سایت یادگیری تئوری موسیقی

معرفی 5 مورد از بهترین سایت یادگیری تئوری موسیقی

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا شما هم از کسانی هستید که عاشق موسیقی هستند؟ در این مقاله به معرفی 5 مورد از بهترین سایت یادگیری تئوری موسیقی می پردازیم تا بیشتر در مورد آنچه که موسیقی را به آن چیزی که واقعا هست تبدیل می کند، بدانید.

خرید با پی پال

سایت یادگیری تئوری موسیقی

موسیقی دنیا را به گردش در می آورد، اما آیا واقعاً می دانید آن چیست؟ برای درک واقعی موسیقی، در این مقاله برخی از بهترین راه‌ ها برای یادگیری رایگان تئوری موسیقی به صورت آنلاین برای شما گردآوری شده است.

اگر موسیقی را دوست دارید اما هرگز تئوری موسیقی را یاد نگرفته اید، به خودتان ضرر بزرگی می زنید. هرچه اصول اولیه را بیشتر درک کنید، بیشتر از آهنگ ها و هنرمندان مورد علاقه خود به دلیل هنرشان قدردانی خواهید کرد.

به خودتان لطف کنید و از یکی از این سایت های عالی استفاده کنید تا کمی بیشتر در مورد آنچه که موسیقی را به آن چیزی که واقعا هست تبدیل می کند، بیاموزید.

  1. دوره تعاملی “یادگیری موسیقی” Ableton

سایت یادگیری تئوری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

اگر چیزی در مورد تئوری موسیقی نمی دانید، اینجا برای شما نقطه شروع است. Ableton، سازنده آلات موسیقی و انجمنی برای هنرمندان، این دوره را به طور خاص برای مبتدیان ایجاد کرد تا تئوری موسیقی را به صورت رایگان یاد بگیرند.

این دوره شما را قدم به قدم برای مراحل مختلف ساخت موسیقی آموزش می دهد. تفاوت های بین درام، بیس، آکورد و ملودی ها را به شما می آموزد و اصول اولیه بیت، نت و مقیاس را به شما می آموزد.

کل تمرین تعاملی است، که بسیار عالی است زیرا شما در حال یادگیری با انجام دادن هستید. پس از اتمام دوره، می توانید به موضوعات پیشرفته مانند مقیاس های اصلی و جزئی، سه گانه و غیره نیز بروید.

درس Ableton از این جهت قابل توجه است که درک آن چقدر آسان است و چقدر سریع نکات ظریف تئوری موسیقی را یاد خواهید گرفت. و تنها چیزی که نیاز دارید یک مرورگر وب است، نه بیشتر.

  1. LightNote، زیباترین سایت برای یادگیری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

یادگیری موسیقی فقط به آنچه می خوانید نیست، بلکه به آنچه می بینید نیز مربوط می شود. لایت نوت زیباترین سایت برای یادگیری مبانی تئوری موسیقی است.

این سایت یک آموزش گام به گام برای درک امواج صوتی، هارمونی، مقیاس ها، آکوردها و کلیدها است. کل دوره مانند یک پرسش متداول ارائه شده است و به سوالات رایجی که یک مبتدی خواهد داشت پاسخ می دهد.

مثلاً در حین آموزش هارمونی، دو قطعه موسیقی را پخش می کند و می پرسد که چرا یکی خوب است و دیگری بد. و سپس پاسخ را توضیح می دهد و سپس یک تست کوتاه برای اینکه ببینید آیا آن را دریافت کرده اید یا خیر برایتان ایجاد می کند.

LightNote به اندازه دوره Ableton عمیق نیست، اما برای یک تازه کار بسیار ساده تر است. در حال حاضر هشت دوره رایگان در این سایت وجود دارد، با چند دوره دیگر که برای شرکت در آن ها باید هزینه ی آن را پرداخت کنید.

  1. درس های یوتیوب مایکل نیو

مایکل نیو، موسیقی‌دان، سبکی نوآورانه برای ارائه درس ‌های تئوری موسیقی رایگان در YouTube دارد. نیو از ترکیب صفحه کلید MIDI و تخته سفید برای تأثیرگذاری عالی استفاده می کند.

او نت ها را روی صفحه کلید می نوازد و آنچه را که توضیح می دهد روی تخته سفید می نویسد. همانطور که درس ادامه می یابد، تخته سفید دارای اطلاعاتی است که شما همیشه در آن درس به آن نیاز دارید، و کاملا مکمل صفحه کلیدی است که در بالای صفحه قرار دارد.

تا آنجا که یادگیری بصری موسیقی پیش می ‌رود، هیچ چیز بهتری در اینترنت به خوبی این آموزش وجود ندارد.

احتمالاً باید برای کسب اطلاعات بیشتر با لیست پخش مبانی نظریه موسیقی شروع کنید، اما بقیه مقالات ما را نیز بررسی کنید. چیزهای بسیار خوبی برای شما وجود دارد، قطعا می توانید اطلاعات مفیدی از آن ها به دست بیاورید.

  1. مبانی خواندن نت

سایت یادگیری تئوری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

حتی برخی از نوازندگان ماهر نیز نمی توانند نت بخوانند. به هر حال آن چیز های عجیب و غریب چیست؟ کوین Meixner اینجاست تا همه چیز را در یک صفحه وب در سایت ReadSheetMusic.info به شما آموزش دهد.

درست است، آموزش Meixner به قدری موثر و کامل است که نیازی به بررسی صفحه به صفحه ندارد. هر درس با یک فایل صوتی همراه است تا بهتر بفهمید در مورد چه چیزی صحبت می کند. شما همه چیز را از مدت زمان یادداشت گرفته تا امضای زمان، و نحوه خواندن یا نوشتن آن را یاد خواهید گرفت.

وقت خود را با درس های Meixner صرف کنید، حتی اگر فقط یک صفحه باشد. و هنگامی که کارتان تمام شد، آموزش افزودنی دوستش جیسون سیلور را در مورد اصول اولیه شمارش ریتم با نت موسیقی امتحان کنید. پس از آن، مهارت ‌های نت ‌خوانی جدید خود را در آموزش نماد گذاری نیز آزمایش کنید.

  1. درس ها و تمرین های تئوری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

سایت یادگیری تئوری موسیقی

یکی از قدیمی ترین و ساده ترین وب سایت های آموزش موسیقی، MusicTheory.net به میلیون ها نفر از مبتدی تا حرفه ای آموزش داده است. این سایت به طور کلی به سه بخش تقسیم شده است و همه ی چیز هایی را که نیاز دارید برآورده می کند.

دروس این سایت همه چیز در مورد یادگیری تئوری موسیقی است. این مبانی، ریتم و متر، مقیاس ها و امضاهای کلیدی، فواصل، آکورد ها، آکورد های دیاتونیک، پیشرفت آکورد، و آکورد های ناپلی را پوشش می دهد. این سایت تقریباً یک کتاب درسی و یکی از بهترین راه ها برای یادگیری تئوری موسیقی است.

تمرینات باعث می شود نت ها، آکوردها، فواصل و امضاها را شناسایی کنید. همچنین دارای بخش “آموزش گوش” عالی برای گوش دادن به صدا و تشخیص نت، فاصله، مقیاس یا آکورد است. ابزار های این سایت دارای ماشین‌ حساب‌ هایی برای همه انواع نیاز های موسیقی هستند، مانند ماشین ‌حساب ماتریسی یا تندرو.

خرید با ویزا و مستر

آیا دانستن تئوری موسیقی برای دوست داشتن موسیقی ضروری است؟

موسیقی یک هنر اولیه است و برای دوست داشتن یک آهنگ نیازی به دانستن تئوری موسیقی نیست. با این حال، متوجه خواهید شد که یادگیری تئوری موسیقی تا حد زیادی میزان قدردانی شما از آنچه را که به آن گوش می دهید، بهبود می بخشد. همچنین درک کاملاً جدیدی از اینکه چرا آهنگی را که دوست دارید، بسیار عالی است، به دست خواهید آورد.

به غیر از یادگیری تئوری موسیقی، واقعا خوشحال کننده است که نحوه پخش موسیقی را می توانید به صورت مجازی آموزش ببینید. از چیزهای بدون ساز مانند آواز خواندن و ضرب ‌باکس گرفته تا نواختن گیتار، این مهارت ‌های موسیقی هستند که می ‌توانید به صورت آنلاین به صورت رایگان، با یا بدون ساز، یاد بگیرید.
امیدواریم با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب سایت آموزشی یا دوره ی مد نظر خود بگیرید.

شما می توانید با مطالعه ی دیگر مقالات ما در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT