ایجاد یک استراتژی کامل بازاریابی

8 مرحله برای ایجاد یک استراتژی کامل بازاریابی 2023

زمان مطالعه 20 دقیقه

ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای پرورش مؤثر مشتریان ، بهبود خط پایین تجارت و افزایش ROI تلاشهای شما ضروری است. استراتژی کامل بازاریابی را در ادامه بشناسید.

اگر می خواهید از بالاترین روندهای ROI برای سال 2023 استفاده کنید ، یک استراتژی بازاریابی بسیار مهم است: فیلم کوتاه ، بازاریابی تأثیرگذار و رسانه های اجتماعی مارک. برای به دست آوردن نتایج قدرتمند ، باید با دقت هم روند نوظهور و هم استراتژی های اثبات شده را در برنامه خود بافته کنید.

یک استراتژی بازاریابی رویکرد کلی یک شرکت را برای تبلیغ برند خود به مخاطبان هدف پوشش می دهد. این روند شامل تحقیق ، تعیین هدف و موقعیت یابی است.

یک استراتژی بازاریابی تکمیل شده به طور معمول شامل اهداف برند ، شخصیت مخاطبان هدف ، کانال های بازاریابی ، شاخص های کلیدی عملکرد و موارد دیگر است.

یک استراتژی بازاریابی:

تیم خود را با اهداف خاص تراز کنید.

به شما کمک می کند تا تلاش های خود را برای اهداف تجاری گره بزنید.

به شما امکان می دهد آنچه را که با مخاطب هدف خود طنین انداز است ، شناسایی و آزمایش کنید.

شما را قادر می سازد تا از روندهای نوظهور سرمایه گذاری کنید.

آخرین مورد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیگیری از روند بازاریابی برای استراتژی شما مهم است ، اما می تواند یک کار تمام وقت باشد.

چرا؟ از آنجا که تقریبا 80 ٪ از بازاریابان می گویند این صنعت در سه سال گذشته بیشتر از آنچه در پنج دهه گذشته وجود دارد تغییر کرده است. به طور خلاصه ، آنچه در گذشته برای استراتژی بازاریابی شما کار کرده است ممکن است امروز پرواز نکند.

استراتژی بازاریابی در مقابل برنامه بازاریابی

یک استراتژی بازاریابی اهداف بلند مدت و رویکرد کلی را تشریح می کند ، در حالی که یک برنامه بازاریابی اقدامات و تاکتیک های خاصی را برای دستیابی به آن اهداف پوشش می دهد.

استراتژی بازاریابی با روشی دیگر ، تلاش های کلی بازاریابی یک تجارت را راهنمایی می کند. این شامل هدف گذاری هدف ، تحقیقات بازار و رقیب و همچنین پیام رسانی و موقعیت یابی برای یک برند است.

به عنوان مثال ، بگویید که شما در حال ایجاد یک استراتژی بازاریابی برای یک برند جدید مد هستید. استراتژی شما ممکن است متخصصان جوان شهری را هدف قرار دهد و برند را به عنوان مرسوم ، مد روز و مقرون به صرفه قرار دهد.

اما یک برنامه بازاریابی یک نقشه راه تاکتیکی دقیق است. این اقدامات و تاکتیک های خاصی را که باید به اهداف استراتژی بازاریابی برسد ، تشریح می کند.

به عنوان مثال ، برنامه بازاریابی برای مارک مد ذکر شده در بالا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کمپین های هدفمند رسانه های اجتماعی

مشارکتهای تأثیرگذار

جدول زمانی تبلیغات آنلاین

هم یک استراتژی بازاریابی و هم یک برنامه بازاریابی برای موفقیت یک تجارت ضروری است.

برای موفقیت در دنیای بازاریابی سریع-و حفظ حس ارتباط با مخاطبان خود-ماندن از منحنی بسیار مهم است.

برای کمک به سهولت برخی از این عدم اطمینان ، ما به شما نشان می دهیم که چگونه می توانید یک استراتژی جامع بازاریابی ایجاد کنید. اما ابتدا ، بیایید به مؤلفه های فردی که یک استراتژی بازاریابی قوی را تشکیل می دهند ، برویم.

ترکیب بازاریابی (4 ps بازاریابی)

اهداف بازاریابی

بودجه بازاریابی

تحلیل رقابتی

تقسیم ، هدف قرار دادن و موقعیت یابی

ایجاد محتوا (از جمله محتوای روند)

معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد

ترکیب بازاریابی (4 ps بازاریابی)

ترکیب بازاریابی ، که به عنوان 4 PS بازاریابی نیز شناخته می شود ، سند اولیه ای است که شما باید ایجاد کنید تا بفهمید بازاریابی چه چیزی را بازاریابی خواهید کرد ، جایی که آن را بازاریابی خواهید کرد ، و چگونه بازاریابی آن را انجام خواهید داد. موارد زیر این چارچوب را تشکیل می دهند:

محصول: چه چیزی را می فروشید؟

قیمت: قیمت چقدر است؟

مکان: کجا می توانید محصول را بفروشید؟

ارتقاء: از کجا می توانید محصول را تبلیغ کنید؟

سپس می توانید این اطلاعات را در یک برنامه بازاریابی تمام عیار برای هر کانال تبلیغاتی استخراج کنید. مهم است که اطلاعات را در سکته های گسترده بیان کنید تا جهت کلی استراتژی بازاریابی خود را درک کنید.

اهداف بازاریابی

شما می توانید اهداف بازاریابی خود را در رابطه با 4 PS یا درست بعد از آن تنظیم کنید. در هر صورت ، شما باید اهداف بازاریابی خود را قبل از ایجاد استراتژی خود ترسیم کنید. چرا؟ از آنجا که اهداف شما مؤلفه های دیگر این طرح را از جمله بودجه و فرآیند ایجاد محتوا آگاه می کند.

با هر هدف ، باید هدف شما این باشد که تا حد امکان خاص باشید. سعی کنید اهداف بازاریابی هوشمند را تقسیم بر کانال یا تاکتیک تبلیغاتی ایجاد کنید ، و فراموش نکنید که همیشه می توانید با تغییر اولویت های خود به عقب برگردید و اهداف خود را تجدید نظر کنید.

بودجه بازاریابی

بودجه بازاریابی یک عنصر اساسی استراتژی شماست. بدون تخصیص بودجه به استخدام استعداد مناسب ، استفاده از نرم افزار مناسب ، تبلیغات در کانال های مناسب و ایجاد محتوای مناسب ، استراتژی بازاریابی شما تأثیر قدرتمندی نخواهد داشت. برای به دست آوردن بازده بالایی برای سرمایه گذاری ، ابتدا باید سرمایه گذاری کنید.

به یاد داشته باشید که همیشه می توانید کوچک را شروع کنید-بیش از حد تمرکز بودجه خود را با یک یا دو تلاش-و پس از تولید ROI ، بر روی آنها بسازید.

تحلیل رقابتی

دانستن رقابت شما هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی مهم است. در غیر این صورت ، شما بدون هیچ نتیجه ای قابل اندازه گیری ، “فریاد زدن به خلاء” را خطر می کنید. بدتر ، شما نمی دانید که آیا خود را به اندازه کافی از رقابت متمایز می کنید و به طور مؤثر توجه مخاطبان مورد نظر خود را جلب می کنید.

شما ممکن است در حال حاضر ایده ای داشته باشید که رقبای شما چه کسانی هستند ، اما هنوز هم نشستن و یافتن آنها ضروری است. ممکن است شما در نهایت از یک رقیب غافلگیرکننده که برای توجه و تعامل خریدار هدف شما پیروز می شود ، کشف کنید.

تقسیم ، هدف قرار دادن و موقعیت یابی

تقسیم ، هدف قرار دادن و موقعیت یابی (STP) به روند ارائه “پیام های شخصی تر و شخصی تر به مخاطبان هدف” اشاره دارد. به عبارت دیگر ، به جای انتشار پست ها و تبلیغات در مورد هوی و هوس ، شما یک فرآیند روشمند را برای ایجاد محتوا که با خریدار هدف شما طنین انداز است ، طی خواهید کرد.

در طول فرآیند تقسیم ، هدف قرار دادن و موقعیت یابی ، سه مرحله را برداشته اید:

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. این فرایند نه تنها مستلزم مصاحبه با مشتریان فعلی شما بلکه انجام تحقیقات بازار و ایجاد شخصیت های خریدار است.

بخشی از مخاطبان هدف خود را هدف قرار دهید. بهتر است با یک گروه باریک از خریداران بسیار ماهر صحبت کنید تا اینکه پیام خود را برای همه ارسال کنید.

مارک خود را در کنار مارک های دیگر قرار دهید. چه کاری بهتر از رقبای خود انجام می دهید؟ نقشه برداری از این اطلاعات هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی ضروری است.

ایجاد محتوا (از جمله محتوای روند)

پس از داشتن بودجه ، چشم انداز رقابتی و اطلاعات STP ، وقت آن است که محتوای بازاریابی خود را ایجاد کنید. اما استراتژیک بودن ضروری است. برای یک ، شما نمی خواهید محتوای تصادفی را منتشر کنید که برای مشتری حل نمی شود ، و برای دو نفر ، باید هدف خود را برای سرمایه گذاری در روند نوظهور انجام دهید تا مارک شما از دید بالایی در بازار برخوردار باشد.

این رقابت در همه قالب ها شدید است. طبق تحقیقات HubSpot ، “نیمی از بازاریابان از فیلم ها استفاده می کنند ، با 47 ٪ تصاویر اعمال می کنند و به دنبال آن 33 ٪ مقاله های وبلاگ ، اینفوگرافیک (30 ٪) و پادکست ها یا سایر محتوای صوتی (28 ٪) را ارسال می کنند.” از این تعداد ، فیلم بالاترین ROI را دارد.

سرمایه گذاری در روندهایی که ROI بالایی دارند ، مانند فیلم های کوتاه ، بازاریابی تأثیرگذار و DMS رسانه های اجتماعی حتی ضروری تر است.

این بدان معنا نیست که شما نباید در وبلاگ نویسی ، یکی از اثبات شده ترین تکنیک های بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کنید. این مهم است که بدانید بیشترین منابع را در کجا اختصاص می دهید ، به خصوص اگر بودجه محدودی دارید.

معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد

آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت، استراتژی بازاریابی شما باید شامل معیارها و شاخص های کلیدی عملکرد باشد تا درک کنید که استراتژی های شما چقدر خوب کار می کنند. KPI هایی که انتخاب می کنید بسته به نوع کسب و کار شما و کانال های جذب مشتری ترجیحی متفاوت است. نمونه هایی از KPI ها عبارتند از:

هزینه جذب مشتری (CAC)

ترافیک ارگانیک

نرخ تبدیل

سرنخ های واجد شرایط بازاریابی (MQL)

اکنون، بیایید به این بپردازیم که چرا پیروی از مراحل یک استراتژی بازاریابی مهم است.

چرا استراتژی بازاریابی مهم است؟

بدون یک استراتژی تعریف شده، شما اساساً چیزهایی را به سمت دیوار پرتاب خواهید کرد تا ببینید چه چیزی می چسبد. و این فرآیند برای شما هزینه، زمان و منابع خواهد داشت.

اما یک استراتژی بازاریابی قوی به مخاطبان هدف شما خواهد رسید. این قدرت را دارد که افرادی را که هرگز نام برند شما را نشنیده‌اند، به مشتریانی وفادار تبدیل کند.

در اینجا تنها چند مورد از دلایل اصلی ضروری بودن استراتژی بازاریابی آورده شده است:

جهت ارائه می دهد

استراتژی بازاریابی اهداف روشنی را ترسیم می کند و مسیر دستیابی به آنها را مشخص می کند. تمام تلاش های بازاریابی در یک سازمان را برای تأثیرات بهینه جمع می کند.

مخاطب مناسب را هدف قرار می دهد

یک استراتژی بازاریابی به خوبی تعریف شده به شما کمک می کند مخاطب هدف خود را پیدا کرده و درک کنید. این به کسب و کار شما کمک می‌کند تا پیام‌ها و موقعیت‌یابی شما را برای دسترسی به افراد مناسب در زمان مناسب تنظیم کند.

هویت برند را می سازد

یک استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند تا یک هویت برند ثابت و منسجم ایجاد کنید. این باعث می‌شود که همه ابتکارات بازاریابی برای افزایش شناخت و وفاداری برند آسان‌تر شود.

ROI را به حداکثر می رساند

با تجزیه و تحلیل روندهای بازار، رقابت و رفتار مشتری، استراتژی های بازاریابی به کسب و کارها کمک می کند تا موثرترین کانال ها و تاکتیک های بازاریابی را برای سرمایه گذاری پیدا کنند. این به کسب و کارها کمک می کند حداکثر بازده سرمایه را داشته باشند.

عملکرد را ارزیابی می کند

یک استراتژی بازاریابی معیارهای کلیدی و شاخص های عملکرد را تعریف می کند. این کار سنجش و پیگیری موفقیت طرح های بازاریابی را برای کسب و کار شما آسان تر می کند. همچنین آنچه را که برای تصمیم گیری های مبتنی بر داده و بهینه سازی کمپین های آینده برای نتایج بهتر نیاز دارید به شما می دهد.

فرآیند استراتژی بازاریابی

تحقیقات بازار انجام دهید.

اهداف خود را مشخص کنید.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و شخصیت های خریدار را ایجاد کنید.

تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.

پیام های کلیدی را توسعه دهید.

کانال های بازاریابی خود را انتخاب کنید.

KPI ها را ایجاد، پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید.

استراتژی بازاریابی خود را ارائه دهید.

1. تحقیقات بازار انجام دهید.

قبل از اینکه بتوانید استراتژی بازاریابی خود را ایجاد کنید، باید داده های مفیدی را برای تصمیم گیری آگاهانه جمع آوری کنید. تحقیقات بازار مانند کارآگاه بازی کردن است، اما به جای حل جرایم، جزئیات آبدار در مورد مشتریان خود را کشف می کنید.

تحقیقات بازار به کسب و کار شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده را برای استراتژی بازاریابی شما اتخاذ کنند. همچنین درک بازار هدف، یافتن شکاف ها و استفاده حداکثری از منابع را آسان تر می کند.

این فرآیند برای درک مشتریان شما و انطباق با روندهای در حال تغییر ضروری است. اگر در این فرآیند تازه کار هستید، این راهنمای کامل و الگوی تحقیقات بازار می تواند به شما کمک کند.

هنگامی که داده های مورد نیاز خود را در اختیار دارید، آماده خواهید بود تا برخی از اهداف بازاریابی را تعیین کنید.

2. اهداف خود را مشخص کنید.

از طریق تلاش های بازاریابی خود می خواهید به چه چیزی برسید؟

خواه افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش و یا تنوع بخشیدن به پایگاه مشتری شما باشد، اهداف به خوبی تعریف شده استراتژی بازاریابی شما را راهنمایی می کند.

اهداف استراتژی بازاریابی شما باید منعکس کننده اهداف تجاری شما باشد. آنها همچنین باید جهت روشنی برای تلاش های بازاریابی ارائه دهند.

به عنوان مثال، یکی از اهداف کسب و کار شما افزایش 20 درصدی سهم بازار در یک سال است. هدف شما به‌عنوان یک بازاریاب می‌تواند شامل گسترش به بازارهای هدف جدید، به‌روزرسانی برندتان یا جذب مشتری باشد.

سایر اهداف بازاریابی ممکن است افزایش آگاهی از برند یا تولید سرنخ های با کیفیت بالا باشد. همچنین ممکن است بخواهید رهبری فکری را در صنعت خود رشد دهید یا حفظ کنید یا ارزش مشتری را افزایش دهید.

تعیین اهداف روشن جهت و وضوح را فراهم می کند و تلاش های بازاریابی را به سمت نتایج مطلوب هدایت می کند. به تخصیص منابع، تصمیم گیری و سنجش موفقیت طرح های بازاریابی کمک می کند.

این راهنمای هدف SMART می تواند به شما در تعیین هدف موثرتر کمک کند.

3. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و پرسونای خریدار ایجاد کنید.

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر، باید بدانید که مشتریان ایده آل شما چه کسانی هستند. برای درک مخاطبان هدف و چشم انداز بازار، به تحقیقات بازار خود نگاهی بیندازید. داده های دقیق مشتری به ویژه برای این مرحله مهم است.

اما این کافی نیست که بدانید مخاطب شما چه کسی است. هنگامی که متوجه شدید آنها چه کسانی هستند، باید بفهمید که آنها چه می خواهند. این فقط نیازها و نکات دردناک آنها نیست، بلکه این است که چگونه محصول یا خدمات شما می تواند مشکلات آنها را حل کند.

بنابراین، اگر نمی توانید در یک جمله تعریف کنید که مخاطب شما چه کسی است، اکنون فرصت دارید که این کار را انجام دهید. یک شخصیت خریدار ایجاد کنید که تصویری از مشتری ایده آل شما باشد.

به عنوان مثال، فروشگاهی مانند میسی می‌تواند شخصیت خریدار را به‌عنوان Budgeting Belinda تعریف کند، یک زن شیک طبقه کارگر در 30 سالگی که در حومه شهر زندگی می‌کند و به دنبال پر کردن کمد خود با معاملات طراحان با قیمت‌های پایین است.

با این توصیف، بخش بازاریابی میسی می‌تواند بودجه بلیندا را به تصویر بکشد و با تعریف روشنی در ذهن کار کند.

شخصیت های خریدار دارای اطلاعات جمعیت شناختی و روانشناختی مهمی هستند، از جمله سن، عنوان شغل، درآمد، مکان، علایق و چالش ها. توجه کنید که چگونه بلیندا تمام آن ویژگی ها را در توصیف خود دارد.

شما مجبور نیستید شخصیت خریدار خود را با قلم و کاغذ بسازید. در واقع، HubSpot یک قالب رایگان ارائه می دهد که می توانید از آن برای ساختن خود استفاده کنید (و واقعاً سرگرم کننده است)

همچنین می‌توانید از پلتفرمی مانند Versium استفاده کنید که به شما کمک می‌کند تا از طریق داده‌ها و هوش مصنوعی مخاطبان هدف خود را شناسایی، درک کرده و به آنها دسترسی پیدا کنید.

شخصیت های خریدار باید در هسته استراتژی شما باشند.

4. تجزیه و تحلیل رقابتی انجام دهید.

اکنون که درک درستی از مشتریان خود دارید، وقت آن است که ببینید با چه کسانی رقابت می کنید تا توجه آنها را جلب کنید.

برای شروع تحلیل رقابتی خود، از رقبای برتر خود شروع کنید. بررسی وب‌سایت‌ها، محتوا، تبلیغات و قیمت‌گذاری آنها می‌تواند به شما در درک نحوه متمایز کردن برندتان کمک کند. این همچنین یک راه مفید برای یافتن فرصت هایی برای رشد است.

اما چگونه می توان فهمید که کدام رقبا از همه مهمتر هستند؟ این کیت تجزیه و تحلیل رقابتی با الگوها شما را در این فرآیند راهنمایی می کند. این به شما کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف و استراتژی های رقبای خود را انتخاب و ارزیابی کنید.

این فرآیند به شما کمک می کند شکاف های بازار را پیدا کنید، روندها را مشخص کنید و بفهمید کدام تاکتیک های بازاریابی موثرتر هستند. تجزیه و تحلیل رقابتی همچنین می تواند بینش های ارزشمندی در مورد قیمت گذاری، موقعیت یابی و کانال های بازاریابی ارائه دهد.

5. پیام های کلیدی را توسعه دهید.

شما متوجه شده اید که با چه کسی صحبت می کنید، آنها قبلاً چه چیزی شنیده اند و چه چیزی می خواهند بشنوند. اکنون زمان آن رسیده است که ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برند خود را به اشتراک بگذارید.

در این مرحله، پیام‌های کلیدی ایجاد می‌کنید که مزایای محصول یا خدمات شما را نشان می‌دهد و با مخاطبان هدف شما طنین‌انداز می‌کند. این فرآیند باید تحقیقات و کارهایی را که تا این لحظه انجام داده اید نشان دهد. همچنین باید خلاقیت، ابداع و تمایل شما به آزمایش را در خود جای دهد.

پیام های کلیدی خوش ساخت:

کسب و کارها را از رقبا متمایز می کند

با مخاطب هدف طنین انداز می شود

به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا در تمام کانال های بازاریابی ثابت باشد

اعتبار برند را ایجاد می کند

ارتباط عاطفی با مشتریان ایجاد می کند

بر تصمیمات خرید تأثیر می گذارد

پیام های کلیدی در استراتژی بازاریابی شما برای ایجاد تعامل، وفاداری و رشد کسب و کار بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که چگونه این پیام مهم را پیش‌نویس کنید، این الگوهای پیشنهاد ارزش می‌توانند به شما کمک کنند.

6. کانال های بازاریابی خود را انتخاب کنید.

می دانید چه باید بگویید، اکنون بهترین کانال های بازاریابی پیام خود را انتخاب کنید. هدف اصلی شما برای این مرحله از استراتژی شما این است که انتخاب های کانال خود را با عادات مصرف رسانه پرسونای مورد نظر خود هماهنگ کنید.

با کانال های رسانه ای که در حال حاضر استفاده می کنید شروع کنید. سپس، ترکیبی از کانال‌های سنتی و دیجیتالی مانند رسانه‌های اجتماعی، تلویزیون، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات پادکست، سئو، بازاریابی محتوا و مشارکت‌های تأثیرگذار را در نظر بگیرید.

برای ساده‌سازی این فرآیند، به دارایی‌های خود در سه دسته فکر کنید – رسانه‌های پولی، مالکیتی و درآمدی.

Paid media

رسانه پولی به هر کانالی گفته می شود که برای جذب مخاطبان هدف خود پول خرج می کنید. بیشتر این هزینه ها تبلیغات است. این شامل کانال های آنلاین و آفلاین مانند:

تلویزیون

ایمیل مستقیم

تابلوهای تبلیغاتی

تبلیغات رسانه های اجتماعی

SEM (بازاریابی موتورهای جستجو)

تبلیغات پادکست

Owned Media

رسانه‌های متعلق به (عمدتا) کانال‌های آنلاینی است که برند شما مالک آن است، از جمله:

وبلاگ ها

وب سایت ها

رسانه های اجتماعی ارگانیک

همچنین به رسانه هایی که تیم بازاریابی شما ایجاد می کند، اشاره دارد

فیلم های

پادکست ها

کتابهای الکترونیکی

اینفوگرافیک

Earned media

راه دیگر برای گفتن رسانه کسب شده، محتوای تولید شده توسط کاربر است. رسانه های کسب شده شامل:

در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد

پست های مربوط به کسب و کار شما در X یا Threads

قرقره هایی در اینستاگرام پست شده و نام تجاری شما را ذکر می کنند

برای اینکه تصمیم بگیرید کدام کانال های بازاریابی برای استراتژی بازاریابی شما بهترین هستند، به هر کانال با دقت نگاه کنید. به این فکر کنید که کدام کانال برای دستیابی به مخاطبان شما، ماندن در بودجه و رسیدن به اهداف شما بهترین است.

برای مثال، کسب‌وکاری که جمعیتی جوان‌تر را هدف قرار می‌دهد، ممکن است از TikTok یا Reddit برای دستیابی به مخاطبان خود استفاده کند.

فراموش نکنید که در حین تکمیل این بررسی، نگاهی به پلتفرم ها و روندهای در حال ظهور بیندازید. همچنین ممکن است بخواهید به محتوایی که قبلاً ایجاد کرده اید نگاه کنید. مطالب خود را در هر نوع رسانه در یک مکان جمع آوری کنید. سپس، به محتوای خود به عنوان یک کل نگاه کنید تا دید واضحی از نحوه ادغام آنها در استراتژی خود داشته باشید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال حاضر وبلاگی دارید که محتوای هفتگی را در جایگاه شما (رسانه های متعلق به شما) منتشر می کند. ممکن است در نظر داشته باشید که پست‌های وبلاگ خود را در Threads (رسانه‌های متعلق به) تبلیغ کنید، که مشتریان ممکن است آن‌ها را مجدداً ارسال کنند (رسانه‌های کسب‌شده). در نهایت، این به شما کمک می کند تا یک استراتژی بازاریابی بهتر و جامع تر ایجاد کنید.

اگر منابعی دارید که با اهداف شما مطابقت ندارد، آنها را حذف کنید. همچنین این زمان عالی برای تمیز کردن خانه و یافتن شکاف در مواد شماست.

7. KPI ها را ایجاد، پیگیری و تجزیه و تحلیل کنید.

هنگامی که طرح کلی استراتژی بازاریابی خود را مشخص کردید، باید به این فکر کنید که چگونه می توانید عملکرد آن را اندازه گیری کنید.

در این مرحله، شما از کارآگاه بازاریابی به نرد اعداد تغییر خواهید کرد. با کمی برنامه ریزی و آمادگی، تجزیه و تحلیل شما می تواند اسرار عملکرد بازاریابی را آشکار کند و بینش های فوق العاده را باز کند.

استراتژی خود را مرور کنید و KPIهای قابل اندازه گیری را برای ردیابی اثربخشی استراتژی خود انتخاب کنید. سیستمی ایجاد کنید که برای تیم شما کار کند تا داده های شما را جمع آوری و اندازه گیری کند.

سپس، برای بررسی و تحلیل عملکرد استراتژی خود در طول زمان برنامه ریزی کنید. این می تواند به شما کمک کند رویکرد خود را بر اساس نتایج و بازخورد اصلاح کنید.

تجزیه و تحلیل شاخص های کلیدی عملکرد به کسب و کارها کمک می کند تا چابک بمانند، استراتژی های خود را اصلاح کنند و با نیازهای در حال تحول مشتری سازگار شوند.

8. استراتژی بازاریابی خود را ارائه دهید.

یک استراتژی بازاریابی تمام شده، بخش ها و اجزای بالا را گرد هم می آورد. همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خلاصه اجرایی

مروری مختصر که اهداف بازاریابی، مخاطبان هدف و تاکتیک های کلیدی بازاریابی را مشخص می کند.

هویت نام تجاری

ممکن است بخواهید هویت برند را به عنوان بخشی از استراتژی خود ایجاد کنید. موقعیت برند، صدا و هویت بصری نیز ممکن است به استراتژی بازاریابی شما کمک کند.

طرح و تاکتیک های بازاریابی

برنامه بازاریابی شما اقدامات خاصی است که برای دستیابی به اهداف استراتژی بازاریابی خود انجام خواهید داد. طرح شما ممکن است کمپین ها، تاکتیک های خاص کانال و موارد دیگر را پوشش دهد.

مطمئن نیستم از کجا شروع کنم؟ این الگوی طرح بازاریابی رایگان می تواند کمک کند.

تخصیص بودجه

تعیین بودجه برای استراتژی بازاریابی به شما کمک می کند نشان دهید که تخصیص منابع برنامه ریزی شده شما با اهداف تجاری همسو است.

جدول زمانی و نقاط عطف

استراتژی های بازاریابی می تواند برای ذینفعان پیچیده و دشوار باشد. ایجاد یک جدول زمانی که تاکتیک ها، نقاط عطف و ضرب الاجل های مختلف را مشخص می کند می تواند کمک کند.

استراتژی بازاریابی شما یک سند زنده است. برای دستیابی به اهداف بلندمدت شما نیاز به بررسی، بازنگری و بهینه سازی دائمی دارد. حداقل یک بار در سال برای بررسی روندهای بازار، بازخورد مشتریان و تغییر اهداف کسب و کار، استراتژی بازاریابی خود را اصلاح کنید.

منابع پیشنهادی

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می تواند به شما در پیگیری و اندازه گیری موفقیت اهداف بازاریابی خود کمک کند:

HubSpot Marketing Hub

مرکز بازاریابی به شما امکان می دهد تمام ابزارهای بازاریابی خود را به یک پلت فرم متمرکز متصل کنید.

اغلب اوقات، ابزاری را خواهید یافت که قدرتمند است اما استفاده از آن آسان نیست. با این ابزار می توانید با وبلاگ، سئو و ابزارهای چت زنده کاربران را جذب کنید. سپس می‌توانید آن سرنخ‌ها را از طریق اتوماسیون بازاریابی، وب‌سایت و سازنده صفحه فرود، و ویژگی‌های ردیابی سرنخ، تبدیل و پرورش دهید.

با گزارش گیری سفارشی و تجزیه و تحلیل داخلی، می توانید داده های خود را تجزیه و تحلیل کنید و حرکت بعدی خود را برنامه ریزی کنید. به علاوه، HubSpot Marketing Hub با بیش از 700 ابزار ادغام می شود.

قیمت: رایگان؛ شروع، 20 دلار در ماه؛ حرفه ای، 890 دلار در ماه؛ سازمانی، 3600 دلار در ماه.

Trello

Trello تیم بازاریابی شما را در مسیر خود نگه می دارد و آشکارا در مورد پروژه هایی که روی آنها کار می کنند ارتباط برقرار می کند. تابلوهایی را برای کمپین های فردی، تقویم های سرمقاله یا اهداف فصلی ایجاد کنید.

گردش‌های کاری داخلی و قابلیت‌های اتوماسیون ارتباطات را ساده نگه می‌دارد و سادگی تیم بازاریابی شما را بر روی کاری که مهم است متمرکز می‌کند.

قیمت: رایگان؛ کلاس استاندارد، 5 دلار در ماه؛ کلاس پرمیوم، 10 دلار در ماه برای 100 کاربر؛ Enterprise، 17.50 دلار در ماه برای 250 کاربر.

TrueNorth

TrueNorth یک پلت فرم مدیریت بازاریابی است که برای کمک به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی خود ساخته شده است. TrueNorth که به طور خاص برای تیم های بازاریابی ساخته شده است، استراتژی بازاریابی شما را به پیش بینی بصری رشد شما تبدیل می کند، که برای ایجاد نقاط عطف ماهانه استفاده می شود که به شما کمک می کند در مسیر خود بمانید.

یکی از مزایای کلیدی TrueNorth این است که تمام ایده ها، کمپین ها و نتایج شما را در یک مکان متمرکز می کند و همه چیز را به هدف شما گره می زند.

قیمت: 99 دلار در ماه (رایگان برای 14 روز).

Monday.com

همه چیز در Monday.com با یک تابلو یا میز بصری شروع می شود. گردش کار را برای تیم خود ایجاد و سفارشی کنید و گروه ها، موارد، موارد فرعی و به روز رسانی ها را در زمان واقعی همگام سازی کنید.

همچنین می‌توانید داده‌های استخراج‌شده از جدول زمانی و نماهای گانت را برای ردیابی پروژه‌های خود در Monday.com تغییر دهید تا مطمئن شوید که ضرب‌الاجل‌های خود را رعایت کرده‌اید. به علاوه، با بیش از 40 ادغام – از SurveyMonkey گرفته تا Mailchimp و البته HubSpot – می توانید داده های خود را تجسم کنید و مطمئن شوید که کل شرکت شما با هم همکاری می کند.

قیمت: پایه، 8 دلار در ماه / صندلی. استاندارد، 10 دلار در ماه / صندلی. حرفه ای، 16 دلار در ماه / صندلی. شرکت برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید

SEMrush

سئو همچنان عامل مهمی در رتبه بندی موفق وب سایت شما است.

SEMrush به شما این امکان را می دهد که یک ممیزی فنی سئو، ردیابی رتبه بندی روزانه، تجزیه و تحلیل استراتژی سئوی رقیب خود، تحقیق در مورد میلیون ها کلمه کلیدی و حتی ایده های منبع برای کسب ترافیک ارگانیک بیشتر انجام دهید.

اما مزایا به سئو محدود نمی شود. از SEMRush برای PPC، ساخت و اندازه گیری استراتژی موثر رسانه های اجتماعی، برنامه ریزی محتوا و حتی تحقیقات بازار استفاده کنید.

قیمت: حرفه ای، 129 دلار در ماه. گورو، 249 دلار در ماه؛ تجارت، 499 دلار در ماه.

Buzzsumo

BuzzSumo به شما این امکان را می دهد که داده ها را برای تقویت و رهبری استراتژی بازاریابی خود تجزیه و تحلیل کنید، همه اینها در حالی که محتوای با عملکرد بالا در صنعت خود را بررسی می کنید.

از این پلتفرم برای یافتن اینفلوئنسرهایی که ممکن است به برند شما کمک کنند، نظرات را دنبال کنید و روندها را پیدا کنید تا از هر نوبت به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، استفاده کنید.

همانطور که نیازهای شما تکامل می یابد، می توانید از ابزارهای مدیریت بحران و بازاریابی ویدئویی آنها نیز استفاده کنید.

قیمت: ایجاد محتوا، 199 دلار در ماه. روابط عمومی، 299 دلار در ماه. سوئیت، 499 دلار در ماه؛ سازمانی، 999 دلار در ماه.

Crazy Egg

آیا نیاز به بهینه سازی وب سایت خود در سال جاری دارید؟ شروع با Crazy Egg را در نظر بگیرید. شما می توانید “نقاط توجه” را در صفحات محصول خود شناسایی کنید، ترافیک کمپین تبلیغاتی را در سایت خود ردیابی کنید، و متوجه شوید که آیا خریداران روی جایی که شما می خواهید کلیک می کنند یا خیر.

حتی می‌توانید مطمئن شوید که دکمه‌های «اکنون خرید» شما در بهترین مکان هستند.

Crazy Egg همچنین ضبط، تست A/B و موارد دیگر را ارائه می دهد تا مطمئن شوید که وب سایت شما بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهد.

قیمت: پایه، 29 دلار در ماه. استاندارد، 49 دلار در ماه؛ به علاوه، 99 دلار در ماه؛ حرفه ای، 249 دلار در ماه؛ شرکت برای اطلاع از قیمت تماس بگیرید

نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی موفق

Regal Movies

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به

این سؤال «فیلم دوشنبه را حدس بزنید» یک راه سرگرم‌کننده و تعاملی برای سرمایه‌گذاری فالوورها در محتوای Regal است:

پست اینستاگرام ریگال نمونه‌ای از رسانه‌های تحت مالکیت است زیرا این شرکت کنترل کامل پاسخ‌هایی را که دنبال‌کنندگان می‌دادند در اختیار داشت (و ظاهراً آنها امیدوارند فیلم‌های ترسناک کمتری تولید کنند)

رگال با درخواست از تماشاگران برای حدس زدن فیلم مخفی به برند خود وفادار ماند. و این یک نوع پست محبوب برای این برند است. تنها در دو ساعت، بیش از 800 لایک و 64 نظر دارد.

La Croix

استراتژی دیجیتال: محتوای تولید شده توسط کاربر، رسانه های به دست آمده

محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین راه ها برای جلب توجه در استراتژی شماست.

این قدردانی شما را از مشتریان وفادار نشان می دهد، جامعه ایجاد می کند و سایر کاربران را تشویق می کند تا محصولات شما را برای شانس یک فریاد مشابه تبلیغ کنند.

به علاوه، گاهی اوقات محتوایی که وفاداران به برند شما ایجاد می کنند، واقعاً خوب است.

در این مورد، مصرف کننده در حال ایجاد یک سوزن دست ساز است که محصول برند را نشان می دهد.

Small Girls PR

استراتژی دیجیتال: رسانه های متعلق به

Small Girls PR یک شرکت روابط عمومی بوتیک است که در نیویورک مستقر است و یکی از استعدادهای این شرکت برقراری ارتباط با مشتریان شگفت انگیز است. این پست در اینستاگرام یک نمونه بازاریابی موثر است، زیرا آگاهی از برند شما را افزایش می دهد و با ارائه مشتریان با مشخصات بالا، اثبات اجتماعی را ارائه می دهد.

Superside

استراتژی دیجیتال: رسانه پولی

آژانس طراحی Superside یک تبلیغ اینستاگرامی برای تبلیغ آهنربای سرب راه اندازی کرد: راهنمای طراحی تبلیغات دیجیتال آنها. در حالی که این برند ممکن است این راهنمای را به طور خاص برای تبلیغات پولی ایجاد کرده باشد، این امکان نیز وجود دارد که آنها یک پست وبلاگ با عملکرد بالا را به یک کتاب الکترونیکی قابل دانلود تغییر دهند.

در این مورد، تنها کاری که آنها باید انجام می‌دادند این بود که محتوای فعلی‌شان را دوباره بسته‌بندی می‌کردند، یک تبلیغ با دارایی‌های خلاقانه روی آن ایجاد می‌کردند و آن را اجرا می‌کردند.

در بخش‌های قبلی، در مورد قدرت استفاده از اشکال مختلف رسانه در استراتژی بازاریابی شما بحث کردیم. این یک نمونه عالی از آن است.

Target

استراتژی دیجیتال: رسانه های مالکیت، مشارکت اینفلوئنسر

اگر برای مشارکت اینفلوئنسرها وقت دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید.

اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی است که با اینفلوئنسرها شریک می شوید تا محتوای خود را در سایت آنها تبلیغ کنید. با انجام این کار، محتوای شما به مخاطبان جدیدی می رسد که ممکن است نتوانید به صورت ارگانیک به آنها دسترسی پیدا کنید:

این پست از Target پوشاک جدید یک شریک قابل اعتماد را برجسته می کند. کانال‌های اجتماعی بیشتر راه‌هایی را برای خریداران برای خرید درون‌برنامه‌ای یا نزدیک به آن ارائه می‌کنند، که فروش را افزایش می‌دهد و برندها را در معرض دید قرار می‌دهد.

پس از دنبال کردن مراحل فرآیند بازاریابی خود چه انتظاری دارید؟

در نهایت، ایجاد یک استراتژی بازاریابی کامل چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. تأیید اینکه به مخاطب ایده‌آل خود دست پیدا می‌کنید، در هر زمان و هر کجا که می‌خواهند به آنها دسترسی پیدا کنید، به زمان، کار سخت و فداکاری نیاز دارد.

به آن پایبند باشید (و از برخی از منابعی که در این پست قرار داده ایم استفاده کنید)، و به مرور زمان، تحقیقات و بازخورد مشتریان به شما کمک می کند استراتژی خود را اصلاح کنید تا مطمئن شوید که بیشتر وقت خود را در کانال های بازاریابی مخاطبان خود صرف می کنید. بیشتر به آن اهمیت می دهد

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2019 منتشر شد. برای تازگی و دقت به روز شده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT