تکنیکال اتریوم 6 شهریور

تحلیل تکنیکال اتریوم 6 شهریور

زمان مطالعه 3 دقیقه

پس از یک روند صعودی کوتاه مدت یک ماهه که تا اواسط آگوست (اواخر مرداد) ادامه داشت، خرس‌ها پس از شکست یک الگوی کنج صعودی به بازی بازگشتند. این الگوی بازگشتی، به فروشندگان کمک کرد تا قیمت اتر (ETH) را به زیر میانگین های متحرک نمایی EMA 20، 50 و 200 روزه بکشانند. در این پست به تحلیل تکنیکال اتریوم 6 شهریور می پردازیم.

تحلیل تکنیکال اتریوم 6 شهریور

پس از یک روند صعودی کوتاه مدت یک ماهه که تا اواسط آگوست (اواخر مرداد) ادامه داشت، خرس‌ها پس از شکست یک الگوی کنج صعودی به بازی بازگشتند. این الگوی بازگشتی، به فروشندگان کمک کرد تا قیمت اتر (ETH) را به زیر میانگین های متحرک نمایی EMA 20، 50 و 200 روزه بکشانند.

تکنیکال اتریوم 6 شهریور

تکنیکال اتریوم 6 شهریور

در این زمان، پادشاه آلتکوین ها که در منطقه مهمی ایستاده بود، یک افت شدید به زیر تراز 1513 دلار را تجربه کرد. در حال حاضر، اتر با چند درصد کاهش بیشتر با قیمت 1494 دلار معامله می شود.

فشار خرید ناشی از ثبت پایین‌ترین سطح قیمت در اواسط ژوئن (اواخر خرداد)، باعث شد قیمت بالاتر از EMA 20 و 50 EMA حرکت کند و این آلتکوین بیش از 73 درصد بازده سرمایه (ROI) را نسبت به پایین ترین سطح خود در تاریخ 13 جولای (22 تیر) تجربه نماید و با نزدیک شدن به میانگین متحرک نمایی 200 EMA، افزایش فشار خرید را به تصویر بکشد.

اما مقاومت موجود در تراز 1993 دلار باعث شکست الگوی کنج (گوه) صعودی و سقوط قیمت تا زیر منطقه عرضه شد. در صورت تشکیل صلیب نزولی در نتیجه برخورد خط دو میانگین متحرک نمایی 20 و 50،  خرس‌ها به دنبال حفظ برتری خود در بلندمدت بر بازار این ارز خواهند بود. ازاینرو، بسته شدن کندل روزانه زیر منطقه 1500 دلاری می تواند ETH را به سوی لمس مجدد سطح 1440 دلار هدایت کند. ادامه کاهش قیمت تا زیر این سطح حمایتی می تواند باعث کشف سطوح جدید قیمت شود.

تحلیل اندیکاتور

در مقابل، هر گونه بازگشت از این حمایت مهم، می تواند به احیای کوتاه مدت و حرکت به سمت تراز 1603 دلار اشاره کند. گفتنی است که شاخص مقاومت نسبی (RSI) به شدت به زیر خط میانی سقوط کرده و منعکس کننده مزیت فروش در این مقطع زمانی می باشد. معامله گران و سرمایه گذاران برای رد این چشم انداز نزولی باید منتظر احیای حمایت در سطح 50 باشند.

تکنیکال اتریوم 6 شهریور

تکنیکال اتریوم 6 شهریور

از سوی دیگر، شاخص انباشت/ توزیع، به پایین‌ترین سطح خود رسیده و واگرایی صعودی با قیمت نشان می دهد. ادامه روند بهبود می‌تواند به مرحله انباشت احتمالی اشاره داشته باشد که می‌تواند فشار فروش اخیر را تاحدودی کاهش دهد.

با این وجود، وضعیت اندیکاتور (MACD) یک وضعیت فروش قوی را به تصویر می‌کشد در حالی که خط آن در آستانه سقوط به زیر خط صفر قرار دارد.

با توجه به شکست الگوی کنج صعودی مذکور و سقوط قیمت به زیر خط نزولی میانگین های متحرک نمایی 20 و50، خرس ها قصد دارند کنترل روند کوتاه مدت را در دست بگیرند. با این وجود، با توجه به همبستگی 82 درصدی حرکات قیمت اتریوم با بیت کوین، معامله گران باید به دقت روند حرکت این دارایی را زیر نظر داشته باشند.

منبع: ambcrypto

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT