بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند

بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند کدامند؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

شما برای تحصیل در نیوزیلند برنامه‌ریزی می‌کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، ما می‌دانیم چرا! این کشور واقعا همه چیز تمام است: دانشگاه های شناخته شده، کیفیت بالای زندگی، فرهنگ‌های گوناگون، شهرهای درحال گسترش، طبیعت زیبا و محیطی گرم و دوست داشتنی از جمله این موارد است. در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند می‌پردازیم.

اطلاعات کلی درمورد نیوزیلند

پایتخت: ولینگتون

بزرگترین شهر: اوکلند

ساختار جغرافیایی: مجمع الجزایر و متشکل ار دو بخش اصلی یعنی جزیره شمالی و جزیره جنوبی

جمعیت:  ۴/۵ میلیون نفر (در مقایسه با انگلستان وسعت یکسان جمفعیت انگلستان ۶۴ میلیون نفر)

هزینه سالانه برای یک نفر در سال: ۱۵۰۰۰ دلار نیوزیلند معادل ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا  برای ویزای تحصیلی و البته هزینه‌های بیشتر

بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند

۸ دانشگاه در نیوزیلند وجود دارد که تمامی آنها در مقایسه با جمعیت کم کشور همگی رتبه خوبی در رتبه بندی دانشگاه‌های برتر جهان QS دارند. باید اضافه کرد سیستم آموزش عالی نیوزیلند شامل ۱۸ آموزشگاه  تکنولوژی و پلی‌تکنیک است که دوره هایی با طول و سطح متفاوت ارائه می‌دهد کارهای عملی و کسب تجربه موثر هستند.

NZQF سازمانی است در راس نظام آموزشی نیوزیلند و استانداردهای آموزش و عمل به آنها را مدیریت می‌کند. بسیاری از دانشجویان خوشحال می‌شوند اگر بدانند که تمرینات کلاس‌های درس در نیوزیلند کم هستند و آنها می‌توانند وقت بیشتری برای کسب مهارت و تجربیات عملی داشته باشند. لازم به ذکر است که سیستم آموزش عالی نیوزیلند رتبه ۱۶ جهان در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ QS داشت.

۱) دانشگاه Auckland (اوکلند)

دانشگاه اوکلند بزرگترین و برترین دانشگاه نیوزیلند است و هم‌اکنون رتبه ۸۵ رتبه بندی دانشگاه های جهان QS سال ۲۰۱۹ را دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۸۳ احداث شد و در سال ۱۹۶۱ در دانشگاه نیوزیلند ادغام شد. این دانشگاه از ۸ دانشکده و ۶ محوطه آزاد تشکیل شده است و بیش از ۴۰ هزار دانشجو دارد. این دانشگاه در بزرگترین شهر نیوزیلند یعنی اوکلند قرار دارد و یک انتخاب جذاب برای دانشجویان سایر کشورها است‌.

بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند اوکلند

۲) دانشگاه Otago (اتاگو)

این دانشگاه قدیمی‌ترین مرکز آموزش عالی در نیوزیلند است و در سال ۱۸۶۹ احداث شده است. دومین دانشگاه برتر نیوزیلند در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان QS است و رتبه جهانی ۱۷۵ را دارد. شعار دانشگاه که این است «بجنگ تا عاقل شوی». هم اکنون حدود ۲۰ هزار و ۸۰۰ دانشجو در۴ دانشکده‌ی انسانی علوم، علوم پزشکی و تجارت آموزش می‌دهد. این دانشگاه در شهر دوندین واقع شده است که دومین شهر بزرگ جزیره جنوبی محسوب می‌شود.

۳) دانشگاه Wellington (ویکتوریا ولینگتون)

سومین دانشگاه نیوزیلند در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۹ دانشگاه ویکتوریا است که رتبه ۲۲۱ دانشگاه‌های جهان را دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۹۷به عنوان یک کالج احداث شده است و در سال ۱۹۶۱ به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد. در حدود ۲۲ هزار دانشجو در این دانشگاه در ۹ دانشکده تحصیل می‌کنند. این دانشگاه به خاطر برنامه‌هایش در مورد قانون انسانی و تعدادی از علوم پایه به خوبی شناخته شده است.

۴) دانشگاه Canterbury (کانتربوری)

این دانشگاه هم در جزیره جنوبی قرار دارد، در بزرگترین شهر جزیره جنوبی یعنی کرایست‌چرچ واقع شده است. دانشگاه کانتربوری چهارمین دانشگاه خوب نیوزیلند است و همچنین رتبه ۲۳۱ جهان را دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۷۳ احداث شده است و دومین دانشگاه از نظر قدمت را در نیوزیلند دارد. در حدود ۱۵ هزار نفر دانشجو در رشته‌های هنر بازرگانی، علوم پزشکی، وکالت، موسیقی، فعالیت‌های اجتماعی، زبان شناسی، علوم پایه، مربیگری ورزش، و آموزش در حال تحصیل در این دانشگاه می‌باشند.

بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند لیست

۵) دانشگاه Waikato (وایکاتو)

این دانشگاه رتبه ۲۷۴ را در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ دارد و ۱۸ پله از سال قبل پیشرفت کرده است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های جدید نیوزیلند است که در سال ۱۹۶۴ احداث شده است و در شهر‌های همیلتون و تاورانگا در جزیره شمالی قرار دارد. در حدود ۱۲ هزار و سیصد دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.این دانشگاه توانست در سال ۲۰۱۹ در لیست ۳۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد.
سه دانشگاه دیگر نیوزیلند دانشگاه های مَسِی، دانشگاه لینکلن و دانشگاه تکنولوژی اوکلند هستند که هر سه جزء ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان QS سال ۲۰۱۹ می‌باشند.

حالا که با بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند آشنا شدید، شما می‌توانید برای پرداخت هزینه وقت سفارت، پرداخت رزرواسیون بلیط هواپیما، پرداخت هزینه دانشگاه از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «ویزای دانشجویی نیوزلند» را هم مطالعه فرمایید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT