تتر بهتر است یا دلار

تتر بهتر است یا دلار ؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

افراد زیادی در ایران برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌های نقدی خود، تتر می‌خرند. با ریزش قیمت ریال در ماه‌های گذشته، این کار بیش از پیش توسط همه افراد انجام می‌شود. چیزی که بسیاری نمی‌دانند این است که ارز دیجیتال تتر یک جایگزین فوق‌العاده برای دلار کاغذی است. در این مقاله به بررسی این سوال می پردازیم : تتر بهتر است یا دلار ؟

تتر بهتر است یا دلار

ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است که توسط شرکت‌های مالی آمریکایی پشتیبانی می‌شود. استیبل کوین رمز ارزی است که قیمت آن با یک فیات برابری می‌کند و دچار نوسان قیمت نمی‌شود. این استیبل کوین مهمترین و رایج‌ترین استیبل کوین در میان همه ارزهای دیجیتال باثبات است که در سال‌های گذشته ارزش خود را حفظ کرده و خود را به سرمایه‌گذاران و کاربران جهان کریپتوکارنسی ثابت کرده‌ است. ارز دیجیتال تتر علاوه بر سرمایه‌گذاری، بهترین گزینه برای تبدیل به سایر ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین است. در واقع اگر شما اقدام به خرید بیت کوین کنید، می‌توانید بیت کوین خود را به تتر و برعکس تبدیل کنید.

بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران از ارز دیجیتال تتر به عنوان بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی استفاده می‌کنند. این مسئله باعث شده این ارز دیجیتال حجم معاملاتی بسیار بالایی را تجربه کند. شباهت دلار و تتر
شباهت دلار و تتر این است که ارزش یکسانی دارند. در حالت عادی یک دلار دقیقا به اندازه یک تتر ارزش دارد. البته که در معاملات مختلف ممکن است ارزش تتر کمی نوسان داشته باشد. در حالت کلی شما می‌توانید با هر دوی این ارزها به صورت بین‌المللی خرید و فروش انجام دهید. در کنار خرید و فروش، شما می‌توانید وجوه نقد خود را به این دو ارز تبدیل کنید و از کم شدن ارزش آن‌ها جلوگیری کنید.

تفاوت دلار و تتر

با اینکه دلار و تتر ارزش یکسانی دارند، از چند لحاظ با هم تفاوت دارند. اول از همه اینکه دلار در نهایت یک ارز فیات متمرکز است و برای استفاده از آن شما باید به یک صرافی یا بانک مراجعه کنید و آن را تبدیل کنید. این درحالی است که شما می‌توانید تتر را به راحتی در هر نقطه‌ای از جهان نقد کنید و به مشکلی بر نخورید. نکته حائز اهمیت دیگر این است که جابه جا کردن دلار به دلیل فیزیکی بودن آن باعث می‌شود میان دلار و تتر تفاوت زیادی وجود داشته باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر درباره تفاوت دلار و تتر کارمزد معامله است. به صورت کلی می‌توان گفت کارمزد تراکنش در ارزهای دیجیتال به مراتب کمتر از تراکنش با دلار است. این تفاوت‌ها می‌تواند در انتخاب شما میان خرید تتر و دلار تاثیر زیادی بگذارد. با این حال در ادامه به بررسی مزایای اصلی تتر نسبت به دلار می‌پردازیم.

مزایای خرید تتر نسبت به دلار

خرید دلار برای بسیاری از افراد تنها راه نجات دارایی‌هایشان در مقابل تورم است. در حالی که یک گزینه‌ی به مراتب امن‌تر و مناسب‌تر به نام تتر وجود دارد. خرید تتر مزایای بسیار زیادی نسبت به دلار دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از مهمترین مزایای خرید تتر نسبت به دلار می‌پردازیم.

امنیت بالا

در یک مقایسه ساده می‌توان فهمید که نگهداری از دلار به صورت فیزیکی بسیار سخت است. دلارهای شما باید در گاوصندوق یا یک مکان امن نگهداری شوند. در غیر این صورت احتمال دزدی وجود دارد. شما برای جابه جا کردن آن‌ها از جایی به جای دیگر هم در خطر سرقت هستید. این در حالی است که با خرید تتر شما هیچ نیازی به گاوصندوق ندارید و می‌توانید به راحتی ارز دیجیتال خود را در یک کیف پول امن نگهداری کنید و آن را هرجا که می‌خواهید ببرید. شما حتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی خیلی کمی تتر خود را به کیف پول دیگری انتقال دهید و از آن استفاده کنید.

در کنار سرقت، احتمال این وجود دارد که دلار‌های شما بسوزند و شما دیگر به دارایی خود دسترسی نداشته باشید. اگر تتر خریداری کنید حتی اگر گوشی موبایل خود را گم کنید، می‌توانید به راحتی با کلید خصوصی روی گوشی دیگری کیف پول خود را فعال کنید. در شرایطی که آتش‌سوزی اتفاق بیفتد یا دلارهای شما پاره شوند، برای همیشه از دست خواهند رفت.

محدودیت‌های مالی

دلار هم مثل سایر ارزها بخشی از سیستم بانکداری متمرکز است و به همین دلیل محدودیت‌های زیادی را شامل می‌شود. مسئله اول این است که سیستم بانکداری به ازای مبلغ تراکنش کارمزد دریافت می‌کند. یعنی کارمزد یک تراکنش ۱۰۰۰ دلاری بیشتر از یک تراکنش ۱۰۰ دلاری است. اما در ارزهای دیجیتال صرف نظر از مبلغ تراکنش، کارمزد آن همیشه ثابت است.

علاوه بر این، شما نمی‌توانید میزان زیادی دلار را از یک کشور به کشور دیگری جابه جا کنید. سیستم بانکداری از شما به ازای هر جابه جایی بین‌المللی کارمزد زیادی می‌گیرد. به همین دلیل است که خرید تتر به مراتب بهتر از خرید دلار است.

صرفه‌جویی در وقت

به صورت معمول، تراکنش‌ها با دلار چندین روز کاری زمان می‌برند. هر بانک تنها ۵ روز کاری دارد و ابتدا بانک مبدا بخش اول تراکنش را انجام می‌دهد بعد از آن صرف نظر از اختلاف زمانی و غیره بانک مقصد بخش دوم تراکنش را انجام می‌دهد. این کار در خوش‌بینانه‌ترین حالت دو تا سه روز طول می‌کشد. در حالی که با ارز دیجیتال تتر شما در کمتر از ده دقیقه تراکنش خود را انجام می‌دهید و در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید. این مسئله هم یکی دیگر از مزایای تتر است.

تنوع کاربری

در خرید دلار، شما نمی‌توانید از هیچ مزیت ويژه‌ای بهره‌مند شوید اما اگر تتر بخرید، می‌توانید از چندین نرم‌افزار و پلتفرم مختلف و غیرمتمرکز که با ارز دیجیتال تتر به کاربران خدمات ارائه می‌دهند استفاده کنید. این خدمات شامل نرم افزارهای مالی، بازی و رسانه‌های مختلف هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT