بهترین ابزار سئو 2023

بهترین ابزار سئو در سال 2023

زمان مطالعه 18 دقیقه

بهترین ابزار سئو 2023 بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو و همچنین نظارت بر رتبه بندی شما را ساده و آسان می کند.

در قلب خود SEO – بهینه سازی موتورهای جستجو – به عنوان یک افزونه برای دسترسی به وب با پیروی از دستورالعمل های HTML4 توسعه یافته است تا به شناسایی بهتر هدف و محتوای یک سند کمک کند.

این بدان معناست که صفحات وب دارای عناوین منحصر به فرد صفحه هستند که به درستی محتوای آنها را منعکس می کند، و همچنین عناوین کلمات کلیدی برای برجسته کردن محتوای صفحات جداگانه، و سایر برچسب ها نیز مطابق با آن رفتار می کنند. این امر ضروری بود، نه حداقل به این دلیل که توسعه دهندگان وب اغلب فقط بر روی مسائل کدنویسی تمرکز می‌کردند تا تجربه کاربر، چه رسد به پیروی از دستورالعمل‌های انتشار وب – مسئله‌ای که به طرز شگفت‌انگیزی، هنوز هم وجود دارد.

با گذشت زمان، سئو تغییر کرده است تا بر روی محتوای صفحه شما، مانند لینک های سایر وب سایت ها و تجربه کاربر، تمرکز نداشته باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره در حال تغییر الگوریتم های رتبه بندی خود هستند، بنابراین همچنان مهم است که با بهترین ابزارهای سئوی موجود، سئوی خود را در صدر قرار دهید. ما لیست برتر خود را در زیر فهرست کرده ایم.

بهترین ابزار سئو سال 2023 به طور کامل:

1. SEMrush

ابزار SEO عالی برای مشاغل کوچک و متوسط

دلایل خرید

+ معیارهای رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

+ داشبورد قوی آموزنده

+ مجموعه ابزار جامع

دلایلی برای اجتناب

-از اصطلاحات پیچیده استفاده می کند

یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه برای خوانندگان تکرادار در دسترس است تا این سرویس را امتحان کنند

جعبه ابزار SEO SEMrush مجموعه ای کاملاً جامع از ابزارهای SEO را ارائه می دهد. می توانید گزارش های تجزیه و تحلیل دقیق کلمه کلیدی و همچنین خلاصه ای از دامنه هایی را که مدیریت می کنید مشاهده کنید.

مهمتر از آن، جعبه ابزار SEO به شما امکان می دهد عملکرد صفحات خود را با هم مقایسه کنید تا ببینید در برابر رقبا چه رتبه ای دارید. به عنوان مثال، می‌توانید بک لینک‌ها را از سایر وب‌سایت‌ها به وب‌سایت خود تجزیه و تحلیل کنید. (این فرآیند گاهی اوقات “لینک سازی” نامیده می شود).

تجزیه و تحلیل ترافیک به شناسایی منابع اصلی ترافیک وب رقبای شما، مانند سایت های ارجاع دهنده برتر کمک می کند. این به شما امکان می‌دهد تا جزئیات دقیقی را در مورد چگونگی اندازه‌گیری سایت‌های شما و رقبایتان از نظر میانگین مدت زمان جلسه و نرخ پرش بررسی کنید. علاوه بر این، “مقایسه منابع ترافیک” به شما یک نمای کلی از کانال های بازاریابی دیجیتال برای دسته ای از رقبا ارائه می دهد. برای کسانی که تازه با سئو عامیانه آشنا شده اند، «نرخ پرش» درصد بازدیدکنندگانی است که از یک وب سایت بازدید می کنند و سپس بدون دسترسی به هیچ صفحه دیگری در همان سایت، آن را ترک می کنند.

نمای کلی دامنه بسیار بیشتر از ارائه خلاصه ای از استراتژی های سئوی رقبای شما است. همچنین می توانید کلمات کلیدی خاصی را که آنها هدف قرار داده اند شناسایی کنید و همچنین به عملکرد نسبی دامنه های خود در دستگاه های دسکتاپ و تلفن همراه دسترسی داشته باشید.

با گذشت زمان، SEMrush چند ابزار دیگر را به پیشنهادات خود اضافه کرد: یک بازار نویسنده، یک ابزار افزایش ترافیک، یک مجموعه ابزار برای آژانس ها و حتی یک سرویس دستکش سفید برای آژانس های روابط عمومی.

2.بهترین ابزار سئو 2023: Ahrefs

ابزار سئو قدرتمند با امتیاز قیمت خوب و شاخص وب عالی

دلایل خرید

+ فهرست عظیم لینک وب

+ مستندات گسترده، آموزش ها، و پشتیبانی کاربر آگاه

+ ابزارهای فیلترینگ پیشرفته برای کاربران قدرتمند

دلایلی برای اجتناب

-بدون برنامه موبایل

یکپارچه سازی API می تواند بهبود یابد

از زمان انتشار اولیه آن در سال 2011، Ahrefs به سرعت به یکی از محبوب ترین ابزارهای سئو در بازار تبدیل شده است و توسعه دهندگان وب و سازندگان محتوا در سراسر جهان از آن برای رشد حضور آنلاین خود استفاده می کنند.

Ahrefs با بیش از 295 میلیارد صفحه نمایه شده و بیش از 16 تریلیون بک لینک، بزرگترین شاخص بک لینک ابزارهای برتر SEO را دارد. یک کاوشگر کلمات کلیدی ارتقا یافته، ابزارهایی برای نظارت بر رقابت، به‌علاوه مقدار زیادی از اسناد کاربر، و Ahrefs ممکن است ابزاری باشد که برای رتبه‌بندی بهتر و افزایش ترافیک به آن نیاز دارید.

Ahrefs با تمام ابزارهایی که برای کاوش و رشد حضور آنلاین خود نیاز دارید ارائه می شود. داشبورد مرکزی یک نمای کلی از رتبه‌بندی، ترافیک و بک‌لینک پروژه‌هایتان به شما می‌دهد. از صفحه فرود، می توانید به راحتی به هر یک از پنج عنصر اصلی Ahrefs که در زیر به آنها اشاره شده است دسترسی داشته باشید.

Ahrefs دارای تعدادی ویژگی قدرتمند است که به متمایز کردن آن کمک می کند، از جمله یک خزنده وب اختصاصی که از نظر اندازه و سرعت تنها پس از گوگل قرار دارد. در حالی که امتیاز قیمت به طور کلی با محصولات مشابه مطابقت دارد، بهترین تجزیه و تحلیل پیوند در کلاس، ابزارهای تحقیقاتی قدرتمند و پشتیبانی کاربر آگاه به Ahrefs کمک می کند تا Ahrefs را به یکی از بهترین گزینه ها برای درک و بهبود حضور آنلاین دامنه شما تبدیل کند.

3. Moz Pro

ابزار سئو کاربر پسند برای متخصصان سئو

دلایل خرید

+ طیف گسترده ای از ابزار

+ حجم عظیم داده

+جامعه حامی

دلایلی برای اجتناب

-ارزانترین اشتراک 99 دلار در ماه است

Moz Pro پلتفرمی از ابزارهای SEO است که هدف آن کمک به افزایش ترافیک، رتبه‌بندی و دید در نتایج موتورهای جستجو است.

ابزارهای کلیدی شامل توانایی ممیزی سایت خود با استفاده از Moz Pro spider است که باید مشکلات بالقوه را برجسته کند و بینش های عملی را توصیه کند. همچنین این امکان وجود دارد که رتبه سایت خود را بیش از صدها یا حتی هزاران کلمه کلیدی در هر وب سایت ردیابی کنید.

همچنین یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای کمک به تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی و ترکیب کلمات کلیدی ممکن است برای هدف‌یابی بهترین باشند وجود دارد، و همچنین یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک وجود دارد که ترکیبی از معیارها از جمله متن لنگر در لینک ها و همچنین اعتبار تخمینی دامنه را با هم ترکیب می‌کند.

قیمت Moz Pro از 99 دلار در ماه برای طرح استاندارد که ابزارهای اساسی را پوشش می دهد شروع می شود. برنامه Medium طیف وسیع تری از ویژگی ها را با قیمت 179 دلار در ماه ارائه می دهد و یک نسخه آزمایشی رایگان در دسترس است. توجه داشته باشید که طرح ها در صورت پرداخت سالانه با 20 درصد تخفیف همراه هستند. طرح‌های اضافی برای نیازهای آژانس و سازمانی در دسترس هستند، و ابزارهای پولی اضافی برای فهرست‌های محلی و تجزیه و تحلیل داده‌های STAT وجود دارد.

حتی اگر در Moz Pro ثبت نام نکنید، تعدادی ابزار رایگان در دسترس هستند. همچنین یک انجمن بزرگ پشتیبانی وجود دارد که آماده ارائه کمک، مشاوره و راهنمایی در وسعت مسائل مارکتینگ جستجو است.

4. Majestic SEO Tools

ابزار سئو عالی برای ردیابی لینک ها

دلایل خرید

+ حجم عظیم داده

+ چندین ویژگی

+تحلیل عالی

دلایلی برای اجتناب

– درک عملکردهای پیشرفته تر ممکن است زمان ببرد

ابزارهای Majestic SEO از زمان آغاز به کار خود در سال 2011 همواره مورد تحسین پیشکسوتان سئو قرار گرفته است.

تمرکز اصلی ابزارها بر روی بک لینک ها است که نشان دهنده پیوندهای بین یک وب سایت و وب سایت دیگر است. این تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سئو دارد و به این ترتیب Majestic دارای حجم عظیمی از داده های بک لینک است.

کاربران می‌توانند «فهرست تازه» را که در طول روز خزیده و به‌روزرسانی می‌شود، به‌علاوه «شاخص تاریخی» که به‌خاطر سرعت بازیابی برق‌آسایش به‌صورت آنلاین مورد تحسین قرار گرفته است، جستجو کنند. یکی از محبوب ترین ویژگی ها “Majestic Million” است که رتبه بندی 1 میلیون وب سایت برتر را نشان می دهد.

نسخه Lite Majestic دارای ویژگی های مفیدی مانند جستجوگر بک لینک انبوه، سابقه دامنه های ارجاع دهنده، IP و زیرشبکه ها و همچنین Site Explorer یکپارچه Majestic است. این ویژگی که به منظور ارائه نمای کلی از فروشگاه آنلاین شما طراحی شده است، به دلیل کمی قدیمی به نظر می رسد نظرات منفی را دریافت کرده است. Majestic همچنین ادغام Google Analytics ندارد.

5.بهترین ابزار سئو 2023: SEO Spider

ابزار سئو جامد برای خزیدن صفحه و تجزیه و تحلیل سایت

دلایل خرید

+ استفاده شده توسط رهبران صنعت

+ ویژگی های خزیدن عالی

دلایلی برای اجتناب

– نسخه رایگان محدود

SEO Spider در اصل در سال 2010 توسط قورباغه ای به نام Screaming Frog ایجاد شد. مشتریان این خزنده پرحاشیه شامل بازیکنان بزرگی مانند دیزنی، شزم و دل هستند.

یکی از جذاب ترین ویژگی های SEO Spider توانایی آن در جستجوی سریع URL ها و همچنین خزیدن سایت شما برای بررسی صفحات شکسته است. این کار شما را از مشکل کلیک دستی روی هر پیوند برای رد کردن “خطاهای 404” نجات می دهد.

این ابزار همچنین به شما این امکان را می‌دهد که صفحات دارای برچسب عنوان، تگ‌های متا تکراری، برچسب‌هایی با طول نامناسب را بررسی کنید و همچنین تعداد لینک‌های قرار داده شده در هر صفحه را بررسی کنید.

هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی SEO Spider وجود دارد. نسخه رایگان شامل اکثر ویژگی های اساسی مانند تغییر مسیرهای خزیدن است، اما این محدود به 500 URL است. این باعث می شود که نسخه Lite SEO Spider فقط برای دامنه های کوچکتر مناسب باشد. نسخه پولی 180 دلار در سال است و شامل ویژگی های پیشرفته تر و همچنین پشتیبانی فنی رایگان است.

6. SpyFu

ابزار SEO با قیمت مناسب برای همه اندازه های کسب و کار

دلایل خرید

+ استفاده آسان

+ مجموعه ای جامع از ویژگی ها

+ قیمت رقابتی

دلایلی برای اجتناب

-دارای ابزارهای پیشرفته ای است که مبتدیان ممکن است به آن نیاز نداشته باشند

– مرتب سازی بیش از حد داده ها می تواند دشوار باشد.

SpyFu یک شرکت تجزیه و تحلیل جستجو است که اینترنت را برای یافتن داده هایی که برای شناسایی کلمات کلیدی که شرکت ها و وب سایت ها با استفاده از Google AdWords خریداری می کنند استفاده می کند. SpyFu همچنین نتایج جستجو را با عبارات جستجو مطابقت می‌دهد تا شرکت‌ها بینش بیشتری نسبت به انواع جستجوها و رشته‌های کلماتی که برای آنها در صفحه نتایج موتور جستجوی Google (SERP) ظاهر می‌شوند، داشته باشند.

SpyFu اساساً به شما امکان می دهد با کمک به شما در تعیین دقیق کلمات کلیدی که رقبای شما برای تبلیغات آنلاین خریداری می کنند و با جدا کردن کلمات و عباراتی که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند ، از رقبای خود جاسوسی کنید. به این ترتیب می توانید یک قدم جلوتر از سایر شرکت ها یا خدماتی که در صنعت شما کار می کنند نگه دارید و ترافیک بیشتری را به سایت های خود جذب کنید.

SpyFu سه طرح مختلف دارد. طرح اولیه با 250 سرنخ فروش و مخاطب دامنه و همچنین 5000 رتبه بندی کلمات کلیدی ردیابی شده در هفته ارائه می شود. این طرح برای استارت آپ های جدید و شرکت های کوچک با ردپای آنلاین محدود مناسب است.

تعداد کمی از محصولات به ارائه عمق و عملکرد شما با SpyFu نزدیک می شوند. قیمت آن کمتر از رقبای اصلی خود است، استفاده از آن آسان است و می تواند مطابق با نیازهای شما سفارشی شود. این ابزار تمام ابزارهای PPC، SEO و تحقیق کلمات کلیدی را برای هرکسی از یک شرکت بزرگ گرفته تا یک استارتاپ کوچک فراهم می‌کند و یک برنامه کاربردی بسیار موثر و با طراحی خوب است.

بهترین ابزار رایگان سئو

اگرچه ما بهترین ابزارهای سئوی پولی را در آنجا برجسته کرده‌ایم، تعدادی از وب‌سایت‌ها ابزارهای محدودتری را ارائه می‌کنند که استفاده از آنها رایگان است. در اینجا ما بهترین ابزارهای رایگان سئوی موجود را بررسی خواهیم کرد.

1.بهترین ابزار سئو 2023: Google Search Console

ابزار سئو عالی برای وبلاگ نویسان جدید و صاحبان وب سایت

دلایل خرید

+ ایده آل برای مبتدیان

+دسترسی آسان به معیارهای کلیدی

+پشتیبانی رایگان

دلایلی برای اجتناب

– هیچ اطلاعاتی در مورد رتبه بندی جستجو برای کلمات کلیدی خاص وجود ندارد

کنسول جستجوی گوگل (GSC) یک راه عالی برای وب مسترهای مبتدی برای شروع کار با سئو است.

حتی اگر در سئو سرسخت نباشید، هر اندازه سایت یا وبلاگتان باشد، کنسول جستجوی ستودنی Google (که قبلاً Webmaster Central بود) و ابزارهای کاربرپسند بی‌شمار زیر کاپوت آن باید اولین درگاه تماس شما باشد.

مجموعه ابزارها اطلاعات ارزشمندی در مورد سایت شما در یک نگاه به شما می دهد: می تواند عملکرد سایت شما را ارزیابی کند و مشکلات احتمالی را برای عیب یابی مشاهده کند (مانند لینک های هرزنامه منفی)، به شما کمک می کند مطمئن شوید که سایت شما گوگل پسند است و نمایه سازی سایت توسط گوگل را نظارت می کند.

حتی می توانید هرزنامه را گزارش دهید و در صورتی که سایت شما جریمه شده باشد، درخواست بررسی مجدد کنید. به‌علاوه، اگر مرتباً به دستورالعمل‌های وبمستر آن‌ها مراجعه نکنید، خوب، اگر اشتباه کنید، فقط خودتان را مقصر می‌دانید. کنسول جستجو دائما به روز می شود و ویژگی های جدیدی مانند ابزار بازرسی URL جدید یا گزارش نقشه سایت جدید در راه است.

راهنما از طریق انجمن راهنمای وب مسترها در دسترس است، مکانی برای وب مستر برای اتصال و اشتراک گذاری نکات عیب یابی و عملکرد. از پایان سال 2020، گوگل ابزار پیوند انکار خود را به کنسول جستجو منتقل کرده و ابزار محتوای قدیمی خود را نیز به روز کرده است.

2. Google Ads keyword planner

ابزار مفید SEO از گوگل برای انتخاب رایگان کلمات کلیدی

دلایل خرید

+رایگان

+ لیست کلمات کلیدی جامع

دلایلی برای اجتناب

– ارقام تقریبی

دانستن کلمات کلیدی مناسب برای هدف در هنگام آماده سازی کپی وب شما بسیار مهم است. استفاده از ابزار کلیدواژه رایگان گوگل که بخشی از گوگل ادز است، آسانتر نیست. URL وب سایت خود را در کادر وصل کنید، شروع به بررسی کلمات کلیدی پیشنهادی کنید و ادامه دهید. Jill Whalen، مدیر عامل HighRankings.com یکی از طرفداران است و به کسانی که تازه بهینه سازی کلمات کلیدی را انجام می دهند توصیه می کند: “مطمئن شوید که از آن کلمات کلیدی در محتوای وب سایت خود استفاده می کنید.”

با این حال، در حالی که برای اهداف تحقیق کلمات کلیدی مفید است، مهم است که بدانیم اعداد ارائه شده تقریبی هستند تا ارقام دقیق، و به دنبال ارائه راهنمای محبوبیت به جای حجم جستجوی واقعی زمان واقعی هستند. ابزار کلمات کلیدی نیز بهترین گزینه برای کلمات کلیدی با حجم کم جستجو نیست، اما یک ابزار نسبتا کاربر پسند با رابط کاربری آسان برای پیمایش است.

3.بهترین ابزار سئو 2023: Google Optimize

ابزار سئو مفید برای مشاغل جدیدی که می خواهند تست های ساده ای را انجام دهند

دلایل خرید

+رایگان

پلت فرم تست اسپلیت +A/B

دلایلی برای اجتناب

-به اندازه رقبا از ویژگی های غنی برخوردار نیست

-برای مبتدیان نیست

با این حال یکی دیگر از ابزارهای گوگل در این لیست (تعجبی نیست). Google Optimize برای افراد ضعیف نیست و حتی کارشناسان باتجربه سئو را نیز ناراحت می کند. سئو فقط در مورد رتبه بندی نیست و بدون توازن مناسب محتوایی که با بازدیدکنندگان شما درگیر می شود و باعث ایجاد تبدیل می شود، بهینه سازی جدی شما ممکن است هدر رود.

سرویس رایگان گوگل به حذف حدس و گمان از بازی کمک می کند و به شما امکان می دهد محتوای سایت خود را آزمایش کنید: از آزمایش ساده A/B دو صفحه مختلف تا مقایسه یک ترکیب کامل از عناصر در هر صفحه معین. ویژگی‌های شخصی‌سازی نیز برای ادویه‌تر کردن چیزها در دسترس هستند. توجه داشته باشید که برای اجرای برخی از آزمایش‌های چند متغیره پیچیده‌تر، به ترافیک و زمان کافی نیاز دارید تا نتایج را عملی کنید، درست همانطور که با Google Analytics انجام می‌دهید.

4. SEOquake

پسوند نوار ابزار محبوب SEO

دلایل خرید

+ مشاهده چند پارامتر جستجو

+ ذخیره و مقایسه پروژه ها

+ تاریخچه ترافیک بر روی یک نمودار روند

+برگ تقلب و صفحه تشخیص

دلایلی برای اجتناب

-دوستانه مبتدی نیست

SEOquake یکی از محبوب ترین افزونه های نوار ابزار است. این امکان را به شما می دهد تا پارامترهای متعدد موتور جستجو را در لحظه مشاهده کنید و آنها را ذخیره و با نتایج به دست آمده برای پروژه های دیگر مقایسه کنید. اگرچه ممکن است آیکون ها و اعدادی که SEOquake به دست می دهد برای کاربر ناآگاه نامفهوم باشد، بهینه سازان ماهر از جزئیات فراوانی که این افزونه ارائه می دهد قدردانی خواهند کرد.

جزئیات مربوط به تعداد بازدیدکنندگان و کشورشان را اندازه‌گیری کنید، تاریخچه ترافیک سایت را بر اساس نمودار نشان دهید و موارد دیگر. این نوار ابزار شامل دکمه‌هایی برای به‌روزرسانی فهرست سایت در گوگل، بک لینک، رتبه‌بندی SEMRush، لایک‌های فیسبوک، فهرست Bing، رتبه‌های الکسا، سن آرشیو وب و پیوند به صفحه Whois است. همچنین یک برگه تقلب و صفحه تشخیصی مفید برای داشتن دید پرنده از مسائل (یا فرصت‌های) احتمالی که بر یک صفحه یا سایت خاص تأثیر می‌گذارد، وجود دارد.

خزنده (crawler) سئو چیست؟

یک خزنده سئو می تواند به شما در کشف و رفع مشکلاتی که مانع از دسترسی و خزیدن موتورهای جستجو به سایت شما می شود کمک کند. این یک ابزار ضروری و در عین حال گریزان در زرادخانه هر متخصص SEO خوب باقی می ماند. ما با جولیا نسترتس، بنیانگذار سئو خزنده Jetoctopus صحبت کردیم تا بفهمیم که واقعاً یک خزنده سئو چیست و چرا اینقدر مهم است.

اگر یک وب مستر یا متخصص سئو هستید، این احتمالاً دلخراش ترین پیامی است که ممکن است دریافت کنید. گاهی اوقات ربات های گوگل ممکن است محتوا و تلاش های سئوی شما را نادیده بگیرند و از ایندکس کردن صفحه شما اجتناب کنند. اما خبر خوب این است که شما می توانید این مشکل را حل کنید!

موتورهای جستجو برای خزیدن، درک و سازماندهی محتوای آنلاین طراحی شده اند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. هر چیزی که مانع این روند شود می تواند بر روی دید آنلاین وب سایت تأثیر منفی بگذارد. بنابراین، خزیدن وب سایت شما یکی از اهداف اصلی است و می تواند هر مشکلی را که با ارائه دهنده خدمات هاستینگ وب خود دارید برجسته کند.

با بهبود قابلیت خزیدن سایت خود می توانید به ربات های موتور جستجو کمک کنید تا متوجه شوند صفحات شما در مورد چیست و با این کار رتبه گوگل شما را افزایش می دهد. بنابراین چگونه یک خزنده سئو می تواند کمک کند؟

1. فیدبک در زمان واقعی ارائه می دهد. یک خزنده سئو می‌تواند به سرعت وب‌سایت شما را بخزد (برخی با سرعت 200 صفحه در ثانیه می‌خزند) تا مشکلاتی را که ایجاد می‌کند نشان دهد. این گزارش‌ها URL، معماری سایت، کد وضعیت HTTP، لینک‌های شکسته، جزئیات زنجیره‌های تغییر مسیر و ربات‌های متا، URLهای متعارف و سایر مسائل سئو را تجزیه و تحلیل می‌کند. این گزارش ها را می توان به راحتی صادر کرد و برای اقدامات بیشتر توسط تیم های فنی سئو و توسعه ارجاع داد. بنابراین، استفاده از خزنده سئو بهترین راه برای اطمینان از به روز بودن تیم شما در مورد وضعیت خزیدن وب سایت شما است.

2. خطاهای نمایه سازی (indexing) را زود تشخیص می دهد. خطاهای نمایه سازی مانند خطاهای 404، تگ های عنوان تکراری، توضیحات متا تکراری، و محتوای تکراری، اغلب مورد توجه قرار نمی گیرند، زیرا یافتن آنها آسان نیست. استفاده از خزنده سئو می تواند به شما کمک کند چنین مسائلی را در طول ممیزی های معمول سئو تشخیص دهید و به شما امکان می دهد از مشکلات بزرگتر در آینده جلوگیری کنید.

3. به شما می گوید از کجا شروع کنید! استخراج بینش از تمام گزارش های موجود ممکن است برای هر متخصص سئو ترسناک باشد. بنابراین، عاقلانه است که یک خزنده SEO را انتخاب کنید که مشکل محور باشد و به شما در اولویت بندی مسائل کمک کند. یک خزنده خوب باید این امکان را برای مدیران وب سایت فراهم کند که با تخمین مقیاس آنها، روی مشکلات اصلی تمرکز کنند. به این ترتیب، مدیران وب‌سایت‌ها می‌توانند به رفع مشکلات حیاتی به موقع ادامه دهند.

چگونه عنکبوت های سئو گوگل کار می کنند و بسیاری از سوالات بک لینک دیگر

یک خزنده سئو می تواند به شما در کشف و رفع مشکلاتی که مانع از دسترسی و خزیدن موتورهای جستجو به سایت شما می شود کمک کند. این یک ابزار ضروری و در عین حال گریزان در زرادخانه هر متخصص SEO خوب باقی می ماند. ما با جولیا نسترتس، بنیانگذار سئو خزنده Jetoctopus صحبت کردیم تا بفهمیم که واقعاً یک خزنده سئو چیست، چرا اینقدر مهم است و سؤالات زیادی در مورد بک لینک ها به طور کلی وجود دارد.

عنکبوت های سئو گوگل برای جمع آوری اطلاعات از صفحات وب و ارسال آن به الگوریتم های مسئول نمایه سازی و ارزیابی کیفیت محتوا برنامه ریزی شده اند. عنکبوت ها به طور سیستماتیک URL ها را می خزند. به طور همزمان، آنها به فایل robots.txt مراجعه می کنند تا بررسی کنند که آیا آنها مجاز به خزیدن URL خاص هستند یا خیر.

هنگامی که عنکبوت‌ها خزیدن صفحات قدیمی و تجزیه محتوای آنها را به پایان می‌رسانند، بررسی می‌کنند که آیا یک وب‌سایت صفحات جدیدی دارد یا خیر و آنها را می‌خزند. به طور خاص، اگر بک لینک جدیدی وجود داشته باشد یا مدیر وب سایت صفحه را در نقشه سایت XML به روز کرده باشد، Googlebots آن را به لیست URL های خود برای خزیدن اضافه می کند.

بنابراین آیا ارزش افزودن بک لینک به گذشته را دارد؟ ارزش افزودن بک لینک به محتوایی را دارد که مدتی پیش پست شده است، به خصوص اگر صفحه ای با کیفیت بالا و با موضوع مشابه باشد. این همچنین به حفظ ارزش آن صفحه کمک می کند.

آیا سلسله مراتبی از بک لینک ها وجود دارد؟ از نظر فنی، هیچ سلسله مراتبی از بک لینک ها وجود ندارد، زیرا ما نمی توانیم آنها را آنطور که می خواهیم ساختار و مقیاس بندی کنیم. با این حال، ما می توانیم کیفیت بک لینک ها را بر اساس چندین معیار مانند:

. ارتباط متن لنگر

. ارتباط و کیفیت یک صفحه پیوند

. لینک کردن کیفیت دامنه

. آدرس آی پی

. کلیک های لینک و ترافیک وب سایت لینک دهنده

. تعداد کمی لینک در صفحه وب لینک دهنده

لینک های با بالاترین کیفیت دارای کلمات کلیدی مرتبط در انکر تکست هستند و از وب سایت های قابل اعتماد می آیند. اما باز هم، قوانین سخت و سریعی در مورد نحوه ارزیابی بک لینک ها توسط گوگل وجود ندارد. برخی از بک لینک ها حتی اگر این پارامترها را برآورده نکنند همچنان می توانند کیفیت مناسبی داشته باشند.

هر چند وقت یکبار باید یک سایت ممیزی لینک کند؟

اگرچه هیچ راه درست یا نادرستی برای ممیزی پیوندها وجود ندارد، اما هنگام تعیین فراوانی باید به چند نکته توجه داشت.

. اگر وب‌سایت شما سابقه طولانی در ساخت لینک غیرارگانیک دارد، عاقلانه است که ماهانه آن را رد کنید.

. در بیشتر موارد، ممیزی فصلی توصیه می شود. این به مدیران وب سایت اجازه می دهد تا پروفایل پیوند یک وب سایت را تمیز نگه دارند و بک لینک های جدید را دنبال کنند.

. لینک های موجود در وب‌سایتی که از نظر اخلاقی در حال رشد بوده و در دامنه رقابتی قرار ندارند، می‌توانند به صورت نیمه‌سالی بررسی شوند، زیرا خطر سئو منفی کم است.

وب سایتی را با صدها صفحه قدیمی و بسیار کم ترافیک و بدون لینک در نظر بگیرید (به عنوان مثال تجارت الکترونیک/اخبار). آیا ارزش دارد 301 این صفحات را به هاب های کلیدی مربوطه به روز کنید یا صفحه را با بک لینک به هاب های کلیدی مربوطه بدون به روز رسانی تاریخ به روز کنید؟

در چنین شرایطی صفحاتی را که بهترین محتوا را دارند انتخاب کنید و آنها را به روز کنید. 301 تغییر مسیر را برای صفحاتی که نمی خواهید مخاطبان شما ببینند تنظیم کنید و آنها را به هاب های کلیدی مربوطه راهنمایی کنید. اصطلاح کلیدی در اینجا “مرتبط” است. تغییر مسیرهای 301 باید به هاب های مرتبط با موضوع اشاره کنند. در غیر این صورت، گوگل با آنها به عنوان 404 های نرم رفتار خواهد کرد.

آیا بک لینک های رسانه های اجتماعی خوب هستند؟

اکثر وب مسترها ممکن است احساس کنند که بک لینک های رسانه های اجتماعی در درجه اول بیهوده هستند زیرا آنها لینک های Nofollow هستند که بر SEO تأثیر نمی گذارند. با این حال، سیگنال های اجتماعی یک عامل مهم رتبه بندی برای گوگل هستند. مردم به طور مداوم روی لینک هایی که در فید خبری خود می بینند کلیک می کنند. اگر محتوای عالی ارائه می دهید، این می تواند یک مزیت بزرگ برای شما باشد. به همین دلیل، بک لینک های اجتماعی را نادیده نگیرید.

آیا تبلیغات می تواند بر سئوی شما تأثیر منفی بگذارد؟

وقتی به سئو فکر می کنید، معمولاً به تبلیغات فکر نمی کنید و دلیل خوبی هم دارد. اریک هوچبرگر، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت مدیریت تبلیغات خدمات کامل Mediavine، رابطه عشق و نفرت بین این دو نهاد را برای ما توضیح می دهد.

طبق تعریف، تبلیغات در تضاد با اهداف بهینه سازی SEO است، فرآیندی که بر محتوای ناشر و تجربه کاربر متکی است. با این حال، به عنوان یک شرکت مدیریت تبلیغات که به عنوان یک شرکت بازاریابی سئو ایجاد شده است، ما برای یافتن تعادل کامل تلاش می‌کنیم و اطمینان حاصل می‌کنیم که این دو می‌توانند با هم وجود داشته باشند. بله، شما می توانید تبلیغات با کارایی بالا را اجرا کنید و به لطف فناوری تبلیغاتی مناسب همچنان در موتورهای جستجو رتبه خوبی داشته باشید. این یک سناریو یا سناریو نیست، و در اینجا دلیل آن است:

اولین ویژگی کلیدی بارگذاری تنبل است. هنگامی که یک وب سایت از بارگذاری تنبل استفاده می کند، تبلیغات فقط در یک صفحه وب زمانی بارگیری می شود که کاربر به سمت آنها حرکت می کند. به این معنی که اگر کاربر به نمای صفحه نمایش خاصی پیمایش نکند، تبلیغات در صفحه وجود ندارد. این عملکرد بارگذاری صفحه را بسیار سبک می کند. صفحه سبکتر به معنای بارگذاری سریعتر است که منجر به سئوی بهتر می شود.

مطابقت با استانداردهای ائتلاف برای تبلیغات بهتر (CBA) برای SEO بسیار مهم است زیرا CBA همان چیزی است که Google برای تقویت فیلتر تبلیغات داخلی Chrome و گزارش تجربه تبلیغات خود در کنسول جستجوی Google (ابزار اصلی SEO خود) استفاده می کند. این تصور غلط وجود دارد که تعداد تبلیغات روی سئو تأثیر می گذارد، اما در واقع تراکم آن است. CBA بینش جامعی در مورد نسبت آگهی به محتوا برای موبایل و دسکتاپ ارائه می دهد.

در نهایت، کاهش تبلیغات بالای صفحه (ATF) یا تبلیغاتی که در اولین نمای صفحه نمایش داده می شوند، هم برای سرعت صفحه و هم برای SEO بسیار بزرگ است. اگر تبلیغی در اولین نمای صفحه بارگیری نشود، به نظر می‌رسد که سایت سریع‌تر بارگیری می‌شود (چگونه Google آن را اندازه‌گیری می‌کند)، زیرا کاربران متوجه نمی‌شوند زمانی که آگهی در زیر صفحه بارگذاری می‌شود.

که ما را به این امر سوق می دهد – اغلب می شنوید که سئو از تجربه کاربر پیروی می کند. گوگل کمی از این خط استفاده می کند که منطقی است. در نهایت، هدف از نتایج جستجوی گوگل، بازگشت بهترین تجربه کاربری است. اگر تبلیغات یک وب‌سایت را مختل کند، این به معنای تجربه کاربری با کیفیت بالا نیست، که در نتیجه سئوی خوبی ایجاد نمی‌کند. آیا الگوی اینجا را می بینید؟

در حالی که توانایی سئو و تبلیغات به صورت مثبت وجود دارد، منابع موجود برای ناشران برای ترویج این امر کمیاب است. راه حل این است که چارچوبی به دست آوریم که روی محبوب ترین CMS کار کند و بر بهترین شیوه های گوگل از Core Web Vitals تا تجربه صفحه تمرکز کند و از بارگذاری تنبل و کاهش ATF تبلیغات استفاده کند.

ابزارهای سئو چیست؟

ابزارهای SEO به کاربران کمک می کند تا وب سایت های خود را برای دیده شدن و رتبه بهتر در موتورهای جستجو بهینه کنند. این ابزارها اطلاعاتی را در مورد وب سایت خود از نظر رتبه بندی موتورهای جستجو، بک لینک ها، کلمات کلیدی و موارد دیگر به کاربران می دهند.

با استفاده از داده های تجزیه و تحلیل شده از طریق ابزار SEO، کاربر می تواند فرصت هایی را برای بهبود رتبه وب سایت خود کشف کند.

چگونه بهترین ابزار سئو را برای خود انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه بهترین ابزار سئو را برای خود انتخاب کنید، باید نیازهای سئوی خود را ارزیابی کنید. اگر تازه شروع کرده‌اید، شاید بهتر باشد ابزاری را انتخاب کنید که راه‌اندازی با آن ساده و آسان باشد و آموزش‌هایی برای مبتدیان داشته باشد. اما اگر یک بازاریاب دیجیتال باتجربه هستید، یک ابزار پیشرفته بهتر به شما خدمت خواهد کرد.

شما باید اندازه کسب و کار خود را در نظر بگیرید. صاحبان وب سایت های جدید نیازهای متفاوتی نسبت به مشاغل کوچک و متوسط ​​و مشاغل بزرگ خواهند داشت. اگر افراد زیادی دارید که با ابزارهای سئو همکاری می کنند، ابزاری با گزینه های همکاری قوی ایده آل خواهد بود.

به رابط کاربری و داشبورد نیز توجه کنید. اگر داده ها به روشی آسان برای مصرف ارائه نشده باشند، ممکن است بینش های کلیدی را از دست بدهید و زمان را از دست بدهید.

در نهایت، باید بودجه خود را در نظر بگیرید و ابزاری را بر اساس آن انتخاب کنید.

بهترین ابزار سئو: چگونه تست می کنیم

برای آزمایش بهترین ابزار سئو، نکات زیادی را در نظر گرفتیم، از رابط کاربری و داشبورد آنها گرفته تا ارائه داده ها و قیمت گذاری.

ما ارزیابی کردیم که ابزارهای مختلف برای چه نوع کاربرانی مناسب هستند (صاحبان جدید وب سایت، مشاغل کوچک و متوسط ​​و مشاغل بزرگ). ما بررسی کردیم که آیا آنها برنامه های تلفن همراه، اسناد گسترده برای یادگیری، و توانایی پردازش مقادیر زیادی داده را دارند یا خیر. ما همچنین به برنامه های قیمت گذاری آنها و انواع ابزارهایی که ارائه می دهند نگاه کردیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT