نشست سالانه جکسون هول

تاثیر نشست سالانه جکسون هول بر بیت کوین

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت کوین ، رمزارزی که معمولا نوسانات شدیدی را به همراه دارد ، اخیرا در آستانه برگزاری نشست سالانه جکسون هول ، در داخل یک محدوده رنج فشرده ، محدود مانده است و نوسان چندانی را تجربه نمی کند.

نشست سالانه جکسون هول

ارزش بزرگترین رمزارز جهان در روز سه‌شنبه به میزان ۲.۶ درصد افزایش یافت و در حدود سطح ۲۱،۶۰۰ دلاری معامله شد. این رمزارز پرچمدار از زمان شروع فروش شدید آن در اواسط آگوست(اواخر مرداد) ، عمدتا زیر سطح 22000 دلاری نوسان کرده است. سایر رمزارزها از جمله اتریوم نیز در روز گذشته رشد کردند و شاخص مقایسه 100 دارایی دیجیتال نزدیک به ۲.۳ درصد افزایش یافت.

این درحالیست که بازارهای سهام ایالات متحده نیز از روز دوشنبه که بیشترین افت روزانه خود را از اواسط ژوئن(خرداد-تیر) تجربه کردند ، در تلاش بوده اند که بازیابی شوند.بیانات اخیر مقامات فدرال رزرو ،بسیاری از سرمایه گذاران را متقاعد کرده است که بانک مرکزی این کشور با جدیت به سیاست های پولی انقباضی خود ادامه می دهد. از این رو ، معامله گران خود را برای بیانات تند در نشست جکوسن هول آماده می کنند.

نوئل آچسون(Noelle Acheson) از شرکت سرمایه گذاری جنسیس(Genesis)، در یک یادداشت تحقیقاتی نوشت:”با توجه به اینکه بازار در ماه آگوست(مرداد-شهریور) در مسیر بستن کندلی ضعیف قرار دارد ، توجه بازار به نشست سالانه جکسون هول در این هفته معطوف شده است. سوال حائز اهمیتی که در ذهن معامله گران مطرح می شود ، این است که آیا رئیس فدرال رزرو به کاهش سرعت چرخه افزایش نرخ بهره اشاره می کندویا اقدامات این بانک در راستای مهار تورم را مورد تاکید قرار می دهد.”

رمزارزها در سال جاری میلادی مطابق با بازارهای سهام ایالات متحده حرکت کرده اند و  هر دو تحت تأثیر مسیر افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قرار گرفته اند. ضریب همبستگی 90 روزه بیت کوین وشاخص S&P 500، پس از اندکی عقب نشینی در ماه ژوئن(خرداد-تیر)، هم اکنون یک بار دیگر در حدود 0.64 قرار دارد.

وتل لوند (Vetle Lunde)، تحلیلگر شرکت Arcane Research در این باره عنوان کرد که بازار خرسی رمزارزها در سال جاری میلادی ، روندی را دنبال می کند که در سال 2018 و سال های گذشته ، با آن روبه رو بودیم. روند فعلی بیش از 285 روز است که ادامه دارد و در اثر آن ، بیت کوین نزدیک به 70 درصد از سقف تاریخی خود کاهش یافته است. بازارهای خرسی سال   2018 و 2014 به مدت 12 تا 13 ماه طول کشید و با افت حداکثر 85 درصدی رمزارزها همراه شدند.

منبع: bnnbloomberg

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT