ارائه دهنده CDN

بهترین ارائه دهنده CDN در سال 2024

زمان مطالعه 17 دقیقه

بهترین ارائه دهندگان CDN (شبکه تحویل محتوا) تقریباً هر وب سایتی را با ذخیره فایل های آن در سرورهای سراسر جهان سرعت می بخشند. چه بازدید کنندگان شما از اروپا، آمریکای شمالی، آسیا یا هر جای دیگری آمده باشند، محتوا به طور خودکار از مکانی نزدیک به آنها ارائه می‌شود تا سریع‌ترین سرعت و کوتاه‌ترین زمان بارگذاری ممکن را داشته باشد.

اگرچه CDN ها اغلب شرکت های بزرگ را هدف قرار می دهند، اما اغلب برای سایت های شخصی و تجاری کوچک نیز کار می کنند. ساده‌ترین CDN‌ها را می ‌توان در عرض چند دقیقه پیکربندی کرد، حتی توسط افراد تازه‌کار، و در برخی موارد ممکن است هزینه‌ای برای شما نداشته باشند.

جدا سازی ارائه‌ دهندگان کیفیت می ‌تواند یک چالش باشد، اما ما کار اساسی را برای شما انجام داده‌ایم و بهترین CDN‌ها را در همه چیز از سهولت راه‌اندازی و عملکرد گرفته تا پیکربندی، ابزار های مدیریتی و ارزش مقایسه کرده‌ایم.

وب سایت شما هر چه باشد، از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک سایت مهم تجاری برای یک شرکت بین المللی، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. و اگر چیز جالبی پیدا کردید، به خاطر داشته باشید که می توانید بسیاری از این CDN ها را به صورت رایگان، بدون نیاز به جزئیات پرداخت، کاوش کنید.

بهترین ارائه دهندگان CDN سال 2024 به طور کامل:

به طور کلی بهترین

1. Cloudflare

یک CDN پر از ویژگی با یکی از بهترین برنامه های رایگان در اطراف

دلایل خرید

+ طرح رایگان با قابلیت

+ امکانات زیاد

+ وب سایت شما را در برابر انواع حملات محافظت می کند

+ قیمت گذاری با نرخ ثابت ساده

دلایلی برای اجتناب

-رابط کاربری پیچیده

-به نسبت گران است

Cloudflare یک سرویس تحویل محتوای بسیار محبوب آمریکایی است که سهولت استفاده برای تازه‌کاران را با ویژگی‌ ها و عملکرد های سطح متخصص ترکیب می‌ کند. جای تعجب نیست که Cloudflare از حدود 20٪ از تمام وب سایت ها، از جمله شرکت های بزرگ مانند Broadcom، L’Oreal، DHL و Shopify محافظت می کند.

راه اندازی سریع و آسان است. به سادگی سرورهای نام DNS خود را برای استفاده از Cloudflare به روز کنید، و این سرویس به طور خودکار شروع به کار می کند، محتوا را در حافظه پنهان ذخیره و آن را از نزدیکترین مکان به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

اما موارد بسیار بسیار بیشتری نیز وجود دارد. فیلتر کردن وب می ‌تواند ربات ‌ها را مسدود کند، اسپم محتوا را محدود کند، شما را از هکر ها در امان نگه دارد یا حملات DDoS را شناسایی و کاهش دهد. بهینه‌ سازی ‌های هوشمند تصویر می ‌توانند اندازه فایل ‌های تصویر را تا 35 درصد کاهش دهند و سرعت را بهبود ببخشند.

پشتیبانی گسترده ای از استانداردهایی مانند IPv6، HTTP/2 و SPDY، قوانین صفحه هوشمندانه برای کمک به شما در دستکاری ترافیک وجود دارد، و REST API به توسعه دهندگان اجازه داده تا کنترل کامل بر آنچه سرویس انجام می دهد را در دست بگیرند.

طرح رایگان Cloudflare به شما این امکان را می دهد که ببینید سرویس چه کاری می تواند انجام دهد، بدون اینکه تعهدی داشته باشید، و این یک گزینه دائمی به جای آزمایش محدود زمانی هست. با پهنای باند نامحدود و بدون محدودیت آزار دهنده برای تلاش و وادار کردن شما به ارتقا بسیار قابل استفاده است. فقط متوجه باشید که پشتیبانی به خود کمکی و یک انجمن انجمن محدود می شود و محافظت از ربات اساسی تر می باشد.

ارتقاء به طرح حرفه ای قوانین بهینه سازی تصویر، پیکر بندی بیشتر، و پشتیبانی بهبو دیافته را در قالب بلیت های مشکل به شما می دهد. قیمت گذاری ساده با 20 دلار (16 پوند) در ماه است، بدون هزینه استفاده پیچیده در هر منطقه. یک طرح تجاری با SLA 100٪ آپتایم ارائه می شود که Enterprise حداکثر سرعت را ارائه داده و هر ربات و فناوری مسدودکننده تهدید Cloudflare ارائه می دهد.

بهترین برای پیکربندی

2. Fastly

یک CDN سنگین وزن بسیار قابل تنظیم

دلایل خرید

+ به طور مداوم سریع در سراسر جهان

+ بسیار قابل تنظیم

دلایلی برای اجتناب

-راه اندازی می تواند مشکل باشد

Fastly CDN منتخب برای سازمان‌های بزرگ از جمله Epic Games و Spotify گرفته تا Reddit، Stripe و New York Times است، و فهمیدن دلیل آن آسان می باشد. این سرویس با ارائه مداوم نتایج عملکرد عالی به نام خود عمل می کند و در حال حاضر در رتبه بندی CDNPerf برای سرعت های جهانی در رتبه ششم قرار دارد (و در اقیانوسیه رتبه اول را دارا می باشد).

اما این فقط در مورد سرعت خام شبکه نیست. Fastly فوق العاده قابل تنظیم هست، و اگر می دانید چه کاری انجام می دهید، می توانید مجموعه خود را با حافظه پنهان ویدیویی هوشمندانه و دستکاری سفارشی هدر های HTTP برای سفارشی کردن دقیق نحوه ارائه محتوا تنظیم کنید. تنظیم این مورد کمی زمان می برد، به خصوص اگر یک تازه کار CDN هستید، اما این تلاش را انجام دهید و حتی نتایج سریع تری را برای بازدیدکنندگان بیشتری خواهید دید.

Fastly در مورد قیمت گذاری به اندازه Cloudflare سخاوتمند نیست. هیچ سطح رایگان وجود ندارد، و شرکت حداقل 50 دلار (37 پوند) در ماه هزینه دارد، هر چه که وب سایت شما استفاده کند.

تخمین هزینه‌ های نهایی شما نیز می ‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا هزینه‌های Fastly به پهنای باندی که در هر منطقه استفاده می‌ کنید بستگی دارد (قیمت‌ ها از 0.12 دلار به ازای هر گیگابایت در آمریکای شمالی تا 0.28 دلار در آفریقا متغیر است). /SSL برای دو شبکه اول، و به طور کلی Fastly ارزش منصفانه برای ویژگی هایی است که دریافت می کنید.

بهترین برای کاربران پیشرفته

3. Gcore

برای خدمات سرگرمی عالی است

دلایل خرید

+سرعت خوب

+ ارائه حفاظت اضافی (DDoS)

+پوشش شبکه عالی

دلایلی برای اجتناب

-می تواند برای تازه کارها پیچیده باشد

-پشتیبانی مداوم فقط برای سطوح با قیمت بالاتر

-ساختار پیچیده قیمت گذاری

Gcore که دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ قرار دارد، یک ارائه ‌دهنده CDN است که در تامین نیاز های فروشندگان سرگرمی، از جمله شبکه‌های بازی و پخش، برتری دارد. با این حال، تطبیق پذیری آن به آن اجازه داده تا انواع خدمات آنلاین دیگر را نیز ارائه دهد. یکی از ویژگی های برجسته CDN Gcore، دسترسی واقعا جهانی آن هست. این دارای نقاط اتصال در هر منطقه زمانی می باشد و تضمین می کند که کاربران با ضمانت 100% آپتایم دسترسی دائمی دارند. این پوشش جهانی یک مزیت قابل توجه برای مشاغل با ردپای یا آرزوهای بین المللی است. زمان‌ های پاسخ‌ دهی یکی از بهترین‌ ها در کلاس هستند، با 30 میلی ‌ثانیه در سراسر جهان همانطور که تبلیغ می ‌شود، اگرچه برخی مکان ‌ها می ‌توانند زمان پاسخ ‌دهی به سرعت 3 میلی ‌ثانیه را ارائه دهند.

با تمام عملکردهای لازم در سمت چپ پلتفرم، رابط کاربری مدرن و شهودی است. یکی از چیزهای تمیز برای افرادی که در بین ما تمایل بیشتری به بصری دارند، نشانگر بصری آنها از میزان ترافیک باقیمانده است که داشتن آن کاملاً تمیز می باشد.

این CDN مجهز به تدابیر امنیتی قوی، از جمله دفاع یکپارچه در برابر حملات DDoS، بدافزار ها و ربات‌ ها است که خدمات بدون وقفه را با تعهد 100% به‌روزرسانی، حتی در میان تهدیدات احتمالی، تضمین می‌ کند.

در طول ارزیابی ما از این سرویس، متوجه شدیم که Gcore گواهی ‌های SSL را بدون هزینه اضافی ارائه می ‌کند، شگفت‌انگیز بود. به سادگی به بخش گواهینامه های SSL بروید و به راحتی یکی را ایجاد کنید. با این حال، قیمت ‌گذاری می ‌تواند از یک رویکرد ساده‌تر بهره ‌مند شود، هرچند که صرفاً برای خدمات CDN چهار طرح، طرح رایگان، محدود هرچند رایگان وجود دارد. طرح Start 35 یورو در ماه است، Pro 100 یورو در ماه است و Enterprise یکی از شما می خواهد که با تیم فروش تماس بگیرید.

بهترین نسبت به ارزش

4. KeyCDN

یک CDN با ارزش عالی با قیمت ترافیک کم و SSL رایگان

دلایل خرید

+قیمت بسیار پایین

+ راه اندازی آسان

+14 روز آزمایشی رایگان

دلایلی برای اجتناب

-عملکرد بهترین نیست

KeyCDN یک CDN ارزان قیمت با استفاده آسان است که برای کاربرانی که اولین بار هستند انتخاب جذابی می باشد.

شروع نمی تواند خیلی ساده تر باشد. با آدرس ایمیل خود ثبت نام نمایید و می توانید با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه، بدون نیاز به جزئیات پرداخت، شروع به کار کنید. یک داشبورد وب با طراحی خوب امکان ایجاد اولین منطقه خود را با حداقل کلیک فراهم می کند و راهنماهایی وجود دارد که به شما کمک می کند این سرویس را با وردپرس، پرستاشاپ، مجنتو و سایر برنامه ها ادغام کنید.

کاربران با تجربه تر از ویژگی هایی مانند پردازش تصویر قدردانی خواهند کرد. این می ‌تواند عکس‌ ها را مطابق با نیازهای شما تغییر اندازه، برش، تیز کردن، محو کردن، پوشش داده و در غیر این صورت تغییر دهد و به طور بالقوه ترافیک را با اجازه دادن به سایت شما برای جایگزینی بسیاری از تصاویر با تنها یک عکس کاهش دهد.

یکی از ویژگی های برجسته KeyCDN قیمت پایین آن است. اجازه دهید گواهینامه های SSL را رمز گذاری کنیم، در حالی که هزینه های پهنای باند از 0.04 دلار (0.032 پوند) به ازای هر گیگابایت شروع می شود – یک سوم قیمتی که با برخی از رقابت های سطح بالا می پردازید. حداقل پرداخت 49 دلاری از قبل لازم است، اما حداقل هزینه ماهانه ناچیز KeyCDN که فقط 4 دلار در ماه است به این معنی می باشد که می تواند راه بسیار طولانی را طی کند.

شاید تعجب آور نباشد که این قیمت‌ های پایین عملکردی پیشرو را برای شما به ارمغان نمی‌ آورد، اما شما همچنان در اینجا قدرت زیادی برای پول خود دریافت می ‌کنید.

بهترین برای امنیت

5. StackPath

یک CDN کاربر پسند با برخی از ویژگی های امنیتی پیشرفته

دلایل خرید

+ راه اندازی آسان

+ ویژگی های امنیتی قدرتمند

+ قیمت اولیه پایین

دلایلی برای اجتناب

-بهینه سازی گران قیمت

تعداد مکان های لبه کمتر از حد متوسط

CDN StackPath دارای یک شبکه نسبتاً کوچک از 73 مکان در سراسر جهان است که عمدتاً در آمریکای شمالی و اروپا متمرکز شده و تنها تعداد کمی از آنها در جاهای دیگر می باشد. اما این شرکت توضیح می‌ دهد که هر یک از آن مکان‌ ها برای سرعت بهینه‌ سازی شده‌اند، و فهرست مشتریان قابل توجهی از جمله Valve و CloudLinux OS نشان می ‌دهد که واقعاً می‌تواند ارائه دهد.

مدیریت SSL یک نقطه قوت است. اگر در کسب و کار CDN تازه کار هستید، StackPath SSL مشترک را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد، بنابراین می توانید بلافاصله بدون هیچ تلاش یا هزینه اضافی شروع به کار کنید. اما (برخلاف اکثر CDN ها) StackPath همچنین به شما اجازه می دهد تا از گواهی SSL خصوصی خود به صورت رایگان استفاده کنید و این را از مکان های خود برای به حداکثر رساندن زمان بارگذاری اولیه ارائه می دهد.

چیزهای زیادی برای دوست داشتن در اینجا وجود دارد، از بهینه سازی تصویر هوشمند، فشرده سازی GZIP، فناوری موثر ضد DDoS و فایروال برنامه کاربردی وب. با این حال، StackPath هنوز برای سبزترین افراد تازه کار CDN بسیار قابل استفاده است. یک کنسول وب ساده به مدیریت پروژه های شما کمک می کند و در صورت گیر افتادن، کمک آنلاین زیادی وجود دارد.

قیمت گذاری نیز بسیار ساده شروع می شود، با 27.50 دلار در ماه برای 1 ترابایت ترافیک از هر کجا (بدون شارژ پیچیده برای هر قاره.) این برای یک سرویس نسبتاً ابتدایی است (مثلاً 24 ساعته هزینه اضافی دارد)، اما این کار را انجام می دهد. شما یک راه آسان و ارزان برای آزمایش StackPath هستید و دریابید که آیا این CDN مناسب شماست یا خیر.

بهترین برای حرفه ای ها

6. Akamai

یک CDN قدرتمند که برای حرفه ای ها بسیار مناسب است

دلایل خرید

+پوشش چشمگیر

+بهینه سازی ویدئو و تصویر قدرتمند

دلایلی برای اجتناب

-برای مبتدیان مناسب نیست

– قیمت گذاری غیر شفاف

ارائه‌ دهنده قدیمی CDN Akamai ادعا می ‌کند که «پراکنده‌ترین پلتفرم جهان برای محاسبات ابری، امنیت و تحویل محتوا» را دارد و با بیش از ۴۲۰۰ مکان پراکنده در ۱۳۰ کشور، احتمالاً نقطه ‌نظری دارد.

ویژگی‌ های پیشرو مانند بهینه ‌سازی ویدیو و تصویر را در نظر بگیرید و جای تعجب نیست که Akamai برخی از بزرگترین شرکت‌ ها را در میان فهرست مشتریان خود قرار می ‌دهد: Adobe، Airbnb، Coca-Cola، Honda، Marriott، PayPal، WarnerMedia، واشنگتن پست، و خیلی بیشتر.

این تمرکز روی قدرت و عملکرد می تواند برای تازه کار ها مشکل ساز باشد. Akamai فرض می‌ کند که کاربرانش دانش و تجربه‌ای در زمینه CDN و شبکه دارند، و اگرچه اسناد زیادی وجود دارد که به شما در درک آن کمک می ‌کند، اما استفاده از آن از برخی از رقبا پیچیده‌تر است.

عملکرد همیشه پیشرو نیست (همانطور که می نویسیم، Akamai در جدول سرعت جهانی CDNPerf در رتبه دوازدهم قرار دارد.) اما در برخی زمینه‌ها، به‌ویژه خدمات رسانه‌ای، برتری دارد و به شبکه‌های ورزشی NBC اجازه می ‌دهد تا ویدیوی با کیفیت پخش را در جریان‌های زنده خود ارائه دهند.

قیمت گذاری کمی مشکل است، زیرا هیچ طرح استانداردی وجود ندارد، و برای دریافت قیمت باید مستقیماً با تیم فروش تماس بگیرید. اما انجام این کار از طریق چت زنده، ایمیل یا تلفن آسان است و وب سایت نشان می دهد که شما با یک آزمایش رایگان از توانایی های Akamai نمونه برداری می کنید.

بهترین سطح رایگان

7. Amazon CloudFront

یک CDN قدرتمند با یک ردیف رایگان سخاوتمندانه

دلایل خرید

+ بسیاری از ویژگی های پیشرفته

+ بسیار قابل تنظیم

+ ردیف رایگان سخاوتمندانه

دلایلی برای اجتناب

-پشتیبانی فنی هزینه اضافی دارد

-می تواند برای راه اندازی و مدیریت پیچیده باشد

Amazon CloudFront بخش CDN AWS ​​(سرویس‌ های وب آمازون) است، یک غول محاسباتی ابری که همه چیز را از فضای ذخیره‌سازی ابری ساده و هاستینگ وب تا یک سرویس مدیریت شده کامل برای اجرای ایستگاه زمینی ماهواره‌ای خود ارائه می‌دهد (نه، واقعاً).

همانطور که برای چنین سرویس سنگینی انتظار دارید، CloudFront دارای یک شبکه بزرگ و با ظرفیت بسیار بالا با بیش از 450 POP در سراسر جهان است. اگرچه این «فقط» 49 کشور را پوشش می ‌دهد، اما با چهار مکان در آفریقا و هفت مکان در آمریکای جنوبی، بهتر از حد معمول توزیع شده‌اند.

نتیجه نهایی عملکرد به طور جدی چشمگیر است. همانطور که می نویسیم، CloudFront از نظر سرعت جهانی در CDNPerf رتبه سوم را دارد و این مکان های اضافی این سرویس را به رتبه دوم در آفریقا و آمریکای جنوبی می رساند (میلی ثانیه پس از G-Core Labs و CacheFly).

CloudFront مملو از ابزار های امنیتی پیشرفته، پیکر بندی و گزارش است، اما حتی بهتر از آن، همیشه در حال رشد می باشد. در حالی که بسیاری از CDN ها برای سال ها تقریباً یکسان بوده اند، CloudFront ابزار های مفید جدیدی را هر چند هفته یکبار اضافه می کند (برای اطلاعات بیشتر به صفحه What’s New https://aws.amazon.com/cloudfront/whats-new/ مراجعه کنید.)

نقطه ضعف این همه قدرت این است که CloudFront می تواند حداقل در ابتدا پیچیده باشد. محاسبه قیمت ها نیز مستلزم زمان و دقت هست، و اگر تازه کار هستید، به خاطر داشته باشید که پشتیبانی فنی شامل آن نمی شود – اگر به کمک نیاز دارید، باید برای آن تلاش کنید. آمازون بیش از آن را با سطح رایگان خود جبران می کند، که به شما 1 ترابایت داده سخاوتمندانه در ماه داده و به شما امکان می دهد CloudFront را تا زمانی که نیاز دارید آزمایش کنید.

بهترین برای AZURE

8. Microsoft Azure CDN

یک CDN قابل تنظیم برای کسانی که به ادغام مایکروسافت نیاز دارند

دلایل خرید

+ گسترش متنوع مکان ها

+انتخاب شبکه های مایکروسافت یا ورایزون

+200 دلار اعتبار رایگان

دلایلی برای اجتناب

-خیلی کاربرپسند نیست

-قیمت های پیچیده

Microsoft Azure CDN شبکه تحویل محتوای بسیار قابل تنظیم این شرکت است، نیروگاهی از خدماتی که انواع ترفند ها و بهینه ‌سازی ‌ها را برای اطمینان از دریافت نتایج مورد نیاز ارائه می ‌دهد.

برای مثال، پشتیبانی از فشرده ‌سازی GZIP و Brotli، اندازه فایل‌ ها را کوچک نگه می ‌دارد. فیلتر جغرافیایی همه کاره به شما امکان می دهد دسترسی به محتوا را بر اساس منطقه کنترل کنید و یک موتور قواعد قدرتمند می تواند سرویس را برای هر بازدیدکننده سفارشی کند (به عنوان مثال، ممکن است در اتصالات کندتر از سرعت های بیشتر برای پهنای باند تلفن همراه استفاده کنید).

گزینه های دیگر بیشتر غافلگیر کننده هستند. به طور خاص، اگرچه این CDN Azure مایکروسافت است، شما مجبور نیستید از سرورهای مایکروسافت استفاده کنید: همچنین می ‌توانید شبکه CDN Verizon را از طریق طرح ‌های Verizon Standard و Verizon Premium انتخاب نمایید. (Azure CDN قبلاً طرحی مبتنی بر شبکه Akamai نیز ارائه می کرد، اما برنامه ریزی شده است که در 31 اکتبر 2023 بازنشسته شود.)

راه‌اندازی بسیار دخیل است، و حتی کاربران با تجربه ممکن است مدتی طول بکشد تا بر داشبورد وب پر از ویژگی ‌های Azure تسلط پیدا کنند. قیمت‌ گذاری حتی پیچیده ‌تر هست، زیرا نه تنها Azure بسته به موقعیت مکانی، نرخ‌ های متفاوتی را دریافت می‌ کند، بلکه این هزینه ‌ها نیز می ‌تواند بسته به شبکه (مایکروسافت یا Verizon Premium) متفاوت باشد.

سطوح عملکرد به طور کلی خوب است، و یک اعتبار 200 دلاری فقط برای ثبت نام می تواند بیش از 1 ترابایت ترافیک برای آزمایش به شما بدهد. اگر از سایر سرویس ‌های Azure استفاده می ‌نمایید، یا اگر یک توسعه‌ دهنده مایکروسافت هستید که از ابزار هایی مانند ویژگی‌ های مدیریت دات ‌نت یا PowerShell آن قدر دانی می ‌کنید، این باید یک چشم‌انداز وسوسه‌انگیز باشد.

بهترین برای سهولت استفاده

9. CDN77

یکی دیگر از CDN های آسان برای استفاده با قیمت های وسوسه انگیز پایین

دلایل خرید

+قیمت مناسب

+Free Let’s Encrypt گواهی SSL

دلایلی برای اجتناب

-تنظیمات پیشرفته زیادی وجود ندارد

-حداقل شارژ بالا

CDN77 یک ارائه دهنده CDN باتجربه است که سهولت استفاده، مجموعه ای از ویژگی های مناسب و شبکه 120 ترابیت بر ثانیه با کارایی بالا را برای کاربران تجاری تازه کار و با تجربه تر ارائه می دهد.

سرعت یک نکته برجسته است، به طوری که CDNPerf در رتبه ‌بندی اروپایی CDNPerf در رتبه ‌بندی عملکرد اروپایی، و دهم در سراسر جهان قرار دارد (که بالاتر از G-Core، Akamai و Cloudflare CDN است.)

اگرچه CDN77 نمی تواند کاملاً با ارائه دهند گان برتر برای ویژگی های پیشرفته مطابقت داشته باشد، اما در اصول اولیه امتیاز می گیرد. در حالی که بسیاری از ارائه دهندگان CDN هنوز نمی توانند محتوای شما را با فشرده سازی Brotli بهینه کنند، به عنوان مثال، CDN77 این کار را به طور پیش فرض انجام داده و معمولاً اندازه فایل ها را تا 25 درصد کاهش می دهد.

کنسول وب کارآمد به اندازه سایرین گزینه های پیکربندی را ارائه نمی دهد، اما استفاده از آن بسیار آسان است و تضمین می کند که حتی مبتدیان تحویل محتوا نیز می توانند آنچه را که در حال انجام است نظارت کنند. (شما می توانید صفحه های اصلی را در سایت CDN77 مشاهده کنید.) https://www.cdn77.com/features

امتیاز خدمات برای ارزش، ترافیک از 0.033 دلار در هر گیگابایت (که در سطح جهانی هست، بدون هزینه اضافی برای برخی از مناطق)، و SSL رایگان و پشتیبانی 24/7 گنجانده شده است. حداقل هزینه ماهانه 199 دلار برای ترافیک 6 ترابایتی به این معنی است که CDN77 برای پروژه های کوچکتر مناسب نیست، اما اگر می خواهید آب را آزمایش کنید، یک ترابایت آزمایشی 14 روزه بدون جزئیات پرداخت در دسترس می باشد.

بهترین برای کسب و کار

10. Leaseweb

یک CDN سطح بالا برای کاربران تجاری خواستار

دلایل خرید

+ از StackPath، Gcore و Lumen CDN پشتیبانی می کند

+ گزارشات و آمار دقیق

+ حداقل قیمت بسیار پایین

دلایلی برای اجتناب

-کمتر از اکثر موارد قابل تنظیم است

-حداقل شارژ بالا

نمی توانید تصمیم بگیرید که کدام شبکه CDN برای شما بهترین است؟ شاید لازم نباشد محصولات Multi-CDN Leaseweb به سرورهای StackPath، Gcore، Lumen و Leaseweb دسترسی دارند، همه از یک طرح.

اگر پیچیده به نظر می رسد، شما یک نکته دارید، اما Leaseweb تمام بخش های پیچیده را مدیریت می کند. از دیدگاه شما، راه‌اندازی تقریباً مانند هر CDN دیگری کار می ‌کند، شما همان گزارش‌ های دقیق را دریافت می ‌کنید که در هر جای دیگری می ‌بینید، اما سایت شما فقط به منابع شبکه بسیار بیشتری دسترسی پیدا می نماید.

این فقط مربوط به داشتن مکان‌های بیشتر نیست (بیش از 295.) مزیت بزرگ Multi-CDN این است که Leaseweb می ‌تواند ترافیک شما را از طریق بهترین خدمات برای هر منطقه (StackPath برای آمریکای شمالی، Gcore برای آسیا، هر چه ممکن است باشد.)

مصالحه با همه محصولات Multi-CDN این است که آنها به اندازه پیشنهادهای ارائه دهنده منفرد قابل تنظیم نیستند. این بیشتر در مورد عملکرد و کارایی می باشد تا تنظیم دقیق در سطح متخصص.

اگر علاقه مند هستید، قیمت ها از 7.25 دلار به ازای هر ترابایت (0.00725 دلار در هر گیگابایت) برای دسترسی به دو CDN یا 9.33 دلار در هر ترابایت برای دسترسی به هر سه شروع می شود. حداقل هزینه ماهیانه 165 دلار نیز وجود دارد، اما اگر از این میزان ترافیک استفاده کنید، Leaseweb می تواند معامله بسیار خوبی باشد.

بهترین برای آسیا

11. CDNetworks CDN Pro

CDN قدرتمند با حضور قوی در چین

دلایل خرید

+ عملکرد خوب، حتی بهتر در آسیا

+ هزینه پهنای باند کم بدون هزینه های پنهان

+ پوشش شبکه عالی، به ویژه در آسیا و چین به طور خاص

دلایلی برای اجتناب

می تواند برای تازه کارها پیچیده باشد

کمک چندانی در سطح مبتدی در پایگاه دانش وب وجود ندارد

CDNetworks CDN Pro (که قبلاً با نام CDN360 شناخته می شد) محصولی از متخصصان رایانش ابری CDNetworks است. این یک CDN قدرتمند هست که بیشتر به سمت استفاده حرفه ای گرایش دارد زیرا می تواند برای مبتدیان پیچیده باشد.

شاید اولین چیزی که در مورد CDNetworks CDN Pro قابل توجه می باشد، شبکه عظیم آن هست که از بیش از 250 PoP در سراسر جهان پخش شده است. پوشش اصلی در آسیا، اقیانوسیه و چین و پس از آن اروپا، آمریکای شمالی و سپس آفریقا و آمریکای جنوبی است.

در حالی که عملکرد همیشه می تواند با CDN ها متفاوت باشد و اندازه گیری دقیق آن کمی دشوار است، CDNetworks CDN Pro بسیار خوب عمل می کند، طبق CDNPerf که به طور مداوم در 10 رتبه برتر در سراسر جهان قرار دارد.

قیمت گذاری بر اساس سرورهایی است که استفاده می کنید، جایی که اگر از سرورهای استاندارد استفاده می نمایید، 0.04 دلار به ازای هر گیگابایت پرداخت خواهید کرد. برای Premium، 0.08 دلار به ازای هر گیگابایت، Deluxe با قیمت 0.158 دلار در هر گیگابایت، و در نهایت، Ultra با قیمت 0.237 دلار در هر گیگابایت هست. برخی از مکان ها فقط مختص برخی از سرورها هستند. همچنین سرورهایی برای چین وجود دارد.

شاید سخت باشد که بفهمید چقدر هزینه می کنید، اما خوشبختانه یک نسخه آزمایشی رایگان وجود دارد که تا سه ماه یا 50 دلار از ترافیک استفاده می فرمایید.

بهترین سوالات متداول ارائه دهندگان CDN

CDN چیست؟

شبکه تحویل محتوا (CDN) یک شبکه توزیع شده در سطح جهانی از نقاط حضور (PoP) می باشد که برای ارائه سریعتر و قابل اعتمادتر محتوا به کاربران طراحی شده است. چه بدانیم چه ندانیم، هر یک از ما روزانه با CDN ها تعامل داریم. هنگام خواندن مقالات در سایت های خبری، خرید آنلاین، تماشای نتفلیکس یا پیمایش در فیدهای رسانه های اجتماعی. CDN کمک کننده پشت تجربه یکپارچه شما هست. با کاهش فیزیکی فاصله بین ارائه‌ دهندگان محتوا و کاربران در سراسر جهان، زمان بارگذاری، هزینه‌ها، تأخیر تحویل و پیچیدگی عملیاتی را به حداقل می ‌رساند.

CDN چگونه کار می کند؟

به عنوان مثال، زمانی که کاربر در ایالات متحده می خواهد وب سایتی را که در چین هاست شده است بارگیری کند، کاربر باید درخواستی را به مبدأ در چین ارسال کند و سپس مبدأ محتوا را از چین به ایالات متحده ارسال می کند، اما مدت زمان بیشتری طول می کشد. زمان برای بارگیری محتوا و ممکن است تجربه کاربر را مختل کند. این زمانی است که CDN وارد می شود. CDN یک کپی از محتوا را در PoP های خود در سراسر جهان نگه می دارد. بر اساس موقعیت مکانی کاربران، CDN در صورت امکان محتوا را از PoP های اطراف به کاربران ارائه می دهد.

مزایای استفاده از CDN چیست؟

1. زمان بارگذاری سریعتر: به جای ارسال درخواست ها به مبدا و منتظر پاسخگویی، کاربر محتوایی را از CDN PoP نزدیک دریافت می کند تا تاخیر را کاهش دهد.

2. مقیاس پذیری بالاتر: CDN می تواند 40-200 ترابایت در ثانیه در اوج ترافیک سرویس دهد. می ‌تواند تجربه‌ای همیشه فعال را در سطح جهانی، حتی در شرایط غیرقابل پیش ‌بینی مانند حملات مخرب یا شکست مبدا، ارائه دهد.

3. هزینه های پهنای باند کمتر: از طریق ذخیره سازی و بهینه سازی درخواست، CDN به ارائه دهندگان محتوا کمک می کند تا به طور قابل توجهی هزینه های تحویل را کاهش دهند زیرا بیشتر ترافیک دیگر از مبدا خارج نمی شود.

4. امنیت بهتر: CDN به عنوان یک پروکسی در مقابل سرور مبدا عمل می نماید، که با پنهان کردن IP واقعی منبع، یک لایه اضافی به امنیت اضافه می کند.

چرا CDN در این همه گیری ضروری است؟

به دلیل COVID-19، اکثر مردم بیشتر برای کار، شرکت در کلاس ‌های آنلاین، تماشای پخش زنده، بازی و غیره روی پلتفرم‌های دیجیتال هستند. به دلیل ترافیک بسیار زیاد، کل خط لوله دیجیتال به تأخیر و امنیت حساس ‌تر می ‌شود.

CDN می تواند به ارائه محتوا به روشی سریع، ایمن و بدون درز کمک کند و از تجربه کاربری سازگار و بهینه در سراسر جهان اطمینان حاصل نماید.

چگونه بهترین ارائه دهندگان CDN را برای خود انتخاب کنید؟

هنگامی که بهترین ارائه دهنده CDN را برای خود انتخاب می کنید، با ارزیابی اندازه وب سایت، پهنای باند مورد نیاز خود و اینکه بیشتر ترافیک شما از کجا می آید، شروع کنید.

باید اندازه شبکه ارائه دهنده و توزیع جغرافیایی آن را بررسی کنید. سرورهای شبکه بیشتر به معنای سرعت بیشتر است، در حالی که توزیع سرور پوشش خوبی را در بسیاری از نقاط جهان تعیین می کند.

بررسی نمایید که CDN چقدر عملکرد سایت شما را افزایش می دهد و آیا ابزارهای اضافی مانند بهینه سازی تصویر برای افزایش سرعت وب سایت دارد یا خیر. شما همچنین می خواهید به سهولت استفاده و برنامه های قیمت گذاری CDN توجه کنید.

بهترین ارائه دهندگان CDN: چگونه آزمایش می کنیم

برای یافتن بهترین ارائه دهندگان CDN، آنها را در چندین جنبه آزمایش کردیم. ما ابتدا بررسی نمودیم که راه اندازی سرویس چقدر آسان است و این روند چقدر طول می کشد.

ما عملکرد CDN، اندازه شبکه و توزیع جغرافیایی را در نظر گرفتیم تا بفهمیم سرعت سرویس در مناطق مختلف چقدر است. ما ابزارهای مختلف خدمات ارائه شده برای بهبود عملکرد و سرعت وب سایت را تجزیه و تحلیل کردیم.

ما همچنین انعطاف ‌پذیری و تنوع طرح ‌های قیمت‌ گذاری، منحنی یادگیری کلی، و قابلیت پیکربندی سرویس را از جمله موارد دیگر ارزیابی کردیم.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT