2. هرگز چک را به عنوان پرداخت نپذیرید و در صورت قبولی از اعتبار چک اطمینان حاصل کنید.
  3. از تمام فاکتورها و رسیدها عکس بگیرید. این کار برای جلوگیری از ادعاهای تقلبی در مورد کالاهای معیوب یا ارسال نشده کمک می کند.
  4. در صورتی که خریدار از پرداخت مبلغی به شما برای فروش امتناع ورزید و پیام شما را نادیده گرفت، می توانید اعتراض کنید. eBayموضوع را بررسی می کند و اگر خریدار مقصر باشد، هزینه های شما بازپرداخت خواهد شد.
  5. مراقب بازپرداخت هزینه های جعلی باشید. بازپرداخت وجه به مشتری ناراضی به جای پرداخت هزینه بازپرداخت، مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  6. اگر مشکوک هستید که خریدار کلاهبردار است یا قوانین  eBay را نقض کرده است، خریداران متقلب را گزارش دهید.
آیا می توان در eBay درآمد کسب کرد؟

شما می توانید درآمد خوبی در eBay داشته باشید. eBay یک بازار فوق‌العاده برای هر کسی است که علاقه‌مند به راه‌اندازی یا گسترش تجارت الکترونیک است، و امیدواریم این مقاله نکات لازم را برای یک نقطه شروع عالی به شما ارائه دهد.

امتیاز 4.3/5 - از 44 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT