ارز دیجیتال ممنوع شد

ارز دیجیتال ممنوع شد !

زمان مطالعه 2 دقیقه

به گفته یکی از مقامات ارشد پلیس افغانستان که با خبرگزاری بلومبرگ صحبت کرده بود، سرکوب ارزهای دیجیتال در پاسخ به این واقعیت است که بسیاری از افغان‌ها برای محافظت از پول خود در برابر نفوذ طالبان، به رمزارزها متوسل شده‌اند. به همین دلیل در افغانستان ارز دیجیتال ممنوع شد !

ارز دیجیتال ممنوع شد

سید شاه سعادت، رئیس تحقیقات جنایی قوماندانی امنیه هرات گفت:

بانک مرکزی به ما دستور داد تا همه صرافان، افراد و تاجران را از تجارت ارزهای دیجیتال کلاهبردارانه مانند آنچه که معمولاً بیت کوین نامیده می شود، متوقف کنیم.

سعادت افزود که 13 نفر به دلیل سرپیچی از این ممنوعیت بازداشت شده اند که اکثریت آنها بعدا با قرار وثیقه آزاد شدند. بیش از 20 شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال نیز در شهر هرات تعطیل شده اند. هرات سومین شهر بزرگ افغانستان و مرکز خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در مجموع شش کارگزاری ارزهای دیجیتال در افغانستان وجود دارد. پس از قطع ارتباط با سیستم های مالی جهانی به دلیل تحریم های اعمال شده توسط طالبان، استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله ای برای انتقال پول به داخل و خارج از کشور رو به افزایش بوده است. رژیم طالبان حداقل 16 صرافی ارزهای دیجیتال را در ولایت هرات در غرب بسته است.

افغانستان دومین کشور در جهان است که پس از چین ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال را اعلام می کند. طالبان در اوایل این ماه خبر از ممنوعیت رمزارزها داد، اتفاقی که توسط برخی از علمای مذهبی پیش بینی شده بود. کارشناسان می ترسیدند که دارایی های دیجیتال “حرام” در نظر گرفته شوند – چیزی که به دلیل ویژگی های قمار و عدم اطمینان در ارزش آن برای مسلمانان ممنوع است. به گزارش بلومبرگ، در ماه ژوئن، بانک مرکزی این کشور نیز تجارت آنلاین ارز خارجی را ممنوع کرد زیرا سخنگوی بانک مرکزی آن را غیرقانونی و کلاهبرداری می‌داند. سعادت افزود:

بانک افغانستان (بانک مرکزی) در نامه‌ای اعلام کرد که معامله ارز دیجیتال مشکلات زیادی را ایجاد کرده و از مردم کلاهبرداری می‌کند، بنابراین باید تعطیل شود. ما وارد عمل شدیم و همه صرافی‌هایی که در این کسب و کارها شرکت داشتند را دستگیر کردیم و مغازه‌هایشان را تعطیل کردیم.

منبع:cryptodaily

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT