بستر انتشار Web3 برای نویسندگان

6 بستر انتشار Web3 برای نویسندگان

زمان مطالعه 6 دقیقه

از پلتفرم‌های انتشار Web3 برای مالکیت کامل نوشته‌های خود و همچنین گزینه‌های کسب درآمد بهتر استفاده کنید. در اینجا انتخاب های برتر ما هستند. بستر انتشار Web3 برای نویسندگان را بشناسید.

با تکامل Web2 به Web3، ایجاد و توزیع محتوای دیجیتال شکل های جدیدی به خود می گیرد. نکته قابل توجه، نگرانی اصلی نویسندگان در این دوره جدید، یافتن بستری است که مالکیت کامل بیان خلاقانه و فرصت‌های کسب درآمد را در اولویت قرار دهد.

پلتفرم‌های انتشار Web3، که شامل ویژگی‌هایی مانند فناوری بلاک چین و تمرکززدایی می‌شوند، این نیازها را برآورده می‌کنند. بیایید برخی از بهترین پلتفرم‌های انتشار Web3 را که باید به‌عنوان نویسنده‌ای که به دنبال مهار قدرت Web3 در نظر گرفته‌اید، بررسی کنیم.

پلتفرم های نوشتن Web3 چیست و چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند؟

اگر Web3 به یک نسخه غیرمتمرکز، بدون مجوز و و نسخه متمرکز بر کاربر وب، سپس پلتفرم‌های انتشار Web3، برنامه‌های انتشاراتی با تمام آن ویژگی‌ها هستند. پلت‌فرم‌های انتشار Web3 به برنامه‌های انتشار دیجیتالی اطلاق می‌شود که فناوری بلاک چین را برای ارائه ویژگی‌هایی مانند مالکیت، شفافیت و گزینه‌های درآمدزایی مستقیم یکپارچه می‌کنند.

برخی از ویژگی های کلیدی وجود دارد که پلتفرم های انتشار Web3 را از پلتفرم های انتشار معمولی متفاوت می کند.

فناوری بلاک چین غیرمتمرکز و کسب درآمد

بزرگترین شاخص Web3 فناوری بلاک چین است. پلتفرم های وب 3 می توانند شفافیت و عدم تمرکز واقعی را از طریق بلاک چین تضمین کنند.

به عنوان مثال، پلتفرم های Web3 می توانند از فناوری بلاک چین برای ایجاد NFT های ادبی یا نشانه هایی از آثار مکتوب شما استفاده کنند. سپس می‌توانید از قراردادهای هوشمند بلاک چین برای کسب حق امتیاز برای هر فروش بعدی کار توکن‌شده خود یا پرداخت خودکار به یک نویسنده مشترک استفاده کنید.

همچنین، احتمالاً برای کار خود در ارزهای رمزنگاری شده، که، همانطور که همه می دانیم، معمولاً مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند، پولی دریافت خواهید کرد.

حریم خصوصی

در Web2، امکان نقض داده های بی پایان وجود دارد زیرا کاربران باید اطلاعات شخصی را به نام تأیید KYC ارسال کنند. پلتفرم های انتشار Web3 با اولویت دادن به ناشناس بودن و استفاده از آدرس های کیف پول این مشکل را حل می کنند.

هر کاربر توسط یک رشته الفبایی از کاراکترها شناخته می شود که به عنوان آدرس کیف پول شناخته می شود. اگر این برای شما به عنوان یک نویسنده مهم است، پس باید پلتفرم های Web3 را انتخاب کنید.

1.Mirror

Mirror خود را به عنوان یکی از پلتفرم های برتر برای انتشار Web3 تثبیت کرده است. این پلتفرم در شبکه اتریوم زندگی می کند، به این معنی که هر کاربری می تواند با کیف پول اتریوم خود ثبت نام کند و نوشته های خود را در Arweave، یک شبکه ذخیره سازی اطلاعات دائمی، ذخیره کند.

Mirror دو راه اصلی برای کسب درآمد از محتوا در اختیار شما قرار می دهد: کلکسیونی و اشتراک Web3.

اولین مورد، کلکسیونی ها، با برش بخشی از محتوا به عنوان NFT امکان پذیر است. Mirror روشی بدون هزینه برای برش دادن هر پست یا قسمتی از محتوا ارائه می دهد که به نویسنده امکان می دهد عرضه و قیمت محدودی را تعیین کند. علاوه بر این، نویسندگان می‌توانند هر NFT هنر دیجیتالی را که خریداری کرده‌اند در پست‌ها یا مقالات وبلاگ خود جاسازی کنند. محصول نهایی NFT ادبی شامل محتوای نوشتاری و هنر دیجیتال NFT خواهد بود.

دومین گزینه کسب درآمد، توکن گیتینگ است که شامل قفل کردن محتوای ممتاز در پشت دیوار پرداخت است که فقط با رمزنگاری قابل باز کردن است.

در مجموع، Mirror دارای یک رابط کاربری آسان برای پیمایش است و یک گزینه محبوب برای نویسندگان و مشتریان به طور یکسان است. همچنین کمی انعطاف پذیری را برای گزینه های کسب درآمد از انتشار شما ارائه می دهد.

2.بستر انتشار Web3 برای نویسندگان Sigle

Sigle گزینه دیگری برای انتشار Web3 است. این بر اساس پروتکل Stacks ساخته شده است، یک راه حل لایه 2 که عملکرد NFT و قرارداد هوشمند را در بلاک چین بیت کوین فعال می کند. Sigle به دلیل شبکه خانگی خود، به جای NFT های سنتی اتریوم برای ذخیره محتوای کاربران در شبکه بیت کوین از فناوری کتیبه ترتیبی بیت کوین استفاده می کند.

Sigle دارای چند ویژگی است که تجربه کاربر را بهبود می بخشد. اول رابط کاربری است که به سادگی رقیب Web2 خود یعنی Medium است. ویژگی دوم، مجموعه ای از ابزارهای پشتیبانی نویسنده، از جمله ویرایشگر داخلی، دامنه وبلاگ سفارشی بهینه شده برای سئو، و داشبورد بصری است.

کسب درآمد برای نوشتن شما در Sigle همان فرمول Mirror را دارد: توکن گیتینگ و NFT های ادبی. با این حال، یک تفاوت کوچک این است که نویسندگان در Sigle می توانند انتخاب کنند که با چه ارزی درآمد دریافت کنند.

3. Soltype

صنعت نشر فضایی رقابتی است که بر اساس معاملات انتشاراتی حاکم است و نویسندگان جدید را به سمت انتشار خود از طریق کتاب های الکترونیکی سوق می دهد. Soltype به عنوان یک راه حل Web3 برای انتشار خود وارد می شود. این یک بازار کتاب الکترونیکی مبتنی بر بلاک چین است که در آن نویسندگان می توانند آثار خود را به عنوان NFT های ادبی بنویسند، ضرب کنند و بفروشند.

هر مجموعه ای از NFT های ادبی تحت کنترل کامل نویسنده است، بنابراین آنها می توانند حد عرضه را تعیین کنند و هر طور که بخواهند قیمت گذاری کنند. برای افزایش نادر بودن NFT های منفرد از مجموعه، نویسنده می تواند جلد هنری منحصر به فرد را به کتاب های الکترونیکی مجموعه بچسباند.

خرید NFT از مجموعه به شما امکان دسترسی کامل و مالکیت کامل بر کتاب الکترونیکی را می‌دهد، به این معنی که می‌توانید بهترین بازارهای سولانا را با انتخاب خود بخوانید، تجارت کنید و دوباره بفروشید.

4.بستر انتشار Web3 برای نویسندگان Paragraph

پاراگراف رویکردی کمی متفاوت از سایر پلتفرم ها دارد زیرا نویسندگانی را هدف قرار می دهد که قبلاً مخاطب ایجاد کرده اند. اگر نویسنده‌ای هستید که قبلاً انجمنی دارید، پاراگراف به شما امکان می‌دهد با ارائه سه طرح اشتراک سالانه به نویسندگان در مراحل مختلف رشد، از آن درآمد کسب کنید. نویسندگان با 100، 1000 و 5000 عضو باید به ترتیب 0.05، 0.1 و 0.5 ETH پرداخت کنند.

در مورد کسب درآمد، هر پست در پلتفرم به عنوان یک NFT ثبت می شود، اما نویسندگان می توانند بهترین پست های خود را با تبدیل آنها به مجموعه ای فراتر ببرند. خرید کلکسیون مالکیت کامل پست را به خریدار می دهد.

5. Hashnode Web3

برخلاف بقیه در این لیست، هشنود کمی جا دارد. این یک پلتفرم وبلاگ نویسی است که به توسعه دهندگان نرم افزار و نویسندگان فنی پاسخ می دهد. اگرچه این پلتفرم دارای ویژگی‌های Web2 مانند تأیید KYC و ثبت نام ایمیل است، اما این پلتفرم میزبان جامعه بزرگی از کاربران Web3 است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

Hashnode ابزارهای زیادی را برای پشتیبانی از نویسندگان در پلتفرم ارائه می دهد، از جمله پشتیبانی SEO، انتشار و پشتیبان گیری خودکار GitHub، یک ویرایشگر داخلی و یک سرویس اشتراک خبرنامه.

6.بستر انتشار Web3 برای نویسندگان Hive Blog

Hive Blog یک پلتفرم شبکه اجتماعی و وبلاگ نویسی است که بر روی بلاک چین Hive ساخته شده است. مانند سایر بلاک چین ها، Hive دارای یک ارز بومی است که تراکنش ها را در تمام پروژه های خود از جمله وبلاگ Hive تسهیل می کند.

این وبلاگ به نویسندگان برای نوشتن جایزه نمی دهد، اما کاربران را تشویق می کند که محتوا را مدیریت کنند و با پست های دیگر تعامل داشته باشند. کاربرانی که بیشترین نفوذ را دارند، سهمی از درآمد پلتفرم را به دلار Hive-Based (HBD)، استیبل کوین پلتفرم، دریافت می‌کنند.

وبلاگ Hive یک پلتفرم ترکیبی است که گزینه های مختلف ثبت نام را برای پاسخگویی به کاربران Web3 و Web2 دارد. بنابراین، می‌توانید از یک آدرس ایمیل استفاده کنید یا با ورود مبتنی بر کیف پول ناشناس بمانید.

. پلتفرم‌های نوشتن Web3 مالکیت کامل بیان خلاق و فرصت‌هایی را برای کسب درآمد از طریق ویژگی‌هایی مانند فناوری بلاک چین و تمرکززدایی فراهم می‌کنند.

. این پلتفرم‌ها از فناوری بلاک چین برای اطمینان از شفافیت، عدم تمرکز و حفظ حریم خصوصی استفاده می‌کنند و گزینه‌هایی مانند کسب حق امتیاز از کارهای توکن‌شده و دریافت پرداخت‌ها در ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهند.

. برخی از پلتفرم های محبوب نوشتن Web3 عبارتند از Mirror، Sigle، Soltype، Paragraph، Hashnode Web3 و Hive Blog که هر کدام ویژگی ها و گزینه های کسب درآمد منحصر به فردی را برای نویسندگان ارائه می دهند. کاوش در این پلتفرم‌ها می‌تواند کنترل بیشتر، درآمد بهتر و اکوسیستم انتشار منصفانه را ارائه دهد.

آیا باید از بستر نوشتن Web3 استفاده کنید؟

پلتفرم‌های نوشتن Web3 به شما کنترل بیشتری بر محتوایتان، گزینه‌های کسب درآمد بهتر و اکوسیستم شفاف‌تر و منصفانه‌تر ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید از نوشتن درآمد کسب کنید و در حین انجام این کار ناشناس بمانید، این ویژگی‌ها پلتفرم‌های نوشتن Web3 را به انتخاب خوبی تبدیل می‌کنند.

بهترین چیز در مورد همه اینها این است که چگونه همه واسطه ها را حذف می کند و انتشار را در دسترس تر می کند. با این حال، یادگیری نحوه پیمایش در دنیای ارزهای دیجیتال و Web3 می تواند کمی چالش برانگیز باشد. اما قطعا ارزش امتحان کردن را دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT