اتوماسیون سئو

اتوماسیون سئو: 5 کار برای خودکارسازی برای نتایج بهتر

زمان مطالعه 10 دقیقه

هر ساله، بازاریابان این فرصت را دارند که از جدیدترین روندها در نرم افزار بازاریابی برای سرعت بخشیدن به وظایف، بهینه سازی گردش کار و بهبود نتایج کمپین های دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنند. اتوماسیون سئو را یاد بگیرید.

به طور خاص برای جستجوی ارگانیک، این ابزارها کاربران را قادر می‌سازد تا وظایف سئو را که قبلاً به زمان، منابع و تلاش دستی زیادی نیاز داشتند، خودکار کنند.

بنابراین در عصر ChatGPT و پلتفرم‌های نرم‌افزار مارکتینگ پیشرفته، اتوماسیون SEO اکنون یک گام اساسی در مقیاس‌بندی استراتژی محتوای شما و همگام شدن با رقبای برتر شماست. از آنجایی که پلتفرم‌های بیشتر و بیشتر هوش مصنوعی، API و ویژگی‌های اتوماسیون را به پیشنهادات خود اضافه می‌کنند، این بدان معناست که تعداد بیشتری از رقبای شما از این ابزارها برای رتبه‌بندی بالاتر و تولید سریع‌تر محتوا استفاده می‌کنند.

به همین دلیل ضروری است که بدانید چه وظایف سئو را می توان خودکار کرد و هنوز نیاز به لمس انسانی دارد. این مقاله اصول اولیه اتوماسیون سئو را پوشش می دهد، از جمله:

. اتوماسیون سئو چیست؟

. مزایای اتوماسیون سئو

. ابزارها و نرم افزارهای اتوماسیون SEO توصیه می شود

. وظایف سئو که می توانید با استفاده از نرم افزار آنها را خودکار کنید

. وظایف سئو که نباید آنها را خودکار کنید

اتوماسیون سئو چیست؟

اتوماسیون سئو به فرآیند استفاده از نرم افزار یا ابزار برای انجام وظایف مربوط به بهینه سازی موتور جستجو اشاره دارد. این ابزارها برای خودکارسازی کارهایی طراحی شده اند که در غیر این صورت بسیار وقت گیر، منابع فشرده هستند و به تلاش دستی زیادی از طرف اعضای تیم بازاریابی نیاز دارند.

خودکارسازی وظایف خاص سئو در سال‌های اخیر رایج‌تر شده است زیرا پلت‌فرم‌های نرم‌افزار مارکتینگ SEO ویژگی‌های اتوماسیون و ادغام‌های هوش مصنوعی بیشتری را ارائه می‌دهند. اگر کارهای وقت‌برتر کار سئوی خود را خودکار نکنید، احتمالاً از رقبایی که قبلاً این وظایف را به روبات‌ها برون سپاری می‌کنند، عقب خواهید افتاد.

مزایای اتوماسیون سئو

ابزارهای اتوماسیون سئو می توانند با از بین بردن نیاز به کارهای تکراری و آزاد کردن زمان برای ابتکارات استراتژیک تر، به بهبود کارایی و اثربخشی استراتژی های سئو کمک کنند.

همچنین، برای کسانی که هنوز اصول سئو را یاد می‌گیرند، نرم‌افزار مارکتینگ ارگانیک اغلب می‌تواند برخی از حدس‌ها را در مورد استراتژی محتوا حذف کند، به کاربران کمک کند کلمات کلیدی را کشف کنند، ایده‌های محتوا را توسعه دهند یا حتی کارهای خاص سئو را برای تکمیل به کاربران توصیه کنند.

مزایای اتوماسیون سئو نیز فراتر از کمپین های هوشمندتر و موفق تر است.

. صرفه جویی در زمان: تولید محتوا کار سختی است و برنامه ریزی، نوشتن و تحویل زمان می برد. خودکار کردن بخش‌های خاصی از آن فرآیند می‌تواند به معنای زمان‌های بازگشت سریع‌تر محتوا باشد.

. صرفه جویی در هزینه: اشتراک ماهانه نرم افزار معمولاً هزینه کمتری نسبت به برون سپاری وظایف وقت گیر به یک فریلنسر یا آژانس مارکتینگ یا استخدام کارمندان اضافی برای کمک به مقیاس استراتژی محتوای شما دارد.

. حجم را افزایش می‌دهد: اتوماسیون به شما امکان می‌دهد کارهای خاصی را سریع‌تر انجام دهید، از تولید محتوا گرفته تا تحقیق کلمات کلیدی و ارتباط با روابط عمومی. این به معنای رتبه‌بندی کلمات کلیدی بیشتر، خروجی محتوای بیشتر و بک لینک‌های بیشتر برای رشد سریع‌تر ارگانیک است.

. گردش کار را بهینه می‌کند: جایگزینی کارهای دستی با اتوماسیون، نیروی مغزی اعضای تیم بازاریابی شما را آزاد می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد روی تصمیمات استراتژی سطح بالاتر و آن دسته از وظایف بازاریابی که هنوز نیاز به لمس انسانی دارند، تمرکز کنند.

نرم افزار یا ابزاری برای خودکارسازی سئو

ابزارهای مارکتینگ مختلفی وجود دارد که اکنون در اختیار کاربران قرار گرفته است تا وظایف مختلف سئو یا بخش هایی از فرآیند تولید محتوا را خودکار کنند. هنگام انتخاب یک پلتفرم ایده آل، در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد در نظر بگیرید:

. در حال حاضر چه کارهای سئو برای کسب و کار یا تیم مارکتینگ من وقت گیر یا پر منابع هستند؟

. آیا این ابزار یا نرم افزار نقاط دردناک آن وظایف خاص را از بین می برد؟

. آیا ابزارها و ویژگی های اضافی نیز در پلتفرم نرم افزار موجود است؟ آیا از این ابزارها استفاده خواهم کرد؟

. چند کاربر در تیم من نیاز به دسترسی به نرم افزار دارند؟

. آیا نسخه رایگانی از این ابزار وجود دارد که بتوانم به آن دسترسی داشته باشم یا این نیاز به هزینه یا اشتراک ماهانه دارد؟

. امتیاز قیمت اشتراک ماهانه که باعث صرفه جویی در هزینه تیم من می شود چیست؟

بسته به اینکه چگونه به این سؤالات پاسخ می دهید، مشخص می کند که کدام ابزار نرم افزاری بهترین انتخاب برای تجارت شما هستند.

برخی از پلتفرم‌های سئو اکنون آنقدر پیشرفته و جامع هستند که می‌توانند برای کاربرانی که برای اولین بار استفاده می‌کنند احساس ترس و وحشت کنند. واقعیت این است که ممکن است به همه ابزارهای موجود در پلتفرم های نرم افزاری خاص نیاز نداشته باشید یا فقط از برخی از ویژگی های موجود استفاده کنید.

به همین دلیل است که بهتر است با کار خاصی که می‌دانید می‌خواهید آن را خودکار کنید، شروع کنید. سپس، اجازه دهید که شما را به پلتفرم یا ابزاری راهنمایی کند که به شما این امکان را می دهد.

برخی از ابزارهای رایگان و پولی اتوماسیون سئو که می توانید به آنها نگاه کنید عبارتند از:

  • Semrush
  • Ahrefs
  • Screaming Frog
  • Google Search Console
  • ChatGPT
  • LocaliQ’s Free Website Grader
  • LocaliQ’s Business Listings Grader
  • WordStream’s Free Keyword Tool
  • SearchAtlas

5 کار سئو که می توانید همین الان خودکار کنید

شاید مطمئن نباشید که کدام وظایف در استراتژی سئوی شما حتی می‌توانند خودکار شوند. یا ممکن است وظایف خاصی وجود داشته باشد که به دلیل دامنه یا پیچیدگی آنها هنوز در استراتژی خود گنجانده نشده باشید.

وظایف زیر نه تنها برای اتوماسیون آماده هستند، بلکه بخش بسیار مهمی برای بهبود اثربخشی کمپین های SEO و عملکرد ارگانیک وب سایت ها هستند.

اگر شروع به خودکار کردن برخی از این وظایف کنید، مزایای شگفت انگیز ذکر شده در بالا را تجربه خواهید کرد.

1. ممیزی SEO

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در حال حاضر خودکارسازی را شروع کنید، ممیزی سئو و پیگیری مسائل است.

سلامت فنی SEO وب سایت های ما برای رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو و در موقعیت های برتر بسیار مهم است. با این حال، اکثر بازاریاب‌های دیجیتال یا کسب‌وکارهای کوچک فقط درک اولیه از سئوی فنی دارند و همیشه احساس راحتی نمی‌کنند که در پس‌زمینه وب‌سایت‌های خود کار کنند.

همچنین اجرای و تفسیر ممیزی سئو سطح بالاتری از دانش فنی سئو را می طلبد. اگر دانش فنی در تیم خود ندارید، این ابزارها فرآیند حسابرسی را خودکار می‌کنند، مسائل فنی را تقریباً بلافاصله شناسایی می‌کنند و یک نقشه راه دقیق برای نحوه حل آنها ارائه می‌دهند.

ابزارهایی مانند SearchAtlas و ContentKing نظارت 24/7 وب سایت را ارائه می دهند، به این معنی که اگر اتفاقی در وب سایت شما بیفتد که ممکن است بر عملکرد SEO شما تأثیر بگذارد، قبل از اینکه تأثیر منفی بر رتبه بندی کلمات کلیدی شما بگذارد بلافاصله از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود.

با راهنمای دقیق در مورد چگونگی رفع این مشکلات، می توانید به سادگی دستورالعمل ها را به توسعه دهنده وب یا مدیر باطن خود تحویل دهید. و از آنجایی که ردیابی مشکل به صورت خودکار انجام می شود، هرگز نباید نگران “از دست دادن” یک موضوع مهم باشید که رتبه بندی یا ترافیک ارگانیک شما را مخدوش می کند.

2. خوشه بندی کلمات کلیدی

استراتژی SEO که به عنوان خوشه بندی کلمات کلیدی نامیده می شود می تواند به شما کمک کند تعداد کل کلمات کلیدی را که یک صفحه خاص برای آنها رتبه بندی می کند افزایش دهید.

اما از نظر تاریخی، فرآیند خوشه‌بندی کلمات کلیدی به کار صفحات گسترده دستی زیادی توسط استراتژیست‌های سئو و محتوا نیاز دارد. خوشه‌بندی شامل رمزگذاری صدها تا هزاران کلمه کلیدی است، و به دنبال آن‌هایی می‌گردید که به دلیل ارتباط موضوعی، حجم جستجو یا معیارهای رقابتی چشم‌انداز مانند مشکل کلیدواژه می‌توانند با هم جفت شوند.

اکنون، برخی از پلتفرم‌های نرم‌افزار SEO می‌توانند فرآیند خوشه‌بندی کلمات کلیدی را برای کاربران خود خودکار کنند. به عنوان مثال، یک برنامه ریز محتوای سئو، کلمات کلیدی را با رتبه بندی پتانسیل، ارتباط و حجم جستجو دسته بندی می کند تا به بازاریابان محتوا کمک کند فرصت های واقعی برای رتبه بندی در صنایع خود را شناسایی کنند.

سپس تیم‌های مارکتینگ محتوا می‌توانند با این دسته‌ها یکی یکی مقابله کنند و محتوای مرتبطی ایجاد کنند که پتانسیل رتبه‌بندی برای گروه‌های ارزشمند کلمات کلیدی این ابزارها را داشته باشد.

اگر شخصی در داخل ندارید که بتواند تحقیقات جامع کلمات کلیدی را برای برند شما انجام دهد، یا به سادگی نمی توانید آن شخص را در این زمان استخدام کنید، این ابزارها ساعت ها کار تحقیقاتی کلمات کلیدی را در کسری از زمان انجام می دهند. .

3. تولید موضوع

فرآیند حرکت از یک کلمه کلیدی به یک ایده محتوا یکی از بهترین کارها برای خودکارسازی با استفاده از ابزارهای تولید کننده محتوای هوش مصنوعی است.

ارائه یک ایده اصلی پست وبلاگ یا عنوان مقاله نیاز به خلاقیت و قدرت مغز دارد. اگر در حال تولید محتوا با حجم بالا هستید، این وظیفه سئوی خاص بخشی از فرآیند برنامه ریزی محتوای شما است.

ابزارهای تولید کننده موضوعات وبلاگ چندین قالب یا ایده برای محتوای سئوی شما ارائه می دهند. سپس می‌توانید عناوین و ایده‌ها را ویرایش کنید تا با صدای برند، محصولات خاص، خدمات و مخاطبان هدفتان مطابقت داشته باشد.

گوگل می خواهد محتوایی را که توسط انسان ها برای انسان ها ایجاد می شود رتبه بندی کند، بنابراین به سادگی از خروجی های ChatGPT به عنوان محتوای خود استفاده نکنید. مهم است که به این ابزارها به عنوان اولین پیش نویس یا طرح کلی نگاه کنید که تیم شما می تواند بر اساس آن کار کند. آنها برای جلوگیری از مسدود شدن نویسنده یا برای آن دسته از تیم های بازاریابی که نویسندگان یا خلاقان محتوای داخلی ندارند، مفید هستند.

اگر در زمینه استراتژی محتوا تازه کار هستید و هیچ محتوایی در وب سایت خود ندارید، ایده پردازی موضوع می تواند یک کار عالی برای اتوماسیون در روزهای اولیه استراتژی محتوای شما باشد. ممکن است مدتی طول بکشد تا وب‌سایت‌های جدید شروع به کسب ترافیک ارگانیک کنند، اما انتشار پست‌های وبلاگ به صورت ثابت راهی برای سرعت بخشیدن به نتایج و شروع زودتر دیدن ترافیک است.

4. خلاصه مطالب

به طور سنتی، استراتژیست های محتوا یک خلاصه محتوا را به نویسندگان ارائه می دهند که تمام جزئیاتی را که یک محتوا برای بهترین رتبه بندی باید داشته باشد، تشریح می کند.

کنار هم قرار دادن خلاصه مطالب می تواند زمان بر باشد. این خلاصه ها اغلب پس از تحقیقات گسترده ایجاد می شوند و به نویسندگان محتوا موارد زیر را ارائه می دهند:

. کلمات کلیدی را هدف قرار دهید

. تعداد کلمات پیشنهادی

. سطح خوانایی

. لینک های داخلی توصیه شده

. روی اصطلاحات یا اصطلاحات پیشنهادی تمرکز کنید

. سوالات رایج

. سرفصل های پیشنهادی

. عناصر اضافی که برای سئو داخلی صفحه مهم هستند.

فرآیند تولید خلاصه محتوا را می توان با یک کلیک خودکار کرد. این ابزارها کاربران را به ارائه عنوان و خلاصه مقاله ترغیب می کنند. سپس، نرم افزار یک محتوای خلاصه با کیفیت بالا تولید می کند که می تواند به راحتی ویرایش شود و بهتر با اهداف محتوا و مخاطبان هدف سازگار شود.

از نظر حجم، این اتوماسیون می تواند به معنای تولید خلاصه محتوای بیشتر در زمان کمتر باشد و به شما کمک کند تا تکالیف محتوای بیشتری را برای نویسندگان دریافت کنید. با صدها خلاصه، شما همیشه مطالب بعدی را که برای گسترش حضور ارگانیک خود به آن نیاز دارید، خواهید داشت.

5. گزارش سئو

ایجاد گزارش های عملکرد سئو و محتوا می تواند بسیار وقت گیر باشد. هرچه حضور ارگانیک شما بیشتر باشد، این گزارش ها می توانند پیچیده تر و جامع تر شوند.

اما واقعاً هیچ اجتناب از گزارش سئو وجود ندارد، زیرا این کلید برای اثبات ارزش تلاش‌ها و بهینه‌سازی سئو برای سهامداران کلیدی در سازمان شما است. این به ویژه برای فریلنسرهای سئو یا آژانس های بازاریابی که خدمات سئو را به مشتریان ارائه می دهند صادق است.

بسته به اهداف کمپین شما، معیارهای خاصی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را در گزارش خود نسبت به دیگران برجسته کنید.

پیدا کردن یک پلتفرم نرم افزاری که گزارش های سئو را تولید می کند می تواند به شما کمک کند تا کار طبیعت فشرده زمان این کار را حذف کنید. بسیاری از پلتفرم های مارکتینگ اکنون شامل API کنسول جستجوی گوگل هستند، به این معنی که می توانید مطمئن باشید که داده های وب سایت شما تصویر دقیق و کاملی از عملکرد ارگانیک وب سایت شما است.

وظایف سئو برای جلوگیری از خودکارسازی

به احتمال زیاد تقریباً برای هر کاری که برای استراتژی سئو خود انجام می دهید یک ابزار اتوماسیون وجود دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید استراتژی سئوی خود را به صورت خودکار تنظیم کنید و لمس انسان را به طور کامل حذف کنید.

وظایف سئوی زیر مواردی هستند که همچنان باید به انسان ها محول کنید زیرا برای دستیابی به نتایج رتبه بندی برتر در گوگل ضروری هستند.

نوشتن محتوا با کیفیت بالا

گوگل اخیراً به صراحت اعلام کرده است که استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برخلاف سیاست های آنها نیست. تمرکز آنها بر روی کیفیت محتوا است، نه بر نحوه تولید آن.

بنابراین استفاده از ابزارهای تولید محتوا در طول فرآیند نوشتن محتوا قطعا یک استراتژی عالی است. اما اگرچه این ابزارها چشمگیر هستند، کیفیت محتوا همچنان محدود است. انتشار محتویات تولید شده به صورت خودکار بدون ایجاد ارتباط انسانی با این فرآیند، بعید است که محتوای باکیفیتی را که برای رتبه بندی در جایگاه های برتر لازم است تولید کند.

محتوای با کیفیت بالا باید فلسفه E-EAT Google را تجسم کند، به این معنی که شامل تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد است.

به یاد داشته باشید، ChatGPT بر روی داده‌های سال 2021 و بالاتر آموزش داده شده است، به این معنی که واقعاً نمی‌تواند چیزی «جدید» به مکالمه بیاورد. گوگل می‌خواهد محتوا را از وب‌سایت‌هایی که رهبران فکری در صنایع خود هستند رتبه‌بندی کند – این به معنای آوردن ایده‌ها و استراتژی‌های اصلی به گفتگو است.

این حتی دلیل بیشتری برای نگاه کردن به این ابزارهای خودکارسازی متن به عنوان نقطه شروعی برای نوشتن محتوا است، نه جایگزینی.

استراتژی سئوی سطح بالا

موفقیت در جستجوی ارگانیک همچنین مستلزم درک نوع محتوایی است که قبلاً در صفحه اول گوگل رتبه بندی شده است. عواملی مانند ارتباط، هدف جستجو، تعداد کلمات، قطعه‌های برجسته، افراد همچنین می‌پرسند و موارد دیگر همگی می‌توانند بر اینکه محتوای شما پتانسیل رتبه‌بندی کم یا زیاد داشته باشد تأثیر بگذارد.

برخی از ابزارهای مارکتینگ، یافتن تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری استراتژیک را آسان تر می کنند، اما همچنان چشم انسان برای اتخاذ تصمیماتی لازم است که برای کسب و کار و اهداف منحصر به فرد شما بهترین باشد. شما نمی خواهید برای ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی دور از دسترس یا ایجاد نوع اشتباه محتوایی که به کاربران آنچه واقعاً به دنبال آن هستند ارائه نمی دهد، زمان و منابعی را صرف ایجاد محتوا کنید.

درک معیارهای کلیدی سئو مانند اعتبار دامنه، رتبه بندی دامنه، دشواری کلمات کلیدی و هدف جستجو هنوز برای کسانی که تلاش های سئوی شما را انجام می دهند ضروری است. داشتن یک درک اساسی از این عوامل مهم سئو به شما کمک می کند تا بفهمید که چگونه از این ابزارها تا حد امکان استفاده کنید.

اتوماسیون سئو را به روش صحیح انجام دهید

اتوماسیون سئو واقعاً راه حال و آینده است.

اگر می‌خواهید در جستجوی ارگانیک موفق شوید، مهم است که با روش‌های متعددی که اتوماسیون می‌تواند در استراتژی بازاریابی فعلی شما ادغام شود، آشنا شوید.

راحت بودن با این ابزارها ممکن است کمی منحنی یادگیری داشته باشد، اما به دلیل مزایایی که برای عملکرد ارگانیک و نتیجه نهایی شما به ارمغان می آورد، ارزش تلاش را دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT