احتمال افت قیمت اتریوم، ریپل و سولانا

احتمال افت قیمت اتریوم، ریپل و سولانا

زمان مطالعه 2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال با نشانه‌هایی از نزول مواجه است و اتریوم، ریپل و سولانا در خط مقدم این افت قرار دارند. در این پست به بررسی دلایل احتمال افت قیمت اتریوم، ریپل و سولانا می پردازیم.

خرید و فروش آنی تتر

احتمال افت قیمت اتریوم، ریپل و سولانا

حرکت اتریوم بر لبه تیغ ۳۰۰۰ دلاری

قیمت اتریوم در حال نزدیک شدن به سطح حساس ۳۰۰۰ دلار است. شکسته شدن این حمایت می‌تواند باعث سقوط قیمت به سمت ۲۷۸۰ دلار شود. از طرفی، حجم معاملات هم در حال کاهش است و ثبات قیمت تا حد زیادی به توانایی اتریوم در حفظ حمایت ۲۹۶۱ دلاری بستگی دارد.

یکی از نگرانی‌های اصلی برای اتریوم، همگرایی احتمالی میانگین‌های متحرک است که نشان‌دهنده نوسانات آتی بازار است. این نوسانات می‌توانند در هر دو جهت صعودی یا نزولی باشند، اما با توجه به شرایط کلی بازار، احتمال حرکت نزولی قوی‌تر است.

شکل‌گیری الگوی تقاطع مرگ در نمودار ریپل

ریپل نیز با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند. با شکل‌گیری الگوی «تقاطع مرگ» در نمودار قیمت، این نگرانی وجود دارد که ریپل سقوط بیشتری را به سمت ۰.۵ دلار یا حتی پایین‌تر تجربه کند. این الگو زمانی شکل می‌گیرد که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (EMA-۵۰)، ‌میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (EMA-۲۰۰) را به سمت پایین بشکند.

با این حال، خط حمایتی ۰.۵۱ دلار می‌تواند مانع از ضررهای بیشتر در کوتاه‌مدت شود. اما پایین بودن حجم معاملات نشان‌دهنده‌ فعالیت کم در بازار است و همین موضوع می‌تواند قیمت این رمزارز را در برابر معاملات نسبتا کوچک هم آسیب‌پذیرتر کند.

در طرف مقابل، امیدهایی برای بهبود قیمت ریپل با ظهور الگوی «تقاطع طلایی» که درست برعکس تقاطع مرگ است، در آینده وجود دارد. این الگو نشان‌دهنده‌ افزایش احتمالی قیمت در آینده است، اما تحقق آن وابسته به تغییر کلی در احساسات و پویایی بازار می‌باشد.

سولانا از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه جا ماند

در روزهای اخیر، سولانا به نظر می‌رسید که برای رشد بیشتر آماده است، اما عدم توانایی آن در شکستن میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و معکوس شدن روند، باعث ایجاد تردید در مورد یک بریک آوت جعلی شده است. به طور معمول، یک بریک آوت واقعی با حجم معاملات قوی پشتیبانی می‌شود. با این حال، برای سولانا، حجم در حال کاهش بوده که با روند صعودی اولیه قیمت مغایرت دارد. علاوه بر این، سولانا نتوانست قیمت خود را بالای سطح ۱۵۰ دلار حفظ کند و این رفتار نشان‌دهنده یک «بریک آوت جعلی» است.

از طرفی، همگرایی میانگین‌های متحرک اغلب می‌تواند باعث ایجاد نوسان برای قیمت سولانا شود، اما با توجه به شرایط نزولی کل بازار، انتظار یک بهبود قوی منطقی به نظر نمی‌رسد. سولانا در حال حاضر با سطح حمایتی مهم ۱۴۰ دلاری مواجه است و هرگونه بهبود قابل توجه در قیمت، وابسته به یک رالی گسترده در بازار است که در حال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

امتیاز 4/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT