اوربیت نتورک (Orbit Network)

بررسی شرکت اوربیت نتورک (Orbit Network) | مراقب باشید !

زمان مطالعه 5 دقیقه

شرکت اوربیت نتورک (Orbit Network) از جمله شرکت هایی است که با شگرد طرح های پانزی قصد جذب سرمایه از اشخاص پیگیر در سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را دارد. مقاله ارز دیجیتال حاضر به بررسی در مورد این شرکت می پردازد که چند وقتی است فعالیت خود را در ایران شروع کرده و مورد سوال بسیاری از کاربران در رابطه با اعتبار آن گردیده است. شرکت Orbit Network در آدرس وب سایت Orbit Network.net در حال ارائه مشخصات و دعوت از سرمایه گذاران است.

شرکت اوربیت نتورک (Orbit Network)

شرکت اوربیت در سال ۱۹۹۶ در کالیفرنیا بنیانگذاری شد و هدف خود را گسترش فناوری های متنوع در زمینه سرمایه گذاری دیجیتالی اعلام نمود. پس از آن در سال ۲۰۰۶ مجموعه خود را به اروپا منتقل کرده و در آنجا به فعالیت خود تداوم بخشید. این شرکت در نوامبر ۲۰۱۹ عهده دار برگزاری ورک شاپ بسیار مهمی در استامبول ترکیه شد. در همان سال این شرکت اعلام کرد که فعالیت خود در سنگاپور و کره را آغاز کرده است و سپس با اولین صرافی آنلاین کریپتو در کره جنوبی همکاری خود را شروع نمود. شرکت اوربیت در سال ۲۰۲۰ در سمینار بلاک چین که در پاریس برگزار شد تحت عنوان توسعه ارز دیجیتال RKN حضور یافت.

اوربیت نتورک (Orbit Network)

اوربیت نتورک (Orbit Network)

این شرکت اعلام کرده که مجموعه فعالیت های خود را در زمینه بلاک چین و انتشار ارزهای دیجیتال، متمرکز کرده است. شرکت اوربیت عملیات خود جهت تولید ارزهای رمزنگاری و گسترش بازار خود را به صورت Network یا شبکه ای ادامه می دهد. در وب سایت اربیت نتورک آمده است که سود دریافتی از پروژه های شرکت که مبتنی بر بلاک چین می باشد، را با اعضای خود تقسیم می کند.

اهداف شرکت اوربیت کدامند؟

شرکت Orbit Network مدعی شده که در زمینه بلاک چین و ابداع و انتشار ارزهای دیجیتال کار می کند و جهت فراهم کردن سرمایه نیاز به همکاری سرمایه گذاران با خرید ارزهای رمزنگاری دارد. ادعاهای این شرکت را در موارد زیر می توان تشریح کرد:

  • سایت اربیت نتورک در معرفی اهداف خود اعلام کرده است که وظیفه انتشار سه ارز دیجیتال اربیت نتورک مخصوص به خود را دارد.
  • این شرکت برای جلب سرمایه گذاران وعده داده که سود حاصل از پروژه های بلاک چین را با اعضا اصلی به اشتراک می گذارد.
  • در وب سایت شرکت اعلام شده که با کیف پول های کریپتو مانند Trustwallet که از کیف پول های قابل اعتماد است همکاری دارد و سرویس های خود را بر روی آن عرضه می کند.
  • شرکت مدعی شده که صاحب دو پلتفرم مهم با اسامی orbitex و ioexchange می باشد.
  • این شرکت لیست کردن ارزهای رمزنگاری snl، Nye coin و Rkn در فهرست ارزهای دیجیتال وب سایت خود را مدرکی برای اعتبار بخشی به فعالیت های خود عنوان کرده است.
  • اوربیت اعلام کرده که از فناوری Security Token Offering با علامت اختصاری STO پشتیبانی می کند. تکنولوژی STO در حکم واکنشی به عدم نظارت در مورد ICOها به وجود آمدند تا قوانینی را برای تامین مالی جمعی بر پایه بلاک چین بنا کنند. آنها ضمانت های بیشتری را در حوزه جمع آوری سرمایه با استفاده از توکن های انتشار یافته در بلاک چین متعهد می شوند.

دلایل رد ادعاهای شرکت اوربیت کدامند؟

اوربیت نتورک (Orbit Network)

اوربیت نتورک (Orbit Network)

در یک بررسی جامع در مورد این شرکت و سه ارزی که ادعای مالکیت آن را دارد، اشکالات اساسی مشهود است. این بررسی ها نشان می دهد ساختار شرکت اوربیت یک ساختار هرمی است که سعی در جذب سرمایه برای انتشار ارزهای خود دارد. دلایل عدم اعتماد به این شرکت را می توان در موارد زیر مشاهده نمود:

    • شرکت کلاهبرداری اربیت اعلام کرده که افرادی که در ساختار اعلام شده شرکت عضویت داشته باشند از سود سرمایه گذاری بهره مند خواهند شد. شرکت های قانونمند ارائه کننده ارزهای دیجیتال، از این روش جهت جذب سرمایه گذار استفاده نمی کنند. روش آنها برگزاری مراسم عرضه اولیه کوین ICO و یا ارائه ارز از طرف صرافی ها می باشد.
    • داشتن نقشه راه به همراه جزئیات کامل، دارا بودن تیم قوی و باتجربه به عنوان سازندگان ارز، حمایت افراد و شرکت های معتبر در زمینه ارزهای دیجیتال از پارامترهایی است که جهت معتبر دانستن ارزها به کار می رود ولی این پارامترها در مورد ارزهای ارائه شده اوربیت وجود ندارد.
    • در مورد عملکرد کلی شرکت توضیحات کامل و مورد اعتماد وجود ندارد و مطالب مبهمی در وب سایت آورده شده است.
    • لیست کردن ارزهای دیجیتال در وب سایت اوربیت نتورک دلیل بر قابل اعتماد بودن آن نیست زیرا در گذشته شرکت های کلاهبرداری زیادی بوده اند که ارزهای دیجیتال مختلفی را در فهرست ارزهای خود وارد کرده بودند.
    • در مورد ارز راکون چهار شخص به عنوان تیم پروژه و سازندگان این ارز معرفی شده اند. ولی در پاسخ به سوال بسیاری از کاربران در مورد هویت آنها گفته اند که هویت سازندگان بیت کوین هم مشخص نمی باشد. البته شرکت اوربیت و ارزهای آن با بیت کوین قابل مقایسه نیست. گذشته از آن بیت کوین هیچگاه برای دریافت سرمایه از روش بازاریابی شبکه ای استفاده نکرده است.
    • افراد موثر در توسعه بقیه ارزهای دیجیتال، کاملا مشخص هستند و شرکت اوربیت دلیلی برای آنکه هویت اعضا خود را مخفی کند، ندارد.
    • با بررسی شبکه لینکدین تیم 4 نفری که به عنوان سازندگان ارز راکون معرفی شده اند، مشاهده می شود که هیچ اشاره ای به فعالیت خود در این پروژه نکرده اند.
    • ارزهای RKN و NYE در کوین مارکت کپ با 8000 ارز دیجیتال دیگر لیست شده اند، لیست شدن در این سایت به ارزها اعتبار می دهد ولی این تنها دلیل برای معتبر بودن ارزها نیست. زیرا با آنکه گرفتن تایید از این سایت نکته مثبتی برای این دو ارز می باشد ولی در طول زمان ارزهای دیجیتالی زیادی بوده اند که به کلاهبرداری ختم شدند. حتی آنها توانسته بودند در بعضی صرافی ها، خرید و فروش غیر واقعی راه بیندازند تا از آنها تایید بگیرند.
    • اشکال دیگر این شرکت مشخص نبودن هویت مسئولین شرکت و عدم اعلام اسامی سازندگان ارز NYE می باشد.
    • درباره ارز snl هم به جز سایت اصلی شرکت، در جستجوها اطلاعات دیگری پیدا نشد.
    • در وب سایت ارز NYE هیچ اشاره ای به شرکت اوربیت نتورک نشده است جهت ارتباط با وب سایت و اطلاع گرفتن از وضعیت حتی ایمیل و راه های ارتباطی با شرکت غیر فعال هستند.
      • نکته دیگر تعداد افراد ورودی به وب سایت NYE می باشد که درصد بالایی از آنها از ایران هستند و احتمال هدف قرار دادن کاربران ایرانی برای کلاهبرداری را بیشتر می کند. با بررسی زیاد روی این وب سایت و ارزهای آن اشکالات زیادی پیدا شده است.
      • جهت اعتبارسنجی هیچ ثبت سندی در رابطه با هویت تیم توسعه و مکان دفتر مرکزی ارائه نشده است.
      • محتوای وب سایت شرکت حاوی متون علمی و مفهومی نمی باشد.
      • این شرکت در نظر دارد با معرفی چند ارز و مطالبی در مورد آن، شرکت خود را معتبر قلمداد کند ولی با یک طرح هرمی به دنبال آن است که با جذب سرمایه های افراد جدید به اهداف خود برسد.
      • در مورد پروژه های اسکم و کلاهبرداری یک مورد مشترک قابل تشخیص است و آن اینکه یکی از ترفند های پروژه های کلاهبرداری دادن وعده سود های ثابت و با درصدی بیشتر از سود عرف بازار می باشد.

نتیجه گیری

با توجه به موضوعات ارائه شده در این مقاله احتمال ارتکاب کلاهبرداری توسط شرکت زیاد است. از افرادی که به دنبال مشارکت در شرکت های سرمایه گذاری هستند، توصیه می شود در مورد هویت و اعتبار شرکت تحقیقات کافی انجام دهند. کاربران لازم است به منظور جلوگیری از به دام افتادن در ترفندهای کلاهبرداری از سرمایه گذاری در شرکت اوربیت نتورک بپرهیزند و سرمایه خود که حاصل تلاش شان می باشد در معرض خطر قرار ندهند.
به احتمال زیاد آینده روشنی برای این پروژه وجود ندارد، ولی این نکته را همیشه در ذهن خود داشته باشید که افراد یا شرکت هایی که وعده دادن سود زیاد و قطعی در بازار ارزهای رمزنگاری را می دهند، تنها برای ترغیب کاربران برای سرمایه گذاری است و امکان غیر واقعی بودن آن وجود دارد.

omidfadavi

امتیاز 3.7/5 - از 14 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

4 دیدگاه

  1. Saeed گفت:

    شما دیگه کل دنیا رو کلاهبرداری میدنی فکر کنم شما فقط بانک های ایران رو کلاهبرداری نمیدونی کاملا مشخه با چه هدفی داری فعالیت میکنید.

    1. نیما نوبخت گفت:

      بادرود
      دوست عزیز بهتر است در این زمینه نسبت به بررسی مالباختگان اقدام کنید.
      هر چند دیدگاه شما برای ما ارزشمند است.

  2. بهروز گفت:

    مالباختگانی وجود ندارد ، هیچ وقت تا دفتر کاری کسی رو چک نکردین و میزان درآمد و اصل سرمایه ی یکی رو چک نکردین اسم مالباخته رو روش نگذارید لطفا ، فقط حق شهروندی(سود افراد ) به دلیل قانون گذاری های سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا دچار تاخیر در برداشت شده . برای یکی قابل درک و برای یکی غیر قابل درک هست و با کلاهبرداری اشتباه میگیره ، چون درکی از این بازار مالی و مشکلات به وجود آمده ش نداره

    1. سهیل دهقانی گفت:

      امیدواریم تاخیر در برداشت کفاف عمر سرمایه گذاران اصلی را بدهد

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT