ضای ابری ایکس کلود xCloud چیست

فضای ابری ایکس کلود xCloud چیست ؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

شکی نیست که ماکروسافت همیشه سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای روی حوزه گیم انجام می‌داده است و انجام خواهد داد. کنسول ایکس‌باکس و بازی‌های انحصاری به همراه پروژه Mixer (که با شکست مواجه شده است) و اکنون پروژه xCloud از جمله این موارد است. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که فضای ابری ایکس کلود xCloud چیست و چه کاربردهایی دارد؟

اهداف فضای ابری ایکس کلود xCloud چیست ؟

اهداف فضای ابری ایکس کلود xCloud چیست

از سال ۲۰۱۳ میلادی شرکت ماکروسافت روی پروژه xCloud شروع به کار کرد. هدف این پروژه این است که افراد برای اجرای بازی‌های گیم مختلف یا استریم نیاز به سیستم‌های قدرت‌مند مانند RAM و کارت گرافیک قوی نداشته باشند و هر کسی بتواند با اتصال به اینترنت، با هر سیستمی یک گیم را اجرا یا استریم کند.

شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 فضای ابری ایکس کلود را رونمایی کرد. شرکت ماکروسافت حتی اشاره کرده که افراد با گوشی تلفن همراه خود می‌توانند سنگین‌ترین بازی‌های PC را هم اجرا کنند. (پیش‌تر در مورد این موضوع صحبت کرده‌ایم که چطور با کمک اپلیکیشن Parsec اجرای گیم PC روی اندروید امکان پذیر است، با این حال نیاز به اتصال و فعال بودن PC قوی برای اجرای گیم دارد). تقریبا می‌توان گفت پروژه xCloud بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری را کاهش می‌دهد.

فضای ابری ایکس کلود xCloud چگونه عمل می‌کند؟

ایکس کلود xCloud چیست چگونه

همانطور که از اسم آن مشخص است، شما باید گیم را در فضای ابری xCloud نصب کنید و در حقیقت از سیستم‌های سخت‌افزاری ماکروسافت استفاده خواهید کرد. علاوه بر آن، فشرده‌سازی تصاویر تا شیوه مدیریت تأخیر (latency) از جمله مواردی است که در پروژه xCloud اصلاحاتی انجام شده است.

یکی از نکاتی که بسیار مهم است، این موضوع می‌باشد که ماکروسافت باید برای افزایش سرعت عملکرد اتصال کاربران به xCloud ، سرورهای متنوعی را در کشورها و نقاط مختلف دنیا تعبیه کند. احتمال زیاد ایرانی‌ها در آینده هم بتوانند به سرورهای تعبیه شده در کشورهای همسایه همچون امارات متحده عربی متصل شوند.

لازم به ذکر است که کنسول‌های ایکس‌باکس هم با فضای ابری xCloud سازگار خواهند بود و درون یک کالبد با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

در پروژه xCloud، با بهره گیری از هوش مصنوعی، کاهش زمان جا‌به‌جایی بین بازی‌ها را خواهیم داشت. بدین‌ترتیب، xCloud باتوجه به الگوی مصرف گیمر، بازی بعدی که گیمر به‌سراغ آن خواهد رفت، پیش‌بینی می‌کند و داده‌های آن‌ را هم‌زمان در قسمتی از حافظه به ‌جریان می‌اندازد.

ایکس کلود روی 4G کار می‌کند و با سرعت ۱۰ مگابیت بر ثانیه با هر وسیله‌ای مانند موبایل، تبلت و …به خوبی کار می‌کند و می‌توان از ۲۰۲۰ گیم بازی کرد.

استریم گیم با کمک xCloud چگونه است؟

استریم ایکس کلود xCloud چیست

همانطور که اطاع دارید ماکروسافت برای رقابت با سایت‌هایی نظیر Twitch (توییچ) و  YouTube Gaming (یوتیوب گیمینگ) و Facebook Gaming (فیسبوک گیمینگ)، سایت استریم گیم به نام Mixer را راه‌اندازی کرد. اما با گذشت چند سال، این پروژه به هدف خود دست نیافت و عملا شکست خورده محسوب می‌شد. به همین دلیل ماکروسافت در ماه گذشته یک برنامه دیگری را در نظر گرفت و آن هم چیزی نبود جز همکاری با Facebook Gaming برای پیش‌برد اهداف مدنظر خود.

از دید مدیران ماکروسافت، آنها بسیار دیر به عرصه استریم گیم قدم گذاشته‌اند، و از طرفی مانند یوتیوب یا فیسبوک اعضای فعال شبکه‌های اجتماعی به قدر کافی ندارند که بتوانند آنها را به سمت استریم گیم در Mixer هدایت کنند. استریمرهای Mixer قرار است به Facebook Gaming منتقل شوند و در عوض استریمرها می‌توانند از فضای ابری xCloud استفاده کنند. این برنامه یک سود دو طرفه برای شرکت‌های ماکروسافت و فیس بوک خواهد داشت.

حالا که متوجه شدید فضای ابری ایکس کلود xCloud چیست و چه کاربردی دارد، به زودی انتقال استریم ها از میکسر به فیسبوک گیمینگ در بستر xCloud انجام خواهد شد. اگر شما به عنوان استریمر گیم از این راه کسب درآمد دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت برای نقد درآمدهای ارزی خود استفاده نمایید. همچنین مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت ارزی مانند شارژ هاستینگ تخصصی گیم یا فروش انواع گیفت کارت پلی استیشن و ایکس باکس را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT