راه های تشخیص سایت های معتبر خارجی

راه های تشخیص سایت های معتبر خارجی کدامند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه بسیاری از فعالیت‌های مالی خود از جمله خرید کالا و خدمات را با استفاده از سایت‌های مختلف انجام می‌دهیم. پس لازم است برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی بتوانیم با راه های تشخیص سایت های معتبر آشنا باشیم که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

تشخیص سایت های معتبر

برای تشخیص سایت‌های معتبر باید مجموعه‌ای از موارد زیر را بررسی کرد، چراکه هر یک به تنهایی کارآمد نمی‌باشد.

۱) ظاهر کیفی سایت

اگر وارد سایتی شدید و با فضای نامرتب، عکس‌های بی کیفیت، رنگ‌های نامتوازن و دیگر موارد مواجه شدید، باید به آن سایت شک کنید. زیرا اگر وبسایت معتبر بود و شخص آن را به خوبی اداره می‌کرد، حتما وقت و زمان مناسب را هم به سامان دادن وضعیت ظاهری آن اختصاص می‌داد. توجه کنید که گاهی اوقات کلاهبرداران به ظاهر سایت بسیار می‌رسند، پس به تنهایی این موضوع کافی نیست.

تشخیص سایت های معتبر خارجی

۲) وبلاگ سایت

شکی نیست که تمامی سایت‌ها علاقه دارند که در صفحات اول گوگل جست‌و‌جو شوند و برای بهبود SEO خود نیاز به تولید مداوم محتوا دارند. سایت‌های معتبر به طور مرتب محتوا و مقاله تولید می‌کنند؛ همچنین یک سایت پویا کاربرانی دارد که زیر پست‌هایش نظرات خود را ابراز می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که سایت برای پروژه بلند مدت برنامه دارد و قابل اطمینان است.

۳) راه‌های تماس

یک سایت معتبر فروشگاهی لیست اطلاعاتی شامل شماره‌ی تماس و آدرس دارد. بسیاری از سایت‌ها خط تلفن ثابت و آدرس مشخص روی نقشه گوگل دارند. از طرفی اگر در گوگل هم نام سایت را سرچ کنید ممکن است در Google business اطلاعات وریفای شده تماس را هم به شما نشان دهد. همچنین برخی سایت‌ها اطلاعاتی در مورد لیست مدیران و کارمندان خود را به همراه تخصصشان معرفی می‌کنند.

۴) گواهی SSL

این گواهی تضمین می‌کند که تراکنش‌های مالی یک سایت معتبر امن است. شما می‌توانید https را در قبل نام دامین سایت به جای https مشاهد نمایید. این پروتکل نوعی استاندارد وب می‌باشد که به‌ منظور کد کردن اطلاعات بین کاربر و سایت به کار می‌رود و به همین دلیل اطلاعات مبادله شده‌ را از دزدیده شدن یا استراق سمع محافظت می‌کند.

تشخیص سایت های معتبر خارجی SSL

۵) درگاه‌های استاندارد پرداخت

بسیاری از سایت‌ها انواع درگاه‌های پرداخت بین‌المللی را با خود دارند که می‌توان به آن تکیه کرد. به عنوان مثال داشتن درگاه‌های متنوعی مثل PayPal، ویزاکارت و مسترکارت، Skrill و … به دشواری برای یک سایت ارایه می‌شود. به همین دلیل می‌تواند گزینه خوبی برای بررسی باشد.

۶) اطمینان جمعی

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن بفهمید یک سایت معتبر است یا خیر استفاده از Web Of Trust می‌باشد. Web Of Trust براساس بازخوردهایی که از میلیون‌ها کاربر و منبع قابل اطمینان می‌‌گیرد سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند. برای پیدا کردن این سایت به آدرس www.mywot.com بروید و بررسی یک سایت را انجام دهید. البته باید توجه داشته باشید که زمانی Web Of Trust به خوبی عمل می‌کند که تعداد زیادی از کاربران در مورد آن سایت نظر داده باشند.

تشخیص سایت های معتبر خارجی WOT

۷) جزییات کالا و خدمات

اگر سایتی خدمات یا کالایی را به مشتری ارایه می‌دهد، باید در مورد تمامی جزییات آن، یا شرایط و قوانین آن توضیحات کاملی داده باشد. به عنوان مثال یک کالای الکترونیکی نیازمند مجموعه‌ای از اطلاعات نرم‌افزاری و سخت افزاری است و همچنین مسیر فرایند پستی و انتقال کالا کاملا شفاف باشد.

حالا که با راه های تشخیص سایت های معتبر خارجی آشنا شدید، اگر قصد خرید خدمات یا کالا از سایت‌های خارجی را دارید، می‌توانید از خدمات پرداخت ارزی با پی پال، ویزا کارت و مستر کارت و وب مانی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT