فضای ابری گوگل استیدیا Stadia چیست

فضای ابری گوگل استادیا Stadia چیست ؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

سرمایه‌گذاری در حوزه گیم همیشه از طرف شرکت‌های برتر فناوری مورد توجه بوده است. خود شرکت گوگل، با توسعه یوتوب گیمینگ (YouTube Gaming) به سود قابل توجهی دست پیدا کرده است و مخاطبان زیادی عضو این شبکه اجتماعی هستند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که گوگل استادیا Stadia چیست چگونه رقیبی جدی برای فضای ابری ماکروسافت xCloud محسوب می‌شود.

اهداف گوگل استادیا Stadia چیست ؟

اهداف گوگل استادیا Stadia چیست

شرکت گوگل در مراسم GDC 2019 از پلتفرم استریم مخصوص بازی خود با نام Stadia پرده برداشت. دقیقا مانند پروژه ماکروسافت xCloud ، هدف این پروژه این است که افراد برای اجرای بازی‌های گیم مختلف یا استریم نیاز به سیستم‌های قدرت‌مند مانند RAM و کارت گرافیک قوی نداشته باشند و هر کسی بتواند با اتصال به اینترنت، با هر سیستمی یک گیم را اجرا یا استریم کند.

استفاده از این سرویس تماما به کیفیت اینترنت و محلی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد، با این حال با ساده‌ترین سخت افزارها مانند گوشی همراه، می‌توان سنگینترین بازی‌ها را اجرا کرد.

فضای ابری گوگل استادیا Stadia چگونه عمل می‌کند؟

قیمت گوگل استادیا Stadia چیست

شمار دانلودهای اپلیکیشن گوگل استادیا تا اردیبهشت ۹۹ به بیش از یک میلیون بار رسیده بود. گوگل به منظور تشویق مردم به خانه‌نشینی در دوران شیوع ویروس کرونا، اعلام کرده بود که به مدت دو ماه استفاده از سرویس Stadia Pro رایگان شده است؛ با این حال استفاده از Stadia Pro ماهیانه ۱۰ دلار می‌باشد که دسترسی با خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت برای ایرانیان امکان‌پذیر خواهد بود.

استیدیا می‌تواند بازی‌ها را با کیفیت ۴K و سرعت ۶۰ بر ثانیه همراه با قابلیت HDR اجرا کند. گوگل برنامه دارد در آینده رزولوشن را به ۸K برساند و نرخ فریم را تا سرعت ۱۲۰ در ثانیه بالا ببرد.

یکی از نکاتی که بسیار مهم است، این موضوع می‌باشد که شرکت گوگل باید برای افزایش سرعت عملکرد اتصال کاربران به Stadia ، سرورهای متنوعی را در کشورها و نقاط مختلف دنیا تعبیه کند. احتمال زیاد ایرانی‌ها در آینده هم بتوانند به سرورهای تعبیه شده در کشورهای همسایه همچون امارات متحده عربی متصل شوند.

گوگل همچنین دسته کنترلر مخصوص Stadia را عرضه کرده است. این کنترلر مخصوص این سرویس طراحی شده و از ویژگی‌های متعددی بهره می‌برد که از جمله آن‌ها می‌توان به اتصال به گوشی‌های اندرویدی یا اتصال به Google Assistant اشاره کرد.

استریم گیم با کمک گوگل استادیا Stadia چگونه است؟

استریم ابری گوگل استادیا Stadia چیست

شرکت گوگل برای رقابت با سایت‌هایی نظیر Twitch (توییچ) و Facebook Gaming (فیسبوک گیمینگ)، سایت استریم گیم به نام YouTube Gaming (یوتیوب گیمینگ) را مدیریت می‌کند، با این حال استریم با Stadia هم از اهداف گوگل می‌باشد مخصوصا برای استریم بازی‌ها از طریق گوشی همراه اندوریدی که کاربران زیادی در دنیا دارد.

یکی از مزایای گوگل استادیا سوییچ سریع و یکپارچه بین دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف است که در بستر فضای ابری انجام می‌شود و استریم کننده از یک بازی می‌تواند به بازی دیگری به سرعت تغییر مسیر دهد.

استریم کننده‌ها امکاناتی مانند دو حالت State Share و Crowd Play را خواهند داشت:

  • حالت State Share: مخاطبان هم قادر هستند تا دقیقا از همان نقطه شروع به تجربه بازی کنند که استریم انجام شده است.
  • حالت Crowd Play: به استریمرها اجازه می‌دهد یک لیست کامل از مخاطبین خود درست کنند و به انجام بازی‌های چندنفره با مخاطبان خود مشغول شوند.

حالا که متوجه شدید فضای ابری گوگل استادیا Stadia چیست و چه کاربردی دارد، به زودی نسخه اندرویدی اپلیکیشن Stadia کامل خواهد شد و از حالت آزمایشی خارج می‌شود. اگر شما به عنوان استریمر گیم از این راه کسب درآمد دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه اول پرداخت برای نقد درآمدهای ارزی خود استفاده نمایید. همچنین مجموعه اول پرداخت خدمات پرداخت ارزی مانند شارژ هاستینگ تخصصی گیم یا فروش انواع گیفت کارت پلی استیشن و ایکس باکس را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT