مقایسه Google Meet با Skype

مقایسه Google Meet با Skype | بهترین برنامه تماس تصویری

زمان مطالعه 6 دقیقه

وقتی صحبت از برقراری تماس ویدیویی می شود، باید از Google Meet یا Skype استفاده کنید؟ در این مقاله به مقایسه Google Meet با Skype  و معرفی بهترین برنامه تماس تصویری می پردازیم.

مقایسه Google Meet با Skype

تماس‌های ویدیویی در سال‌های اخیر محبوب ‌تر شده‌اند، چه برای محل کار، مدرسه یا استفاده شخصی. همه افراد آیفون ندارند که زمانی که می‌خواهند چهره دوستان خود را ببینند قادر به استفاده از FaceTime باشند. در ضمن سرویس‌هایی مانند Snapchat که امکان برقراری تماس ویدیویی بین همه کاربران را فراهم می‌کند، بسیار کاربردی نیستند.

خرید با پی پال

Google Meet و Skype دو گزینه محبوب برای تماس ویدیویی هستند که به خوبی تثبیت شده و قابل اعتماد هستند، اما کدام یکی بهتر از دیگری است؟ بیایید این دو سرویس را در کنار هم ببینیم!

استفاده ی آسان

مقایسه Google Meet با Skype

مقایسه Google Meet با Skype

استفاده از Google Meet و Skype بسیار آسان است، حتی برای افرادی که از فناوری آگاه نیستند. هر یک از سرویس ها  بصری هستند و پس از کلیک بر روی لینک برای باز کردن تماس ویدیویی، عملاً تا پایان تماس شما را آنلاین نگه می‌دارد.

تنها دلیلی که اسکایپ ممکن است برتری جزئی نسبت به Google Meet داشته باشد این است که نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارد. در حالی که می‌توانید بدون داشتن حساب Google به تماس‌های Google Meet دیگران بپیوندید، و شما برای ایجاد جلسات خود به آن نیاز دارید. تنها چیزی که برای پیوستن به تماس اسکایپ نیاز دارید، لینک منحصر به فرد میزبان خود است. همچنین می توانید از طریق صفحه وب Meet Now اسکایپ یک جلسه رایگان را ایجاد و میزبانی کنید.

ویژگی ها

مقایسه Google Meet با Skype

مقایسه Google Meet با Skype

اساساً Google Meet و Skype خدمات بسیار مشابهی هستند. هر دو به شما امکان می دهند با دوستان، خانواده و همکاران تماس ویدیویی برقرار کنید. هر گونه تفاوت بین این دو در جزئیات کوچک است، مانند طول جلسه، توانایی تماس بین‌المللی و سایر ویژگی‌های منحصر به فرد.

خرید با ویزا و مستر

  1. طول جلسه

نسخه رایگان اسکایپ به کاربران اجازه می دهد تا حداکثر 24 ساعت در یک زمان ملاقات کنند. نسخه رایگان گوگل تنها تا 60 دقیقه در هر جلسه اجازه می دهد. اگر برای یک حساب Google Workspace ممتاز هزینه را پرداخت کنید، می‌توانید تا 24 ساعت در هر جلسه در دسترس باشید.

برای اهداف کاری، 60 دقیقه باید کافی باشد. اما اگر به دلایل شخصی قصد استفاده از اسکایپ یا Google Meet را دارید، اسکایپ ممکن است این مزیت را داشته باشد. چت های ویدیویی شخصی به راحتی می توانند بیش از یک ساعت دوام بیاورند.

  1. تعداد شرکت کنندگان

با نسخه رایگان می توانید در مجموع 100 نفر در یک تماس اسکایپ داشته باشید. بنابراین اگر میزبان یک تماس ویدیویی هستید، می‌توانید حداکثر ۹۹ نفر دیگر را دعوت کنید.

گوگل همان 100 شرکت کننده را برای طرح رایگان خود ارائه می دهد که Skype انجام می دهد. با این حال، Google Meet می‌تواند شرکت ‌کنندگان بیشتری با طرح Workspace پولی داشته باشد، در حالی که Skype هیچ طرح پولی برای شرکت‌ کنندگان اضافی ارائه نمی‌دهد.

طرح شروع کسب و کار با 6 دلار در ماه دارای حداکثر 100 شرکت کننده به عنوان طرح رایگان است. با طرح استاندارد کسب و کار با 12 دلار در ماه، می توانید حداکثر 150 شرکت کننده داشته باشید. و با طرح Business Plus با 18 دلار در ماه، می توانید حداکثر 500 شرکت کننده داشته باشید.

  1. برنامه ها و ادغام ها

مقایسه Google Meet با Skype

مقایسه Google Meet با Skype

هر دو Skype و Google Meet فرصت های ادغام زیادی دارند. با این حال، همه این ادغام‌ها شامل ترکیب Google Meet یا Skype در سرویس دیگری است، نه برعکس. Zapier تعداد زیادی ادغام یکپارچه Google Meet را ارائه می دهد، در حالی که Make برای Skype چیزهای زیادی ارائه می دهد.

  1. جلسات بین المللی

با Google Meet، می‌توانید با هر کسی در سراسر جهان تماس ویدیویی رایگان برقرار کنید. با این حال، اگر می‌خواهید با شماره‌های بین‌المللی تماس بگیرید، باید یک طرح Google Workspace خریداری کنید و در ضمن استفاده از این سرویس نیازمند این است که شما در کشوری زندگی کنید که از سرویس شماره ‌گیری جهانی Google Meet پشتیبانی می‌کند.

طرح Business Starter با مبلغ 6 دلار در ماه از این سرویس و همچنین تمام برنامه های گران قیمت بالاتر از آن پشتیبانی می کند. این افزونه هزینه اشتراک ماهانه را دریافت نمی‌کند، اما در عوض، هزینه ‌ای را به ازای هر دقیقه صرف شده در یک تماس از شما دریافت می‌کند.

Skype همچنین به شرکت کنندگان از سراسر جهان اجازه می دهد تا به صورت رایگان در یک تماس شرکت کنند. این همان چیزی است که اسکایپ را به یکی از بهترین برنامه‌های تماس رایگان از طریق Wi-Fi، تقریبا برای هر کشوری تبدیل می‌ کند. از سوی دیگر، Skype وقتی از ویژگی‌های ممتاز مانند پست صوتی، پیامک یا تماس‌های تلفنی خارج از Skype استفاده می‌کنید، هزینه ‌ای از شما دریافت می‌کند.

  1. جلوه های بصری

اگرچه برنامه ‌های کروم اضافی وجود دارد که می ‌توانید برای جلوه‌ های بصری بیشتر دانلود کنید، اما تعداد زیادی نیز در Google Meet تعبیه شده‌اند. قبل از پیوستن به جلسه، روی صفحه ‌ای که دوربین و میکروفون خود را روشن یا خاموش می‌کنید، یک دکمه Visual Effects در گوشه پایین سمت راست وجود دارد. با کلیک بر روی آن مجموعه ‌ای از پس ‌زمینه‌ها و افکت ‌ها ظاهر می‌شود، از جمله گزینه محو کردن پس ‌زمینه در صورت آشفتگی  محیط اطراف، زمانی که شما فقط می ‌خواهید چهره خود را نشان دهید.

به طور مشابه، Skype به شما امکان می دهد پس زمینه خود را در طول یک جلسه تغییر دهید و همچنین یک ماسک سرگرم کننده مانند پاندا یا توله سگ به صورت خود اضافه کنید. Skype همچنین چیزی به نام حالت Together را ارائه می دهد که شما و سایر شرکت کنندگان در جلسه را می برد و چهره شما را در پس زمینه ای منحصر به فرد مانند هواپیما یا صحنه جشن تولد قرار می دهد.

سپس، کاربران مدت‌ هاست که می‌توانند از Call Reactions استفاده کنند، جایی که شما به جای صحبت کردن، یک ایموجی را روی صفحه نمایش می‌دهید، اما اکنون می‌توانید از Super Reactions نیز استفاده کنید که ایموجی ‌های تعاملی ‌تر هستند.

مقایسه Google Meet با Skype : سازگاری با پلتفرم

Google Meet با تمام سیستم عامل های محبوب کار می کند، از جمله:

  • نسخه فعلی و دو نسخه اصلی قبلی Apple macOS، Microsoft Windows، Chrome OS، Ubuntu و دیگر توزیع‌های لینوکس مبتنی بر دبیان.
  • اندروید 5.0 و بالاتر و همچنین iOS 13 و بالاتر.
  • مرورگرهای وب مانند کروم، فایرفاکس، اج و سافاری.

اسکایپ در همه پلتفرم‌هایی که Google Meet در آن قرار دارد در دسترس است:

  • ویندوز 7 یا بالاتر، ویندوز 10 نسخه 15 یا بالاتر، ویندوز 11 نسخه 15 یا بالاتر.
  • macOS X 10.11 یا بالاتر.
  • نسخه های لینوکس Ubuntu 14.04+، Debian 8.0+، OpenSUSE 13.3+، Fedora Linux 24+.
  • سیستم عامل اندروید 4.04 یا بالاتر برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها.
  • ChromeOS نسخه M53 یا بالاتر.
  • iOS 12.2 یا بالاتر برای iPad و iPhone.
  • Amazon Fire OS 7 یا بالاتر.
  • اکثر مرورگرهای وب از جمله اج، کروم، سافاری و فایرفاکس.
  • Xbox نسخه 12.1815.210.107 برای Xbox Series X/S یا Xbox One.

قیمت گذاری

Google Meet

برای استفاده شخصی، اکثر مردم می توانند با طرح رایگان Google Meet نسبت به تماس های تصویری خود اقدام کنند. با یک حساب Google رایگان، می‌توانید یک جلسه ویدیویی ایجاد کنید، حداکثر ۱۰۰ شرکت‌کننده را دعوت کنید، و حداکثر یک ساعت در هر جلسه ملاقات کنید. تنها دلیل برای سرگرم کردن یک طرح پولی این است که به زمان‌های جلسه طولانی ‌تر، توانایی دعوت از شرکت ‌کنندگان بیشتر، یا ویژگی‌های ویژه مانند ضبط جلسات، فضای بیشتر در Google Drive یا شماره تلفن بین‌المللی نیاز دارید.

برنامه های پولی Google Meet فقط برای Google Meet نیست. در عوض، حساب Google خود را ارتقا می‌دهید، که به شما امکان ارتقا به کل مجموعه محصولات Google Workspace، مانند Docs، Drive، و Sheets را می‌دهد. برنامه شروع کسب و کار گوگل 6 دلار در ماه هزینه دارد و اگرچه حداکثر تعداد شرکت کنندگان را افزایش نمی دهد، اما زمان جلسه را از 60 دقیقه به 24 ساعت افزایش می دهد.

پرداخت با پی پال

با طرح استاندارد کسب و کار با 12 دلار در ماه، می‌توانید تا 150 شرکت‌ کننده، جلسات تا 24 ساعت و دسترسی به ویژگی‌های ویژه ‌ای مانند ضبط جلسه، حذف نویز و اتاق‌های خروج داشته باشید. سپس، طرح Business Plus با 18 دلار در ماه، تمام ویژگی های طرح های قبلی و همچنین حداکثر 500 شرکت کننده را در اختیار شما قرار می دهد.

Skype

خدمات ویدئویی Skype برای همه کاربران کاملا رایگان است و حتی برای استفاده از این سرویس نیازی به ایجاد حساب کاربری با Skype ندارید. با یک لینک رایگان، می‌توانید یک تماس ویدیویی با حداکثر 99 شرکت‌ کننده دیگر برای حداکثر 24 ساعت در هر جلسه برقرار کنید. این جلسات حتی برای شرکت کنندگان بین المللی رایگان است.

تنها زمانی که نیاز است برای چیزی در Skype پول بپردازید زمانی است که برای دسترسی به پست صوتی، ارسال پیامک، یا برقراری تماس با تلفن ثابت یا تلفن همراه خارج از Skype ، یک شماره تلفن همراه یا ثابت بخواهید.

کدام اپلیکیشن تماس تصویری بهتر است؟

هر دو Google Meet و Skype با طیف گسترده ای از ویژگی ها و رابط بصری، گزینه های عالی برای تماس های ویدیویی هستند. بر اساس آمار و ارقام گرفته شده، Skype احتمالاً گزینه بهتری برای تماس های شخصی بین دوستان و خانواده است.

Google Meet برای کسب‌ وکارهای کوچک و بزرگ که بودجه لازم برای پرداخت یک حساب Google Workspace ممتاز و به دست آوردن برخی ویژگی‌های اضافی را دارند، بهتر است.

منبع : makeuseof

امتیاز 4.8/5 - از 23 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. حمیدرضارجایی گفت:

    عالی بود ممنون از اطلاعات مفیدتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT