تحصیل در اروپا

تحصیل در اروپا و هزینه مهاجرت

زمان مطالعه 4 دقیقه

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی به کشورهای مختلف یکی از بهترین روش های مهاجرت است چرا که در صورتی که موفق به انجام این کار شوید، می توانید بعد از پایان دوره تحصیلی تان برای اخذ اقامت دائم کشور مورد نظرتان اقدام کنید. اما با توجه به اختلاف قیمتی که این روزها بین دلار و ریال وجود دارد، هزینه های مهاجرت برای بسیاری از افراد خیلی زیاد است. به همین دلیل آگاهی از کشورهایی که امکان تحصیل رایگان و یا تحصیل با هزینه بسیار کم را فراهم کرده اند، از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله می خواهیم به بررسی هزینه تحصیل در اروپا بپردازیم. به این امید که طی کردن مسیر سخت مهاجرت را به اندازه ای برای شما راحت تر کنیم.

با توجه به اینکه این روز ها مهاجرت به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا از طریق روش های مختلف، من جمله ویزای تحصیلی مشکل شده است، حجم زیادی از دانشجویان رو به کشورهای اروپایی آورده اند. چرا که با وجود کیفیت آموزشی بالایی که در کشورهای اروپایی وجود دارد، هزینه تحصیل در اروپا به نسبت سایر نقاط جهان کمتر است. اما در میان کشورهای متنوع اروپایی که وجود دارد، هزینه تحصیل در کدام یک کمتر است؟

در ادامه ما لیستی از کشورهای اروپایی را به همراه هزینه تحصیل در هر یک از آنها در اختیارتان قرار می دهیم. اما توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در اروپا و هر کجای دیگر از جهان به سبک زندگی شما بستگی دارد. اینکه به یک زندگی دانشجویی قانع هستید یا نه، می تواند هزینه های زندگی و تحصیل شما را تا حد زیادی تغییر دهد.

هزینه تحصیل در اروپا (بررسی کشورهای مختلف اروپایی)

اتریش

  • متوسط هزینه تحصیل: رایگان برای دانشجوهای اتریشی و اتحادیه اروپا. ۸۵۰ دلار به ازای هر ترم برای سایر دانشجوهای بین المللی
  • متوسط هزینه زندگی: ۱۳۳۵۰ دلار برای هر سال

هزینه تحصیل در اروپا برای کشور اتریش، به نسبت بسیار پایین است. در صورتی که شما شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشید، می توانید تنها هر ماه با پرداخت ۲۲ دلار به عنوان هزینه امور دانشجویی از تحصیل رایگان در این کشور بهره مند شوید.

بلژیک

  • متوسط هزینه تحصیل: حدود ۱۰۰۰ دلار در هر سال برای افراد شهروند اتحادیه اروپا و ۴۹۰۰ دلار برای سایر دانشجویان بین المللی
  • متوسط هزینه زندگی: ۱۲۵۰۰ دلار برای هر سال

بلژیک یکی از کشورهای اروپایی است که نه تنها به دلیل پایین بودن هزینه های تحصیل در آن، بلکه به دلیل بالا بودن کیفیت آموزش و سطح زندگی در آن، به عنوان یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی در نظر گرفته می شود. به همین دلیل، زمانی که صحبت از هزینه تحصیل در اروپا می شود، پیشنهاد بسیاری از افراد، کشور بلژیک است. چرا که با انتخاب آن می توانید با یک تیر به چند هدف بزنید.

دانمارک

  • متوسط هزینه تحصیل: رایگان برای شهروندان اتحادیه اروپا و ۷ الی ۱۸ هزار دلار برای دانشجویان بین المللی در یک سال
  • متوسط هزینه زندگی: ۱۴ هزار دلار به ازای یک سال

دانمارک یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که هزینه تحصیل در آن پایین اما هزینه های زندگی در آن زیاد است. در صورتی که شما این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید، حتما چک کنید که آیا برنامه تحصیلی مد نظر شما به زبان انگلیسی تدریس می شود یا نه!

تحصیل در اروپا
تحصیل در اروپا

فنلاند

  • متوسط هزینه تحصیل: رایگان برای شهروندان اتحادیه اروپا و ۴ الی ۱۸ هزار دلار برای دانشجویان بین المللی در یک سال. (البته دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع PhD را دارند، امکان تحصیل رایگان در این کشور را خواهند داشت.
  • متوسط هزینه زندگی: ۱۱ هزار دلار به ازای یک سال

هزینه تحصیل در اروپا با انتخاب کشور فنلاند می تواند تا حد زیادی کاهش یابد. چرا که علاوه بر اینکه می توانید از کیفیت مسائل آموزشی و زندگی بالایی بهره مند شوید، هزینه کمی نیز برای ادامه تحصیل و زندگی پرداخت کنید

فرانسه

  • متوسط هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در فرانسه بسته به مقطع آموزشی، متغیر خواهد بود. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد به ترتیب ۳ هزار و ۴ هزار دلار است.
  • متوسط هزینه زندگی: ۱۱ هزار دلار به ازای یک سال

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که نه تنها هر سال تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می کند، بلکه به دلیل بالا بودن سطح و کیفیت زندگی، برای بسیاری از مهاجران انتخاب مناسبی است. هزینه تحصیل در این کشور تقریبا مقرون به صرفه است. اما هزینه زندگی در آن، در شهرهای مختلف، متفاوت است. مسلما اگر شما پاریس را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری برای زندگی در این کشور بپردازید.

تحصیل در اروپا
تحصیل در اروپا

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT