4 ساخت مشتریان وفادار افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

ساخت مشتریان وفادار | افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

زمان مطالعه 6 دقیقه

ساخت مشتریان وفادار به اندازه خدمات مشتری و محصولات با کیفیت حائز اهمیت است. این موضوع ویژگی‌های مناسب در سایت شما برای برآورده کردن انتظارات را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مقاله ما بر ساخت مشتریان وفادار تمرکز خواهیم کرد. وفاداری به معنای همان مشتری‌های عادی هستند که مدام به فروشگاه شما بر می‌گردند و خرید می‌کنند.

چهار راه برای ساخت مشتریان وفادار

۱. مطمئن نیستم چه چیزی بخرم؟ – قدرت کارت‌های هدیه.

۲. بررسی محصولات – فرصتی برای ایجاد و تعامل با مخاطبان خود.

۳. به مشتری خود وفادار باشید تا مطمئن شوید مشتری در ماه های بعدی باز می‌گردد.

۴. ایجاد یک لیست پستی – هرچه پیشرفته‌تر، بهتر است.

مطمئن نیستید چه چیزی بخرید؟ | قدرت کارت‌های هدیه

2 ساخت مشتریان وفادار افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

قدرت کارت‌های هدیه: اغلب ما نمی‌دانیم که برای مناسبت‌های یک تاریخ خاص چه چیزی را به عنوان هدیه بخریم و نمی‌خواهیم شخص مورد نظر را ناراحت کنیم. مشتریان ما نیز همین مشکل را دارند و دادن امکان خرید کارت‌های هدیه برای آن‌ها بسیار جالب است. استفاده از این افزونه گزینه مناسبی برای افزایش حجم فروش و ارتقا وفاداری مشتری است. با ارائه گیف کارت افراد می‌توانند به جای دادن هدیه اشتباه یا صرف وقت زیادی برای پیدا کردن هدیه ایده آل (اغلب غیرممکن) از این گزینه استفاده کنند.

امکان ایجاد و بارگذاری طرح پیشنهادی کاربران برای گیف کارت باعث ایجاد یک ویژگی و سلیقه فردی می‌شود، سپس می‌توان آن را چاپ یا بلافاصله با ایمیل ارسال کرد.

این کمی شبیه مقایسه فیات و فراری است، پلاگین‌های کارت هدیه همه یکسان هستند، اما اغلب در ارائه تفاوت دارند. درباره افزونه‌های Ferrari of Gift Card می‌توانید بیشتر بخوانید.

مدیریت افزونه کدهای کارت هدیه، بررسی موجودی و ارسال مجدد یا ردیابی کارت‌های هدیه الکترونیکی از موارد بسیار مهم هستند.

بررسی محصولات : فرصتی برای ایجاد و تعامل با مخاطبان خود

1 ساخت مشتریان وفادار افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

آمازون قدرت نظرها و نقد را می‌فهمد، بنابراین شما هم باید اینگونه باشید… یا فقط باید به کاربران اجازه دهید در نوشتن نظر در مورد محصولات شما آزادی عمل داشته باشند؟ ما فکر می‌کنیم اگر این کار را به روشی کنترل شده مدیریت کنید، بهتر است. نه تنها باید یک یادآور برای بررسی نظرات ایجاد کنید بلکه مطمئن شوید که نظرات واضح و خوب به نظر می‌رسند و از نظرات نامرتبط جلوگیری شود تا مشتریان دوباره از شما خرید کنند.

۱. نقدها را به خاطر بسپارید: در واقع همه افراد قبل از خرید نظرات افراد دیگر در مورد رستوران یا محصول را میخوانند. ما از انجام این کار احساس امنیت می‌کنیم زیرا به نظر خریداران دیگری که می‌توانیم آن‌ها را شناسایی کنیم اعتماد داریم. در حقیقت ۷۷٪ از کاربران قبل از خرید به نظرات مراجعه می‌کنند. با استفاده از افزونه YITH Review Reminder برای WooCommerce، می‌توانید با ارسال ایمیل به مشتریان خود به آن‌ها یادآوری کنید که برای کالاهایی که خریداری کرده‌اند نظر خود را ثبت کنند و تعداد نظرات را افزایش دهید. همچنین با ادغام آن با YITH Review for Discount (که بعداً خواهیم دید)، از نظرات مشتریان خود بیش‌ترین بهره را خواهید برد.

۲. در ازای ثبت نظر برای مشتریان تخفیف در نظر بگیرید: ممکن است مشتریان بپرسند ثبت نظرات چه چه مزیتی برای آن‌ها دارد؟ شما می‌توانید با ارائه کد تخفیف به مشتریان در ازای ثبت نظرات، تعداد نظرات و تعامل مشتریان را افزایش دهید. در این صورت کاربر وب سایت شما تخفیف میگیرد و شما با استفاده از این ابزار بازاریابی میزان نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش می‌دهید و تجارت الکترونیکی شما شناخته‌تر خواهد شد. به این ترتیب بازخورد و نظرات خوبی دریافت خواهید کرد و کاربران را به ثبت سفارش جدید در فروشگاه خود تشویق می‌کنید و هر دو طرف از مزایایی برخوردار خواهند شد.

۳. نظراتی که اعتبار شما را افزایش می‌دهد: اگر ویژگی‌های دیگری برای افزایش دیده شدن، فروش و اعتبار فروشگاه خود می خواهید افزونه Advanced Review یک گزینه عالی است. شما می‌توانید قسمت نظرات را با فیلترها، شمارنده‌ها و سایر ابزارها بهینه کنید و تعداد نظرات و بازخوردها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. شما همچنین می‌توانید یک بخش نظرات ایجاد کنید که جذاب، مفید و برای جستجو راحت و آسان باشد، شاخص ترین‌ها را انتخاب کنید، فیلترها را مجاز کنید و مهمترین آنها را مشخص کنید. نظرات و بازخوردها ویترین فروشگاه شما هستند، بنابراین به درستی به آن ها توجه کنید.

به مشتریان خود وفادار باشید و مطمئن شوید که آن‌ها باز می‌گردند

0 ساخت مشتریان وفادار افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

حتی وفادارترین مشتری می‌تواند با یک تبلیغ ساده در یک فروشگاه آنلاین دیگر از دست برود. به همین دلیل است که باید ادغام افزونه زیر را در خاطر داشته باشید تا کاربران شما در ماه‌های دیگر نیز به فروشگاه برگردند و کار شما برای ساخت مشتریان وفادار آسان‌تر شود.

۱. پاداش برای وفاداری مشتری: وفاداری به مشتریان کار آسانی نیست، اما افزونه‌هایی مانند Points and Rewards این کار را آسان می‌کند. این ابزار بر اساس امتیاز و پاداش است. از طریق امتیازات، درصد ماندگاری مشتری را افزایش می‌دهیم، به آن‌ها وفادار می‌شویم و آن ها را خریدهای مکرر ترغیب می‌کنیم. ۴۷٪ از خریداران برای بدست آوردن کد تخفیف یا کالای رایگان، مجموعه امتیازات را تکمیل می‌کنند، بنابراین به راحتی از طریق این کار، وفاداری مشتریان را بدست می‌آوریم و آن‌ها را به مشتریان خوشحال‌تری تبدیل خواهیم کرد.

همچنین افزونه YITH WooCommerce Points and Rewards به شما امکان می‌دهد به کاربرانی که بازخورد خود را ثبت می‌کنند، پاداش دهید. گزینه‌هایی بسیار زیادی برای پاداش وجود دارد؛ شما می‌توانید با دو برابر کردن امتیاز به کاربران وفادار خود پاداش دهید.

۲. آیا قبلاً درباره آمازون پرایم (Amazon Prime) شنیده‌اید؟ این پست وبلاگ را در مورد چگونگی دستیابی به همان Amazon Prime است. با ترکیبی از عضویت، قیمت گذاری پویا (Dynamic Pricing) و اشتراک‌های اختیاری می‌توانید وفادارترین و منظم‌ترین مشتری را ایجاد کنید. ارسال رایگان، محتوای اختصاصی، رویدادهای ویژه معاملات فقط بخشی از ویژگی‌هایی است که بدست می‌آورید. همچنین باید اطمینان حاصل کرد که همه پلاگین‌های YITH بسیار خوب ادغام شده‌اند.

ایجاد یک فهرست پستی، هرچه پیشرفته‌تر، بهتر است

3 ساخت مشتریان وفادار افزایش درآمد فروشگاه آنلاین شما

در بخش پایانی یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تجارت در وب را مورد بررسی قرار می‌دهیم. آیا از آن ها به خوبی استفاده می‌شود؟ تقریباً در هر فروشگاهی امکان عضویت در خبرنامه وجود دارد، اما ارسال خبرنامه‌های هدفمند کار آسانی نیست. اگر این کار به خوبی انجام شوند، یکی از کانال‌های پردرآمد در تجارت آنلاین است. در واقع بیش‌تر صاحبان بازارهای آنلاین در سراسر جهان ادعا می‌کنند که قسمت عمده‌ای از درآمد آن‌ها از طریق فهرست پستی است. اگر چنین است، چرا از این ابزار بیش‌ترین بهره را نمی‌برید؟

۱. از Mailchimp استفاده کنید: آیا می‌توانید تصور کنید که کمپین‌هایی متمرکز بر انواع مشتریان ایجاد کنید؟ بیایید فراتر از قابلیت خبرنامه ها و افزونه abandoned carts برویم و تصور کنیم که هر خرید یا بازید صفحه برای کاربر ردیابی و ضبط می‌شود، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا بخش‌هایی را ایجاد کنید و پیشنهادات ویژه‌ای برای نیازهای مشتریان را مورد هدف قرار دهید. برای این کار، شما نیاز به یک یکپارچگی عمیق در WooCommerce دارید و این کار فقط با کمک افزونه‌ای مانند YITH Woocommerce MailChimp انجام می‌شود. هنگامی که قدرت بخش بندی، منطق شرطی و سایر تنظیمات حرفه‌ای را در ازای سرمایه گذاری خود مشاهده کردید، به زودی به یکی از دارندگان فروشگاه‌ها تبدیل خواهید شد که به قدرت قابلیت‌های فهرست ایمیل قسم می‌خورند.

۲. مزایای Active Campaign: اتوماسیون را به سطح بعدی برسانید، با استفاده از برچسب‌ها و لیست‌های دارای بلوک‌های شرطی، کمپین‌هایی ایجاد کنید که عملکردی بهتر از شرایط قبل، داشته باشید. برای این کار باید افزونه Active Campaign را بررسی کنید. افزونه YITH Active Campaign for WooCommerce به شما امکان می‌دهد زمینه ها و فرم‌های سفارشی ایجاد کنید.

برای نتیجه گیری، بیایید سه مورد را جمع بندی کنیم:

  • سطح فروشگاه خود را بالاتر ببرید: آمادگی برای جشنواره‌ها
  • ارزش سفارش را افزایش دهید و در جشنواره‌ها مشتریان را دوباره مورد هدف قرار بگیرید.
  • مشتریان وفادار ایجاد کنید.

اگر هرکدام از این موارد را ۱۰ درصد افزایش دهید، در کمترین زمان ممکن درآمد کسب و کار خود را دو برابر خواهید کرد. صاحب هر تجارت الکترونیکی باید موارد زیر را بخاطر بسپارد: اجرای ابزارهایی مانند پلاگین‌ها هزینه‌ای ندارد. این کار یک سرمایه گذاری برای افزایش فروش، ایجاد تجربه کاربری بهتر و بازگشت هزینه‌های صرف شده به مرور زمان است. برای بالا بردن سطح فروشگاه خود برنامه ریزی را شروع کنید.

حال که با ساخت مشتریان وفادار آشنا شدید می‌توانید از خدمات نقد کردن درآمد ارزی و شارژ حساب پی پال اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT