بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین (Bitcoin) به بالاترین میزان در5 ماه گذشته رسید

زمان مطالعه 6 دقیقه

پس از 5ماه برای اولین بار، قیمت بیت کوین (Bitcoin) یک افزایش عالی را ثبت کرد. این ارز دیجیتال قدرت مند به قیمت بیش از 5500 دلار جهش یافت.

ارز اول بازار کریپتوکارنسی (cryptocurrency) در ساعت 4 به وقت جهانی در یک روند افزایشی و در کمتر از 10 دقیقه قیمت آن به بالاتر از 5650 دلار رسید. این بالاترین قیمت بیت کوین از 18 نوامبر سال 2019 تا کنون بوده است.

درصد سهم بیت کوین (Bitcoin) در بازار ارز رمزنگاری در حال حاضر به 53.2 درصد رسیده است. هم چنین با افزایش 1.5 درصدی ارزش بازار در یک روز، میزان ارزش بیت کوین (Bitcoin) به بالاترین مقدار خود در ماه نوامبر یعنی 99 میلیارد دلار رسید. هم چنین حجم مبادلات بیت کوین (Bitcoin) بیت کوین در 24 ساعت گذشته به بیش از 16 میلیلرد دلار رسیده است.

 

10ارز برتر در بازار کریپتوکارنسی (cryptocurrency)

1 – بیت کوین (BTC)

بیت کوین (Bitcoin) را می‌توان اولین ارز رمزنگاری شده عنوان کرد، ارزی که در سال 2009 توسط یک برنامه‌نویس یا یک گروه یا تحت نام نمایشی ساتوشی ناکاماتو ایجاد شد. این ارز در دسامبر 2017 به اوج قیمت و نزدیک 20 هزار دلار رسید ولی بعد از آن کاهش چشم‌گیری داشت و به زیر 10 هزاردلار سقوط کرد.

بیت کوین
بیت کوین

2 – اتریوم (ETH)

اتریوم دومین ارز پرطرفدار از نظر ارزش بازار است و معمولا به عنوان رقیب اصلی بیت کوین (Bitcoin) از آن یاد می‌شود. اما برخلاف بیت‌کوین، اتریوم به عنوان یک شبکه برای توسعه و ایجاد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به کار می‌رود.

همه اپلیکیشن‌های طراحی شده روی شبکه اتریوم روی پلتفرم توزیع شده همگانی (distributed public platform) قرار می‌گیرد و استخراج‌کنندگان با فرایند استخراج، شبکه اتریوم را زنده و سرپا نگه‌می‌دارند و به ازای آن ارز Ether دریافت می‌کنند.

یکی از موسسان اتریوم، جوزف لوبین (Juseph Lubin) گفته که بیت کوین (Bitcoin)، پایه و اساس تکنولوژی بلاک‌چین بود ولی اتریوم قابلیت این را داراست که “یک ارز قابل برنامه‌نویسی باشد”.

بیت کوین
اتریوم

3 – ریپل (XRP)

ارز ریپل به سرعت رشد زیادی را تجربه کرد و در انتهای 2017 حتی جای اتریوم را به عنوان دومین ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار از آن خود کرد ولی بعد افت شدیدی داشت و به رتبه سوم رسید. 
ریپل به ظاهر رقیب بیت کوین (Bitcoin) است اما برخلاف این موضوع، ریپل با هدف دیگری ایجاد شده است. ریپل در واقع یک شبکه متمرکز است که بانک‌ها از آن برای انتقال پول استفاده می‌کنند.

پولی که در شبکه ریپل منتقل می‌شود، ابتدا به توکن XRP تبدیل شده و انتقال صورت می‌گیرد و سپس در مقصد، مجدد به پول تبدیل می‌شود.

مدیریت ریپل معتقد است ریپل یک راهکار سریعتر و قابل اتکاتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین است.

بیت کوین
ریپل

4 – EOS

EOS یک پلتفرم بلاک‌چین دیگر با هدف رقابت با اتریوم است.

EOS توسط بنیان‌گذار Bitshares آقای Dan Larimer بنیان‌گذاری شده و در یک ICO به دنیا معرفی شد. این پلتفرم ایجاد شد تا برخلاف محدودیتی که در تعداد تراکنش‌های اتریوم وجود دارد، شبکه سریعتری را ایجاد کند، زیرا این اعتقاد وجود دارد که پردازش تراکنش‌ها اتریوم به اندازه کافی برای پشتیبانی از اینترنت اشیا (Internet of Things) سریع نیست.

شبکه EOS می‌تواند در هر ثانیه تا 50 هزار تراکنش را پشتیبانی کند و از این لحاظ، هم از Visa و هم از اتریوم سرعت بالاتری دارد.

5 – لایت‌کوین (LTC)

لایت‌کوین نیز مانند بیت‌کوین یک ارز همتا به همتا (Peer-to-Peer) است که معمولا به عنوان برادر کوچکتر بیت‌کوین از آن یاد می‌شود.

اما بزرگترین تفاوت اساسی آن با بیت‌کوین، سرعت بالاتر تراکنش‌های آن و محدودیت عرضه لایت‌کوین 84 میلیون توکن است.

لایت‌کوین در سال 2011 به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شد و از آن به عنوان نقره دیجیتال یاد می‌کنند (طلای دیجیتال، بیت‌کوین است). در آن سال‌ها، لایت‌کوین دومین ارز از لحاظ ارزش بازار بود.

بیت کوین
لایت‌کوین

6 – بیت‌کوین‌کش (BCH)

در آگوست 2017 اختلاف نظر بین‌ جامعه بیت‌کوین در خصوص محدودیت‌های فنی این ارز، باعث شد تا شاهد یک Fork باشیم. (فورک به معنای انشعاب است و زمانی اتفاق می‌افتد که یک ارز جدید از ارز دیگر متولد شود)

در نتیجه این فورک، بیت‌کوین‌کش (Bitcoin Cash) متولد شد و این ارز با یک بلاک‌چین جدید و قوانین جدید ایجاد گردید.

دسته‌ای از استخراج‌کنندگان ناامید از شبکه اصلی بیت‌کوین، با امید اینکه این ارز نسبت به بیت‌کوین، رشد و گسترش بیشتری پیدا کند این فورک را ایجاد کردند.

از زمان این فورک، بیت‌کوین‌کش خود را در بین 10 ارز برتر نگه داشته است ولی از لحاظ میزان استفاده، ارزش و محبوبیت هنوز نتوانسته از بیت‌کوین پیشی بگیرد.

7 – استلار (XLM)

این ارز نیز یکی دیگر از ارزهای موفق بازار بود که تنها در سال 2017 بیش از 29000 درصد رشد داشته است.

استلار به عنوان یک شاخه از ریپل در سال 2014 توسط یکی از بنیانگذاران ریپل با نام جد مک‌کالب (Jed McCaleb) و یک وکیل سابق با نام Jouce Kim ایجاد شد و در واقع نتیجه یک اختلاف نظر با ریپل بود.

استلار نیز مانند ریپل یک شبکه برای انجام تراکنش‌های سریع و انتقال کارآمدتر پول بین مرزهاست. تفاوت آن با ریپل، اوپن‌سورس بودن آن است.

بیت کوین
استلار

8 – ترون (TRX)

در سپتامبر 2017، شبکه ترون توسط جاستین سان در سنگاپور بنیان‌گذاری شد. ارز دیجیتال این شبکه با نام ترونیکس (به انگلیسی Tronix و با نماد TRX) شناخته می‌شود.

ترون ابتدا بصورت یک توکن روی شبکه اتریوم بود ولی بعد با راه‌اندازی بلاک‌چین اختصاصی، بصورت یک کوین مستقل درآمد.

ترون یکی از جدیدترین و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار است و هدف گسترش یافتن در دنیای سرگرمی را دنبال می‌کند.

ترون نیز مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، غیرمتمرکز است

9 – بایننس‌کوین (BNB)

بایننس یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد.

این ارز در زمان ریزش بازار عملکردی بسیار بهتر از سایر ارزها از خود نشان داده و در شرایطی که برخی از ارزهای دیجیتال 80 یا 90 درصد کاهش قیمت داشتند این ارز مقاومت بسیار خوبی در برابر بازار منفی از خود نشان داده است.

کاربرد اصلی این ارز، پرداخت کارمزد معاملات در پلتفرم بایننس است.

بیت کوین
بایننس‌کوین

10 – کاردانو (ADA)

کاردانو یک پلتفرم دیگر برای ارسال و دریافت پول است و اینکار را با استفاده از توکن دیجیتال خود با نماد ADA ممکن ساخته است.

مشابه با Ether شبکه کاردانو با هدف اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز روی شبکه بلاک‌چین ایجاد شده است.

این ارز توسط یکی از بنیانگذاران اتریوم با نام چارلز هاپکینسون (Charles Hopkinson) در سال 2015 ایجاد شده و گاهی اوقات به عنوان “اتریوم ژاپن” از آن یاد می‌کنند، زیرا 95 درصد از شرکت کنندگان در ICO این ارز، ژاپنی بودند.

کاردانو توسط عده‌ای از دانشمندان بین‌المللی و متخصصان آکادمیک که در حوزه بلاک‌چین تخصص داشتند ایجاد شده است.

بیت کوین
کاردانو

از بین 10ارز برتر بازار 9 ارز رشد داشته اند که اغلب آن ها بیش از 2 درصد افزایش را تجربه کرده اند. می توان گفت به طور کلی بیت کوین یک حرکت بسیار قوی تر را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال داشته است.

ارزش کل بازار دیجیتال با حدود 6.4 درصد افزایش به حدود 85 میلیلرد دلار رسیده است که تقریبا 78.2 درصد پاییت ار از بیشترین مقدار آن (835 میلیارد دلار) در 7 ژانویه است.

منبع: coindesk
coinmarketcap 

خدمات اول پرداخت


اول پرداخت تمامی خدمات پرداخت های ارزی از جمله پرداخت های سفارت، پرداخت های سرور و پرداخت های اپلیکیشن فی دانشگاه ها و سایر خدمات پرداختی را بعلاوه ارائه خدمات ارز های دیجیتالی، ارائه می دهد.شارژ کیف پول های دیجیتالی همانند پی پل، وب مانی، پرفکت مانی، بیت کوین، اتریوم، تتر وگیفت کارت اپل سایر کیف پول های نیز از طریق این مجموعه انجام می شود. 

امتیاز 5/5 - از 30 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT