مرجوع کردن کالا در آمازون

آموزش مرجوع کردن کالا در آمازون | کنسل کردن خرید انجام شده در آمازون

زمان مطالعه 4 دقیقه

گاهی اوقات مرجوع کردن کالای خریداری شده به صورت آنلاین دشوار است. در خریدهای آنلاین برخلاف فروشگاه‌های فیزیکی مواردی مانند هزینه های شیپینگ، بسته بندی، آدرس های مختلف وجود دارد. اگر می‌خواهید کالایی را در آمازون مرجوع کنید چند نکته وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. همچنین بسته به نوع کالا قوانین مختلفی برای مرجوع کردن آن وجود دارد. در ادامه به نحوه مرجوع کردن کالا در آمازون می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خرید از آمازون

مرجوع کردن کالا در آمازون

اگرچه برخی استثنائات وجود دارد، اما آمازون این امکان را داده است که بیشتر اقلام را ظرف 30 روز از تاریخ تحویل مرجوع کنید. موارد استثنا عبارتند از:

  • کتاب‌های الکترونیکی (هفت روز)
  • وسایل کودک (90 روز)
  • کارت‌های هدیه (غیر قابل برگشت)
  • مواد غذایی (غیر قابل برگشت، اما قابل استرداد/تعویض)
  • اقلام سوپرمارکتی (اگر از آمازون خریداری کنید 90 روز به جای 30 روز)
  • صنایع دستی (فروشندگان شخص ثالث ملزم به پذیرش کالای بازگشتی نیستند)
  • اقلام کلکسیونی (اقلام بالای 500 دلار باید بیمه شوند)
  • خریدهای اپ استور (غیر قابل استرداد)

آیا می‌توان از فروشنده شخص ثالث آمازون درخواست بازپرداخت کرد؟

اکثر فروشندگان شخص ثالث در آمازون از همان سیاست بازگشت آمازون پیروی می‌کنند. اما میتوانند قوانین خود را برای مرجوع کردن کالا داشته باشند. همیشه باید قبل از تکمیل خرید خود قوانین را بررسی کنید. همه فروشندگان شخص ثالث باید دو شرط زیر را رعایت کنند:

  •  باید یک آدرس بازگشت در ایالات متحده (برای خرید Amazon.com) ارائه دهند.
  • باید یک برچسب بازگشت پیش پرداخت یا بازپرداخت کامل وجه بدون نیاز به بازگرداندن کالا ارائه دهند.

اگر این دو شرط را رعایت نکنند، می‌توانید از طریق فرآیند ضمانت A-to-Z آمازون شکایت کنید.

نحوه درخواست بازپرداخت در آمازون

مرجوع کردن کالا در آمازون

مرجوع کردن کالا در آمازون

آمازون یک مرکز بازگشت اختصاصی دارد که می‌توانید از آن برای درخواست بازپرداخت خریدهای خود استفاده کنید. شما می‌توانید کالای خریداری شده یا هدیه را برگردانید. برای مرجوع کردن کالا خریداری شده آن را از لیست انتخاب کنید. اگر می خواهید هدیه ای را برگردانید، باید شماره سفارش آن را بدانید.

برای مرجوع کردن خریدهای خود بر روی Return on replace items  کلیک کنید. اگر لینک را نمی بینید یعنی مهلت زمان بازگشت کالا به پایان رسیده است.

در صفحه بعد باید دلیل بازگشت کالا را انتخاب کنید. در مورد اینکه چرا کالا را پس می فرستید صادق باشید. هر دلیلی که دارید معمولا آمازون آن را تایید میکند.

در مرحله بعد باید بین دو گزینه بازپرداخت یا تعویض یکی را انتخاب کنید. در صورت نیاز اولویت خود را انتخاب کنید. در نهایت باید نحوه بازگرداندن کالا را انتخاب کنید. معمول ترین روش این است که کالا را پس بفرستید. شما همچنین می توانید از سرویس Amazon Locker استفاده کنید. در برخی موارد آمازون حتی پیشنهاد می‌کند که کالا را از خانه شما تحویل بگیرد. اگر روش شیپینگ را انتخاب می‌کنید، باید برچسب و مجوز را چاپ کنید، سپس کالا را در یک جعبه مناسب بسته بندی کنید. اگر کالایی در حین حمل و نقل آسیب ببیند، آمازون شما را مسئول خواهد دانست.

آیا باید هزینه شیپینگ بازگشت کالا را پرداخت کنید؟

با توجه به قوانین آمازون شما مسئول پرداخت هزینه ارسال کالای مرجوعی هستید. پس از اینکه آمازون کالا را در مرکز خود دریافت کرد، تا 20 دلار برای هزینه ارسال به شما بازپرداخت خواهد کرد. اگر هزینه شیپینگ بیش از 20 دلار است، باید مستقیماً با آمازون تماس بگیرید تا مبلغ باقیمانده را درخواست کنید. البته آمازون تضمین نمیکند که کل هزینه ارسال را تقبل میکند. با این حال با یک جستجوی گذرا در گوگل میتوان فهمید که تقریباً همه این مبلغ را دریافت می‌کنند. اگر کالای معیوب، آسیب دیده یا اشتباه را مرجوع می‌کنید محدودیت 20 دلار اعمال نمی‌شود.

البته اگر قصد دارید چندین کالا را مرجوع کنید، اطمینان حاصل کنید که با پردازش هر مرجوعی به‌صورت جداگانه، به جای مرجوع کردن چند کالا، هزینه ارسال را کامل دریافت می‌کنید.

چگونه وضعیت بازپرداخت خود را در آمازون بررسی کنیم؟

با دو روش می توانید وضعیت بازپرداخت خود را در آمازون بررسی کنید:

  • به Your Order > Order Details > Order Summary بروید.
  • به Returns Center بروید و روی Manage Returns کلیک کنید.

می‌توانید ببینید که آیا آمازون کالای مرجوعی را دریافت کرده است و مبلغ به حساب بانکی شما منتقل شده است یا خیر.

آیا آمازون فرایند گارانتی کالا را انجام میدهد؟

اگر کالایی را مستقیماً از آمازون خریداری کرده‌اید (نه از طریق فروشنده شخص ثالث)، و در طول دوره گارانتی کالا درست کار نمی‌کند، آمازون به شما امکان می‌دهد محصول را به یکی از مراکز تعمیر ارسال کنید.

ارسال کالا به مرکز تعمیر رایگان است. اگر کالا همچنان تحت گارانتی باشد، هزینه ارسال کالا به شما نیز رایگان است. تعمیرات معمولاً 14 روز کاری طول می کشد.

بازپرداخت آمازون چقدر طول می‌کشد؟

مرجوع کردن کالا در آمازون

مرجوع کردن کالا در آمازون

از تاریخی که کالای را مرجوع کردید تا زمانی که پول به حساب بانکی شما واریز شود ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد. طبق گفته آمازون ارسال کالا به انبار آمازون می‌تواند تا 25 روز طول بکشد. پس از دریافت کالا دو روز کاری طول می‌کشد تا آمازون آن را در سیستم‌های خود پردازش کند. سپس سه تا پنج روز کاری دیگر طول می‌کشد تا بانک فرایند بازپرداخت را انجام دهد و مبلغ کالا به حساب شما واریز شود.

درباره مرجوع کردن کالا بیشتر بدانید

فرآیند مرجوع کردن کالا در آمازون ساده است و تقریباً می‌توانید هر کالایی که خریداری کرده‌اید را مرجوع کنید و مبلغ را دریافت کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT