دوره ها و کلاس های خودمراقبتی

8 پلتفرم آنلاین که دوره ها و کلاس های خودمراقبتی را ارائه می دهند

زمان مطالعه 7 دقیقه

خودمراقبتی برای یک زندگی شاد ضروری است و همچنین به شما امکان می دهد در مقابل دیگران ظاهر شوید. در اینجا چند پلتفرم وجود دارد که دوره ها و کلاس ها را ارائه می دهند. دوره ها و کلاس های خودمراقبتی را در ادامه معرفی کرده ایم.

. مراقبت از خود تمرین مراقبت از خود از نظر روحی، جسمی و عاطفی است. مراقبت از خود را بپذیرید تا زندگی سالم تر و شادتر داشته باشید.

. پلتفرم‌های آنلاین مانند Udemy، Gaia، Alison، Coursera، Skillshare، Activate Academy، More Positive Me، و LinkedIn Learning دوره‌های مختلف مراقبت از خود را برای همه ارائه می‌دهند.

. از ایجاد یک روال خودمراقبتی گرفته تا توسعه خودآگاهی و ذهن آگاهی، این دوره های آنلاین می توانند به شما کمک کنند تا سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و مراقبت از خود را بخشی از زندگی روزمره خود کنید.

به عبارت ساده، خودمراقبتی تمرین مراقبت از خود از نظر روحی، جسمی و عاطفی است. برخی از نمونه های متداول خودمراقبتی شامل رعایت بهداشت خوب، ورزش، گذراندن وقت در فضای باز یا مدیتیشن است. اما به یاد داشته باشید که مراقبت از خود برای هر کسی متفاوت است.

ممکن است این تصور را داشته باشید که پرداختن به مراقبت از خود خودخواهانه است. با این حال، هیچ چیز فراتر از حقیقت وجود ندارد زیرا مراقبت از خود می تواند به شما کمک کند زندگی سالم تر و شادتری داشته باشید. علاوه بر این، اگر احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، حضور بیشتر در کنار دیگران برایتان آسان‌تر خواهد بود. اگر علاقه مند به پذیرش خودمراقبتی برای تقویت سلامت کلی خود هستید و خود را در اولویت قرار می دهید، از این کلاس ها و دوره های آنلاین استفاده کنید.

1.دوره ها و کلاس های خودمراقبتی Udemy

Udemy یکی از بهترین وب سایت های آموزشی برای یادگیری آنلاین مهارت های جدید است. در واقع، هر چیزی که به آن علاقه دارید، این احتمال وجود دارد که یک دوره آموزشی در مورد آن در Udemy پیدا کنید، چه بخواهید محتوای خود را به عنوان یک سازنده بهبود ببخشید یا یاد بگیرید چگونه رقص شکم را یاد بگیرید.

همانطور که گفته شد، می‌توانید با تایپ کردن «خودمراقبتی» در نوار جستجو، طیف قابل توجهی از دوره‌های مراقبت از خود را بیابید. چیزی برای همه وجود دارد، از خودمراقبتی برای معلمان و خودمراقبتی کارکنان گرفته تا مراقبت از خود برای مادران پرمشغله – و حتی دوره‌ای برای دریافت گواهینامه مربی زندگی خودمراقبتی.

یکی از دوره های آموزشی خودمراقبتی که باید امتحان کنید، کلید خوشبختی: مراقبت از خود است. این دوره که شامل 19 سخنرانی می باشد، توسط KW Professional Organizers ایجاد شده است و هدف آن کمک به ایجاد روال مراقبت از خود با استفاده از استراتژی ها و ابزارهای خاص است.

2. Gaia

گایا یک سرویس پخش آنلاین ویدیو است، بر خلاف بسیاری دیگر. این محتوای دیجیتال منحصر به فرد را ارائه می دهد که اگر به موضوعاتی مانند سلامت و شفا، آگاهی گسترده، رشد معنوی و موارد غیرقابل توضیح علاقه دارید، از آن لذت خواهید برد.

Path to Self مجموعه‌ای از سریال‌ها، فیلم‌ها و تمرین‌ها است که توسط کارشناسان مشهوری مانند دکتر جو دیسپنزا، سالی کمپتون و رهبر معنوی رام داس هدایت می‌شود. اگرچه گایا Path to Self لزوماً یک کلاس یا دوره آموزشی آنلاین نیست، اما مطمئناً می تواند شما را در سفر خود مراقبتی و رشد خود راهنمایی کند.

علاوه بر این، می‌توانید تقریباً در هر دستگاهی به سرویس استریم Gaia دسترسی داشته باشید، چه بخواهید ویدیوها را در تلفن هوشمند خود تماشا کنید یا آنها را در تلویزیون هوشمند خود پخش کنید.

3.دوره ها و کلاس های خودمراقبتی Alison

یک مکان عالی برای یافتن دوره های آنلاین رایگان با گواهینامه ها و دیپلم، آلیسون است. از طرف دیگر، می توانید از برنامه Alison برای دوره های آنلاین رایگان نیز استفاده کنید. آلیسون دوره هایی را در زمینه موضوعات مختلف، از تجارت و فناوری اطلاعات گرفته تا سلامت و توسعه شخصی ارائه می دهد.

بنابراین جای تعجب نیست که دوره کوتاه تنظیم لیست مراقبت از خود را در آلیسون پیدا کنید. این دوره برای کسانی که می‌خواهند خودمراقبتی کنند، اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند یا برای پایدار ماندن تلاش می‌کنند، عالی است.

تنها با دو ماژول که به شما نشان می دهد چگونه لیست مراقبت از خود و سپس ارزیابی نهایی خود را ایجاد کنید، مطمئناً یکی از دوره های کوتاهتر است، اما به خاطر داشته باشید که کاملا رایگان است.

4. Coursera

Coursera یک ارائه دهنده دوره آنلاین است که در آن می توانید مهارت هایی را بیاموزید تا به شما کمک کند شغلی پیدا کنید یا مهارت هایی را برای کمک به رشد شخصی خود بیاموزید. بنابراین، اگر می خواهید اهمیت خودمراقبتی را بیاموزید، می توانید در دوره Coursera Life 101: Mental and Physical Self Care ثبت نام کنید.

این دوره برای مبتدیان عالی است و شامل 10 هفته مطالعه است، اما شما فقط باید دو ساعت از وقت خود را در هفته اختصاص دهید. برنامه درسی موضوعاتی مانند اتخاذ عادات خوب برای مراقبت از خود، تغذیه و تندرستی، ذهن آگاهی و هوش هیجانی و موارد دیگر را پوشش می دهد.

مهم است که توجه داشته باشید که می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و به تمام مواد دوره دسترسی خواهید داشت. با این حال، شما به اقلام درجه بندی شده دسترسی نخواهید داشت و در صورت تمایل به دریافت گواهی پس از اتمام، باید پرداخت کنید.

5.دوره ها و کلاس های خودمراقبتی Skillshare

خودمراقبتی اشکال مختلفی دارد، بنابراین مراقبت از خود به شما به عنوان یک فرد بستگی دارد. پلتفرم محبوب یادگیری آنلاین Skillshare یک دسته کامل را به کلاس های خودمراقبتی آنلاین اختصاص داده است.

Doodling for Relaxation، 14 Days of Mindful Drawing for Self Care، و Art Journaling for Self Care تنها تعداد انگشت شماری از کلاس های آنلاین هستند که ممکن است بخواهید آنها را امتحان کنید. از سوی دیگر، می‌توانید به سادگی «خودمراقبتی» را در نوار جستجو تایپ کنید تا چندین کلاس آنلاین جالب مراقبت از خود را برای مرور مشاهده کنید.

یکی از بهترین گزینه ها The Ultimate Self-Care Playbook اثر Jonathan Van Ness از Queer Eye است. در طول این دوره 13 درس، جاناتان به شما می آموزد که چگونه قفل خلاقیت خود را باز کنید و مراقبت از خود را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید.

6. Activate Academy

Activate Academy یک پلتفرم آموزش آنلاین رایگان است که در آن می توانید هر آنچه را که علاقه خود را برانگیخته است یاد بگیرید، خواه مهارت های ارتباطی و مدیریت مالی یا درک استرس و برنامه ریزی پروژه باشد.

البته دوره دیجیتالی خودمراقبتی نیز از Activate Academy وجود دارد. با 12 هفته یادگیری، ممکن است فکر کنید دوره نسبتا طولانی است. اما فقط حدود چهار ساعت محتوا اضافه می کند که در صورت تمایل می توانید آن را در یک یا دو روز تمام کنید.

بعد از هر درس، مهم است که یک کاربرگ را تکمیل کنید. وقتی کل دوره را تمام کردید، گواهی دوره دریافت خواهید کرد.

7.دوره ها و کلاس های خودمراقبتی More Positive Me

مراقبت از خود اساساً مراقبت از بدن، ذهن و روح شماست. و این دقیقاً همان چیزی است که دوره آنلاین Rediscovering You از More Positive Me روی آن متمرکز است.

این یک دوره شش هفته ای خودمراقبتی با شش جلسه مختلف است – اهمیت مراقبت از خود، درباره من، بدن، ذهن، روح، و جمع کردن همه چیز. هر جلسه با یک مسابقه سریع به پایان می رسد و شامل تکالیف است تا به شما کمک کند تمام مطالبی را که یاد گرفته اید مرور کنید.

علاوه بر این، More Positive Me دوره‌های منحصربه‌فرد دیگری مانند آموزش توانمندسازی پس از سوءاستفاده خانگی و آموزش آگاهی برای آرایشگران ارائه می‌دهد.

8. LinkedIn Learning

لینکدین یکی از بزرگترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی است که در آن می توانید شغل پیدا کنید یا کسب و کار خود را تقویت کنید. با این حال، آیا می دانستید که لینکدین مجموعه ای از دوره های آموزشی آنلاین به نام یادگیری لینکدین را ارائه می دهد؟

در اینجا، سه بخش اصلی – کسب و کار، فناوری و خلاقیت – و تقریباً 20000 دوره مختلف را خواهید یافت. مطمئناً، دوره‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا حرفه خود را توسعه دهید، اما بخشی نیز وجود دارد که می‌خواهید رفاه و مراقبت از خود را افزایش دهید.

برخی از دوره های محبوب عبارتند از: توسعه خودآگاهی، تمرینات ذهن آگاهی و عادات شادی. می‌توانید گزینه‌ها را بر اساس نوع دوره، مدت زمانی که برای تکمیل آن طول می‌کشد و سطح شایستگی فیلتر کنید.

زمان آن فرا رسیده است که یاد بگیرید چگونه از خود به خوبی مراقبت کنید

خودمراقبتی چیزی است که باید سعی کنید به صورت روزانه آن را تمرین کنید. توجه به این نکته مهم است که هیچ راه خاصی برای مراقبت از خود وجود ندارد و این باعث می شود که بدانید از کجا شروع کنید.

اینجاست که این دوره‌ها و کلاس‌های خودمراقبتی آنلاین به تصویر کشیده می‌شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید سلامت ذهنی، جسمی و عاطفی خود را تقویت کنید، مطمئن شوید که برای امتحان حداقل یکی از این دوره‌های آنلاین کمی وقت گذاشته‌اید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT