بهترین فضای ذخیره سازی ابری

معرفی 10 تا از بهترین فضای ذخیره سازی ابری

زمان مطالعه 6 دقیقه

از فایل‌های مهم در مکانی امن نسخه پشتیبان تهیه کنید و به اسناد و صفحات گسترده در هر مکانی با فضای ذخیره‌سازی ابری آنلاین برای استفاده شخصی یا تجاری دسترسی داشته باشید. در این مقاله به بررسی بهترین فضای ذخیره سازی ابری می پردازیم.

خرید با ویزا کارت و مستر کارت

بهترین فضای ذخیره سازی ابری آنلاین

هنگام انتخاب ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری آنلاین برای اهداف کاری، شخصی یا پشتیبان‌گیری، باید به دنبال چه چیزی باشید ؟

بهترین فضای ذخیره سازی ابری

بهترین فضای ذخیره سازی ابری

ذخیره سازی ابری در چند سال اخیر به سرعت تکامل یافته است. امروزه، ذخیره سازی ابری بهترین راه برای ایمن نگه داشتن مواد شما با تعدادی از ارائه دهندگانی است که برای کسب و کار شما رقابت می کنند. اگر می‌پرسید هنگام انتخاب فضای ذخیره‌سازی ابری آنلاین به دنبال چه چیزی باشید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. مهم‌ترین ویژگی‌ها را بررسی کرده‌ایم تا بررسی کنیم که آیا می‌خواهید عکس‌های خانوادگی خود را ذخیره کنید، در اسناد کاری همکاری کنید، از رایانه خود نسخه پشتیبان تهیه کنید یا اطلاعات خود را به صورت آنلاین ایمن نگه دارید – یا همه موارد فوق.

اندازه ذخیره سازی

اگر در فضای ذخیره‌سازی ابری سرمایه‌گذاری می‌کنید، می‌خواهید مطمئن باشید که فضای کافی برای هر چیزی که نیاز به صرفه‌جویی دارد دارید. عکاسان، طراحان گرافیک یا وب و طراحان داخلی باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا عکس های با کیفیت بالا و تصاویر با اندازه بزرگ، فضای ذخیره سازی نسبتا زیادی را اشغال می کنند. شما یک برنامه ذخیره سازی می خواهید که فضای زیادی را ارائه دهد، مانند دو ترابایت داده ای که می توانید با استفاده از iDrive یا Google Drive 1TB ذخیره کنید.

حداکثر اندازه فایل در اینجا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران ذخیره‌سازی ابری شخصی که می‌خواهند بتوانند فیلم‌ها را در دستگاه‌های مختلف تماشا کنند، می‌توانند توسط یک ارائه‌دهنده فضای ذخیره‌سازی ابری که آنها را به ۳ گیگابایت در هر فایل در هنگام آپلود از طریق یک برنامه محدود می‌کند، تحت فشار قرار دهند. اگر می‌خواهید فیلم‌ها را در فضای ابری ذخیره کنید، گزینه‌هایی مانند SpiderOak یا BackBlaze را بررسی کنید که اندازه فایل‌های نامحدود را مجاز می‌کنند. گفته می شود، حتی برخی از ارائه دهندگان فضای ذخیره سازی ابری مانند Dropbox و Box که اندازه فایل ها را محدود می کنند، فقط آنها را در برنامه های خود محدود می کنند. آپلودهای رومیزی می توانند به اندازه دلخواه شما بزرگ باشند، بنابراین ممکن است متوجه شوید که محدودیت اندازه فایل آنها سرعت شما را کاهش نمی دهد.

قیمت

اگرچه فضای ذخیره سازی کافی می خواهید، اما نمی خواهید در آن زیاده روی کنید. مگر اینکه نیازهای ذخیره سازی شما بسیار کم باشد، احتمالاً باید برای فضای ابری که استفاده می کنید هزینه کنید. قبل از اینکه گزینه ذخیره سازی ابری را امتحان کنید، به این فکر کنید که واقعاً به چه مقدار فضا نیاز دارید و برای دریافت آن چقدر باید بپردازید. قیمت ها می توانند بسیار متفاوت باشند، از 12 دلار در ماه برای 1 ترابایت با SpiderOak تا 52 دلار در سال برای دو برابر فضای iDrive.

البته قیمت فقط به مقدار فضای موجود بستگی ندارد. همچنین برای سایر ویژگی ها مانند سهولت استفاده، امنیت و ادغام با ابزارهای دیگر هزینه خواهید کرد. با درک ویژگی‌هایی که نیاز دارید، می‌توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی ارزش پرداخت را دارد و چه چیزی را می‌توانید نادیده بگیرید تا کمی در هزینه صرفه‌جویی کنید.

ادغام و همکاری

یکی از مزایای بزرگ ذخیره سازی ابری این است که می توانید بدون توجه به جایی که هستید به فایل ها دسترسی داشته باشید و از راه دور کار کنید. با فضای ذخیره‌سازی ابری، می‌توانید با یک مشتری در یک کافه، یک پیشنهاد را در تبلت خود مرور کنید یا در قطار، یک ارائه را در تلفن هوشمند خود انجام دهید. برای ایجاد این امکان، شما نه تنها به فضای ذخیره سازی نیاز دارید، بلکه به دسترسی آسان به کار خود و ابزارهای ویرایش یکپارچه نیز نیاز دارید.

برخی از ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری مانند Dropbox، Google Drive، OneDrive و Box در این زمینه می‌درخشند و برنامه‌های دسکتاپ امکان همگام‌سازی کشیدن و رها کردن را برای هر چهار ارائه‌دهنده فراهم می‌کنند. گوگل درایو از قبل در دستگاه های اندرویدی ادغام شده است و برای کاربران غیر iOS بسیار کاربردی است. نظرات و گزینه‌های ویرایش آن کار همکاران را بر روی یک سند آسان می‌کند، حتی اگر از نظر فیزیکی دور باشند. یکی دیگر از مزیت‌های کار با آن این است که نسخه‌های قبلی فایل‌های شما را ذخیره می‌کند، بنابراین اگر یکی از همکاران در ارائه شما به هم ریخت یا مشتری نظرش را در مورد ویرایش‌های اخیر تغییر داد، می‌توانید بدون استرس به نسخه ذخیره‌شده قدیمی‌تر برگردید. OneDrive به طور مشابه در ابزارها و برنامه های مایکروسافت آفیس ادغام شده است و همکاری آسان را فراهم می کند.

به اشتراک گذاری لینک راه آسان دیگری برای به اشتراک گذاری مطالب با همکاران و مشتریان است. Dropbox بر قابلیت اشتراک‌گذاری آسان تمرکز کرده است تا بتوانید از طریق رسانه‌های اجتماعی و ایمیل و همچنین کاربر به کاربر به اشتراک بگذارید. OneDrive کاربران را قادر می‌سازد تا اسناد را از طریق اشتراک‌گذاری لینک با کاربران غیرثبت‌شده به اشتراک بگذارند، که یک امتیاز مهم برای محیط‌های کاری است. اگرچه iCloud اپل برای کاربران iOS هدف قرار گرفته است، اما می توان از Apple iCloud برای به اشتراک گذاشتن اسناد با کارگران غیر مک از طریق برنامه دسکتاپ آنها استفاده کرد. در نهایت، اگر با یک تیم بزرگ کار می کنید یا مجبور به همکاری با افرادی هستید که سیستم عامل های مختلفی دارند، ممکن است بخواهید Box را در نظر بگیرید که دارای برنامه هایی برای Blackberry، Linux و Windows به همراه اندروید و iOS است و توسط آن پشتیبانی می شود. Google Docs و Microsoft Office 365.

امنیت

قدرت خصوصی نگهداشتن همه چیز به اندازه توانایی اشتراک گذاری مهم است. اگر در بخش مالی یا سایر زمینه‌هایی کار می‌کنید که به اطلاعات حساس نیاز دارید، ایمن کردن فضای ذخیره‌سازی ابری مرتبط با کارتان حیاتی است. به همین ترتیب، هر کسی که می‌خواهد گذرواژه‌ها و داده‌های حساس را در فضای ابری ذخیره کند، یا به سادگی نگران حریم خصوصی عکس‌های خود است، باید امنیت گزینه‌های مختلف ذخیره‌سازی ابری را بررسی کند.

داده‌های شما حداقل باید قبل از ارسال به ابر رمزگذاری شوند و در حالت ایده‌آل در زمان ذخیره‌سازی رمزگذاری شوند، بنابراین ایده خوبی است که به سطح رمزگذاری توجه کنید. برای مثال اپل iCloud از رمزگذاری AES سطح بالاتر 256 بیتی استفاده می کند. بسیاری از ارائه دهندگان ذخیره سازی ابری مانند Backblaze از کاربران دعوت می کنند تا با افزودن رمز عبور خود یا افزایش بیشتر آن با احراز هویت دو مرحله ای، محافظت را افزایش دهند. SpiderOak یکی از ایمن‌ترین ارائه‌دهندگان فضای ذخیره‌سازی ابری است که وعده ذخیره‌سازی «دانش صفر» را می‌دهد که به موجب آن فقط شما رمز عبور و کلید رمزگذاری را می‌دانید. مگا نیز رویکرد مشابهی دارد. به این ترتیب، در صورتی که به آنها دستور داده شود، آنها نمی توانند اطلاعات شما را به مقامات تحویل دهند. فقط شما می توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. با این حال، همچنین به این معنی است که در صورت گم کردن یا فراموش کردن رمز عبور، هیچ راهی برای بازیابی دسترسی وجود ندارد، بنابراین ممکن است بهترین گزینه برای افراد غایب نباشد.

عنصر دیگر برای ایمن سازی فضای ذخیره سازی ابری این است که چگونه می توانید اسنادی را که می خواهید به اشتراک بگذارید به راحتی ایمن کنید. Google Drive، OneDrive و Mega از جمله ارائه دهندگانی هستند که به شما اجازه می‌دهند سطوح مختلف مجوز را برای موارد به اشتراک‌گذاشته‌شده تنظیم کنید تا بتوانید بدون دادن مجوز ویرایش به مشتری، سندی را برای مشتری ارسال کنید. اگر مکرراً مطالبی را از فضای ذخیره‌سازی ابری به اشتراک می‌گذارید اما همچنان باید کار خود را ایمن نگه دارید، می‌خواهید مجوزهای کاربر را تنظیم کنید.

پشتیبان گیری

تصادفات اتفاق می افتد، از سرخ شدن هارد دیسک تا خراب شدن یک وب سایت، بنابراین فقط پیشاهنگان پسر نیستند که باید آماده شوند. نکته قابل توجه فروش فضای ابری این است که اطلاعات شما را ایمن نگه می دارد و به شما آرامش می دهد چه خاطرات غیرقابل تعویض خانوادگی یا اسناد کاری حیاتی را ذخیره کنید. البته فضای ذخیره‌سازی ابری خطاناپذیر نیست، اما تعداد سرورها و سطح بالای امنیت موجود، آن را از هر روش پشتیبان دیگری قابل اعتمادتر می‌کند.

اگرچه از نظر فنی می‌توانید از هر فضای ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود استفاده کنید، برخی از آنها به طور خاص با این کار طراحی شده‌اند. Backblaze، Carbonite و iDrive با انتقال نامحدود فایل، پشتیبان‌گیری کامل از دیسک و فضای ذخیره‌سازی کافی برای نگهداری کل هارد دیسک با قیمت مناسب، از بهترین ارائه دهندگان پشتیبان هستند. برخی از مواردی که باید در گزینه‌های ذخیره‌سازی ابری برای پشتیبان‌گیری جستجو کنید، شامل پشتیبان‌گیری خودکار است که می‌توانید آنها را «تنظیم و فراموش کنید» تا کل هارد دیسک خود را در فواصل زمانی منظم ذخیره کنید.

همچنین مهم است که در صورت مواجهه با یکی از آن موارد اضطراری ناخواسته بتوانید به راحتی داده های خود را بازیابی کنید، بنابراین پروتکل های بازیابی نسخه پشتیبان را بررسی کنید. Backblaze شامل امکان ارسال یک درایو فلش یا هارد دیسک برای شما برای بازیابی های بزرگ و همچنین رویکرد سریع تر دانلود مستقیم فایل ها از رابط وب آنها است.

به بهترین فضای ذخیره سازی ابری آنلاین دسترسی پیدا کنید

اکنون که مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که باید در فضای ذخیره‌سازی ابری آنلاین جستجو کنید، مرور کردیم، می‌توانید آگاهانه تصمیم بگیرید. چه برای کار یا استفاده شخصی به آن نیاز داشته باشید، مطمئن باشید که ارائه دهنده فضای ابری که انتخاب می کنید بهترین گزینه را برای نیازهای شما دارد.

top10

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT