گروه هکری انانیموس

اتهامات گروه هکری انانیموس علیه مجموعه NFT میمون های کسل

زمان مطالعه 2 دقیقه

گروه هکتیویست اینترنتی از افراد مشهور و برندهای بزرگ خواست تا صحبت کنند و موضع خود را مشخص کنند. در این مقاله به بررسی اتهامات گروه هکری انانیموس علیه مجموعه NFT می پردازیم.

گروه هکری انانیموس

در 26 سپتامبر، یکی از خطرناک ترین گروه های هکری تاریخ، Anonymous ویدئویی را منتشر کرد که به شرکت فناوری بلاک چین یوگا لبز و باشگاه قایقرانی Bored Ape اشاره می‌کند.

بیانیه این گروه شامل فهرستی از اتهامات مربوط به استفاده ادعایی آزمایشگاه یوگا از نمادگرایی باطنی در هنر BAYC بود – که به عقیده انانیموس نشان دهنده حمایت این شرکت از موضوعات بحث برانگیز متعددی مانند نازیسم، نژادپرستی، شبیه‌ سازی و پدوفیلی است.

این گروه هکتیویست ادعا کرد که پس از تحقیقات کامل و مصاحبه با چهره های کلیدی، می تواند “بدون هیچ گونه تردیدی” تأیید کند که مجموعه NFT میمون های کسل و آزمایشگاه یوگا در پنهان کردن این نمادهای باطنی در معرض دید عموم مقصر هستند – در این نتیجه گیری شرکت و پروژه هر دو آشکارا اعتراض می کنند.

این گروه هشدار داد که اتهامات خود را به «تئوری توطئه» بی‌اساس تنزل دهد و افزود افرادی که این کار را انجام می‌دهند «به سادگی نادان» یا «آشکار نیستند، یا بدتر از آن، در تضاد منافع مالی هستند». نماینده گروه هکتیویست اینترنتی در ویدیویی که به اشتراک گذاشته است گفت:

انانیموس مطمئن است که مجموعه BAYC و برند آزمایشگاه‌های یوگا نه یک یا دو مورد – بلکه با ده‌ها نمونه از نمادگرایی باطنی و سوت‌های سگی که منعکس‌ کننده نازیسم، نژاد پرستی، شبیه‌ سازی و حمایت پدوفیلی هستند را تبلیغ می کند.

Anonymous پیشنهاد کرد که دارندگان این آثار هنری نیز قربانی چرخه بنیانگذاران کالکشن توکن های NFT میمون های Bored Ape و یوگا لبز هستند و از صاحبان آنها خواست به دلیل تمایل به حفظ منافع مالی خود سکوت نکنند.

آیا بنیانگذاران شما بیش از این به شما مدیون نیستند؟ بسیاری از افراد خارج از جامعه BAYC همچنان زمزمه می‌کنند که چگونه شما را فریب داده‌اند به نحوی که بی‌سابقه و غیرقابل بخشش است.

این گروه از سرمایه‌گذاران، شرکا و افراد مشهوری مانند آندریسن هورویتز، مارک کوبان، دز برایانت، تام برادی، بن سیمونز، نیمار جونیور، کوین هارت، دریک بل، شکیل اونیل و برندهای بزرگی مانند Lion Tree ، آدیداس و Tiffany & Co دعوت کرد تا برای صحبت در مورد اعمال نازیسم، نژادپرستی، شبیه‌سازی و پدوفیلیا موضع رسمی خود را اعلام کنند.

در 24 ژوئن، گرگ سولانو، یکی از بنیانگذاران آزمایشگاه یوگا، ادعاهای مشابه علیه شرکت خود را در یک پست متوسط رد کرد و گفت:

ما هدف یک کمپین با اطلاعات نادرست دیوانه شده ایم که ما را – گروهی از دوستان یهودی، ترک، پاکستانی و کوبایی – به نازی های فوق سری متهم می کند.

سولانو در آن زمان قاطعانه اظهار داشت که اتهامات نژادپرستی که علیه تیم مختلف او مطرح شده بود کاملاً بی اساس است.

در 25 جولای، کوین تلگراف در مورد یک طرح دعوی عمومی پیشنهادی گزارش داد که ادعا می‌کرد آزمایشگاه‌های یوگا «به‌طور نامناسبی» جامعه را به خرید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) میمون های کسل و ارز ایپ کوین (APE) که وابسته به این پروژه است، ترغیب کرده. دعوای عمومی پیشنهادی نشان می‌دهد که آزمایشگاه‌های یوگا از مروج افراد مشهور و تأییدیه‌ها برای «بالا بردن قیمت» NFT‌های BAYC و توکن APE استفاده می‌کنند.

کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT