بهترین روش ها برای فریلنسرها

بهترین روش ها برای فریلنسرها

زمان مطالعه 7 دقیقه

ماهیت پویا و بسیار چابک کار آزاد به توسعه دهندگان این فرصت منحصر به فرد را می دهد تا پروژه ها و کارفرمایان را بر اساس علایق، ترجیحات و ایده آل های شخصی خود انتخاب کنند. بهترین روش ها برای فریلنسرها را بشناسید.

به عنوان یک توسعه دهنده مستقل، می توانید در مقایسه با فرصت های محلی به پروژه های چالش برانگیزتری در بازارهای بین المللی دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر خدمات خود را در پلتفرم‌های بین‌المللی پیشرو مانند Toptal فهرست کنید، این تجربیات کاری بین‌المللی آسان‌تر در دسترس هستند.

پلتفرم‌هایی مانند Toptal شما را قادر می‌سازد تا به شبکه استعدادهای بزرگی از مشتریان بین‌المللی و توسعه‌دهندگان با تجربه متصل شوید تا با پروژه‌های پویا و چالش برانگیز کار کنید. اگر در پلتفرم هایی مانند Toptal ثبت نام کنید، هرگز همان کالیبر مشتریان را نخواهید داشت. به عبارت ساده، اگر درخواست نکنید، برخی از شگفت انگیزترین فرصت ها را از دست می دهید.

شروع یک شغل آزاد با انبوهی از چالش های جدید همراه است. به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل، باید همه کارها را انجام دهید، از جستجوی کار گرفته تا شروع کار، تهیه پیش‌نویس‌ها تا مذاکره در مورد هزینه‌ها، پیگیری و تعقیب پولتان. کار آسانی نیست. علاوه بر این، مزایای کارفرما مانند مراقبت های بهداشتی، جریان ثابت پروژه ها، چک های حقوق منظم و موارد دیگر را دریافت نمی کنید. با این حال، پیوستن به یک شبکه استعدادیابی حرفه ای مانند تاپتال اکثر این مسائل را حل می کند.

نکات و بهترین روش ها برای توسعه دهندگان آزاد

جایگاه خود را پیدا کنید

این دو جنبه دارد. اول، شما باید درک قوی و تسلط کافی بر برنامه های کاربردی مرورگر و زبان هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت داشته باشید. با این حال، توجه به این نکته مهم است که محبوب ترین یا ابتدایی ترین زبان های برنامه نویسی سودآورترین زبان ها نیستند. شما باید با یادگیری زبان های برنامه نویسی پیشرفته مانند React و Python وارد آب های عمیق تر شوید.

نکته حرفه ای: عرضه و تقاضا را در نظر بگیرید. قبل از شروع یادگیری یک زبان برنامه نویسی پیشرفته یا عجیب، زمان سرمایه گذاری و این واقعیت را به خاطر بسپارید که باید مشتریانی را پیدا کنید که این نوع زبان برنامه نویسی را می طلبند. همچنین می‌توانید بررسی کنید که کدام زبان‌ها یا مهارت‌های جدید برای شروعی مطمئن مورد تقاضا هستند. مطمئن شوید که حداقل با برخی از آنها در سطح بسیار حرفه ای آشنا هستید.

دوم، شما باید یک مشکل خاص برای حل یا یک چالش فنی پیدا کنید که کد شما بتواند آن را برطرف کند. این می تواند برای یک پروژه خاص یا یک صنعت باشد. با کسب دانش پیشرفته و یادگیری مهارت ها و زبان های جدید، قادر خواهید بود راه حل های پیشرفته را به سرعت و کارآمد بسازید. هنگامی که برای توسعه راه حل های پیچیده و عیب یابی مشکلات پیشرفته مجهز شدید، می توانید مشتریان خاصی را نیز از یک صنعت خاص پیدا کنید و فقط با آنها کار کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا بر مهارت های خود مسلط شوید و در رشته خود بهترین شوید.

قیمت خود را دریافت کنید

صرف نظر از اینکه شما به عنوان یک توسعه دهنده مستقل چقدر تجربه دارید، عاقلانه است که از قبل تعیین کنید که برای خدمات خود چقدر هزینه دریافت خواهید کرد. شما می توانید این را بر اساس پروژه به پروژه یا بر اساس برنامه زمانی تعیین کنید. عنصر کلیدی در اینجا این است که ساختار قیمت گذاری خود را از قبل تعیین کنید. میزان درآمدی که در استخدام تمام وقت دارید، از جمله مزایای کارمندان را تجزیه و تحلیل کنید، سپس می توانید با تقسیم درآمد ماهانه بر 160 (ساعت در ماه) نرخ ساعتی واقعی را دریافت کنید.

اگر احساس می‌کنید در شغل فعلی‌تان کم‌ارزش شده‌اید، همیشه می‌توانید برای نقشی که احساس می‌کنید واجد شرایط آن هستید درخواست دهید و ببینید که شرکت دیگر چقدر حاضر است به شما پرداخت کند. بر اساس این مطالعه اولیه، می‌توانید تعیین کنید که چقدر از مشتریان هزینه بگیرید و همچنین، اگر می‌خواهید یک توسعه‌دهنده آزاد باشید یا به استخدام تمام وقت بمانید.

همچنین می توانید انتخاب کنید که یک قرارداد آماده برای ارسال مشتریان جدید داشته باشید. به‌طور پیش‌فرض، قرارداد شما باید شامل جزئیاتی باشد که دامنه کار، محصولات تحویلی، مهلت‌ها، هزینه‌ها، اطلاعات مربوط به مالکیت کار و مدت زمان رابطه حرفه‌ای را پوشش می‌دهد.

هیچ قیمت یکسانی وجود ندارد که برای هر مشتری و برای هر پروژه مناسب باشد. بازار را تحلیل کنید و تمام تجربیات قبلی خود را در نظر بگیرید. همیشه به دنبال پروژه هایی باشید که بابت زمانی که صرف آنها می کنید پول دریافت کنید. Toptal مکانی عالی برای یافتن چنین پروژه هایی است – تنها چیزی که باید تعیین کنید نرخ ساعتی خود است.

یک نکته حرفه ای در اینجا این است که به یک هیئت شغلی یا شبکه استعدادیابی مانند Toptal بپیوندید. این پلتفرم کارهای سنگین پردازش پرداخت، انطباق قانونی و غیره را انجام می دهد. اگر با یک شبکه استعداد کار نمی کنید، باید نحوه صدور صورتحساب و بازیابی پرداخت های خود را بیابید.

نمونه کارها را در وب سایت خلاق خود به نمایش بگذارید

این یکی از مهمترین کارهایی است که شما باید به عنوان یک توسعه دهنده مستقل انجام دهید. دو راه برای نزدیک شدن به این موضوع وجود دارد. اولین رویکرد تمرکز بر ساختن یک مجموعه حرفه ای از پروژه های گذشته است. پروژه های برتر خود را در یک وب سایت شیک و خلاقانه که توسط شما ایجاد شده است به نمایش بگذارید. تصور این است که تنها در صورتی که یک وب سایت عالی برای خود بسازید، می توانید یک وب سایت برای مشتریان خود بسازید.

بهترین شیوه های طراحی را دنبال کنید و آن را ساده و در عین حال جذاب نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که با شخصیت و انواع پروژه‌هایی که روی آن‌ها کار کرده‌اید و پروژه‌هایی که می‌خواهید روی آن‌ها کار کنید، ارتباط برقرار می‌کند و تقلید می‌کند. به مشتریان بالقوه برای پیمایش وب سایت خود و دسترسی به پروژه ها و اطلاعات مشتری قبلی آسان کنید.

یک بخش بازخورد اضافه کنید تا مشتریان بالقوه بتوانند آنچه را که مشتریان قبلی درباره کار شما می‌گفتند بخوانند. مطمئن شوید که اطلاعات تماس خود را به روشی وارد کنید که به راحتی پیدا شود.

اگر نمایش کارهای گذشته‌تان برای شما چالش‌برانگیز است، می‌توانید درخواست عضویت در هیئت شغلی استعدادیابی مانند Toptal را در نظر بگیرید و نمونه‌هایی از موفقیت‌ها و چالش‌هایی را که در طول حرفه‌تان با آن‌ها مواجه شده‌اید و حل کرده‌اید، در مصاحبه به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می توانید دستاوردهای خود را در مصاحبه غربالگری شبکه Toptal یا یک مشتری بالقوه ذکر کنید.

در حضور آنلاین خود سرمایه گذاری کنید یا به شبکه استعدادهای درخشان بپیوندید

به عنوان یک توسعه دهنده مستقل، باید در آنجا حضور داشته باشید. از انجام تست‌های لینکدین برای دریافت گواهی‌های کدنویسی آن‌ها تا ساختن برند شخصی‌تان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تا نمایش کارهایتان در وب‌سایتتان، باید برای ایجاد حضور آنلاین خود برای جذب مشتریان بیشتر و برنده شدن در پروژه‌های با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید.

در مرحله اول، شما باید یک پروفایل لینکدین قوی داشته باشید. بسیاری از صاحبان مشاغل و نمایندگان منابع انسانی با جستجوی شما در لینکدین، شما را به عنوان یک نامزد قانونی تایید می کنند. از LinkedIn برای گسترش شبکه خود و به اشتراک گذاری پروژه ها و کارهای خود استفاده کنید. به گروه‌های مختلف در فیس‌بوک و لینکدین بپیوندید تا توسعه‌دهندگان مستقل بتوانند مخاطبین ایجاد کنند و از آنچه در جامعه توسعه‌دهندگان آزاد اتفاق می‌افتد به‌روز باشید.

علاوه بر این، مطمئن شوید که توییت های قدیمی یا پست های لینکدین یا عکس های فیس بوک را که فکر می کنید شرم آور هستند را حذف کنید. انجام این کار برای رشد کسب و کار فریلنسری حیاتی است زیرا نام و شهرت شما مسئول جذب مشتریان و هدایت کسب و کار است. در مجموع، شبکه‌سازی آنلاین و حضور آنلاین قوی می‌تواند یک تغییر بازی برای تجارت آزاد شما باشد.

همه نمی‌خواهند یک شخصیت عمومی باشند یا در مراحل ایجاد یک کسب‌وکار آزاد باشند، بنابراین اگر می‌خواهید حریم خصوصی خود را در نظر بگیرید اما به موفقیتی مشابه دست پیدا کنید، باید عضویت در شبکه استعدادهای درخشان مانند Toptal را در نظر بگیرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آزمون غربالگری را پشت سر بگذارید و به تدریج نزد مشتریانی که با آنها کار خواهید کرد شهرت خوبی به دست آورید.

یک ساختار تجاری ایجاد کنید

بسته به کشوری که در آن زندگی می کنید، گزینه های مختلفی ممکن است اعمال شود. در ایالات متحده، به طور کلی، بهتر است یک LLC تشکیل دهید که از طریق آن تجارت خود را اداره کنید. یک ساختار LLC تضمین می‌کند که اگر به‌عنوان یک مالک انحصاری فعالیت کنید، از مسئولیتی برخوردار نخواهید شد.

شما باید به اندازه کافی برای سرمایه گذاری آزاد خود برنامه ریزی کنید. برای «انجام درست» وقت بگذارید، سپس می‌توانید از سرنوشت ناگواری که اغلب فریلنسرها و مشاغل کوچک به آن می‌رسند، اجتناب کنید.

اگر قصد راه اندازی کسب و کار فریلنسری خود را دارید، می توانید به لیست اقدامات زیر مراجعه کنید. با این حال، می توانید به یک شبکه استعدادیابی مانند Toptal بپیوندید که به شما کمک می کند تا از بسیاری از این مراحل رد شوید.

تعیین کنید که چگونه می خواهید سرمایه گذاری مستقل خود را تامین کنید.

از وام یا کارت اعتباری به عنوان نوعی تامین مالی اجتناب کنید.

در صورت لزوم، یک نوع کار دوم را انجام دهید تا به شما کمک کند از زمین خارج شوید.

جایگاهی را که به آن رسیدگی خواهید کرد، تعیین کنید.

جایگاهی که تصمیم دارید به آن خدمت کنید باید در زمینه ای باشد که به آن علاقه دارید یا در آن تجربه دارید.

مشخص کنید که چه خدماتی را ارائه می دهید و چقدر هزینه خواهید داشت.

هر زمان که ممکن است هزینه های ثابت را دریافت کنید.

مطمئن شوید که یک مدل کسب و کار دارید که می توانید از آن برای ایجاد درآمد تکراری استفاده کنید.

برای شرکت فریلنسری جدید خود یک LLC تشکیل دهید.

در مورد مزایا و ویژگی های تشکیل LLC با یک وکیل صحبت کنید.

در مورد وضعیت مالیاتی خود با یک متخصص صحبت کنید.

یک برنامه را دنبال و حفظ کنید

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده مستقل، داشتن یک برنامه برای مدیریت بهتر زمان خود به صورت روزانه و پروژه‌های خود به صورت طولانی‌مدت ضروری است. روز خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید حداکثر زمان را برای تکمیل سریع و کارآمد پروژه های خود اختصاص دهید. هفته خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید برای مدیریت مشتری و تحقیق وقت بگذارید.

نداشتن یک مدیر گزارش‌دهی یا تنظیم رسمی سازمان می‌تواند شما را درگیر تمام وظایف مختلف کند. از ابزارهای آنلاین برای برنامه ریزی کار خود استفاده کنید و زمان خود را به شیوه ای موثر مدیریت کنید. برای پول یا اگر به شما علاقه ای ندارد و احتمالاً زمان زیادی را از شما می گیرد، کار اضافی را انجام ندهید. به جایگاه خود بچسبید و هدف خود را ارائه محصولات با کیفیت باشید. به یاد داشته باشید، نام شما در خط است و برنامه ریزی و برنامه ریزی بهتر به شما کمک می کند تا نتایج بهینه را به مشتریان خود ارائه دهید.

بهترین روش ها برای فریلنسرها: در نتیجه

بهترین شرط شما به عنوان یک توسعه دهنده مستقل این است که با هر یک از بسیاری از پلتفرم های مستقل مانند Fiverr، Upwork، Arc، Guru و غیره ثبت نام کنید. این پلتفرم ها شما را قادر می سازند تا مشتریان خود را پیدا کرده و نسبتاً آسان کار کنید. با این حال، اگر به دنبال یک جریان ثابت از پروژه‌ها از مشتریان معتبر و مارک‌های پیشرو هستید، Toptal قطعا یک شبکه استعداد برای ثبت‌نام است. Toptal مشتریان بزرگی دارد و فرصت های منحصر به فردی را برای توسعه دهندگان آزاد فراهم می کند.

آخرین نکته حرفه ای در اینجا این است که بر انجام کار خوب و رفتار خوب با مردم تمرکز کنید. شما هرگز نمی توانید با آن اشتباه کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT