درآمد دلاری از فروش پترن چطور

آموزش کسب درآمد دلاری از فروش پترن (pattern)

زمان مطالعه 4 دقیقه

به طراحی یا الگوهای تکرار شونده گرافیکی پترن گفته می‌شود. جمع کثیری از مردم و حتی طراحان گرافیک فکر می‌کنند که زمانی که صحبت از کسب درآمد دلاری از فروش پترن (pattern) می‌شود، تنها محدود به طراحی‌های مورد استفاده در فوتوشاپ و ایلاستریتور است که هر از گاهی گرافیست‌ها برای تامین نیاز خود در طراحی از آن استفاده می‌کنند. در حالی که بازار پترن بسیار گسترده، متنوع و در عین حال جذاب است. در حقیقت بازار اصلی پترن را در محصولات فیزیکی می‌توان یافت.

اگر به اطراف خود توجه کنید متوجه طیف وسیعی از محصولات می‌شوید که از پترن استفاده شده است. کاغذ دیواری، طراحی‌های روی پارچه لباس، مبلمان و کوسن‌ها، جلد دفاتر یاداشت، جلد گوشی همراه، ماگ‌ها، جعبه‌های دستمال کاغذی یا بسیاری دیگر از محصولات از از پترن استفاده شده‌اند. امروزه بیشتر شرکت‌های نساجی، صنعت مد، صنایع بسته بندی به دنبال پترن‌های خاص و جذابی هستند که بتوانند مشتریان را به طرف خود جذب کنند. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که نه تنها گرافیست‌ها مشتری پترن‌ها هستند، بلکه بسیاری از صنایع هم از مشتریان ثابت طرح‌های پترن محسوب می‌شوند.

نکته جالب توجه این‌ است که بسیاری از صنایع باید به طور مداوم و بسته به شرایط زمانی، پترن‌های جدید سفارش دهند. به عنوان مثال طراحی جعبه دستمال کاغذی می تواند در زمان کریسمس حال و هوای مرتبط به سال نو را داشته باشد. از همه مهمتر اینکه پترن را می‌توان به صورت دیجیتالی (بدون نیاز به هزینه ارسال پستی) به مشتری تحویل داد تا آن را روی کالای فیزیکی اعمال کند.

 درآمد دلاری از فروش پترن pattern

بهترین سایت ها جهت کسب درآمد دلاری از فروش پترن

۱- Creative Market

سایت Creative Market یکی از بهترین سایت‌های فروش محصولات دیجیتالی حوزه گرافیک است که به دلیل داشتن صفحات تخصصی فروش پترن و تنوع محصولات، بسیار زیاد از سوی صنعتگران مورد بازدید قرار می‌گیرد. متاسفانه فروش محصولات پترن در این سایت راحت نیست، شما باید تعداد زیادی نمونه کار حرفه‌ای در اینستاگرام، behance یا dribbble داشته باشید تا توسط بخش نظارت سایت Creative Market مورد ارزیابی قرار گیرد. در صورت تایید صلاحیت شما، آنگاه می‌توانید با خیالی راحت شروع به فروش محصولات کنید. در ابتدای فروش، سایت Creative Market، حدود ۳۰ درصد مبلغ فروش را به عنوان کارمزد بر می‌دارد اما با افزایش فروش، کارمزد فروش سایت کمتر شده و سود بیشتری به فروشنده می‌رسد.

۲- The Hungry JPEG

سایت The Hungry JPEG درست مانند Creative Market بسته‌های گرافیکی را به فروش می‌رساند. با این تفاوت که سختگیری‌های کمتری نسبت به Creative Market در پذیریش نمونه کار دارند. با این حال این سایت هم ۳۰ درصد کارمزد فروش بر می‌دارد.

۳- Etsy

سایت Etsy بر خلاف دو سایت The Hungry JPEG و Creative Market، محصولات فیزیکی دست ساز را به فروش می‌رساند. مانند کارت پستالی که با آب رنگ یا ماژیک به صورت دستی و انحصاری طراحی شده است. ثبت نام در این سایت بسیار راحت است و هر شخص می‌تواند فروشگاه خود را با برند خود در این سایت تاسیس کند. اما برای اضافه کردن هر محصول جدید باید ۰/۲ دلار پرداخت صورت گیرد و در صورت فروش نیز ۳/۵ درصد کارمز گرفته می‌شود.

4- Spoonflower

سایت Spoonflower از جمله سایت‌هایی است که به طور کاملا تخصصی در زمینه پترن فعالیت دارد. هر طراح پترنی دوست دارد که کار نهایی خود را روی کاغذ کادو، کاغذ دیواری یا پارچه ببیند. این شرکت‌ تجهیزات مدرن چاپ را دارد، فرایند فروش بدین صورت است که شما پترن خود را آپلود کرده و جنس و کالای فیزیکی که می خواهید پترنتان روی آن چاپ شود، سفارش می‌دهید و هزینه را پرداخت می‌کنید. پس از آنکه مطمئن شدید جنس کالا و رنگ چاپ دقیقا مورد تایید شما واقع شده است، آنگاه به شرکت اجازه فروش پترن را روی دقیقا همان محصول را می‌دهید. در سایت، پترن چاپ شده روی کالا در معرض نمایش قرار می‌گیرد و هنگامی که مشتری محصول را سفارش داد، کالا روی محصول چاپ شده و به آدرس مشتری ارسال می‌شود. حق الزحمه چاپ محصول فیزیکی به سایت تعلق می‌گیرد و حق الزحمه طراحی پترن به گرافیست پرداخت می‌شود.

۵- Society6

سایت Society6 نیز مانند سایت Spoonflower بر اساس فروش محصولات قابل پرینت می‌باشد. با این تفاوت که علاوه بر پترن، طراحی‌های دیجیتال دیگر راه هم قبول می‌کند. نوع کالاهای فیزیکی هم متفاوت از Spoonflower است و مواردی مانند ماگ، جلد گوشی همراه، پرده حمام و … را شامل می‌شود. از طرفی نیاز نیست که در ابتدا طراح یک بار محصول را سفارش دهد تا از نظر جنس مورد تایید قرار گیرد.

۶- Printful

سایت Printful پترن‌ها را روی هر کالای فیزیکی که فکرش را بکنید چاپ می‌کند با این تفاوت که فروشگاهی برای فروش محصولات طراح ندارد. در حقیقت طراح پس از آنکه پترن‌های خود را طراحی کرد، به این سایت ارسال می کند تا ابتدا موکاپ محصولات را دریافت کند، آنگاه طراح باید تصاویر موکاپ را برای فروش در ebay یا سایت‌های مشابه به کار گیرد و در صورت دریافت سفارش از مشتری، سفارش خود را با پرداخت هزینه شخصی از سایت Printful انجام دهد و مستقیما کالا را به آدرس مشتری ارسال کند. سپس هزینه را از آمازون یا ebay دریافت کند.

۷) Minted

سایت Minted که مدیر عامل آن یک ایرانی – آمریکایی به نام مریم نفیسی است، بستری را برای فعالیت هنرمندان فراهم آورده است. در این سایت امکان فروش لایسنس پترن و انواع طرح‌های هنری وجود دارد. شما هر طرحی را که می‌خواهید به فروش گذارید باید در بخش نظر سنجی مورد تایید کلی کاربران قرار گیرد. با این حال، در صورت پذیرفته شدن بسیار پر فروش خواهد بود.

در صورتی که به عنوان طراح فریلنسر به دنبال کسب درآمد دلاری از فروش پترن هستید، برای نقد کردن درآمد ارزی‌ می‌توانید از خدمات اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 2.7/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT