سرویس های ابری برای استریم بازی

معرفی 7 مورد از بهترین سرویس های ابری برای استریم بازی

زمان مطالعه 7 دقیقه

در این مقاله، ما فهرستی از بهترین سرویس ‌های بازی ابری را گرد آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید، در صورت تمایل، در کدام یک می ‌خواهید مشترک شوید و فعالیت کنید. برای آشنایی با بهترین سرویس های ابری برای استریم بازی با ما همراه باشید.

خرید با پی پال

سرویس های ابری برای استریم بازی

آینده بازی ها تقریباً و مطمئناً در فضای ابری است. PlayStation Now، Microsoft’s Project xCloud، GeForce Now و Google Stadia همگی از خدمات برجسته بازی ابری هستند. آنها با پرداخت هزینه، بدون کنسول بازی یا رایانه بازی، بازی ها را روی تلویزیون شما پخش می کنند.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت 

اما کدام یک بهترین است؟ کدام یک از این سرویس ‌های بازی ابری بهترین بازی‌ ها را به کاربران ارائه می ‌دهد و باید مشترک کدام یک شوید؟ در این مقاله، ما فهرستی از بهترین سرویس ‌های بازی ابری را گرد آوری کرده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید، در صورت تمایل، در کدام یک می ‌خواهید مشترک شوید.

بازی ابری چیست؟

به طور سنتی، بازی به سخت افزار گران قیمت نیاز دارد. این ممکن است یک کنسول بازی، یک رایانه شخصی بازی یا یک ست تاپ باکس (مانند Amazon Fire TV یا Android TV) باشد.

با بازی ابری، دیگر نیازی به سخت افزار گران قیمت نیست. در عوض، بازی ‌ها از طریق اینترنت برای شما پخش می ‌شوند، دقیقاً مانند یک فیلم در نتفلیکس. اتصال به اینترنت با پهنای باند سریع مورد نیاز است. این مورد هر چه بالاتر باشد بهتر است.

بازی ‌های ابری اساساً به شما امکان می ‌دهند در هر دستگاهی بازی کنید. ممکن است یک تلفن یا تبلت، یک نت بوک یا یک لپ تاپ یا رایانه شخصی قدیمی باشد. دارندگان مک می ‌توانند به طور بالقوه بازی ‌های رایانه ‌ای را که بر روی پلتفرم آن‌ ها منتشر نشده ‌اند، بازی کنند.

خدمات بازی های ابری برای دسترسی به اشتراک ماهانه متکی هستند. به طور معمول، شما چند بازی رایگان دریافت خواهید کرد. در حالی که برخی از آنها به دستگاه‌ های اختصاصی نیاز دارند، اما ارزان ‌تر از کنسول ‌های بازی نسل فعلی هستند. در بیشتر موارد، خدمات پخش بازی های ویدیویی برنامه های تلفن همراه را ارائه می دهند، به این معنی که می توانید از بازی های AAA تقریباً در هر دستگاهی لذت ببرید.

راهنمای ما برای بازی های ابری، چیز ها را با جزئیات بیشتری توضیح می دهد.

چندین پلتفرم بازی ابری موجود است که در ادامه آن ها را برای شما نام برده ایم:

  • GeForce Now
  • PlayStation Now
  • Jump
  • Google Stadia
  • Project xCloud
  • Vortex
  • Shadow

امروز می توانید در این موارد ثبت نام کنید، اما کدام سرویس بازی ابری برای شما مناسب است؟ ادامه ی مقاله را بخوانید تا متوجه شوید…

استریم بازی با GeForce Now

GeForce Now سرویس بازی مبتنی بر ابر انویدیا طراح تراشه گرافیکی برای ویندوز، macOS، SHIELD TV و دستگاه‌ های اندرویدی است.

GeForce Now به شما امکان می دهد به کتابخانه بازی های موجود خود در Steam، Origin و دیگر پلتفرم های تحویل دیجیتال برای رایانه شخصی دسترسی داشته باشید. سپس این ها به دستگاهی که GeForce Now را اجرا می کند، پخش می شود.

سرویس های ابری برای استریم بازی

سرویس های ابری برای استریم بازی

در آمریکای شمالی و اروپا موجود است و دارای دو سطح عضویت است: رایگان و بنیانگذار. اعضای رایگان دسترسی استاندارد و جلسات یک ساعته دارند، در حالی که بنیانگذاران 5 دلار در ماه برای دسترسی به سرور اولویت دار و جلسات طولانی می پردازند. اینها تا شش ساعت با اولویت دسترسی به جلسه بعدی سرور ادامه دارند. بنیانگذاران همچنین RTX (ردیابی پرتو های سخت افزاری)، یک گزینه گرافیکی پیشرفته را دریافت می کنند.

یک مزیت عظیم GeForce Now این است که در صورت لغو سرویس، بازی هایی را که خریداری کرده اید حفظ می کنید. این باعث می شود که تقریباً در بین سرویس های بازی ابری منحصر به فرد باشد.

استریم بازی با PlayStation Now

با اشتراک ماهیانه 9.99 دلاری، می ‌توانید صد ها بازی PS4، PS3 و PS2 را به صورت درخواستی با PlayStation Now بازی کنید.

بیش از 800 بازی را می توان روی PS4 یا PC استریم کرد. فقط کنترلر Dualshock 4 خود را از طریق USB وصل کنید، برنامه PlayStation Now را روی ویندوز نصب کنید و آماده بازی هستید.

اگر نگران هزینه هستید، PlayStation Now یک آزمایش رایگان ارائه می دهد. با وجود چنین کتابخانه بزرگی از بازی‌ های با کیفیت (مانند Uncharted: The Lost Legacy و Horizon Zero Dawn) از انتخاب ‌تان غافلگیر خواهید شد. عناوین جدید هر ماه اضافه می شود.

استریم بازی با Jump

بازی های AAA مورد نظر شما نیست؟ Jump شاید جواب باشد.

Jump که برای پخش جریانی بازی های مستقل در رایانه شما فقط با پرداخت 4.99 دلار در ماه طراحی شده است (با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه) بازی های جدیدی را ماهانه اضافه می کند. 70 درصد از درآمد از توسعه ‌دهندگان بازی ‌های مستقل پشتیبانی می‌ کند، با انتخاب بیش از 100 بازی در همه سبک ‌ها.

از خزنده‌ های سیاه‌ چال سرکش، و پلتفرم‌ های هنرمندانه گرفته تا گیج‌ های روایی 8 بیتی، بازی ‌های استراتژی نوبتی… همه چیز را در این پلتفرم می توانید بیابید

Jump با ویندوز، macOS و لینوکس سازگار است.

استریم بازی با Google Stadia

Stadia که در اواخر سال 2019 راه اندازی شد، پیشنهاد گوگل به بازار استریم ابری است. دارای برخی از ویژگی های چشمگیر است، مانند پخش 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه و دو بازی رایگان در ماه برای مشترکین. Google Stadia شامل یک کنترلر بی سیم و یک Chromecast Ultra است که برای حداقل تاخیر طراحی شده است.

Chromecast Ultra به این معنی است که بازی ‌ها می ‌توانند مستقیماً بدون سخت ‌افزار اضافی روی تلویزیون شما پخش شوند. این کاملا یک مزیت است. بازی ها را می توان در اندروید و رایانه های شخصی نیز اجرا کرد.

با هزینه 129 دلار برای دسترسی به سرویس پخش، یک کنترلر بی سیم و Chromecast Ultra، در حال حاضر فقط نسخه Premiere در دسترس است. این شامل سه ماه عضویت حرفه ای است که پس از آن اشتراک 9.99 دلاری در ماه شروع می شود. گران است، اما نتایج خیره کننده است.

سرویس های ابری برای استریم بازی

سرویس های ابری برای استریم بازی

با این حال، به همان اندازه که کیفیت پخش خوب است، تنظیم اولیه کمی ناامید کننده است. علاوه بر این، انتخاب بازی های Google Stadia که تا اوایل سال 2020 در دسترس هستند، به طرز نگران کننده ای کم بود. به دنبال عادت این غول فناوری به “سرخس کردن” پروژه ها، سوالاتی در مورد تعهد گوگل به Stadia مطرح شده است.

Stadia فناوری فوق العاده ای در پشت خود دارد، استریم با سرعت های بیش از 40 مگابیت در ثانیه عالی است، اما آینده بلندمدت آن در حال حاضر مورد تردید است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این سرویس پخش بازی، مقاله ی دیگر ما در زمینه ی بررسی Google Stadia را بررسی کنید.

استریم بازی با Project xCloud

Project xCloud که توسط مایکروسافت توسعه داده شده است، بازی های Xbox را برای تلفن ها و تبلت های اندرویدی پخش می کند.

بیش از 50 بازی در این پلتفرم گنجانده شده است. تنها چیزی که نیاز دارید یک کنترلر بلوتوث Xbox One است. یک کلیپ بازی اختیاری نیز برای اتصال گوشی اندرویدی شما به کنترل در دسترس است. Project xCloud در درجه اول قصد دارد بازی های Xbox را به دستگاه های تلفن همراه ارائه دهد، این پلتفرم به Wi-Fi 5 گیگاهرتزی یا اینترنت موبایل 10 مگابیت بر ثانیه نیاز دارد.

اگر این به نظر آشنا به نظر می رسد، احتمالاً به این دلیل است که مایکروسافت راه حل دیگری برای استریم بازی، یعنی Xbox Console Streaming ارائه می دهد. این نیز در پیش نمایش است، اما فقط بازی ها را در شبکه خانگی شما از کنسول ایکس باکس به اندروید استریم می کند.

پروژه xCloud قرار است در اواخر سال 2020 راه اندازی شود. قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، می توانید برای دوره پیش نمایش ثبت نام کنید.

استریم بازی با Vortex

Vortex یک سرویس ابری که هدف آن پخش بهترین بازی های رایانه شخصی است، برای اندروید، ویندوز 10 و macOS در دسترس است.

سه بسته اشتراکی در این پلتفرم موجود است:

  • 9.99 دلار برایBasic  با 50 ساعت در ماه و 97 بازی
  • 19.99 دلار برای Pro، با 80 ساعت و 178 بازی
  • 29.99 دلار برای Ultra، ارائه 140 ساعت و 178 بازی

برای استفاده از Vortex، به اینترنت داخلی 10 مگابیت بر ثانیه و روتر وای فای 5 گیگا هرتزی نیاز دارید. اینترنت همراه 4G/LTE نیز پشتیبانی می شود.

Vortex از رایانه های شخصی، تبلت ها و ست تاپ باکس ها به طور یکسان پشتیبانی می کند و آن را به یک رقیب قدرتمند تبدیل می کند.

استریم بازی با Shadow

یک پلتفرم بازی رایانه شخصی ابری با فضای ذخیره سازی اختصاصی است، Shadow در اواسط سال 2020 راه اندازی شد. بازی‌ ها و پیشرفت ‌ها را می ‌توان از Steam، Epic، Uplay، Battle.net، Origin، GOG و بسیاری دیگر از پلتفرم ‌های تحویل بازی دیجیتال وارد کرد.

این امر Shadow را از دیگر سرویس های پخش بازی های رایانه شخصی متمایز می کند، همانطور که قیمت 12.99 دلار در ماه نیز وجود دارد. Shadow برای ویندوز 7 و بالاتر، macOS 10.10 و بالاتر، اوبونتو 18.04 و بالاتر، همراه با اندروید 5.0 و بالاتر، iOS 11.0 و بالاتر، Android TV و Apple TV در دسترس است.

در حین بازی، آمار بی ‌درنگ ارائه می ‌شود، در حالی که حجم وسیع کتابخانه، بازی‌ هایی که قبلاً در اختیار دارید، باید تضمین کند که هرگز خسته نخواهید شد.

اما یک نقطه ضعف در مورد این پلتفرم وجود دارد. با وجود پلتفرم قوی، Shadow در مقایسه با PlayStation Now، GeForce Now و Google Stadia گران است.

کدام یک از این خدمات بازی ابری برای شما بهترین است؟

پلتفرم استریم بازی که انتخاب می‌ کنید ممکن است توسط دستگاه‌ هایی که دارید متفاوت باشد. طرفداران پلی استیشن و ایکس باکس ممکن است ترجیح دهند در اکوسیستم موجود خود باقی بمانند، در حالی که کاربران رایانه شخصی ممکن است GeForce Now را انتخاب کنند. در حالی که Google Stadia مسلما بهترین تجربه را ارائه می دهد، استفاده از آن می تواند دشوار باشد.

به طور کلی، ما گمان می کنیم که GeForce Now به عنوان بزرگترین و بهترین سرویس بازی ابری شناخته شود. فقط با گذر زمان معلوم میشه. در حال حاضر، به جزئیات هر یک از این سرویس های بازی ابری توجه کنید و بر اساس هزینه و دستگاه های پشتیبانی شده، بهترین را برای خود انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که شما می توانید بدون اشتراک در یکی از این سرویس ها نیز بازی ها را استریم کنید. بنابراین در دیگر مقالات ما نحوه بازی آنلاین بازی های محلی Co-op با استفاده از Parsec آورده شده است.

امیدواریم با مطالعه ی این مقاله توانسته باشید بهترین گزینه برای استریم کردن بازی ویدیویی خود با توجه به تمایلات خود بیابید.

makeuseof

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT