اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز) برای جام جهانی 2022 | دانلود Ehteraz

زمان مطالعه 6 دقیقه

مبارزه با ویروس کرونا نبردی است که در بسیاری از جبهه ها انجام می شود. در خط مقدم، آزمایش‌های PCR و درایوهای واکسن برای شناسایی و فرونشاندن نرخ هشداردهنده عفونت در حال اجرا هستند. در حالی که در جبهه دیجیتال قرار دارند، برنامه های تلفن همراه اساسا توسط هر کشور و منطقه ای برای محافظت از سلامت عمومی توسعه یافته اند. به عنوان بخشی از تلاش یکپارچه برای سرکوب موثر شیوع COVID-19، دولت قطر برنامه ردیابی تماس Ehteraz را مستقر کرده است. در این مقاله به بررسی اپلیکیشن Ehteraz (احتراز) برای جام جهانی 2022 می پردازیم.

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

کلمه “احتراز” به معنای “احتیاط” ترجمه شده است و همانطور که از نام آن پیداست، اپلیکیشن موبایل احتراز برای حفظ سلامت عمومی با ردیابی زنجیره های انتقال ویروس کرونا در قطر طراحی شده است و اطلاعات دقیقی را در اختیار کاربران قرار می دهد و در صورت لزوم به مقامات بهداشتی در ارائه مراقبت های بهداشتی کمک می کند. وزارت صحت عامه اعلام کرده است که تمامی مسافران برای ورود به اماکن عمومی قطر باید اپلیکیشن احتراز را دانلود و فعال کنند.

اخیراً، وزارت بهداشت قطر قانونی را حذف کرد که افراد را ملزم می‌کرد تا قبل از دسترسی به استادیوم‌ها یا مکان‌های دیگر مانند فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، به اپلیکیشن ردیابی تماس تلفنی هوشمند Ehteraz وارد شوند تا وضعیت کووید-19 خود را بررسی کنند.

کد رنگ برای اپلیکیشن Ehteraz

اپلیکیشن احتراز اساساً با شناسایی، جداسازی و پیگیری افرادی که در تماس نزدیک با فرد مبتلا بوده اند کار می کند. کاربران همچنین ممکن است از طریق کد سلامت QR نمایش داده شده در برنامه از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

پس از نصب و ثبت نام، مشخصات هر کاربر به طور خودکار به یک کد QR مرتبط می شود و کاربران به طور خودکار به موارد زیر دسته بندی می شوند:

سبز: منفی. اگر کاربر COVID-19 نداشته باشد، وضعیت سبز نشان داده می شود.

زرد: قرنطینه یا واکنشی. در صورتی که کاربر در قرنطینه باشد یا پس از انجام آزمایش PCR در یک مرکز پزشکی مجاز در قطر، برای COVID-19 واکنش نشان داده باشد، وضعیت زرد نشان داده می‌شود.

قرمز: آلوده. در صورتی که کاربر پس از انجام آزمایش PCR یا آنتی ژن سریع در یک مرکز پزشکی مجاز در قطر، آزمایش کووید-19 مثبت شده باشد، وضعیت قرمز نشان داده می‌شود.

خاکستری: مشکوک. وضعیت خاکستری در صورتی نمایش داده می شود که کاربر قبلاً وضعیت سبز داشته باشد و اکنون منتظر نتایج آزمایش PCR باشد.

در صورتی که نزدیک باشید یا با یک مورد تایید شده کرونا در تماس باشید، احتراز از طریق یک نوتیفیکیشن سریع بر اساس یک سیستم دقیق ردیابی تماس دیجیتالی به شما اطلاع می‌دهد. این به شما امکان می دهد اقدامات احتیاطی لازم را به موقع انجام دهید.

قاب طلای احتراز

افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند در قطر یک قاب طلایی در اطراف کد QR رنگی خود در برنامه Ehteraz خواهند داشت. برای اینکه افراد کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته شوند و قاب طلایی بدست آورند، باید به دسته های زیر تعلق داشته باشند:

  • افرادی که دو دوز واکسن COVID-19 مورد تایید MOPH را مصرف کرده اند و بیش از 9 ماه از تجویز دوز دوم نگذشته است.
  • افرادی که دوز تقویت کننده خود را دریافت کرده اند. دوز اضافی تضمین می کند که قاب طلایی برای 9 ماه دیگر باقی می ماند.

افرادی که دوز دوم واکسن کووید-19 آنها بیش از 9 ماه پیش بود، واکسینه نشده در نظر گرفته می‌شوند و وضعیت قاب طلایی (ایمن‌سازی شده) خود را در احتراز از دست می‌دهند. آنها برای حفظ فریم طلایی تا 9 ماه دیگر باید یک واکسن تقویت کننده دریافت کنند.

وزارت صحت عامه قطر قابلیت جدیدی را در اپلیکیشن احتراز معرفی کرده است. آیکون “وضعیت بهبودیافته سبز” برای افرادی که در 9 ماه گذشته عفونت COVID-19 داشته اند ارائه می شود. افراد بهبودیافته واجد شرایط برخورداری از امتیازات مشابه افراد واکسینه شده هستند.

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

برای اثبات وضعیت بهبودی، آزمایش رسمی COVID-19 PCR از یک مرکز پزشکی تایید شده مورد نیاز است. آنتی ژن سریع و خودآزمایی برای آیکون “وضعیت بازیابی” معتبر نخواهد بود. از کاربران درخواست می شود برای بهره مندی از آخرین ویژگی ها، اپلیکیشن احتراز خود را به روز کنند.

این حکم جدید در تلاشی برای تشویق مردم به دریافت دوزهای تقویت کننده برای مبارزه با نوع جدید Omicron صادر شده است.

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

قطری ها در خارج از کشور واکسینه شدند

شهروندان و اهالی قطر که واکسن های خود را در خارج از کشور دریافت کرده اند می توانند از این پس با ثبت گواهی واکسن خود در پورتال احتراز برای دریافت قاب طلایی خود اقدام کنند.

بر اساس اعلام وزارت صحت عامه، گواهینامه های واکسن صادر شده در خارج از کشور اکنون می توانند در پورتال بارگذاری شوند و بر این اساس اعتبار و تایید خواهند شد. کسانی که موفق به دریافت قاب طلایی شوند، مانند کسانی که در قطر واکسینه شده اند، برخوردار خواهند بود.

قوانین مربوط به واکسن‌های کاملاً تأیید شده و مشروط اعمال خواهد شد و مسافران ورودی به قطر باید از همان پروتکل‌ها برای ورود به کشور پیروی کنند.

ثبت اپلیکیشن احتراز

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

اپلیکیشن Ehteraz (احتراز)

لطفا توجه داشته باشید که ثبت نام اپلیکیشن احتراز با پیش ثبت نام احتراز برای سفر به قطر اشتباه نشود.

بازدیدکنندگان قطر می توانند با استفاده از پاسپورت، ویزا و شماره ID GCC خود ثبت نام کنند. در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای ثبت نام خود در اپلیکیشن احتراز انجام دهید.

  • . برنامه را برای دستگاه تلفن همراه خود از اپ استور و گوگل پلی دانلود و نصب کنید. برای دریافت کد QR بهداشتی مورد نیاز برای ورود به مکان های عمومی، باید ثبت نام را تکمیل کنید.
  • . پس از نصب و باز کردن برنامه برای اولین بار، از شما خواسته می شود که به برنامه اجازه دهید از بلوتوث استفاده کند، نوتیفیکیشن ارسال کند و مجوز مکان را از تنظیمات به «همیشه» تغییر دهد.
  •  دکمه “شروع” را فشار دهید.
  •  زبان را انتخاب کنید و پس از خواندن شرایط و ضوابط، “Accept” را فشار دهید.
  •  از شما خواسته می شود شماره موبایل، شماره QID و تاریخ انقضای QID خود را وارد کنید. دکمه “ثبت نام” را فشار دهید.
  • یک شماره OTP به شماره موبایل شما ارسال می شود. برای تکمیل ثبت نام، آن را در فضای درج شده در برنامه وارد کنید.
  • سپس می‌توانید کد QR Health خود را ببینید و اکنون می‌توانید از برنامه استفاده کنید.
  • تکمیل ثبت نام اپلیکیشن احتراز به شما امکان می دهد برای سفر به قطر پیش ثبت نام کنید.

پیش ثبت نام احتراز برای مسافران بین المللی قطر

طبق دستورالعمل‌های دولت، الزام دانلود و نصب اپلیکیشن احتراز شامل مسافران بین‌المللی به قطر نیز می‌شود.

ورودی‌های بین‌المللی باید پیش‌ ثبت‌نام خود را از طریق وب‌سایت پلتفرم احتراز تکمیل کنند و مدارک لازم مانند نتایج آزمایش PCR، گواهی‌های واکسن و سایر مدارک مربوطه را حداقل سه روز قبل از ورود بارگذاری کنند. از مسافران درخواست می شود در بدو ورود به قطر، اپلیکیشن احتراز را بر روی موبایل خود نصب کنند. در زیر آخرین قانون برای بازدیدکنندگان طبق وزارت صحت عامه تا سپتامبر 2022 آمده است:

مسافرانی که به قطر می‌رسند باید با تلفن همراه خود دانلود کرده و اپلیکیشن احتراز را در بدو ورود به درگاه‌های ورودی قطر فعال کنند. برای انجام این کار، مسافر باید موارد زیر را داشته باشد:

  1. سیم کارت یکی از ارائه دهندگان خدمات قطر (Ooredoo یا Vodafone) یا یک سیم کارت بین المللی.
  2. اتصال به اینترنت موبایل.
  3. گوشی هوشمند باید از اندروید 6، نسخه های جدیدتر یا IOS 13.5 و نسخه های جدیدتر پشتیبانی کند.
  4. برنامه را از طریق گوگل پلی، اپل اپ استور یا هر موتور جستجوی آنلاینی دانلود و نصب کنید.
  5. سیم‌کارت‌ها و گوشی‌های هوشمند در صورتی که مسافر قبل از ورود آن‌ها را نداشته باشد، در فرودگاه بین‌المللی حمد و گذرگاه مرزی ابوسمره قابل خرید هستند.

ثبت نام پیش از سفر در وب سایت احتراز برای ساکنان قطر، شورای همکاری خلیج فارس و اتباع اتحادیه اروپا که دارای معیارهای واکسیناسیون هستند اجباری نیست. چنین مسافرانی همچنین مجاز به استفاده از برنامه های بهداشت COVID-19 از کشورهای مربوطه خود هستند.

چگونه قاب طلایی احتراز را برای مسافران خارجی تهیه کنیم؟

قاب طلایی Ehteraz نشان دهنده وضعیت کاملا ایمن شده برای کاربر برنامه است. اگر شهروند، مقیم یا بازدیدکننده‌ای هستید که در خارج از قطر واکسینه شده‌اید، به‌طور خودکار یک قاب طلایی در برنامه خود نمی‌بینید و باید منتظر بمانید تا داده‌های واکسن شما در سیستم به‌روزرسانی شود. قاب طلایی فقط وضعیت واکسیناسیون کاربر را تأیید می کند، نه وضعیت بهبود COVID-19.

شماره تماس احتراز

اگر با مشکل فنی در اپلیکیشن احتراز مواجه هستید یا در حین اتصال با خطایی مواجه شدید، می توانید با مرکز 7/24 شبانه روزی احتراز (حکومی) که به 9 زبان مختلف موجود است، تماس بگیرید. شماره تماس احتراز برای کسانی که در داخل قطر هستند 109 می باشد. برای سوالات مرتبط با سلامت می توانید با شماره 16000 احتراز تماس بگیرید. همچنین می توانید از خارج از قطر با شماره 974-44069999+ تماس بگیرید.

برای تماس با تیم پشتیبانی از طریق ایمیل، سوالات خود را در [email protected] یا در سرویس چت زنده در https://hukoomi.gov.qa/en/customer-service ارسال کنید.

مجازات دانلود نکردن اپلیکیشن احتراز چیست؟

طبق مصوبه هیأت وزیران در 18 مه 2020، عدم رعایت این تصمیمات،مجازاتهای مقرر در مصوبه (17) مصوب 1990 در مورد پیشگیری از بیماریهای واگیر برای متخلف به حبس از سه سال و جزای نقدی بیش از (200.000) دویست هزار ریال یا یکی از این دو مجازات محکوم می شود.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT